Eilen kun istuin autossa auton pesukoneessa,tuli mieleeni kysymys, onko tämä pelottavaa?
Naapurin isännälle kävi nimittäin niin, että hänen istuessaan vastaavassa tilanteessa vanhan mallisessa koneessa, kone meni rikki ja tuli tuulilasista sisään, jolloin isäntä pakkautui etuistuimen ja ohjauspyörän väliin mutta ei onneksi sentään loukannut itseään. Auto sensijaan meni edestä läjään.
Senjälkeen en ole mennyt auton pesukoneeseen, paitsi nyt eilen tuli mentyä sellaiseen uuteen harjattomaan koneeseen.
Onko sinulla jotain, mitä pelkäät tehdä?
Oletko joskus joutunut luonnon armoille?
Oletko pelastunut täpärästi jostakin onnettomuudesta?
Siinä muutamia ajatuksia.
Pelkäätkö?
15
2034
Vastaukset
moisesta vaarasta!
Aina olen hiukan pelännyt, kun olen sen pesun ottanut, mutta todellista vaaraa en ole tiennyt olevan olemassa.
Miten ensi kerralla mahtanee olla pelon kanssa? Hiukan isompi on ehkä.
Olikohan turvatyyny? Se varmaan laukesi ja pelasti?- señora lyyli
mitäs mie pelkäisin, en niin mittää, tuli heti minulta empimättä:))
mutta ko luin itse kirjotuksen ja sie puhut tässä auton pesusta, niin piti perruu ens hättää annettu vastaus.
auton pesu siinä automaattikonneessa on se mihin mie en mäne. ei minulla ole koskaa siin mittää sattunu, enkä ole olt siinä ko kerran ja päätin että jos tästä tulen kuivana ulos en ennää ikänä, tule pesulle mukkaa.
minusta se oli aivan hirviää, valtava iso harja pyörii vimmatusti tuulilasissa ja tuntu että ikkunan ei kestä sitä painetta.
no ,ei se miun pelko sitte turhaa olekkaa olt,ko sie puhut että onnettomuus on sattunukkii tuntemalles ihmiselle,ei varmaa sekkää isäntä ennää mäne siihe vehkeeseen.
kesäl pesen auton kotona ja talvella käyn sellasessa missä huoltomies hoitaa auton pesuun sillä välil juon kupin teetä kahvlassa.
en muista mittää pelkääväni,enkä muista ihan henkenhätään joutuneeni. mie oon kyllä olt aina vähä turhan rohkee, ja ehkä minul on olt suojelus enkeli mukana ko en ole itse arvannu olla varovainen.
en ole merihättääkään joutunu ko en ole elänt veen lähettyvillä.ja en ole siksi oppint uimaakaa. joten en mäne vetteenkää ko isossa laivassa.
pienii lipsahuksii on aina välil sattunu. täs muutama talvi sitte sattu että jäin puun oksalle istumaa joka oli sellasen nelisen metrii korkeella.
vanhoille palstalaisille sanon muististamisestani,:) ))että kyllä mie muistan sen kertooni täällä joskus, mutta uusii palstalaisii on niin paljo ja teitä ei vissii montaakaa jälellä.
sillo kiittelin kännykkää, se oli tarpeesee. minul on hyvä tapa pittää kännykkää aina mukana. heti ko puen päällein aamulla, panen sen essun taskuun ja siinä minul on valtavan suuri hakaneula ,pitämäs taskuu kiinni niin kännykkä ei puttoo kyykistäes. ja kaupunkii männessä se on palttoon taskussa.
oli alku talvee ja hyvin liukkaat kelit.
gilta oli kivenny aamun pissareisulla pihakoivuun, vissii jotain elukkaa karkuun, sinä talven ko oli usein ketun jälkii pihapiirissä.
yritin houkutella häntä alas vaikka millä konstilla, mutta ei tullu alas. sitte ko hää viel iltapäivällä oli puussa päätin hakkee tikkaat ja kiivetä hänet ottamaa alas.
minul ol vastikkään ostettu uuvet metalliset tikkaat jotka saapi vaikka mite pitkäks ja sitte pieneen kasaan.
kiittelin että onneks hää oli ensimmäisellä oksalla.
niin mie kipusin tikkaat ja joutuin mänemäää oksalle polvillee että sain kurottautuu nappaamaa giltaa niskasta. siin samas ko olin melkee oksalla tikkaat liukuu rymisten maahan ja gilta hyppää samalla alas.
ja niin siin kävi että mie sain veettyy itsein oksalle istumaa, ja kaikki kääntykin nurin niskoin, mie olin pulassa oksalla ja kisu maassa:))).nyt voin panna nuo hymyn merkit, mutta sillon ei paljookaa naurattannu.
mietin mitä tehhä,kiittelin kännykkää mutta siihe aikaa minul ei olt tuttaviikaa jolle olisin voint soittaa.lähin ois olt naapuri, mutta hää oli dementissä eikä hänest ois olt appuu.
katselin paikkaa jos voisin hypätä alas, mutta siin ko ei olt lumihankee joho hyppmäänen ois olt turvallinen. hyppäämällä tuonkii matkan saattaa tulla lonkka murtumaa jote päätin jättää sen ja soittaa hätänumeroo.
kerroin tapauksen ja hyö sano että lähettää palolaitoksen auton, muttaa mie selitin että lähettää vaa ihmisen joka nostaa tikkaat että pääsen alas.
kisut istuu rinnakkain rappusilla ja katselee touhujain. mitäs mie muuta ko torun giltaa ,että kyllä sie miut panit noloon tilanteesee, ja oottellin pelastajaa. sitte tulleekin poliisi auto ja hyö nostaa tikkaat paikallee. ja mie pääsen taas tolpilleni.:))
oli niin mukavat poliisit, hyö vaa naureskeli,, ja sanovat että älä mäne ennää puuhu, yritä jottain muuta konstii, mutta tulleehan hyö jos jottain sattuu minnuu auttamaa.
mie vein heille sinä jouluna taatelikakun ja pari kertaa olen vienny heille lämpimäisii.
tänä jouluna vien myös taatelikakun.
toivo nauro ko oltii kaupunkilla ,että ootpas sie tuttu kaupunkilla ko poliisitkin tervehtii.:))
siel ko tuli vastaan poliisi joka oli asemalla kerran ko kävin mustikka piirakkaa viemässä.
minusta tämä tapauksein on hyvin opettavainen, pitäkää hyvät ihmiset aina kännykkä mukana se voip pelastaa jopa henken,vaikkei miulla nyt henken lähtöö ollu. kännykän avulla pääsin kuitenki ehjänä alas.
mukavaa pyhän seutuu toivoo lyyliSenora vasta nainen.
Nauramaan pani, vaikka hyvin vakava tilanne on ollut.
Kissat katseli, eivätkä auttamaan yrittäneetkään,,,, voi hyvä tavaton:))Dd- saara.dma
Minua niin nauratti tuo sinun kissajuttusi, vaikka olithan ihan todellisessa vaarassa pudota alas nurinniskoin.
Siitä tuli mieleeni kattoseikkailuni. Pari vuotta sitten meille uusittiin taloon peltikatto ja ajattelin, että käynpä katsomassa uutta kattoa vähän lähempää, kun miehet olivat poissa.
Nousin kuistin katolle ihan kelvollisia pystysuoria palotikkaita pitkin. Mutta siellä minua alkoi huimata enkä uskaltanut enää tulla alas.
Makasin katolla mahallani ja huusin apua. Lopulta mies huomasi minut ja kantoi paikalle pitkät alumiinitikkaat, joita pitkin rohkenin tulla alas, koska ne olivat seinään nähden vinossa asennossa.
Olimme yhtä mieltä siitä, ettei mummuilla ole mitään asiaa katoille.
Tämän jälkeen olen aina ihaillen suhtautunut katonkorjaajien, nuohoojien ja antenniasentajien työhön. - Satu ek
molemmista pälkähistä, tulit kuivana ulos auton pesusta ja pääsit puun oksalta ehjänä alas!
Olipas ihanasti kerrottu! :-D
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Katleija
Johtunee varmaan siitä, etten niin kauhean monta kertaa moisissa härveleissä ole ollut, mutta Itävallassa käydessäni muutaman kerran olin aika korkealla kulkevan köysiradan kabinessa. Kun korkeiden kuusien latvat jäivät huomattavan paljon alapuolelle, niin kyllä minua ainakin hirvitti ja oli ihana saada maata jalkojen alle.
Minulla on nähtävästi korkeapaikan kammo.
Esim.Puijon tornissa menen ihan seinänviertä pitkin.
Enkä myöskään pysty nousemaan Lahdessa mäkitorniin.
Olenkin sanonut että minä antaisin niille hyppääjille kaikille mitalin))))
- Iili
Nuorena pelkäsin esiintymistä, mutta työni vuoksi sekin hävisi. Nuorena pelkäsin moniakin asioita, mutta kaikki on ollutta ja mennyttä.
(Autopesun pelkääminen on minulle todella aivan uusia asia. En ole ikinä edes kuullut sellaisesta aikaisemmin. Kyllähän kone on pari kertaa pysähtynyt, kun suojakaide on koskettanut peiliä, mutta siinä kaikki.)
Olen pikemminkin hullunrohkea. Menen matkoilla paikkoihin, joihin ei pitäisi mennä. - Minut on ryöstetty 3 kertaa. Yksi ryöstöistä oli aseellinen. - En ole joutunut huumehöyryisten kanssa tekemisiin kuin ohimennen, mutta sellaisia kannattaa hyvinkin pelätä, jos joutuu yksin moisen porukan keskelle.
Olen varsin sisäänpäin kääntynyt luonne. Ne tilanteet, jotka saavat minut aristelemaan ovat sosiaalisia tilanteita. - Nykyisin ei ehkä kenelläkään ole enää nk. kahvikuppineuroosia. Ei minullakaan ole varsinaisesti ollut, mutta olen kyllä nuorena joutunut keskittymään oudossa seurassa, ettei kahvikuppikäsi vapisisi.silloin kun mieheni vielä eli, ja juttelimme lentokoneessa vieressäni istuvan vanhan miehen kanssa. Heitä oli ollut seurue siellä pari viikkoa, jona aikana yhdeksän heistä oli ryöstetty, häneltä oli viety koko matkakassa.
En tiedä, olivatko he menneet väärään aikaan väärään paikkaan, vai oliko syynä heidän vanhuutensa.
Itse en ole joutunut ryöstetyksi koskaan, ja luulen syyn olevan siinä, että päivisin liikuimme ja uimme itsemme läkähdyksiin, öisin nukuimme. Kaikenlaiset yömenot ovat minulle tuntematon alue.satu kirjoitti:
silloin kun mieheni vielä eli, ja juttelimme lentokoneessa vieressäni istuvan vanhan miehen kanssa. Heitä oli ollut seurue siellä pari viikkoa, jona aikana yhdeksän heistä oli ryöstetty, häneltä oli viety koko matkakassa.
En tiedä, olivatko he menneet väärään aikaan väärään paikkaan, vai oliko syynä heidän vanhuutensa.
Itse en ole joutunut ryöstetyksi koskaan, ja luulen syyn olevan siinä, että päivisin liikuimme ja uimme itsemme läkähdyksiin, öisin nukuimme. Kaikenlaiset yömenot ovat minulle tuntematon alue.Minua oli varoitettu Barcelonassa liikkuvista rosvoista, jotka saattoivat kytätä liikennevaloissa seisovia autoja ja aukaista ykskaks auton oven, siepata rahakukkaron tai käsilaukun jos se oli näkösällä, ja häipyivät ihmisvilinään.
Mitäs teet sellaisessa liikenteessä?
Tämä oli siihen aikaan kun oli etelään mennessä ajettava Barcelonan läpi. Sitten rakensivat moottoritien kaupungin ulkopuolelle.
Lukitsin aina auton ovet sisäpuolelta ennen Barcelonaa ja tunsin oloni aika turvalliseksi.
ja mielessä kävi nämä palstajutut ja ajattelin pitäisikö mennä takapenkille piiloon, jos jotakin sattuisi.
Kannattaa aina tarkistaa tuulilasi, ettei siinä ole vikaa ja anna periksi kun valtavat harjat jysäyttävät ruutuun.- Pääsky64
en mennyt auonpesijään .On monia asioita joita pelkäsin eri aikoina ja se johtui aina jostakin tapahtumasta .Helkpompi olisi luetella mitä en pelkää.
Ennen pelkäsin pimeää ja kuolleita ja paholaista ,että nään jotain,pimeässä pidin silmät kinni etten näkisi mitään.
En ole enää pitkään aikaan pelännyt sitä,vaan kaupungissa oudon näkösiä ihmisiä että jos käyvät päälle ja yksinäisiä paikkoja.
Metsässä yksin että tulee joku eläin päälle,poroja syksyllä ja kesällä karhuja jos vähän kauemmas metsään.
Mielellään en tunne kun laiva keinuu jalkojen
alla ,Etelän mökillä ukkosmyrskyä on ollut koviakin myrskyjä siellä.
Selkosta jota ennen rakastin sitten aloin pelätä Moskun kairassa olimme retkellä lastenkanssa ja koin siellä sellaista.
En enää mene selkoseen vaikka haluan. - mirjamarja
Pääsky64 kirjoitti:
en mennyt auonpesijään .On monia asioita joita pelkäsin eri aikoina ja se johtui aina jostakin tapahtumasta .Helkpompi olisi luetella mitä en pelkää.
Ennen pelkäsin pimeää ja kuolleita ja paholaista ,että nään jotain,pimeässä pidin silmät kinni etten näkisi mitään.
En ole enää pitkään aikaan pelännyt sitä,vaan kaupungissa oudon näkösiä ihmisiä että jos käyvät päälle ja yksinäisiä paikkoja.
Metsässä yksin että tulee joku eläin päälle,poroja syksyllä ja kesällä karhuja jos vähän kauemmas metsään.
Mielellään en tunne kun laiva keinuu jalkojen
alla ,Etelän mökillä ukkosmyrskyä on ollut koviakin myrskyjä siellä.
Selkosta jota ennen rakastin sitten aloin pelätä Moskun kairassa olimme retkellä lastenkanssa ja koin siellä sellaista.
En enää mene selkoseen vaikka haluan.Olen lapsena asunut maalla sodan aikaan, jolloin ikkunat piti peittää. Valon pilkahdustakaan ei näkynyt. Totuin kulkemaan pimeässä tietä tunnustellen koulumatkoilla.
Myöhemminkin olen kulkenut mieluummin ilman taskulamppua, sillä sen valohan näkyy kauas. Aina on sellainen tunne, että olen kuin tarjottimella kaikille pimeässä vaaniville vaaroille.
Pimeässä olen ainakin tasaväkisessä tilanteessa.
Iltapimeällä kuljen kaupungissa mieluummin valaistuilla kaduilla, enkä oikaise puistojen poikki. Lehtitiedoista päätellen ihan viisasta varovaisuutta.
- Sens-Ori
Oli tosi höntti olo, kun Esson Munkan huoltamon pesulaite pysähtyi ja istua jökötin sisällä.
Huoltamo ei reagoinut, mutta onneksi kännykän avulla sain puhelinnumeron ja puhelu yhdistettiin huoltamoon. Sain lohdutuksesi ilmaisia pesuja - HUUHH!- saara.dma
Joskus tuntuu, että jos joku asia menee vikaan, niin se vaan menee.
Kävin Turun keskustassa olevassa isossa tavaratalossa, jonka kellarikerroksessa on laaja parkkihalli.
Parkkimaksu maksetaan automaattiin ja tein tämän ihan oikein. Poislähtiessä työnsin lipun portin avauslaitteeseen, mutta mitään ei tapahtunut, puomi pysyi edessä.
Mieheni, joka myös oli autossa, meni tekemään vikailmoitusta portissa olevaan mikrofoniin, mutta mitään vastausta ei kuulunut, päivystäjä ei kai ollut paikallaan.
Autojono takanamme kasvoi ja jotta se olisi päässyt purkautumaan, oli pakko yrittää ruveta peruuttamaan autoa erittäin ahtaassa paikassa.
Milloinkaan ajotaitoni ei ole ollut niin kovalla koetuksella: mies ohjasi liikennettä ja minä peruutin. Saimme auton vihdoin sellaiseen kohtaan, että voitiin lähteä valvomoon hakemaan uutta lippua, jolla sitten pääsimmekin ulos.
Tällainen tapaus on niin harvinainen, että en ollenkaan pelkää mennä parkkitaloihin. Toista samanlaista tapausta ei varmaan tilastollisesti ajatellen tule enää sattumaan kohdalleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1076241Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3685906Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie625282Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3373880Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42315Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1432287Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1121354- 121151
- 178987
- 56813