Kysyisin että miten laulun nimeltä Albatrossi sanat menivätkään? Itse muistan vain: Albatrossi, joka lepäämättä liitää, se sinun sielusi on juuri kuka ties. Taivaan sinessä saat vapaana sä kiitää. Lapsuustoverini vanha merimies...
Albatrossin sanoitus
14
1883
Vastaukset
- "Junnu"
... mutta ei se kai paljoo haittaa.
- petu
Albatrossi
San. J Vainio
Nään vanhan "Tornatorin" yhä vielä mielessäin,
kun sillä silloin matkaan lähdit, lapsuusystäväin.
Niin jäi koulu kesken sulla, piti mun myös mukaan tulla,
mut vanhempien käskystä mä kotirantaan jäin.
Sun lähtöäsi seurasin mä päässä laiturin,
me viisitoistavuotiaita oltiin kumpikin.
Sinä pidit oman pääsi, säädit itse elämääsi,
koit nuorena sen kaiken, mistä turhaan uneksin.
Albatrossi, joka lepäämättä liitää, se sinun sielusi on juuri kukaties.
Taivaan sinessä saat vapaana sä kiitää, lapsuustoverini, vanha merimies. Lapsuustoverini vanha merimies.
Sä "Tornatorin" matkassa näit Rion kuumat yöt
ja tutkit tarkkaan kauniit Honolulun kaislavyöt.
Minä jatkoin lyseossa, sitten kunnanvirastossa,
ei kutsumuksen mukaan satu jokaiselle työt.
Ja töiden jälkeen yhä useammin iltaisin
mä kapakassa istuin, lasin pohjaan tuijotin.
Miksen lähtenyt sun mukaan, mua ymmärrä ei kukaan,
mä elämältä olin odottanut muutakin.
Albatrossi, joka lepäämättä liitää...
Sain kuulla, että "Tornator" jo romutettu on,
mä itse tunsin kokeneeni saman kohtalon.
Eipä ollut virkaa enää, tumma puna peitti nenää,
ja rannalla mä yksin istuin nousuun auringon.
Kun lähelleni näin mä naurulokin kaartavan,
niin tiesin, että jotakin nyt vihdoin oivallan:
siinä sielu on sen miehen, jonka työt jää puolitiehen
ja joka kaiken rakentaa vain varaan unelman.
Mut albatrossi, joka lepäämättä liitää, se sinun sielusi on juuri kukaties.
Kerran lailla sen saan vapaana myös kiitää, jos teen työni kuten vanha merimies.
Jos teen työni kuten vanha merimies.- "Junnu"
Mä oon yrittäny löytää tot kappaletta vähän kaikkialt. Kiitti!
- Sylvi-Kyllikki
Ja taas tuli rikotuksi tekijänoikeussäädöksiä.... Vai onko Petu selvittänyt, kenellä on Vainion sanoitusten oikeudet nykyisin ja pyytänyt heiltä asianmukaisen luvan julkaista niitä? Epäilen.
Tekstit ovat hienoja ja sietävät tulla levitetyksi, kyllä. Sattuu vain olemaan niin, että jollakulla on oikeus saada KORVAUS joka kerta kun J. Vainion tekstejä levitetään julkisesti, joko laulaen, painotuotteissa tai sähköisesti. Et sinäkään Petu pitäisi siitä, jos kirjoittaisit vaikkapa kirjan, joku skannaisi sen nettiin ja levittäisi sitä ilmaiseksi, ja sinä jäisit nuolemaan näppejäsi. - "Junnu"
Sylvi-Kyllikki kirjoitti:
Ja taas tuli rikotuksi tekijänoikeussäädöksiä.... Vai onko Petu selvittänyt, kenellä on Vainion sanoitusten oikeudet nykyisin ja pyytänyt heiltä asianmukaisen luvan julkaista niitä? Epäilen.
Tekstit ovat hienoja ja sietävät tulla levitetyksi, kyllä. Sattuu vain olemaan niin, että jollakulla on oikeus saada KORVAUS joka kerta kun J. Vainion tekstejä levitetään julkisesti, joko laulaen, painotuotteissa tai sähköisesti. Et sinäkään Petu pitäisi siitä, jos kirjoittaisit vaikkapa kirjan, joku skannaisi sen nettiin ja levittäisi sitä ilmaiseksi, ja sinä jäisit nuolemaan näppejäsi.Mä kysyin siltä ja se vastas täs ei olla mitää kirjaa kirjottamas.
- Sylvi-Kyllikki
"Junnu" kirjoitti:
Mä kysyin siltä ja se vastas täs ei olla mitää kirjaa kirjottamas.
"täs olla mitään kirjaa kirjoittamas" On ihan sama, kopioiko joku laittomasti sinun kirjoittamaasi kirjaa vai Juha Vainion laulunsanoja. Laillista kopiointia on ottaa pari kappaletta OMAAN KÄYTTÖÖN, mutta netissä aineiston levittäminen on julkistamista, johon täytyy olla oikeudenomistajien lupa. Katsokaa vaikka täältä:
http://www.kopiosto.fi/findex.htm - "Junnu"
"täs olla mitään kirjaa kirjoittamas" On ihan sama, kopioiko joku laittomasti sinun kirjoittamaasi kirjaa vai Juha Vainion laulunsanoja. Laillista kopiointia on ottaa pari kappaletta OMAAN KÄYTTÖÖN, mutta netissä aineiston levittäminen on julkistamista, johon täytyy olla oikeudenomistajien lupa. Katsokaa vaikka täältä:
http://www.kopiosto.fi/findex.htmMä en nyt jaksais kinata tästä asiasta! Olisitko ystävällinen ja menisit muualle niuhottamaan?
- ´DJ Veikko
"Junnu" kirjoitti:
Mä en nyt jaksais kinata tästä asiasta! Olisitko ystävällinen ja menisit muualle niuhottamaan?
Minäkin olisin tulostanut laulunsanat itselleni, mutta jostain syystä se ei vaan onnistunut.
Johtuukohan se juuri tästä tekijäoikeudesta vai mistä?
Pankaa terveisiä vieraskirjaani KOTISIVUOSOITE:djveikko.tripod.com - "Junnu"
´DJ Veikko kirjoitti:
Minäkin olisin tulostanut laulunsanat itselleni, mutta jostain syystä se ei vaan onnistunut.
Pankaa terveisiä vieraskirjaani KOTISIVUOSOITE:djveikko.tripod.com... laulun sanat hiirellä ja valitse kopioi ja mene johonkin tekstinkäsittelyohjelmaan ja valitse liitä.
- samaa mieltä
http://www.kopiosto.fi/findex.htmOlen samaa mielipuolta Sylvi-Kyllikin kanssa. Katsokaa asiasta käyty keskustelu kesäkuun lopulla, kun Yön Kuningatar kyseli Yö Saaristossa -kipaleen sanoja. Laki-palstalla on tästä myös kysymys, mutta kukaan lainoppinut ei ole vielä vastannut siihen.
Junnun perikunnalla on oikeus saada täällä julkaistusta Albatrossin sanoituksesta korvaus. - joopa...
´DJ Veikko kirjoitti:
Pankaa terveisiä vieraskirjaani KOTISIVUOSOITE:djveikko.tripod.comJos tosiaan olet DJ, sinun pitäisi jos kenen olla perillä tekijänoikeusmääräyksistä.
- kysy
samaa mieltä kirjoitti:
Olen samaa mielipuolta Sylvi-Kyllikin kanssa. Katsokaa asiasta käyty keskustelu kesäkuun lopulla, kun Yön Kuningatar kyseli Yö Saaristossa -kipaleen sanoja. Laki-palstalla on tästä myös kysymys, mutta kukaan lainoppinut ei ole vielä vastannut siihen.
Junnun perikunnalla on oikeus saada täällä julkaistusta Albatrossin sanoituksesta korvaus.entäpä jos kirjoittaa kirjoitusvirheitä ja tekstistä tulee himean erillainen?? Sävellyksessähän saa olla kuusi nuottia samanlaista, silloin se on plagioitu. Mutta suuremmalla nuottierolla se on jo oma sävellys. Tuostahan on paljon ollut keskustelua euroviisujen yhteydessä vuosien mittaan.
Mutta entäpä teksti? Monenko sanan jälkeen se on oma sanoitus?? - laihanen
kysy kirjoitti:
entäpä jos kirjoittaa kirjoitusvirheitä ja tekstistä tulee himean erillainen?? Sävellyksessähän saa olla kuusi nuottia samanlaista, silloin se on plagioitu. Mutta suuremmalla nuottierolla se on jo oma sävellys. Tuostahan on paljon ollut keskustelua euroviisujen yhteydessä vuosien mittaan.
Mutta entäpä teksti? Monenko sanan jälkeen se on oma sanoitus??Saa olla muistaakseni neljä tahtia ja joku määrä sanojakin, ennenkuin tulee syyte plagioinnista.
Ja on Junnukin plagioinut. Verratkaa vaikkapa "Kotkan poikii ilman siipii/maailman myrskyt heiluttaa/taakse jäivät/nuoruuspäivät/takaisin ei niitä saa/ laulut tuulen/nuo vain kuulen/enkä tiedä kauniimpaa.
Eikö vain melodia mene tismalleen samalla nuotilla kun Onni Laihasen säveltämän "Rantakoivun alla" -valssin välisoitossa pitkä pätkä.
Valsen "under strandbjörken" komponerad av Lyckan Magersson.
- Anonyymi
Minulle kävi kuin laulussa.
Eipä ihme että Albatrossi soi usein.
Yläasteella yhteishaussa paperit
Kotkan merimieskouluun. Vanhemmat kielsivät, jouduin lukioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019