onko kukaan rakentanut ilmahirvirataa??? iski kovan kuumeen päästä ampumaan ja sellanen pitäs rakentaa mut jostain pitäs vähä piirustuksia ja vinkkiä saada miten semmonen tehdään... ei tartteis olla mitään tietokone vimpaimia...
ILMAHIRVIRATA
6
4096
Vastaukset
- joskus...
Värkkäiltyä sellanen parikymmentä vuotta sitten yläasteen metellityön tunneilla.
Kiskot tehtiin kulmaraudasta ja kelkka kulki siinä pyörillä. Pyöriksi laitettiin lennokin renkaat. Sähkömoottori otettiin muistaakseni vanhasta kasettinauhutista. Toimi 12v autonakulla. Moottoripyöränkin akku varmaan riittäisi.
Oli edullinen ja toimi moitteettomasti. Nopeuskin oli sopiva. Ennakko oli sama 10m matkalta kuin 75m ratahirvellä. - tehty ja kokeiltu
toiseen päähän iso ratas ja toiseen käy takakappa jousella.
Nämä asetat vaakatasoon ja kaksipuolinen kuvio niin mennessä liikkuu toisinpäin ja tullessa toisin. Moottorina käy auton tuulilasinpyyhkiän moottori.
Polkupyörän kettinkiin paat kelkan kiinni jossa taulut ovat. Kelkan alustaksi pitää olla lauta peltipinnoitteella, että ei kulu.
Akkulaturi pyörittää mutta pitää odottaa hetki ennen ajanmittausta sillä tasavirtamoottorilla on pyrkimys nopeutttaa kulkuaan, lämmetessä. - erä Jorma
Miten nyt sitten tuo ilmarata hirvenmetästykseen liittyy.Hanki perhana järee tykki ja harjoittele sillä.Ilmuskit on lapsille!
- löntti
No jos olis rahaa kun rantarosvolla ni vois sitä sitte harjotella, mut ei ainakaan mulle se raha puussa kasva ni pakko kai se on ampua vähä halvemmilla vehkeillä....
- jossia
Olen rakentanut monta hirvirataa.Toimii automaattisesti nopeus ja seisonta aika säädettävissä.
Moottorin saa esim Bebec elegtroniikka liikkeestä.Muut tarvikkeet pitää sitten soveltaa tarpeen mukaan.- ilmahirvi
Millaista moottoria olet käyttänyt ratojen pyöritykseen? Entä tuo suunnanvaihto ja nopeuden säätö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204714
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741524Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2451395Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043