Joulupukki valehteli lapselle

hilkkaliisa

Poikani oli noin 6 vuotias kun kutsuin kotimme joulupukin. Poikani kysyi joulupukilta millä hän tuli. Joulupukki sanoi, että tietenkin lentävillä poroilla. Joulupukin lähdettyä poikani riensi ikkunaan. Tuohtuneena hän sanoi: "Äiti joulupukki valehteli minulla. Hän lähti autolla eikä lentävillä poroilla." Kerroin, että olethan jo aika iso poika ja menet pian kouluun ja että joulupukki on satua. Poikani tokaisi: "No on joulupukki olemassa kun hän toi lahjoja mutta lentävillä poroilla joulupukki ei liiku, kun autolla. Kuka se sitten lahjat tuo, jos joulupukkia ei ole?"

5

1792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6-vuotias

... muka jo NIIN iso poika, että voi kertoa ettei joulupukkia ole? Itse ainakin aion omille lapsilleni joulupukin antaa olla olemassa siihen asti, että itse ymmärtävät ettei joulupukkia olekaan olemassa.

Mutta miten vaan, surettaa kun lasten tarvitsee aikuistua tässä maailmassa niin helevetin nopeasti, kun aikuisilta loppuu itseltään mielikuvitus kesken.

• äiti74

Olen kanssasi samaa mieltä ettei vanhempien tarvitse pilata lapsen uskoa, kyllä suuremmat lapset sen hoitaa. Mun ekaluokkalainen uskoo vielä omalla tavallaan joulupukkiin vaikka koulussa ja kotona isommat on jo kertonu ettei sitä ole. Syksyllä poika toitotti suureen ääneen ettei pukkia ja tonttuja oo olemassa, nyt kun asian ottaa puheeksi niin katselee ikkunaan päin ja mutisee hiljaa ettei oo ihan varma. Kyllähän se jouluntaika on osa tunnelmaa vaikka näin aikuisena sanonkin enkä enää usko pukkiin...

• uskon asia
        äiti74 kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä ettei vanhempien tarvitse pilata lapsen uskoa, kyllä suuremmat lapset sen hoitaa. Mun ekaluokkalainen uskoo vielä omalla tavallaan joulupukkiin vaikka koulussa ja kotona isommat on jo kertonu ettei sitä ole. Syksyllä poika toitotti suureen ääneen ettei pukkia ja tonttuja oo olemassa, nyt kun asian ottaa puheeksi niin katselee ikkunaan päin ja mutisee hiljaa ettei oo ihan varma. Kyllähän se jouluntaika on osa tunnelmaa vaikka näin aikuisena sanonkin enkä enää usko pukkiin...

Kummityttöni ollessaan 7-v. uskoi vielä täysillä joulupukkiin. Koulussa oli jotkut kaverit, joilla oli isompia sisaruksia, sanoneet ettei joulupukkia ole olemassakaan. Kummityttö kertoi mulle tämän, ja totesi silmät pyöreänä että on se kumma kun omin silmin näkevät eivätkä siltikään usko :)

Toinen tapaus on n. kolme vuotta sitten kun omalle lapselleni (silloin 7v.)kertoi vuotta vanhempi sukulaispoika ettei joulupukkia ole olemassakaan. Molemmat lapset olivat kuitenkin "tärinöissään" jouluaattona. Sukulaispoika luki makuuhuoneessa, kun ikkunaan yllättäen koputettiin (veljeni joulupukin naamarissa)ja poika oli ensimmäisenä ovella huutaen että JOULUPUKKI KURKISTI IKKUNASTA SISÄÄN, MÄ NÄIN SEN!

• uskon asia kirjoitti:

Kummityttöni ollessaan 7-v. uskoi vielä täysillä joulupukkiin. Koulussa oli jotkut kaverit, joilla oli isompia sisaruksia, sanoneet ettei joulupukkia ole olemassakaan. Kummityttö kertoi mulle tämän, ja totesi silmät pyöreänä että on se kumma kun omin silmin näkevät eivätkä siltikään usko :)

Toinen tapaus on n. kolme vuotta sitten kun omalle lapselleni (silloin 7v.)kertoi vuotta vanhempi sukulaispoika ettei joulupukkia ole olemassakaan. Molemmat lapset olivat kuitenkin "tärinöissään" jouluaattona. Sukulaispoika luki makuuhuoneessa, kun ikkunaan yllättäen koputettiin (veljeni joulupukin naamarissa)ja poika oli ensimmäisenä ovella huutaen että JOULUPUKKI KURKISTI IKKUNASTA SISÄÄN, MÄ NÄIN SEN!

ekaluokkalaisille, ettei joulupukkia ole olemassa.
        - On se, Korvatunturilla Suomessa! oli poikani vakuutellut opettajalle.
        Kotiin tultua poika kysyi heti, että missä on se suomalainen lehti, missä oli kuvat ja kaikki Korvatunturin Joulupukista, vien sen koululle, kun opettaja sanoi ettei pukkia ole!

(Ehkä parempi näin, että sai 7-vuotiaana tietää totuuden, eikä tarvinnut paljastaa asiaa vasta sitten kun hän lähti armeijaan! :DDD)

• Mariella

Itse olin 3v kun minulle jouluaattonna kerrottiin, ettei joulupukki ole tulossa, koska sitä ei ole olemassa. Ja olen kyllä selvinnyt ilman traumoja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5220
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      129
      1683
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1600
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1285
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1210
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1110
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe