Koko eilisillan kestäneet juhlat olivat kyllä aivan upeat, katsoitteko, kuuntelitteko?
Kirjallisuuden palkinnon saaja Printer puuttui, hän on syöpäsairas, ja lääkäri oli kieltänyt matkustamisen.
Eräs palkituista sanoi puheessaan, ettei missään koko maailmassa ole tällaisia, tämäntasoisia juhlia. Sama tunne tuli minullekin.
Nobel-juhlat
34
1741
Vastaukset
- Katleija
On ne valtavat juhlat. Kun ajattelee sitä tarjoilupuoltakin, niin ihailla pitää miten kaikki sujuu viimeisen päälle jämptisti. Mutta kun juhlat toistuvat vuosittain, niin ei ihme että sujuu. Silmän ruokaa tarjoaa kuningasperhe, jossa on näköä ja glamouria. Hauska lisä oli näyttää Silvia eri vuosilta juhlapuvussaan.
- señora lyyli
ne juhlat ovatkkii loistokkaat. tänä vuonna en huomannu ohjelmaa. en ole perilla printer nimisestä kirjailijasta.on ihan tuntematon nimi.
mistähän hää kirjottaa.
carpelan suomes sai toisen kerran finlantia palkkinnon. luulin että sen voip saaha vain kerran. en ole lukent muistaakseni yhtää carpelaanin kirjaa.
carpelan nimi on kyllä tuttu mutta harvemmin hää on esillä kirjoinee. onkohan hänen kirjotus niin sivistynyttä että sitä ei tavallinen ihminen ossaa lukkee.
minust on vähä outoo että yksi ihminen päättää finlantia palkinnosta, sehän on vähä suppee mielipide niin merkittävästä palkinnosta.
täytyy pyytää kirjastosta palkinnon saanut kirja ja sitte sannoo oma mielipide oliko kirja filandia palkinnon väärtti:))).
terveisin lyyli- mummeliini
on minulleekin tuntematon kirjailija. Olen kyllä sitä mieltä, että palkinto olisi kuulunut antaa jollekin nuoremmalle, hyvälle kirjailijalle. Nuorihan tarvitsee kannustusta ja ennenkaikkea rahaa.
Miksi kirjailijalle, joka on jo palkinnon kerran saanut? On jo varmaankin vakavarainen, eikä ole rahan eikä kannustuksenkaan tarpeessa.
Minusta pitäisi olla raati valitsemassa tällaisia palkittavia kirjoja ja äänestyksen tulos ratkaisisi. Yhden miehen valitsemana tulos ei ole mielestäni oikeudenmukainen. Tuo lienee kuitenkin vanha, perinteinen käytäntö ja tuskin muutettavissa. mummeliini kirjoitti:
on minulleekin tuntematon kirjailija. Olen kyllä sitä mieltä, että palkinto olisi kuulunut antaa jollekin nuoremmalle, hyvälle kirjailijalle. Nuorihan tarvitsee kannustusta ja ennenkaikkea rahaa.
Miksi kirjailijalle, joka on jo palkinnon kerran saanut? On jo varmaankin vakavarainen, eikä ole rahan eikä kannustuksenkaan tarpeessa.
Minusta pitäisi olla raati valitsemassa tällaisia palkittavia kirjoja ja äänestyksen tulos ratkaisisi. Yhden miehen valitsemana tulos ei ole mielestäni oikeudenmukainen. Tuo lienee kuitenkin vanha, perinteinen käytäntö ja tuskin muutettavissa.ruotsiksi, jonka takia ehkä jäänyt tuntemattomaksi?
- palkintoromaani
MdK-MdK kirjoitti:
ruotsiksi, jonka takia ehkä jäänyt tuntemattomaksi?
kertoo vanhan, tutun talon tapahtumista.
Kieli on harvinaisen rikasta, kaunista.
Señora lyyli on kertonut kuinka hän pukeutuu hienommin itsenäisyysjuhlien katsomista varten.
Niin minäkin teen kun katselen Nobel-juhlia!
Eilen ei ollut poikkeus.
Saunomisen jälkeen valmistauduimme katsomaan itse palkinnonjakotilaisuutta Konserttitalolta
ja sitten syömään kolmen ruokalajin "Nobel-päivällista"! :D
Kuningasperhe herättää aina mielenkiintoa.
Minkälaiset puvut naisilla on, mitä koruja jne.
Tänä vuonna katselin prinssi Philipiä kun minusta hän näytti niin laihtuneelta ja lommoposkiselta...
Muistan sen Nobel-tilaisuuden kun Victoriasta näki että hänellä oli anorexia. Tänä päivänä hän näyttää säteilevältä ja onnelliselta.
Nobelpalkinnon saajat saavat ottaa mukaansa korkeintaan 16 henkilöä juhliin.
Israelilaisella Aumannilla oli 35! Koko lähiperhe, lapset, lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset.
Lucia-aamu (tiistaina) tukholmalaishotellissa on yllätys monelle palkinnonsaajalle kun lucia-kulkue koputtaa aikaisin aamulla ovelle ja tulee laulamaan ja tarjoilemaan aamiaista!
Moni vieraista on vielä sängyssä!Carl Philipin niskassa olevat prinssikiharat näyttävät, että isältäänkin on poika jotain perinyt, vaikka muuten ulkonäkö on äidin puolelta.
Tosiaan, MdK-MdK, muistat sen kruununprinsessa Victorian lintumaisen laihan olemuksen aikaisemmilta vastaavilta juhlilta! Onneksi hän nykyisin tuntuu olevan luontevasti oma itsensä, rauhallisen ja onnellisen oloinen ihminen. (Taitaa olla harvinaista Euroopan kuninkaallisten joukossa.)
Niin upeat juhlat, että löytyykö pienintäkään miinusta? Ehkä keittiöstä? Ja se Aumann, kenestä mainitsit, näitkö hänen tyttärensä kiukkureaktion silloin kadulla, kun kaikki ei sujunut aivan hänen mielensä mukaan? Kolmas vähäsen hämmästyttänyt asia, pikku juttu sekin, laittoiko Silvia huulipunaa pöydässä (aivan juhlien loppuvaiheessa)?- Katleija
Nobelisti Aumannin pöytäseuruetta näytettiinkin usein. Näki senkin miten se päälaen peittävä kipa on nipsillä kiinnitetty. Silti istunnon loppuvaiheessa kipa oli hauskasti pudonnut vinoon vasemmalle korvalle kiinnityksen pettäessä.
satu kirjoitti:
Carl Philipin niskassa olevat prinssikiharat näyttävät, että isältäänkin on poika jotain perinyt, vaikka muuten ulkonäkö on äidin puolelta.
Tosiaan, MdK-MdK, muistat sen kruununprinsessa Victorian lintumaisen laihan olemuksen aikaisemmilta vastaavilta juhlilta! Onneksi hän nykyisin tuntuu olevan luontevasti oma itsensä, rauhallisen ja onnellisen oloinen ihminen. (Taitaa olla harvinaista Euroopan kuninkaallisten joukossa.)
Niin upeat juhlat, että löytyykö pienintäkään miinusta? Ehkä keittiöstä? Ja se Aumann, kenestä mainitsit, näitkö hänen tyttärensä kiukkureaktion silloin kadulla, kun kaikki ei sujunut aivan hänen mielensä mukaan? Kolmas vähäsen hämmästyttänyt asia, pikku juttu sekin, laittoiko Silvia huulipunaa pöydässä (aivan juhlien loppuvaiheessa)?rohkea sanomaan, olin tuohon nimeen laittanut avausviestissäni yhden kirjaimen liikaa, mutta olen huomannut, etteivät painovirhepaholaiset siitä opi, vaikka niitä korjailee. :)
Katleija kirjoitti:
Nobelisti Aumannin pöytäseuruetta näytettiinkin usein. Näki senkin miten se päälaen peittävä kipa on nipsillä kiinnitetty. Silti istunnon loppuvaiheessa kipa oli hauskasti pudonnut vinoon vasemmalle korvalle kiinnityksen pettäessä.
Kipa oli tosiaan luiskahtanut toisen korvan päälle, mutta tuskinpa juomien ansiosta ;)
Hänelle ja seurueelleen oli ruokakin tehty omassa keittiössä kaikkien taiteen ja heidän uskontonsa mukaan.- sekoittaminen
MdK-MdK kirjoitti:
Kipa oli tosiaan luiskahtanut toisen korvan päälle, mutta tuskinpa juomien ansiosta ;)
Hänelle ja seurueelleen oli ruokakin tehty omassa keittiössä kaikkien taiteen ja heidän uskontonsa mukaan.jopa laittaminen samalle pöydälle kielletty.
hän puhui pimeistä päivistä Ruotsissa ja sai koko valtavan kuulijakunnan reagoimaan, sitten hän kertoi valon tärkeydestä elämälle.
Lucian päivähän on juuri pimeimpänä aikana vuodesta.
Mitenhän vieraat reagoivat Lucian tulossa olevaan aamuvierailuun?satu kirjoitti:
hän puhui pimeistä päivistä Ruotsissa ja sai koko valtavan kuulijakunnan reagoimaan, sitten hän kertoi valon tärkeydestä elämälle.
Lucian päivähän on juuri pimeimpänä aikana vuodesta.
Mitenhän vieraat reagoivat Lucian tulossa olevaan aamuvierailuun?oli aina leikkaus, ja sen syyksi arveltiin stressiä, siis psykkisiä tekijöitä.
Nyt lääketieteen palkinnonsaaja kertoi puheessaan helicobacter pylorista, jonka hän kolleegansa kanssa oli löytänyt.
Leikkauksen asemasta on nyt hoitona parin viikon antibioottikuuri, jolla tuo helicobakteeri häädetään pois suolistosta. - Valtava edistysaskel lääketieteessä!satu kirjoitti:
oli aina leikkaus, ja sen syyksi arveltiin stressiä, siis psykkisiä tekijöitä.
Nyt lääketieteen palkinnonsaaja kertoi puheessaan helicobacter pylorista, jonka hän kolleegansa kanssa oli löytänyt.
Leikkauksen asemasta on nyt hoitona parin viikon antibioottikuuri, jolla tuo helicobakteeri häädetään pois suolistosta. - Valtava edistysaskel lääketieteessä!Olen viestittelyissäni niin spontaani, että aina joutuisin korjailemaan omia tekstejäni, jos vain olisi aikaa ja viitseliäisyyttä.
Mahahaava on oikea nimitys, ei vatsahaava. Maha ja vatsa eivät ole synonyymejä, vaan maha on se pussi, joka on ruokatorven ja ohutsuolen välissä,
vatsa taas on alue kylkiluista lantioon, edessä.
(Toivottavasti litteä!)
{Eli vatsalaukku olisi siis laukku, jota kannetaan vatsan päällä; ei liity anatomiaan millään muotoa.}
Tämä vain korjauksena omaan viestiini.satu kirjoitti:
Olen viestittelyissäni niin spontaani, että aina joutuisin korjailemaan omia tekstejäni, jos vain olisi aikaa ja viitseliäisyyttä.
Mahahaava on oikea nimitys, ei vatsahaava. Maha ja vatsa eivät ole synonyymejä, vaan maha on se pussi, joka on ruokatorven ja ohutsuolen välissä,
vatsa taas on alue kylkiluista lantioon, edessä.
(Toivottavasti litteä!)
{Eli vatsalaukku olisi siis laukku, jota kannetaan vatsan päällä; ei liity anatomiaan millään muotoa.}
Tämä vain korjauksena omaan viestiini.minulla vain on taas kerran niin lustia,kun piti lukea juhlista niin mentiin mahahaavaan DDDDDDD
Älkää vaan suuttuko.
minä nyt olen vain tällainen ))))))- niko
muori67 kirjoitti:
minulla vain on taas kerran niin lustia,kun piti lukea juhlista niin mentiin mahahaavaan DDDDDDD
Älkää vaan suuttuko.
minä nyt olen vain tällainen ))))))keksijä, ja piti puheen juhlissa, että liittynee aiheeseen!
noista satumaisista juhlista.
Olen aivan samaa mieltä siitä, että kuoro Allmänna Sången, Ruotsin vanhin kuoro, teki tunnelmasta lumoavan, nosti arkitodellisuuden yläpuolelle lopullisesti, muutenkin juhlat olivat kokemisen arvoiset.- Suomessa
Ja täällä pidetään kamalaa haloota, kun "rikkaat" saa kutsun linnaan itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Haukutaan ja motkotetaan vaatteita ja jokaista, joka sinne on kutsuttu ja mennyt.
Ikävystyttävin ohjelma, joka tulee TV:stä, ja silti tätä tosi-tv:tä katsotaan parin miljoonan suomalaisen voimin.
Suomalaiset eivät osaa juhlia eivätkä edes katsoa kun muut juhlivat! - kätellään
Suomessa kirjoitti:
Ja täällä pidetään kamalaa haloota, kun "rikkaat" saa kutsun linnaan itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Haukutaan ja motkotetaan vaatteita ja jokaista, joka sinne on kutsuttu ja mennyt.
Ikävystyttävin ohjelma, joka tulee TV:stä, ja silti tätä tosi-tv:tä katsotaan parin miljoonan suomalaisen voimin.
Suomalaiset eivät osaa juhlia eivätkä edes katsoa kun muut juhlivat!ja sitten sullotaan nurkkaan.
Entiset presidentit menevät kahville eri huoneeseen.
Ei mitään ohjelmaa.
Toimittajien tirkistelevää selostusta.
Valtion varoja tuhlataan tyhmästi. - Katleija
kätellään kirjoitti:
ja sitten sullotaan nurkkaan.
Ei mitään ohjelmaa.
Valtion varoja tuhlataan tyhmästi.Jospa siinä yritetäänkin säästää valtion varoja, kun sullotaan ahtaasti eikä raaskita ohjelmaa kustantaa. Jatkukoon traditio näin.
- MdK-MdK ek
Katleija kirjoitti:
Jospa siinä yritetäänkin säästää valtion varoja, kun sullotaan ahtaasti eikä raaskita ohjelmaa kustantaa. Jatkukoon traditio näin.
Nobel-säätiön kustannuksella.
Tänä vuonna oli hiukan yli 1300 vierasta, osa heistä oli ylioppilaita, jotka saivat maksaa juhlaillan omasta pussistaan.
Itse palkintojen jako tapahtuu Konserttitalolla ja Nobel-päivällinen on kaupungintalolla. - kansalle
MdK-MdK ek kirjoitti:
Nobel-säätiön kustannuksella.
Tänä vuonna oli hiukan yli 1300 vierasta, osa heistä oli ylioppilaita, jotka saivat maksaa juhlaillan omasta pussistaan.
Itse palkintojen jako tapahtuu Konserttitalolla ja Nobel-päivällinen on kaupungintalolla.unohtuu tärkeämmät,puutteessa elävät,köyhät,työttömät,pieneläkeläiset.
Juhlia katsellaan ja arvostellaan, vähään tyydytään,kansalle sitä mitä kansa haluaa. - kommentoi
kätellään kirjoitti:
Ei mitään ohjelmaa.
Valtion varoja tuhlataan tyhmästi.käyntinsä jälkeen: "Ylimainostettua..."
- isoäiti**
kommentoi kirjoitti:
käyntinsä jälkeen: "Ylimainostettua..."
Mieheni mielestä juhlat olivat tylsät ja varsinkin HIKISET mutta jatkot vähän paransivat tilannetta.
Yleensä aika kultaa muistot mutta ei tässä
tapauksessa. - Pääsky64
kätellään kirjoitti:
Ei mitään ohjelmaa.
Valtion varoja tuhlataan tyhmästi.ylösnousemus,että sitä höpötystä,läninki ja läninki.Itsenäisyys on vain läninki.
Sfinhuvuutin rouva laittoi ensimmäiset sellaiset.
Ohjelmatonta ohjelmaa. Huvittavaa kun kaikilla pitää näytellä niiin onnellista.
Pitäkööt juhlansa ei käy kateeksi kun kaveritkaan ei mene sinne.
Onkohan sen Carpelan kirja Ruotsksi kirjoitettu.
Sitten sitä ei voi lukeakkaan. - jos vertaa
Pääsky64 kirjoitti:
ylösnousemus,että sitä höpötystä,läninki ja läninki.Itsenäisyys on vain läninki.
Sfinhuvuutin rouva laittoi ensimmäiset sellaiset.
Ohjelmatonta ohjelmaa. Huvittavaa kun kaikilla pitää näytellä niiin onnellista.
Pitäkööt juhlansa ei käy kateeksi kun kaveritkaan ei mene sinne.
Onkohan sen Carpelan kirja Ruotsksi kirjoitettu.
Sitten sitä ei voi lukeakkaan.näitä kahta juhlaa, valitettavasti tämän maaottelun voittaa Ruotsi ylivoimaisesti.
Jos Suomen itsenäisyysjuhlissa olisi ollut edes yksikin hyvä kuoro, joka kulkisi Linnassa kukkalaitteineen hiukan kujeillen ja laulaen, niinkuin tuo Ruotsin vanhin kuoro Allmänna Sången, se nosti tunnelman kattoon ja ylikin! Ja hauskaa hommaa oli myös kvartetin lauluissa, että minä nautin niistä tosi paljon. Terveisin Satu (en ehdi nyt rekisteröityä). jos vertaa kirjoitti:
näitä kahta juhlaa, valitettavasti tämän maaottelun voittaa Ruotsi ylivoimaisesti.
Jos Suomen itsenäisyysjuhlissa olisi ollut edes yksikin hyvä kuoro, joka kulkisi Linnassa kukkalaitteineen hiukan kujeillen ja laulaen, niinkuin tuo Ruotsin vanhin kuoro Allmänna Sången, se nosti tunnelman kattoon ja ylikin! Ja hauskaa hommaa oli myös kvartetin lauluissa, että minä nautin niistä tosi paljon. Terveisin Satu (en ehdi nyt rekisteröityä).Kirjoitan nyt vaikka tähän, vaikka ei otsikon alle sovikaan: lapsenlapsi syntynyt!
Kaikille nettiystävilleni ja meille kaikille:
***Tunnelmallista joulua ja hyvää uutta vuotta!***
***************************************************- Helena04 ejk.
jos vertaa kirjoitti:
näitä kahta juhlaa, valitettavasti tämän maaottelun voittaa Ruotsi ylivoimaisesti.
Jos Suomen itsenäisyysjuhlissa olisi ollut edes yksikin hyvä kuoro, joka kulkisi Linnassa kukkalaitteineen hiukan kujeillen ja laulaen, niinkuin tuo Ruotsin vanhin kuoro Allmänna Sången, se nosti tunnelman kattoon ja ylikin! Ja hauskaa hommaa oli myös kvartetin lauluissa, että minä nautin niistä tosi paljon. Terveisin Satu (en ehdi nyt rekisteröityä).Pitkin viikkoa olen lukenut viestejänne aiheesta ja totean tässä nyt, että kyllä kaduttaa, etten seuraa stv:n kanavaa. Paljosta jäin siis. Jälkikäteen odottelin, josko olisi tullut edes uusintana, vaan ei.
Satu, lapsenlapsi Sinulle syntynyt!? Onneksi olkoon! Varsinainen joululahja! -
Joulunalusajan tervehdyksin ja halauksin
Helena - Katleija
satu kirjoitti:
Kirjoitan nyt vaikka tähän, vaikka ei otsikon alle sovikaan: lapsenlapsi syntynyt!
***************************************************Voi miten ihana joululahja. Kerro tyttö vai poika ja kuinka mones lapsenlapsi?
Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu saada pitää häntä sylissäsi. satu kirjoitti:
Kirjoitan nyt vaikka tähän, vaikka ei otsikon alle sovikaan: lapsenlapsi syntynyt!
***************************************************Oikein,oikein paljon ONNEA pienen nyytin johdosta.
- my.mm.eli
satu kirjoitti:
***************************************************minultakin iso ({}) (=halaus) tuoreelle mummille!
Jos vielä tämä pieni on ensimmäinen lapsenlapsesi, niin voin hyvin kuvitella Sinun leijailevan Seitsemännessä Onnentaivaassa! my.mm.eli kirjoitti:
minultakin iso ({}) (=halaus) tuoreelle mummille!
Jos vielä tämä pieni on ensimmäinen lapsenlapsesi, niin voin hyvin kuvitella Sinun leijailevan Seitsemännessä Onnentaivaassa!minultakin, onha suuri ihme, kun uusi elämä alkaa sykkiä.
Minulle jo 10:nes tammikuussa.- pullaulla
Helena04 ejk. kirjoitti:
Pitkin viikkoa olen lukenut viestejänne aiheesta ja totean tässä nyt, että kyllä kaduttaa, etten seuraa stv:n kanavaa. Paljosta jäin siis. Jälkikäteen odottelin, josko olisi tullut edes uusintana, vaan ei.
Satu, lapsenlapsi Sinulle syntynyt!? Onneksi olkoon! Varsinainen joululahja! -
Joulunalusajan tervehdyksin ja halauksin
HelenaTiedän mitä se on, kun minulla oli se onni ja kuulin sen, niin työssä ompelin neulalla sormeeni ,niin että oli mentävä oikeen sairaalaan saamaan jäykkö kouristus piikkiä.Ja sen neulan poisto . Ompelin nahkaa ja siitä voi tulla jokin pasilli vereen . Niin ja nyt sitten onkin jo niitä siunaantunut 4. Ja kaksi lastenlasten lapia.
Olen jo tottunut että sillain se suku lisääntyy:=) - Satu ek
pullaulla kirjoitti:
Tiedän mitä se on, kun minulla oli se onni ja kuulin sen, niin työssä ompelin neulalla sormeeni ,niin että oli mentävä oikeen sairaalaan saamaan jäykkö kouristus piikkiä.Ja sen neulan poisto . Ompelin nahkaa ja siitä voi tulla jokin pasilli vereen . Niin ja nyt sitten onkin jo niitä siunaantunut 4. Ja kaksi lastenlasten lapia.
Olen jo tottunut että sillain se suku lisääntyy:=)Huvitti eilen pikkuvieraani Niko, joka halusi pelata vähän tietsikkapelejä. Kone oli auki ja sanoin, että tuohon voisi ensin vastata. Nyt huomasin, että poika oli vastannut aivan minun sanoillani Muori67:lle, vieläpä tuota potentiaalimuotoa 'liittynee' myöten. :) DDDDD
Niin, kiitos noista onnentoivotuksista. Perheensä toinen lapsi tämä on, kovasti toivottu.
Mutta nyt lähden haltioimaan esikoista, että isänsä pääsee lähtemään vauvaa ja äitiä katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1026167Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3445815Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie595079Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3273815Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42295Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1392247Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1081312- 111075
- 177961
- 56793