Kahvinkeitin

Prkll

Menin ostamaan Prismasta Severin-kahvinkeittimen, Made In Germany.

Keittelin siinä zufeet ja ihmettelin kun ei yhtään tunnu kahvin armia nenussa. En tiedä onko keittimessä vikaa mutta kahvi ei todellakaan ollut kuumaa, vaan pikemminkin haaleaa litkua!!

Kiesus sentään, kyllähän nyt halvin rihvelikeitin sentään keittää kahvin kuumaksi!! Tehoja tuosta löytyy 750W tarkemman tarkastelun jälkeen. Enpä tuota miettinyt ostohetkellä...mutta monessa näyttäs olevan 900W.

Rahat on saatava takaisin tai vaihdettava keitin toisenlaiseen! Paketti on tosin vähän runnellun näköinen..:)

Mitä luulette, kuin käy?

11

7678

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coffezup

Koska olet jo sillä keitellyt ja jos laitteessa ei varsinaisesti ole mitään vikaa. Se ei ole vika että teho on "vain" 750 W.

Itsekin aikani leikin noiden halpiskeittimien kanssa jotka keittivät mitä keittivät ja korisivat kuin hengenhädässä, kunnes järki voitti... nyt on jo useamman vuoden ollut MoccaMaster keittimenä, eikä ole ostosta tarvinnut katua.

• mun suustani

En ole katunut minäkään. MM ei hörötä eikä uinaile ja juomakin on kuumaa.

• hyvän kahvin ystävä
        mun suustani kirjoitti:

En ole katunut minäkään. MM ei hörötä eikä uinaile ja juomakin on kuumaa.

meillä sama juttu. Ostettiin uusi Moccamaster cd pari viikkoa sitten ja parhaat kahvit on juotu. Ei kone liiemmälti "horahtele" ja kahvi on kuumaa toisin kuin esim. vanhassa (ei niin kovin vanha kuitenkaan) Krupsissamme, joka sekin oli mukamas huippu malli.
        Kyseinen Moccamaster malli (pyöreät muodot ei niin vanhanaikaisen näköinen kuin muut) on muuten tarjouksessa Stokkalla 129€.

• hyvän kahvin ystävä kirjoitti:

meillä sama juttu. Ostettiin uusi Moccamaster cd pari viikkoa sitten ja parhaat kahvit on juotu. Ei kone liiemmälti "horahtele" ja kahvi on kuumaa toisin kuin esim. vanhassa (ei niin kovin vanha kuitenkaan) Krupsissamme, joka sekin oli mukamas huippu malli.
        Kyseinen Moccamaster malli (pyöreät muodot ei niin vanhanaikaisen näköinen kuin muut) on muuten tarjouksessa Stokkalla 129€.

Kunnon kahvikoneen hankkimista itse taas suosittelen. Mikään ei voita kahvia, joka on valmistushetkellä jauhettu pavuista. Ja onhan sekin jonkinlainen elämänlaatua parantava asia, että saa lämmintä hyvää kahvia nopeasti yhdellä napinpainalluksella.

Kun Stockmannin alennuksista puhuit, niin paraikaa Juran (=laatumerkki) kahvikone on tarjouksessa kanta-asiakkaille: http://tavaratalot.stockmann.fi/portal/suomeksi/kanta-asiakkuus/kuukauden_kanta-asiakasedut/?cat=13&grp=9&prod=897

• Mitä Äksyin Ämmä
        kriittinen kirjoitti:

Kunnon kahvikoneen hankkimista itse taas suosittelen. Mikään ei voita kahvia, joka on valmistushetkellä jauhettu pavuista. Ja onhan sekin jonkinlainen elämänlaatua parantava asia, että saa lämmintä hyvää kahvia nopeasti yhdellä napinpainalluksella.

Kun Stockmannin alennuksista puhuit, niin paraikaa Juran (=laatumerkki) kahvikone on tarjouksessa kanta-asiakkaille: http://tavaratalot.stockmann.fi/portal/suomeksi/kanta-asiakkuus/kuukauden_kanta-asiakasedut/?cat=13&grp=9&prod=897

Sillä rahakasallahan saisi vaikkapa 35 uimapukua, jonkinlaisen digitelevision, 1000 suklaalevyä, 350 uintilippua ... ja n. 1500 kupillista kahvia uimalan puffetissa hyvässä seurassa nautittavaksi!
        Vaihtoehtojen runsaus on tietysti mainiokin asia, ja jokainen toivottavasti päättää ihan itse, mihin liikenevät roponsa sijoittaa.
        Mutta toimiiko tuo kallis kahvinlorottaja hintansa arvoisesti?

• Vaihdettua

Ei ollut ongelmia, rahat takaisin ja vehje maahantuojalle.

• Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

Sillä rahakasallahan saisi vaikkapa 35 uimapukua, jonkinlaisen digitelevision, 1000 suklaalevyä, 350 uintilippua ... ja n. 1500 kupillista kahvia uimalan puffetissa hyvässä seurassa nautittavaksi!
        Vaihtoehtojen runsaus on tietysti mainiokin asia, ja jokainen toivottavasti päättää ihan itse, mihin liikenevät roponsa sijoittaa.
        Mutta toimiiko tuo kallis kahvinlorottaja hintansa arvoisesti?

Hyvin toimii. Ja hinta on suhteellista. Etuna kuitenkin on kahvinteon välttäminen ja aromirikas kahvi. Eikä tarvitse vieraiden tullessakaan esim. teevesiä keitellä, kun tuollaisesta masiinasta saa kätevästi suoraan kuuman veden. Sitäpaitsi, ero suodatinkahviin on tosiaan niin radikaali, että vieraat muistavat varmasti aina kiitellä kahvista :)

• hyvän kahvin ystävä
        kriittinen kirjoitti:

Huomasin kyllä tuon Juran keittimen ja olen sellaista ystävälläni Sveitsissä käytellytkin. Pidän kuitenkin enemmän tavallisesta kahvista jonka saa kyllä mainiosti tuolla Moccamasterillakin. Äksylle ämmälle voisin sanoa, että ei sitä sinun tarvitse ostaa, jos rahasi eivät riitä...

• hyvän kahvin ystävä kirjoitti:

Huomasin kyllä tuon Juran keittimen ja olen sellaista ystävälläni Sveitsissä käytellytkin. Pidän kuitenkin enemmän tavallisesta kahvista jonka saa kyllä mainiosti tuolla Moccamasterillakin. Äksylle ämmälle voisin sanoa, että ei sitä sinun tarvitse ostaa, jos rahasi eivät riitä...

Makuasioitahan nuo tietenkin on. Mutta paljon riippuu myös kahvipapujen merkistä, suodatuskarkeudesta ja kahvin vahvuudesta. Meinaan melkoiselta myrkyltä kahvin saa kahvikoneellakin tehtynä maistumaan jos sattuu säädöt olemaan väärällä kohdalla tai huonoja kahvipapuja. Mutta kerran kun löytää oikean kahvimerkin ja jaksaa jauhatuskarkeuden sekä kahvimäärän säätää omaa makua vastaavaksi, niin joka päivä on luvassa tasalaatuista laatukahvia.

• kuumaa kahvia
        Vaihdettua kirjoitti:

Meillä oli sama juttu. Haaleata litkua tuli ja nokkakin tiputti hankalasti. Parikin mallia tuli kahlattua läpi ja tuolla kellarissa nyt lienevät.

Uusi, otsikon keitin keittää ainakin tarpeeksi kuumaa kahvia. On siinä joitakin muitakin säätöjä, mutta minua kiinnostaa vain tuo, että saa kahvinsa kuumana.

• barista
        Vaihdettua kirjoitti:

juu ja moccamaster cd kolminkertainen testivoittaja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      74
      3153
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1369
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1324
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1297
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe