S-T4-V otettu tammikuussa arvo 15 ja TSH n. kuukausi sitten arvo 3, oireina etova olo hikoilu ja samalla kuitenkin kädet ja jalat aivan jäässä, hiusten lähtö, laihtuminen ym... Tk lääkärin mielestä arvot ok, pitäisikö kuitenkin hakeutua yksityiselle vai uusia kokeet. Kaikki muut veriarvot ok, olen käynyt paksusuolen ja vatsalaukuntähystyksissä, on ultrattu sisäelimet juuri tuon etovan olon takia ja niissä ei mitään, alkaa hermot mennä näiden oireiden takia ja tk:ssa lääkäri vain määräisi pahoinvointilääkkeitä, enkä halua turhaan syödä lääkkeitä, joten onko arvoni kohdallaan????
Kilppariarvoista
7
1328
Vastaukset
- nasu
Luen laboratoriohoitajaksi ja tarkistin arvot laboratoriokäsikirjasta. Arvosi ovat viitearvojen sisällä. Niin ne viitearvot ovat, jos haluat tietää: TSH on 0.400-4.000 mU/l ja S-T4-V on 10.0-23.0 pmol/l
- FutureDoc
Uusi suositus TSH-arvon ylärajaksi on korkeintaan 2,5, monien arvioiden mukaan jopa 2,0. Toivottavasti teillekin pian ruvetaan opettamaan ajantasaista tietoa.
- nasu
FutureDoc kirjoitti:
Uusi suositus TSH-arvon ylärajaksi on korkeintaan 2,5, monien arvioiden mukaan jopa 2,0. Toivottavasti teillekin pian ruvetaan opettamaan ajantasaista tietoa.
Ensinnäkään meidän ei tarvitse opetella joka ikisen tutkimuksen viitealueita ulkoa, koska voimme tarkistaa ne kirjoistakin niin kuin nytkin tein vain auttaakseni. Kirja tosin oli vuosimallia 2004-2005. Ehkäpä nämä uudet viitealueet tulevat seuraavaan kirjaan. Mistä muuten olet saanut selville nämä uudet viitearvot?
- no vittu minä!
FutureDoc kirjoitti:
Mistä helvetistä SINÄ, joku vitun vannabe-lääkäri oikein revit ton "uuden" viitearvon? -Omasta päästäs?
Jos et tiedä mistä puhut, niin pidä se vitun pää kiinni! - Kylmäkalle
no vittu minä! kirjoitti:
Mistä helvetistä SINÄ, joku vitun vannabe-lääkäri oikein revit ton "uuden" viitearvon? -Omasta päästäs?
Jos et tiedä mistä puhut, niin pidä se vitun pää kiinni!Lainaus:
"Jos et tiedä mistä puhut, niin pidä se vitun pää kiinni!"
tietysti huutaa, kirota ja meuskata ennemmin kun etsiä sitä tietoa ;)
Nuo uudet viitearvot on jo yli vuosi sitten päätetty aikaisempien tutkimuksien perusteella - se kokous siellä Istanbulissa - et ole kuullut mitään vai?
Kannattaisi tosiaan seurata tilannetta, eikä nolata itseään huutelemalla typeriä :)
Terkuin Kylmis
- Raipula
Kyllä nua arvot näyttävät olevan ok, mutta voit
käydä mittauttamassa TPO vasta-aineet. - kertovat...
No kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana voin kertoa, että noilla arvoilla minun oloni olisi jo täysin perseestä. Viitearvot on vain suuntaa antavia, sinun olotilasi ja oireesi kertovat enemmän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756