MIKSI ÄITI EI ANNA ISÄN TAVATA OMAA LASTAAN?

meikkuliini72

Avopuolisollani on entisestä suhteesta 5-vuotias lapsi,jonka äiti ei anna isänsä tavata lastaan.Mitään syytä siihen ei ole annettu,miksei lasta päästetä isänsä luokse.Viime vkl:na lapselle luvattiin että hän pääsee käymään isänsä luona,ja sitä hän todella odotti.ex kuitenkin ilmoittiedl.päivänä, ettei voikkaan tuoda lasta vaikka sovittiin ilman mitään syytä.Nyt lapsi soitti isälleen ja kysyi:Isi miksi sää et voinutkaan ottaa mua sun luokse.Mitähän siihen voi lapselle sanoa kun äiti keksii aina että se on isin syy ettei voikkaan lasta ottaa,.Lapsella on kuitenkin isä,jota hänen on oikeus tavata.

25

6371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnus

      Sydäntäni aina riipaisee kuulla sitä, kuinka naiset ei päästä lastensa isää tapaamaan. Luulevat, että voivat manipuloida lasta uskomaan, että se on isän syy. Olen itse sellaisen äidin tytär, joka aina mollasi poissaolevaa isää minulle eron jälkeen. Vaan kunpa jokainen tuollainen äiti tajuaisi, että se lapsi on lapsi vain ne muutamat vuodet. Tulee aika, jolloin lapsi aikuistuu, ottaa itse kontaktia isäänsä ja asiat alkavat valjeta. Minulla on nykyään tosi huonot välit äitini kanssa, kun taas olen "löytänyt" isäni uudelleen ja meillä menee tosi hyvin. Sääli vain, että hän on missannut lapsuuteni, on surku häntä, mutta nyt hän kuroo menetettyä takaisin olemalla omalle tyttärelleni ihana isoisä!
      Sinulle meikkuliini72, kerro avopuolisollesi, että tulee aika, jolloin hän voi selvittää asioiden oikean laidan lapselleen. Ja voipi vain käydä niin, että lapsen äiti ei tajuakaan, mitä hallaa on tekemässä ja se on hän, joka menettää suhteen lapseensa loppujen lopuksi!!!

      • minnus

        Niin, sanon vielä sen, että kärsin siitä todella paljon lapsena, kun en saanut tavata isääni. Eipä äiti siinäkään minua ajatellut.


      • Anonyymi
        minnus kirjoitti:

        Niin, sanon vielä sen, että kärsin siitä todella paljon lapsena, kun en saanut tavata isääni. Eipä äiti siinäkään minua ajatellut.

        Eipä ne naiset äidit ajattele ketään muuta kuin itseään.

        Vähiten omaa lastaan.


    • tene

      mä oon kans samassa tilanteessa eli mulla 7-vuotias tytär edellisestä liitosta ja äiti ei oikein anna tavata lasta.todellisia syitä en tiedä mutta minulla omat epäilykseni asiasta.esim:katkeruus,kostonhalu,itsekkyys,lapsellisuus,typeryys,ym.... minusta on todella väärin että tälläiset äidit eivät osaa ajatella kun omaa mieltään ja typeriä motiivejaan asialle.asiaa pitäisi pystyä ajattelemaan lapsen parasta miettien ja tällöin kaikki muu pitäisi olla sivu seikkaa.mutta olen tapellut niin monia vuosia lapsestani etten tosiuaan tiedä mitä ajatella.mutta uskon että jumala "kostaa" asiat parhaalla katssomallaan tavalla.niinhän sanonta kuuluu sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää.koittakaa jaksaa ja pitäkää oikeudesta nähdä lasta kiinni.

      • siihen

        nyt muitakin syitä on kuin kostonhalu....ym.jospa äiti pelkää lapsen turvallisuuden puolesta tai jotain.itse ainakin koitan suojella lastani kaikelta pahalta.en nyt tiedä tarinaasi mutta rivien väkistä sain oman käsityksen


      • ......
        siihen kirjoitti:

        nyt muitakin syitä on kuin kostonhalu....ym.jospa äiti pelkää lapsen turvallisuuden puolesta tai jotain.itse ainakin koitan suojella lastani kaikelta pahalta.en nyt tiedä tarinaasi mutta rivien väkistä sain oman käsityksen

        Sanoin että syitä ovat esim. kostonhalu ja muitakin mainitsin. En väittänytkään, ettei muita syitä olisi (siksi tu "esim"). Lasten turvallisuus on tietysti tärkeä (ja ehkä ainoa pätevä) syy, muttei hirveän yleinen. Onneksi.

        Minun tarinani? Vanhempani ovat eronneet, asuin isällä sen jälkeen ja minulla on koko ajan ollut hyvät välit myös äitiini. Näkemykseni perustuu aikalailla siihen, mitä työssäni eroperheiden parissa näen.


      • .......
        ...... kirjoitti:

        Sanoin että syitä ovat esim. kostonhalu ja muitakin mainitsin. En väittänytkään, ettei muita syitä olisi (siksi tu "esim"). Lasten turvallisuus on tietysti tärkeä (ja ehkä ainoa pätevä) syy, muttei hirveän yleinen. Onneksi.

        Minun tarinani? Vanhempani ovat eronneet, asuin isällä sen jälkeen ja minulla on koko ajan ollut hyvät välit myös äitiini. Näkemykseni perustuu aikalailla siihen, mitä työssäni eroperheiden parissa näen.

        Itse olen nainen, ei lapsia, avomies. Ei siis omakohtaisia katkeria kokemuksia.


      • tarkoitin
        ...... kirjoitti:

        Sanoin että syitä ovat esim. kostonhalu ja muitakin mainitsin. En väittänytkään, ettei muita syitä olisi (siksi tu "esim"). Lasten turvallisuus on tietysti tärkeä (ja ehkä ainoa pätevä) syy, muttei hirveän yleinen. Onneksi.

        Minun tarinani? Vanhempani ovat eronneet, asuin isällä sen jälkeen ja minulla on koko ajan ollut hyvät välit myös äitiini. Näkemykseni perustuu aikalailla siihen, mitä työssäni eroperheiden parissa näen.

        nyt sitä että tiedätkö että miksi he ovat eronneet.liittyykö heidän välilleen esim väkivaltaa tai muuta sellaista jonka takia äiti jättää lapsen tuomatta?tai onko erosta niin vähän aikaa että toinen osapuoli ei ole kerinnyt asiaa käsittelemään omalta osaltaan.kyllä ne asiat järjestyy ajan kanssa.


      • Anonyymi

        Haasta ex oikeuteen.


    • viiden lapsen yh-äiti

      Ensin huolehtikaa siitä että tapaamissopimukset on lastenvalvojan luona tehty ja joka kerran kun lasta ei näy sopimuksesta huolimatta,tehkää ilmoitus paikkakuntanne lastenvalvojalle.
      Meillä oli tilanne että miehen exä yritti estää tapaamisia.Mies ilmoitti asiasta joka kerran lastenvalvojalle ja vaati palaveria tapaamisien takia.
      Täällä lastenvalvoja oli äidille tiukkana ja kertoi mitkä on seuraamukset jo ei lasta anna ja joka kerran kun jätti antamatta sovitusti,niin lastenvalvoja ilmoitti että seuraava tapaaminen onkin sitten tuplasti pidempi että isä saa tavata lasta.
      Kyllä hänen exänsä väsyi kiusantekoon ainakin toistaiseksi kun jatkuvasti tuli lastenvalvojalta postia palavereista.
      Ei kannata antaa periksi,lopuksi sitten vaikka uhkasakon uhalla tapaamiset jos ei muuten suostu.
      Meillä mies hakee lapsensa asumista ja huoltajuutta nyt ja lapsen äidille on pitkä miinus oikeutta ajatellen se että hän on pyrkinyt määrätietoisesti katkaisemaan välejä estämällä tapaamiset.Pitäkää puolenne älkääkä suostuko luopumaan lapsistanne sen vuoksi että toinen osapuoli ei osaa käyttäytyä kuten aikuisen kuuluu.
      t. äiti joka antaa lastensa nähdä isäänsä aina kun isä ja lapset sitä tahtovat

    • KIRJOITTELET?

      Olisitko ehkä se syy, miksei ko. äiti halua lapsiaan luoksesi päästää?

      Lapset pääsisivät varmaan kaipaamiinsa tapaamisiin isänsä kanssa, mutta ehkä sinä jotenkin sen estät????

      Et varmasti löydä itsestäsi mitään vikaa, mutta pysytteleppä poissa tapaamisista jatkossa, edes kokeeksi. Niin ja olkaa juomatta.

      • minttu2

        Siinä esimerkki ihmisestä, joka ajattelee hyvin kapea-alaisesti ja ennakkoluuloisesti. Äitien tekemät väärinkäytökset ovat edelleen tabu. Terveisin tyttö, jonka äiti teki "rakkaudesta" vaikka mitä "mukavaa".


      • piisaa
        minttu2 kirjoitti:

        Siinä esimerkki ihmisestä, joka ajattelee hyvin kapea-alaisesti ja ennakkoluuloisesti. Äitien tekemät väärinkäytökset ovat edelleen tabu. Terveisin tyttö, jonka äiti teki "rakkaudesta" vaikka mitä "mukavaa".

        isissä ja äideissä on näitä itseään lähes pyhänä pitämiä pikku piruja, joiden tekemiset tosiasiassa tuhoavat PALJON.
        Ja nämä hullut ovat kuin mitään pahaa ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Vaikka joku riistäisi hengen itseltään juuri niiden tyrannian ja hulluuden takia.

        VAROKAA SOKEITA HULLUJA, jotka luulevat tekevänsä hyvää!


      • Anonyymi

        Ei äidillä ole mitään juridista oikeutta kontrolloida sitä kenen kanssa lapsi ja isä ovat.

        Vaikutat tyypilliseltä jätetyltä katkeralta naiselta, kirjoitustyylisi perusteella - täynnä vihaa.


    • meikkuliini72

      Lapsen isässä ei ole mitään vikaa.Ainoa mikä suhteen lopetti oli lapsen äidin typerä pettäminen toisen miehen kanssa.Hän solmi suhteen toiseen olessaan vielä lapsen isän kanssa.Äiti on lisäksi kertonut,että isä on ollut liikaa avuksi kotitöissä.Nykyään hänellä sellainen mies joka ei tee mtään,mutta ns.entinen huumaavien aineiden suurkäyttäjä,ja kännissä tappelija.Avomieheni tekee kotihommia, ja auttaa aina,ja ottaa toiset huomioon.Hän uskoo kuitenkin siihen että vielä tulee se hetki että lapsi päättää itse että saa nähdän oman isän.

      • Anonyymi

        Aikuisten väliset vaikka yksipuoliset riidat eivät liity miltään osin lapsen oikeuteen tavata isäänsä.

        Hae itsellesi apua tuntojesi purkamiseen ammattilaisella niin pääset erokatkeruudesta ja isän kontrolloinnista eroon.


    • peppi

      Kyllä se on kuule ihan mahdotonta oikesti estää niitä tapaamisia, isällä on oikeus olla huolehtimatta laspsistaan omalla "vuorollaan" mutta äidin on pakko antaa lapset isälle jos isä haluaa, ei siinä ole mitään epäselvää. Jos isä uskoo äitiä joka sanoo että et hae niin silloin on kyllä oma moka. Ja toisaalta sinun kannataisi myös muistaa että koska isi näkee lastaan aika harvoin (esim. 2 viikon välein) niin et vie isän huomiota sinä aikana vaan annat lapselle ja isälle omaa aikaa. Moni tuttu ei ymmärrä lasten viemistä miehelle (vievät siitä huolimatta, kun on pakko) koska lapset menevät sinne vain viettämään aikaa uuden naisen lasten kanssa eivätkä isän. ei siinä siis mitään pahaa että uuden naisen lasten kanssa leikkivät, mutta kun tapaamisen pääsyy on se että isä ja lapsi saavat aikaa toisilleen, tosiasiassa isä viettää tuolloin laatuaikaa uuden naisensa kanssa (missä ei myöskään ole mitään vikaa jos se ei tapahtuisi lasten ajalla) kun kerrankin naisen lapsilla on seuraa ja leikkikavereita eivätkä häiritse. Tai jos uudella naisella ei ole lapsia niin hänen on aina oltava silti mukana isän ja lapsen puuhissa, ettei kokisi olevansa perheen ulkopuolinen. vaikka ihan ydinperheessäkin on tärkeää että lapsi ja isä (ja lapsi ja äiti) saavat välillä ihan kahdenkeskeistä huomiota toisiltaan. Ja yleensä uusi nainen haluaa olla mukana aina, vaikkeivat edes asuisi yhdessä tms.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        Isä voi olla kenen kanssa haluaa ja äidin tehtävä on lain mukaan huolehtia lapsi tapaamiseen.


    • Iso-0

      itselläni tulossa tälläinen tilanne, pahoin pelkään.
      Rakastan lapsiani yli kaiken ja vaikka kuinka on kostonhaluinen, katkera äiti, puhun lapsille aina lämpimästi äidistään. Se on kaikkien edun mukaista.

      Mutta ex.. Tai kaiketi tuleva, odotan eroilmoitusta saapunaksi tällä viikolla, on jo nyt osoittanut katkeruutensa ja vihansa minua kohtaan, katkaisemalla yhteyden pidon minun ja lapsien välillä. Siinä sivussa "vahingossa" kun päätti olla yhteydettä minuun.
      Tarttee huomenna soittaa lasten valvojalle ja alkaa tekemään sitä, mitä en olisi halunnut alkaa tekemään eli riitelemään. En aio jäädä seisomaan tumput suorina kun katkera ex osoittaa vihaansa minua kohtaan KäYTTäEN SIIHEN LAPSIA! Se on itsekästä ja tuhoaa pieninpiäkin yhteisen tulevaisuuden mahdollisuuksia.

      Terveisin iso-0

      • Anonyymi

        Ota asianajaja ja unohda lastenvalvoja.


    • MyOwnOpinion

      itse olen mies parisuhteessa ja tyttöystävä antaa lapsiensa isän käydä hakemassa kunahan asiat on hyvin toisessa päässä.
      ja hankaloittaapa tilannettakin vielä se että minä olen tavallaan paikalla koska olen (ylimääräinen tekijä). mutta asiat joita olen lasten äitiltä kuullut siitä miehestä ja mitä olen muualta kuullut nii en itsekkään luottaisi kyseiseen ihmiseen -joka tekee asian hankalaksi koska vaikka toinen sanoo että asiat on kondiksessa niin ne ei silti välttämättä ole koska ei voi luottaa.
      ja ei ole kielletty edes isää näkemästä lapsia ja on jopa sosiaalitoimiston kanssa sopimus että joka toinen viikonloppu lapset saa mennä isänsä tykö jne. mutta ei se ääliö sieltä persettään liikuta (tuntuu että tekis mieli käyä nokkaan kopasemassa) mutta enpä ole häntä tuomitsemaan koska oma lapsi on huostaanotettuna jota en saa nähdä omien nuoruushölmöilyiden takia joita kadun jokapäivä.
      sen takia ymmärränkin että miksi hän ei voi nähdä lapsiaan (luultavasti tosi syyllinen olo ja tuntuu että on turhana osapuolena[itsekästä lasten kannalta tiedän])
      ja jos totta puhutaan haluankin että hän pysyy poissa koska itselle tulee se "kolmas pyörä olo" (-itsekästä tiedän) kun on ollut lapsille enempi isä mitä hän ikinä. mutta jätän omat tunteet sivuun vaikka kuinka ärsyttäs/vituttas ihan lasten takia ja on tämä mies käynyt katsomassa lapsia syntymäpäivillä 2v ajalla ehkä 3-5x yhteensä kaikki kerrat yhteen laskettuna.

      eli omasta mielestä suurin syy tähän on LUOTTAMUKSEN PUUTE eri syistä ja pelko lasten menettämisestä/pelko että lapset kiintyy enempi isäänsä jolloin näkee omia lapsiaan vähemmän.

      siis näin spekuloisin vaikka enhän itse lasten äiti olekkaan ja sinänsä jäävi sanomaan mitään.

    • Lasten oikeus isään.

      Porilainen lehti.

      Lapsen vieraannuttaminen toisesta vanhemmasta.
      Pian valmistuvassa väitöstutkimuksessa varatuomari Anja Hannuniemi nostaa esiin perheiden lapsia sairastuttavan oireyhtymän.

      Äidit saattavat pelata lapsilla julmaa peliä, jopa niin julmaa, että esittävät perättömiä insestisyytöksiä.

      Tuomioistuimet eivä tunne vieraanuttamisoireyhtymää ja suosivat häiriintyneitä äitejä.

      Todettakkon, että tuttavaperheessäni kolmen lapsen äiti löysi "elämänsä" ( elimensä ?) miehen.
      Mies ilmoitti, mikäi pelehtiminen ei lopu hän ottaa avioeron.
      Pelhtiminen ei loppunut, mies haki avioeron.

      Varmistaakseen, että äiti ja hänen "salarakkaansa" saavat uusperheeseensä molempien samainkäiset tyttäret, lasten äiti uhkasi syyttää miestään sosiaaliviranomaisille " alkoholistikie, vainoharhaiseksi, jupoksi rentuksi, sekä oman tyttären seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

      Lasten isä ilmoitti, että siinä tapauksessa hän nostaa syytteen perättömistä väitteistä, joista voi seurata kahden vuoden vankeustuomio.

      Lasten äiti pelkäsi joutuvansa vankilaa ja perui syytösuhkailun.

      Summa summarum. Lapset halusivat jatkaa elämmä tämän "rentun" kanssa.

      Lasten äiti pakkasi tavaransa jä muutti pois kodista ilman lapsia.

      Mikäli olet lukenut viimeaikojen uutisia nämä tapaukset ovat lisääntyneet äidit erovat ja pyytävät sosiaaliviranomaisia adoptoimaan lapset, ilmeisesti siksi, etteivät isät saisi lapsia.
      Peli on raakaa.

      Porilainen lehden uutisen jälkeen on 23 kommenttia.

      http://www.porinsanomat.fi/uutiset.php?id=997
      ---

      • Lapsiuhrit.

        Nykyään kannattaa miettiä, tekeekö avioero aikuiset ja lapset onnellisiksi, vai onnettomiksi?

        Syrjäytyvätkö lapset ja saattavatko he saada elinikäisiä traumoja vanhempien erosta ja huostaanotosta.

        Iltalehti 26.4.2011.

        Vanhempien pöyristyttävä villitys: Lapsia raivataan pois uusperheen tieltä.

        Vanhemmat pyytävät lapsilleen huostaanottoa, koska he häiritsevät uusperheen elämää.

        http://www.iltalehti.fi/perhe/2011042613610228_pr.shtml
        ---


      • 414
        Lapsiuhrit. kirjoitti:

        Nykyään kannattaa miettiä, tekeekö avioero aikuiset ja lapset onnellisiksi, vai onnettomiksi?

        Syrjäytyvätkö lapset ja saattavatko he saada elinikäisiä traumoja vanhempien erosta ja huostaanotosta.

        Iltalehti 26.4.2011.

        Vanhempien pöyristyttävä villitys: Lapsia raivataan pois uusperheen tieltä.

        Vanhemmat pyytävät lapsilleen huostaanottoa, koska he häiritsevät uusperheen elämää.

        http://www.iltalehti.fi/perhe/2011042613610228_pr.shtml
        ---

        Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia. Murrosikäisen riehuessa pienemmät on välillä todellisessa vaarassa, sekä fyysisesti tavaroiden lennellessä että psyykkisesti pelon alla.
        Osasyynä voi olla se kun rajoista pidetään tiukemmin kiinni kun perheessä onkin kaksi aikuista. Jos perheeseen syntyy lisää lapsia kateus tulee mukaan kuvioon kun pienemmällä sisaruksella on molemmat vanhemmat kotona mutta murrosikäisellä vain toinen.
        Jos uusperheessä äiti jää hoitovapaalle rahatilanne heikkenee oleellisesti eikä murrosikäinen voi saada kaikkkea mitä sai työssäkäyvän yh:n ainokaisena. Asiasta keskusteleminen on kuin seinille puhuisi. "Ei oo mun ongelma, en pyytänyt saada syntyä, mitäs teit ton apinan" on pahimmillaan monta kertaa päivässä toistuvia lauseita ja samalla lentää ne tavarat mitkä käteen sattuu osumaan.
        Tiedän että näitä tilanteita on ydinperheissä yhtälailla mutta uusperheissä asiat korostuu kun murrosikäistä komentaakin välillä joku muu kuin se oma biologinen vanhempi.
        Olen itse monesti miettinyt kumpi on parempi vaihtoehto, se että mä jään esikoisen kanssa nykyiseen kotiin ja kuopus muuttaa isänsä kanssa pois ja kävisin häntä tapaamassa vai se että esikoinen otetaan huostaan. Välillä tilanne rauhoittuu hetkeksi ja olen tyytyväinen etten ole päätynyt kumpaankaan ratkaisuun, välillä pelkään että pienemmälle riehumisen keskellä sattuu jotain mitä kukaan meistä ei voi antaa itselleen anteeksi.


    • Anonyymi

      Näitä tapauksia on Suomi pullollaan.

      Syy lienee persoonallisuushäiriö naisella, käyttää lasta aseenaan kiusatakseen ex-kumppania.


      Hae oikeudesta oikeudet lapselle. Ota asianajaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe