liikenne on vaarallista

uskalias

ABS jarrut ovat monesti pakkasella vaaralliset kun ne juuttuu kiinni .Et saa tönkköjarrutusta aikaan ja vain se on nopein pysäyttäjä.Minulla ei ole kovin hyviä kokemuksia nykyautoista Pohjolan oloissa.

5

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fillarit

Juuri sinunlaiseja umpitönköt stalinistit ovat vaarallisimpia Ladoineen liikenteessä normaaliautoilijoiden joukossa. Tekniikasta hieman: tiedätkö mikä on ABS-jarrujen tarkoitus? Niiden tarkoitus on estää pyörän lukittuminen jarrutuksessa. Eli kun sinun Ladasi tiukassa jarrutuksessa jatkaa matkaansa ohjauskyvyttömänä kelkkana ABS-jarruin varustettu oikea auto pystyy hidastamaan vauhtiaan ja ohjaamaan kohteen (esim. jalankulkija) ohi. Pysy siis kotona sen aataminaikaisen Ladasi kanssa!

• velmuilija

Voisi suuttua suhun kun kutsut aloittajaa stalinistiksi,tota mites vanha länsiautot joissa ei
        ole abs jarruja ja turvatyynyjä, eikös nekään ole oikeita autoja.

• ratin vääntäjä

Mopokorttiisi ei vaadita tietoja liukkaalla ajosta, se ymmärrettäköön.Sitten kun aikasi koittaa ja saat oikean väliaikaisen B-kortin ja tulet liikenteeseen mukaan niin kokeilepa liikenteen ulkopuolella esim. 40 km/h nopeudessa niitä väistöjä ABS päällä ja nyppää piuha pois laatikolta ja koita ilman ABS.Huomaat varmaan saman kuin minäkin.Liikaa tilannenopeutta.Ei siinä paljon ehdi tekemään väistöjä kuvitellussa jalankulkijatilanteessa.Murjaisu ratilla jonnekin päin ja poljin lattiaa kohti ja sitten tömähtää tai ei.
        Mielestäni oikein opeteltu pumppausjarrutus ilman ABS-järjestelmää on ihan yhtä tehokas hidastin.On vain hallittava tilanne.Harjoitus tekee mestarin ja mestarit harjoittelevat aina.
        Tällaisia tilanteita meidän pitäisi harjoitella viikoittain ajopelistä riippumatta.Sillä vehkeellä vaan on tultava toimeen mikä käsiissä on.
        Yleensä nuo lisäkkeet aiheuttaa nopeuden lisäystä, välimatkan lyhennystä ja yleensä riskien lisäystä.

• Yrjö Juhani

Ensimmäisen kerran kuulen, että ABS-jarrut juuttuvat pakkasella. Olen vuosia ajanut autoilla, joissa on ABS-jarrut. Eivät ole juuttuneet eivätkä muutenkaan oikutelleet.

Tuossa yllä jo asia kerrotaan, mutta kerrataan. ABS-jarrujen tärkein ominaisuus on se, että auto ei menetä ohjattavuuttaan missä oloissa. Jarrutusmatka sinänsä ei välttämättä lyhene, tuo ohjattavuus on olennaista.

Kun näillä palstoilla moititaan milloin ABS-ajrruja, milloin turvatyynyjä, milloin vetoluiston estoa, milloin ajonvakautusjärjestelmiöä, niin aina tekstistä näkee kaksi asiaa. Kirjoitta ei edes ymmärssä, mitä ko. toiminnon pitäisi tehdä ja hänen omassa autossaan ei ko. toimintoja ole.

• Topi

Aja joskus niitä länsiautoja niin saat niistä kokemuksia.

Minä olen ajanut sekä länsi- että itä-autoja, kesällä ja talvella. Juuri näistä lähi-itä autoista minulla on kaikkein huonoimmat kokemukset. Oli sitten kesä tai talvi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe