Vanhasen tyriminen käy kalliiksi Suomelle

Kesällä KEPU:n uusi messias Matti Vanhanen oli torpedoimassa Luxembourgin tekemää EU:n budjettiehdotusta. Innosta puhkuen ja asioista mitään ymmärtämättä Vanhanen meni Britannian kelkkaan.

Nyt Britannian tekemä uusi budjettiehdotus on Suomelle erittäin paljon huonompi kuin aiempi olisi ollut. Vanhanen kävi lyhytlomalla keskustelemassa Britannian pääministeri Tony Blairin kanssa. Mitään vaikutusta Vanhasen tragikoomisella vierailulla ei ollut. Itse asiassa Tony Blairiä oli huvittanut Vanhasen tankeroenglanti.

Tapaamisen jälkeen Vanhasen mielestä budjetti oliki n hyvä juttu. Vanhasen mielestä on siis hyvä, että Suomen maksuosuus kasvaa viisinkertaiseksi ja mm. maatalous on joutumassa vakaviin vaikeuksiin.

Tällainen ajatusten Tonava meillä on nyt pääministerinä.

9

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos et tiennyt

      Suomesta otettiin ensin UK:ssa mallia kouluruokailun maana. Täällä vierailleet UK valtuuskunnat suorastaan lumoutuivat!

      kun nämä henkilöt ovat sitten perehtyneet tarkemmin siihen, miksi lapset saaavat hyvää ruokaa ja opetusta - alkoi kiinnostamaan suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan perusteet.

      Suomesta on tullut esimerkiksi Esko Ahon hallituksen urotyöt. Aho uhrasi poliittisen menestyksen Suomen hyväksi (näin kertoo BBC! http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/4476634.stm), jotta seuraavat hallitukset pääsisivät toteuttamaan 1993 toimeenpantua talouspolitiikkaa - säilyttäen hyvinvoinnin ja aloittaen kasvupolitiikan.

      Sä olet Känä ihan oikeasti väärässä nykyisen hallituksen ja sen pääministerin arvovallan suhteen EU:ssa. Suomi on erittäin kuunneltu ja arvostettu maa - oikeistolainen maa, jossa on annettu olla vallassa vasemmistolaisia, jotta konflikteilta oltaisiin vältytty.

      • vastaan 1991

        Senaatintorilla. NIIN LYHYTNÄKÖISTÄ OLI SAK:ssa!

        SAK on todellakin Suomen kehityksen jarru. Ei suinkaan työmarkkina-asioissa vaan poliittisella ulkoparlamentaarisella ja LAITTOMALLA PAINOSTUSVALLALLA.


      • Suomen vaikutusvalta EU:ssa on dramaattisesti vähentynyt Matti Vanhasen hallituksen aikana. Tilanne johtuu pitkälti siitä, että pääministerillä on todella heikko kielitaito. Lisäksi Vanhasta ei ole koskaan kansainväliset asiat edes kiinnostaneet. Kuvaavaa on, että heti pääministeriksi tultuaan Vanhanen suoraan sanoi ettei EU:sta välitä.

        EU:ssa pitäisi olla erilaisissa sisäpiireissä ja ytimissä mukana. Pitäisi olla visionäärinen suunnannäyttäjä.

        Matti Vanhanen EU-kokouksien tauoilla käy ulkona potkimassa kiviä silloin kun pitäisi lobata isänmaan puolesta.

        Ei ihme, että Suomea on kohdeltu viime aikoina kaltoin. Suomi mm. menetti Vanhasen tunaroinnin takia elintarvikeviraston ja nyt Suomen maksuosuus on räjähdysmäisesti kasvamassa.

        Näin sitä käy kun on agraaripuolueen johtaja pääministerinä.


      • EU:n turvatakuut
        Känä kirjoitti:

        Suomen vaikutusvalta EU:ssa on dramaattisesti vähentynyt Matti Vanhasen hallituksen aikana. Tilanne johtuu pitkälti siitä, että pääministerillä on todella heikko kielitaito. Lisäksi Vanhasta ei ole koskaan kansainväliset asiat edes kiinnostaneet. Kuvaavaa on, että heti pääministeriksi tultuaan Vanhanen suoraan sanoi ettei EU:sta välitä.

        EU:ssa pitäisi olla erilaisissa sisäpiireissä ja ytimissä mukana. Pitäisi olla visionäärinen suunnannäyttäjä.

        Matti Vanhanen EU-kokouksien tauoilla käy ulkona potkimassa kiviä silloin kun pitäisi lobata isänmaan puolesta.

        Ei ihme, että Suomea on kohdeltu viime aikoina kaltoin. Suomi mm. menetti Vanhasen tunaroinnin takia elintarvikeviraston ja nyt Suomen maksuosuus on räjähdysmäisesti kasvamassa.

        Näin sitä käy kun on agraaripuolueen johtaja pääministerinä.

        Älä puhu potaskaa!

        Ensi töikseen pääministeri järjesti Suomeen Kemikaaliviraston ja hankki Suomelle EU:ssa multilateraaliset turvatakuut!


      • Vanhanen kokeneimpia
        Känä kirjoitti:

        Suomen vaikutusvalta EU:ssa on dramaattisesti vähentynyt Matti Vanhasen hallituksen aikana. Tilanne johtuu pitkälti siitä, että pääministerillä on todella heikko kielitaito. Lisäksi Vanhasta ei ole koskaan kansainväliset asiat edes kiinnostaneet. Kuvaavaa on, että heti pääministeriksi tultuaan Vanhanen suoraan sanoi ettei EU:sta välitä.

        EU:ssa pitäisi olla erilaisissa sisäpiireissä ja ytimissä mukana. Pitäisi olla visionäärinen suunnannäyttäjä.

        Matti Vanhanen EU-kokouksien tauoilla käy ulkona potkimassa kiviä silloin kun pitäisi lobata isänmaan puolesta.

        Ei ihme, että Suomea on kohdeltu viime aikoina kaltoin. Suomi mm. menetti Vanhasen tunaroinnin takia elintarvikeviraston ja nyt Suomen maksuosuus on räjähdysmäisesti kasvamassa.

        Näin sitä käy kun on agraaripuolueen johtaja pääministerinä.

        Etkös ole huomannut, että maailma muuttuu ja johtajat vaihtuvat. Ei Suomen intresseissä ole hautapaasien tunteminen.


      • Totuus esiin
        EU:n turvatakuut kirjoitti:

        Älä puhu potaskaa!

        Ensi töikseen pääministeri järjesti Suomeen Kemikaaliviraston ja hankki Suomelle EU:ssa multilateraaliset turvatakuut!

        Vanhasen kemikaalivirastoa ei ole missään näkynyt. Sen sijaan Suomelle alunperin tulossa ollut elintarvikevirasto toimii Vanhasen ansiosta täyttä faarttia Italian Parmassa.


      • Kemikaalia, komisario Palmu
        EU:n turvatakuut kirjoitti:

        Älä puhu potaskaa!

        Ensi töikseen pääministeri järjesti Suomeen Kemikaaliviraston ja hankki Suomelle EU:ssa multilateraaliset turvatakuut!

        Missä se virasto viipyy?


      • konossementti
        Kemikaalia, komisario Palmu kirjoitti:

        Missä se virasto viipyy?

        Olen nähnyt konossementin ja kyllä se on lähtenyt kemikaalivirastotehtaalta jo Suomeen.

        On saapunut satamaan ja alettu purkamaan.


      • Kemikaalivir.tehtaan johtaja
        konossementti kirjoitti:

        Olen nähnyt konossementin ja kyllä se on lähtenyt kemikaalivirastotehtaalta jo Suomeen.

        On saapunut satamaan ja alettu purkamaan.

        1 kpl.Suomesta tilattua Kemikaalivirastoa on toimitettu asiakkaalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe