sydänäänistä..

Nitta17

tätä on varmaan kysytty monta kertaa.. mutta kävin lääkärissä rv 10 6, eikä kuulleet sydänääniä? onko se ihan normaalia, ettei niitä kuule välttämättä vielä. lääkäri vaan totesi et se sydän on niin pieni, mihin pitäis osua.. nyt on sit seuraavalla viikolla uus käynti (rv 12 0), eli ne rupes metästää niitä sydänääniä.. onko se jo huolestuttavaa jos tuolla seuraavalla käynnilläkään ei kuulu vielä? sitten mulle tehtiin siellä sisätutkimus ja lääkäri kirjotti äitiyskorttii et kohtu on pieni ja napakka?
kysyin et mitä se sit voi tarkottaa, ni ei ruvennu selittelee.. on kuitenkin suljettu pois kohdun ulkonen.. NP-ultra on 12 6.. toivottavasti siellä näkyy terve pikku vauveli.. mut jos voisitte auttaa.. on aika typertynyt olo.. kiitos etukäteen..

6

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitiä

Miksikähän ne rupes oikein metsästään niitä sydänääniä? Ei mulla ainakaan vielä rv10 kuulunut yhtään mitään, eikä kukaan ollut ollenkaan huolissaan. Sitten np-ultrassa rv12 näkyi et sydän lyö ja vasta joskus tämän jälkeen oli lääkäriaika missä jo sydänäänetkin kuului.

• Nitta17

mun koulutuslinjan takia. kun opiskelen ajoneuvonasentajaks ja sinne tarvii nyt sitten todistuksen ettei mun tarvi altistua hallissa esiintyville haitallisille aineille... kun se sano et täytyiskö odottaa et varmistuu raskaus sydänäänistä.. kun kohtukin on niin pieni. ja meidän paikkakunnalla ei ole ultraa.. NP-ultrankin käyn yksityisellä.. paljonkohan muuten voi maksaa?

• kuulu niin aikaisin
        Nitta17 kirjoitti:

mun koulutuslinjan takia. kun opiskelen ajoneuvonasentajaks ja sinne tarvii nyt sitten todistuksen ettei mun tarvi altistua hallissa esiintyville haitallisille aineille... kun se sano et täytyiskö odottaa et varmistuu raskaus sydänäänistä.. kun kohtukin on niin pieni. ja meidän paikkakunnalla ei ole ultraa.. NP-ultrankin käyn yksityisellä.. paljonkohan muuten voi maksaa?

Sydänäänet Dopplerilla neuvolassa kuuluu ihan äidistä, vauvasta ja laitteesta riippuen rv 8 -> 16 .
        Itsellä ei kuulunut vielä rv14, mutta onneksi takana oli alkuraskauden ja np-ultra.

Alkuraskauden ultrassa taas sydänäänet kuuluu yleensä viikon 6 aikana, mutta varausta sinne ei kannata tehdä kuin viikolle 7 tai mieluimmin viikolle 8, sillä ovulaatiohan on saattanut olla myöhemmin kuin kuukautisten puolivälissä ja kuuluvuuden ratkaisee alkion todellinen ikä... :)

• Nitta17
        kuulu niin aikaisin kirjoitti:

Sydänäänet Dopplerilla neuvolassa kuuluu ihan äidistä, vauvasta ja laitteesta riippuen rv 8 -> 16 .
        Itsellä ei kuulunut vielä rv14, mutta onneksi takana oli alkuraskauden ja np-ultra.

Alkuraskauden ultrassa taas sydänäänet kuuluu yleensä viikon 6 aikana, mutta varausta sinne ei kannata tehdä kuin viikolle 7 tai mieluimmin viikolle 8, sillä ovulaatiohan on saattanut olla myöhemmin kuin kuukautisten puolivälissä ja kuuluvuuden ratkaisee alkion todellinen ikä... :)

kyselin tota, kun se lääkäri sai mut tosi epävarmaks.. kuulosti ihan siltä, ettei se uskois mun olevan enään edes raskaana.. jos olis kyseessä esim tuulimuna, oisko se menny edes näin pitkälle? mua ihan oikeesti alko pelottaan sen käynnin jälkeen.. no, ehkä kaikki on ihan hyvin..

• on ihan kunnossa
        Nitta17 kirjoitti:

kyselin tota, kun se lääkäri sai mut tosi epävarmaks.. kuulosti ihan siltä, ettei se uskois mun olevan enään edes raskaana.. jos olis kyseessä esim tuulimuna, oisko se menny edes näin pitkälle? mua ihan oikeesti alko pelottaan sen käynnin jälkeen.. no, ehkä kaikki on ihan hyvin..

valitettavasti lääkärit ei useinkaan ole mitään ihmissuhdeihmeitä, eivätkä aina ilmaise asioita kovin hyvin. Ei se silti tarkoita mitään pahaa.

IHAN VAAN LÄÄKÄREISTÄ:Itsellä oli km 2 v sitten ja silloin lääkäri höpisi itsekseen, että ei tiedä, kai täällä, onkohan ollut, ei näy, jne. eikä kertaakaan sanonut mulle suoraan, että kohdussa ei näy elävää sikiötä tai km on tapahtunut. Jäi tosi paska fiilis ko. sedästä, seuraavana päivänä oli onneks kiva täti, joka sit kertoi asiat asioina.

• ....

että sikiö on kuollut tai elossa.kohdun kommentointi on tuttua ja itsekin ihmettelin mitä pieni kohtu kommentti kertoo,sit gynekologi kerran selitti että pieni ja napakka kohtu tarkoittaa sitä että sellainen on kun ei ole synnyttänyt!minä en ole vielä kuullut sydänääniä,nähnyt olen.ekan kerran näkyi 8vk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe