Rintakivuista

Rintakipuinen nainen

Kesällä ilmestyivät ensimmäiset rintakivut, jotka säteilivät vasempaan käteen. Niitä oli pari kolme kuukautta ja pistin ne rasituksen sekä stressin piikkiin, jota silloin myös oli. Nyt ne ovat alkaneet taas uudelleen samanlaisina ja mielestäni ne eivät johdu rasituksesta. Voiko alkava flunssa tehdä tälläiset rintakivut, kun sattuu rintaan sekä yskiessä, että muutenkin. Yskä on kuivaa yskää ja limaa ei vielä erity yhtään.

Mistä tietää, koska pitää lähteä lääkärille, jos on vaikka sydänkohtaus tulollaan ? Suvun kautta on rasitteena sepelvaltimotautia. Verenpainelukemat ovat olleet normaaleja.

Onko turvallista ottaa Aspirin Cardiota 100 mg yhden päivässä estämään mahdollisia tukoksia ?

4

1703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukka

Sydänkohtaus ei enteile kuukausikaupalla tuloaan niin, että rinta olisi jatkuvasti kipeä. Sydänkohtaus tappaa sydämen hapen puutteeseen keskimäärin neljässä tunnissa. Jos siis kipu on päällä neljä tuntia ja koko ajan yhtä voimakas, ei se ollut sydänkohtaus.

Tukkeutunut sepelvaltimo kyllä oireilee kipuoirein. Se tapahtuu aina, kun sydän ei saa tarpeeksi happea. Aluksi se tapahtuu liikunnassa tai raskaammassa fyysisessä tai henkisessä ponnistuksessa. Siis, kun syke kiihtyy ja sydän tarvitsee enemmän happea. Tämä kipu menee kuitenkin aluksi aina levossa ohi.

Lopulta, kun sepelvaltimo on jo melkein kokonaan tukossa, rintakipu alkaa pienemmästäkin rasituksesta. Silloin olisi jo kiire pallolaajennukseen tai ohitukseen.

Uusimpien tutkimusten mukaan jopa lääkärit määräävät asperiinia turhan herkästi "varmuuden vuoksi". Asperiinin syöminen ohentaa verta JA saattaa monilla ohentaa mahalaukun tai suoliston seinämiä. Tämä yhteisvaikutus tekee maha- ja suolistoverenvuotoja, jotka voivat olla pahimmillaan tappavia. Ei siis asperiinia omin päin pitkäaikaiseen käyttöön.

Nuha ja stressi voivat molemmat aiheuttaa rintakipuilua. Jos rintakipu tulee rasituksessa ja menee ohi levolla se voi olla alkavan sydänsairauden merkki. Jos se kestää pitkiä aikoja samanlaisena rasitustasosta riippumatta, se ei ole sydänperäinen.

• Aloittaja

Kiitos, selvensi paljon...

• 50vuotias

voisitko vielä sanoa missä tarkalleen ottaen kipu tuntuu. Sydämenkö kohdalla, niinkuin kuvittelisi? Itse olen täällä sivulla kun viime yönä alkoi kamala kipu rinnassa ja jokapuolella vyotäröstä ylöspäin ja ei voinu olla missään asennossa, piti vääntelehtiä ja välillä hengittää oikein perinpohjaisesti ja välillä teki mieli lopettaa hengittäminen kokonaan. oli flunssa ja stressi, jep. Vaikka yöllä olin varma että nyt on jotain karmeeta tapahtumassa, en tietenkään tilannu aikaa lääkäriin. etteivät vaan luulisi että turhasta...

• karbidi
        50vuotias kirjoitti:

voisitko vielä sanoa missä tarkalleen ottaen kipu tuntuu. Sydämenkö kohdalla, niinkuin kuvittelisi? Itse olen täällä sivulla kun viime yönä alkoi kamala kipu rinnassa ja jokapuolella vyotäröstä ylöspäin ja ei voinu olla missään asennossa, piti vääntelehtiä ja välillä hengittää oikein perinpohjaisesti ja välillä teki mieli lopettaa hengittäminen kokonaan. oli flunssa ja stressi, jep. Vaikka yöllä olin varma että nyt on jotain karmeeta tapahtumassa, en tietenkään tilannu aikaa lääkäriin. etteivät vaan luulisi että turhasta...

samalta ku mullakin, paitsi ettei yöllä, vaan rasituksessa. Ei sydämen kohalla, vaan epämääräisesti ylävartalossa käsivarret mukaan lukien; oli siis koronaaritauti!
        Hommaa ittes terkkariin rasitus EKG:hen; selvii oitis, jos kyseessä sama ku mullakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe