verkko siirtyi SONERAlle

VVO-verkko

Alkukangerteluiden jälkeen Saunalahden liittymä alkoi toimimaan ja nyt se siirtyi Soneralle... sivut latautuvat hitaasti ja 1Mbit/s nopeudella saa hiljaisenakin aikana noin 200 kbit/s.

Onko SONERA tosiaankin näin surkea liittymä?

12

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

Sonera on ihan kakka.

• ihan ok

piti ihan testata omakin Soneran 1M liittymä kun aina haukutaaan:
      Keskiarvo: 1408 KB ladattiin ajassa 10.57 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 1066 kbit/s

• netissä..

http://www.msoynet.fi/speed.htm

kun käyt tuolla mittaamassa nopeutesi, niin ei tarvitse ihan tolkuttomia väittää.

Eiköhän 1 Mbit/s liittymän nopeus ole parhaimmillaankin alle 600 kbit/s ja tuo 1,066 Mbit/s on hiukan yli teoreettisenkin kapasiteetin.... tuo nopeus saavutetaan vain 2 Mbit/s liittymällä.

• mahdollista
        netissä.. kirjoitti:

kun käyt tuolla mittaamassa nopeutesi, niin ei tarvitse ihan tolkuttomia väittää.

Eiköhän 1 Mbit/s liittymän nopeus ole parhaimmillaankin alle 600 kbit/s ja tuo 1,066 Mbit/s on hiukan yli teoreettisenkin kapasiteetin.... tuo nopeus saavutetaan vain 2 Mbit/s liittymällä.

Eli tuo reilun megan nopeuden saa helposti kiinteistöliittymällä, missä on nimellinen nopeus 1 Mbit/s. Tämä siksi, että useimmiten hpna -tekniikkaan perustuva toteutus antaa lähempänä nimellisiä nopeuksia olevia arvoja kuin adsl.

• lienee
        netissä.. kirjoitti:

tuo testi sanoo että nopeus on
        1018.85 kbit/s

• Patrick_*
        netissä.. kirjoitti:

"Eiköhän 1 Mbit/s liittymän nopeus ole parhaimmillaankin alle 600 kbit/s ja tuo 1,066 Mbit/s on hiukan yli teoreettisenkin kapasiteetin.... tuo nopeus saavutetaan vain 2 Mbit/s liittymällä."

Ei.
        Käytännössä megaisen adsl:n nopeus on suurinpiirtein mega - 5-10%. Vähän riippuen siitä millä protokollalla ja miten pakattuna imutetaan. Voi se olla tasan megankin.

Jos sinulla nopeus megan liittymässä on 600kbit/s, jokin on pahasti pielessä. Se on noin 40% alakanttiin.
        Kilotavuina sama: Megaisella pitäisi pystyä imuttamaan käytännössä n. 120-128 kt/s, mutta jos omallasi saa vain 72kt/s, linjassasi on jokin pielessä.
        2 megaisella imutusnopeus on n. tuplaten mainitsemasi. Käytännössäkin, ei vain teoriassa.

• minä
        Patrick_* kirjoitti:

"Eiköhän 1 Mbit/s liittymän nopeus ole parhaimmillaankin alle 600 kbit/s ja tuo 1,066 Mbit/s on hiukan yli teoreettisenkin kapasiteetin.... tuo nopeus saavutetaan vain 2 Mbit/s liittymällä."

Ei.
        Käytännössä megaisen adsl:n nopeus on suurinpiirtein mega - 5-10%. Vähän riippuen siitä millä protokollalla ja miten pakattuna imutetaan. Voi se olla tasan megankin.

Jos sinulla nopeus megan liittymässä on 600kbit/s, jokin on pahasti pielessä. Se on noin 40% alakanttiin.
        Kilotavuina sama: Megaisella pitäisi pystyä imuttamaan käytännössä n. 120-128 kt/s, mutta jos omallasi saa vain 72kt/s, linjassasi on jokin pielessä.
        2 megaisella imutusnopeus on n. tuplaten mainitsemasi. Käytännössäkin, ei vain teoriassa.

Minä olen maksanut 1 Mbit/s liittymästä... eikä koskaan tuosta nopeustestistä ole tullut yli 600 kbit/s lukemaa.

Tuolla alottelija palstalla oli viesti, jonka mukaan nopeudet ovat noin puolet tuosta maksiminopeudesta ja näin on ainakin minun liittymässä.

• sitten yhteydessä...
        minä kirjoitti:

Minä olen maksanut 1 Mbit/s liittymästä... eikä koskaan tuosta nopeustestistä ole tullut yli 600 kbit/s lukemaa.

Tuolla alottelija palstalla oli viesti, jonka mukaan nopeudet ovat noin puolet tuosta maksiminopeudesta ja näin on ainakin minun liittymässä.

Kyllä megan liittymällä pitäisi dataa liikkua tuollaista reilu 100kt/s vauhtia, eli sillä ilmoitetulla nopeudella. Kokeileppa useampaa eri nopeustestiä, joku matkalla oleva tukos saattaa vaikuttaa nopeustestin tulokseen. Ja tiedostoja imuroitaessa nopeus jää usein yksittäisellä tiedostolla vähän vajaaksi palvelimen ruuhkautumisen takia, usean tiedoston samanaikainen imurointi (ja mielummin eri palvelimilta) pitäisi sitten tulla täydellä vauhdilla.

• Patrick_*
        minä kirjoitti:

"Tuolla alottelija palstalla oli viesti, jonka mukaan nopeudet ovat noin puolet tuosta maksiminopeudesta ja näin on ainakin minun liittymässä."

Sinulle on syötetty täysin väärää tietoa. Megaisen liittymän maksiminopeus on noin mega(=128kt/s). Piste. Käytännössäkin lähes mega. Jos nopeus jää puoleen siitä, jokin on todella pahasti pielessä.
        Siellä aloittelijapuolella on joko joku tajunnut jotain tosi pahasti väärin tai yrittää tietoiesti huijata sinua.
        Megaisen linjan käytännönkin nopeus on usein yli 120kt/s, ei missään nimessä 60kt/s.

• itse...
        Patrick_* kirjoitti:

"Tuolla alottelija palstalla oli viesti, jonka mukaan nopeudet ovat noin puolet tuosta maksiminopeudesta ja näin on ainakin minun liittymässä."

Sinulle on syötetty täysin väärää tietoa. Megaisen liittymän maksiminopeus on noin mega(=128kt/s). Piste. Käytännössäkin lähes mega. Jos nopeus jää puoleen siitä, jokin on todella pahasti pielessä.
        Siellä aloittelijapuolella on joko joku tajunnut jotain tosi pahasti väärin tai yrittää tietoiesti huijata sinua.
        Megaisen linjan käytännönkin nopeus on usein yli 120kt/s, ei missään nimessä 60kt/s.

jos vika olisikin minun koneessa tai johdossa?

Täytyisi ensin sulkea pois oman koneen mahdollinen vika ja sitten vasta lähteä kyselemään soneralta puuttuvaa siirtonopeutta.

• nopeus

Nopeusluokka 1M. Sonera.

• 15472,94 kilobittii/sek

?? Kiva nopeus :) ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe