Kahvinkeitin

Prkll

Menin ostamaan Prismasta Severin-kahvinkeittimen, Made In Germany.

Keittelin siinä zufeet ja ihmettelin kun ei yhtään tunnu kahvin armia nenussa. En tiedä onko keittimessä vikaa mutta kahvi ei todellakaan ollut kuumaa, vaan pikemminkin haaleaa litkua!!

Kiesus sentään, kyllähän nyt halvin rihvelikeitin sentään keittää kahvin kuumaksi!! Tehoja tuosta löytyy 750W tarkemman tarkastelun jälkeen. Enpä tuota miettinyt ostohetkellä...mutta monessa näyttäs olevan 900W.

Rahat on saatava takaisin tai vaihdettava keitin toisenlaiseen! Paketti on tosin vähän runnellun näköinen..:)

Mitä luulette, kuin käy?

11

7847

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coffezup

Koska olet jo sillä keitellyt ja jos laitteessa ei varsinaisesti ole mitään vikaa. Se ei ole vika että teho on "vain" 750 W.

Itsekin aikani leikin noiden halpiskeittimien kanssa jotka keittivät mitä keittivät ja korisivat kuin hengenhädässä, kunnes järki voitti... nyt on jo useamman vuoden ollut MoccaMaster keittimenä, eikä ole ostosta tarvinnut katua.

• mun suustani

En ole katunut minäkään. MM ei hörötä eikä uinaile ja juomakin on kuumaa.

• hyvän kahvin ystävä
        mun suustani kirjoitti:

En ole katunut minäkään. MM ei hörötä eikä uinaile ja juomakin on kuumaa.

meillä sama juttu. Ostettiin uusi Moccamaster cd pari viikkoa sitten ja parhaat kahvit on juotu. Ei kone liiemmälti "horahtele" ja kahvi on kuumaa toisin kuin esim. vanhassa (ei niin kovin vanha kuitenkaan) Krupsissamme, joka sekin oli mukamas huippu malli.
        Kyseinen Moccamaster malli (pyöreät muodot ei niin vanhanaikaisen näköinen kuin muut) on muuten tarjouksessa Stokkalla 129€.

• hyvän kahvin ystävä kirjoitti:

meillä sama juttu. Ostettiin uusi Moccamaster cd pari viikkoa sitten ja parhaat kahvit on juotu. Ei kone liiemmälti "horahtele" ja kahvi on kuumaa toisin kuin esim. vanhassa (ei niin kovin vanha kuitenkaan) Krupsissamme, joka sekin oli mukamas huippu malli.
        Kyseinen Moccamaster malli (pyöreät muodot ei niin vanhanaikaisen näköinen kuin muut) on muuten tarjouksessa Stokkalla 129€.

Kunnon kahvikoneen hankkimista itse taas suosittelen. Mikään ei voita kahvia, joka on valmistushetkellä jauhettu pavuista. Ja onhan sekin jonkinlainen elämänlaatua parantava asia, että saa lämmintä hyvää kahvia nopeasti yhdellä napinpainalluksella.

Kun Stockmannin alennuksista puhuit, niin paraikaa Juran (=laatumerkki) kahvikone on tarjouksessa kanta-asiakkaille: http://tavaratalot.stockmann.fi/portal/suomeksi/kanta-asiakkuus/kuukauden_kanta-asiakasedut/?cat=13&grp=9&prod=897

• Mitä Äksyin Ämmä
        kriittinen kirjoitti:

Kunnon kahvikoneen hankkimista itse taas suosittelen. Mikään ei voita kahvia, joka on valmistushetkellä jauhettu pavuista. Ja onhan sekin jonkinlainen elämänlaatua parantava asia, että saa lämmintä hyvää kahvia nopeasti yhdellä napinpainalluksella.

Kun Stockmannin alennuksista puhuit, niin paraikaa Juran (=laatumerkki) kahvikone on tarjouksessa kanta-asiakkaille: http://tavaratalot.stockmann.fi/portal/suomeksi/kanta-asiakkuus/kuukauden_kanta-asiakasedut/?cat=13&grp=9&prod=897

Sillä rahakasallahan saisi vaikkapa 35 uimapukua, jonkinlaisen digitelevision, 1000 suklaalevyä, 350 uintilippua ... ja n. 1500 kupillista kahvia uimalan puffetissa hyvässä seurassa nautittavaksi!
        Vaihtoehtojen runsaus on tietysti mainiokin asia, ja jokainen toivottavasti päättää ihan itse, mihin liikenevät roponsa sijoittaa.
        Mutta toimiiko tuo kallis kahvinlorottaja hintansa arvoisesti?

• Vaihdettua

Ei ollut ongelmia, rahat takaisin ja vehje maahantuojalle.

• Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

Sillä rahakasallahan saisi vaikkapa 35 uimapukua, jonkinlaisen digitelevision, 1000 suklaalevyä, 350 uintilippua ... ja n. 1500 kupillista kahvia uimalan puffetissa hyvässä seurassa nautittavaksi!
        Vaihtoehtojen runsaus on tietysti mainiokin asia, ja jokainen toivottavasti päättää ihan itse, mihin liikenevät roponsa sijoittaa.
        Mutta toimiiko tuo kallis kahvinlorottaja hintansa arvoisesti?

Hyvin toimii. Ja hinta on suhteellista. Etuna kuitenkin on kahvinteon välttäminen ja aromirikas kahvi. Eikä tarvitse vieraiden tullessakaan esim. teevesiä keitellä, kun tuollaisesta masiinasta saa kätevästi suoraan kuuman veden. Sitäpaitsi, ero suodatinkahviin on tosiaan niin radikaali, että vieraat muistavat varmasti aina kiitellä kahvista :)

• hyvän kahvin ystävä
        kriittinen kirjoitti:

Huomasin kyllä tuon Juran keittimen ja olen sellaista ystävälläni Sveitsissä käytellytkin. Pidän kuitenkin enemmän tavallisesta kahvista jonka saa kyllä mainiosti tuolla Moccamasterillakin. Äksylle ämmälle voisin sanoa, että ei sitä sinun tarvitse ostaa, jos rahasi eivät riitä...

• hyvän kahvin ystävä kirjoitti:

Huomasin kyllä tuon Juran keittimen ja olen sellaista ystävälläni Sveitsissä käytellytkin. Pidän kuitenkin enemmän tavallisesta kahvista jonka saa kyllä mainiosti tuolla Moccamasterillakin. Äksylle ämmälle voisin sanoa, että ei sitä sinun tarvitse ostaa, jos rahasi eivät riitä...

Makuasioitahan nuo tietenkin on. Mutta paljon riippuu myös kahvipapujen merkistä, suodatuskarkeudesta ja kahvin vahvuudesta. Meinaan melkoiselta myrkyltä kahvin saa kahvikoneellakin tehtynä maistumaan jos sattuu säädöt olemaan väärällä kohdalla tai huonoja kahvipapuja. Mutta kerran kun löytää oikean kahvimerkin ja jaksaa jauhatuskarkeuden sekä kahvimäärän säätää omaa makua vastaavaksi, niin joka päivä on luvassa tasalaatuista laatukahvia.

• kuumaa kahvia
        Vaihdettua kirjoitti:

Meillä oli sama juttu. Haaleata litkua tuli ja nokkakin tiputti hankalasti. Parikin mallia tuli kahlattua läpi ja tuolla kellarissa nyt lienevät.

Uusi, otsikon keitin keittää ainakin tarpeeksi kuumaa kahvia. On siinä joitakin muitakin säätöjä, mutta minua kiinnostaa vain tuo, että saa kahvinsa kuumana.

• barista
        Vaihdettua kirjoitti:

juu ja moccamaster cd kolminkertainen testivoittaja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe