lue ihmeessä

islannin poni

myykö kukaan mulle islannin ponia tai hevosta halvalla kun mä oon 100% hevos fani ja ei oo hevosta

28

4055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkanen pieni

      aika heppoiset perusteet, ei pahalla... :)

    • joopajoo....

      en varmala(en siis ole kellekään myymässä ihanaa pikku issikkaani!) möis noin vähäisin perustein.. ja ei ole olemassakaan islanninPONIA!! eli vaikka selostaisitkin että osaisit ratsastaa yms. hoitaa heppaa, niin en möisi, koska et taida olla tietoinen siitä että on olemassa vain islanninHEVOSIA...!sori jos tuli vähän töykeesti, mutta tuo on totta.

      • kantryn

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!


      • mä'
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        Amatöörit! Takokaa jo päähänne, että IslanninPONIa ei ole olemmassakaan, ei edes missään Hippoksessa. On vain IslanninHEVONEN!
        Katsos kun "isot" hevoset on jalostettu isommiksi, jotta ne olisivat jaksaneet kantaa ritareita. 1000 vuotta sitten hevoset olivat suunnilleen Islanninhevosten kokoisia. Islanninhevoset ovat erään teorian mukaan kehittyneet NorjanvuonoHEVOSISTA ja brittiläisistä pienHEVOSISTA, ja viikingit ovat aikanaan kuljettaneet ne Islantiin. 900-luvulla säädettiin laki, että Islannin saarelle ei saa viedä enää hevosia, ja jos sieltä lähtee Islanninhevonen pois, se ei enää saa palata sinne. Näin on vielä nykyäänkin, ja tällä tavoin rotu pidetään puhtaana ja ilman maailmalla esintyviä sairauksia. Islanninhevosen ja toisen rodun risteytys on arvoton ja jalostus- sekä kilpailukelvoton. Mieti sitä!


      • rai_za
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        issikat on islanninHEVOSIA... vaikka ne on säältään poneja, mutta ne on hevosia, niinku falabellakin on hevonen, eikä poni


      • tilhi
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        Niitä kutsutaan islanninhevosiksi, mutta ne ovat poneja ja ne luokitellaan poneiksi. Tämä tulee siitä, että islantilaiset kutsuvat niitä aina hevosiksi.


      • mä'
        tilhi kirjoitti:

        Niitä kutsutaan islanninhevosiksi, mutta ne ovat poneja ja ne luokitellaan poneiksi. Tämä tulee siitä, että islantilaiset kutsuvat niitä aina hevosiksi.

        Ei niitä kutsuta vaan ne OVAT islanninHEVOSIA! Työntäkää jo ne poniluokituksenne vaikka hevonperseeseen! Vaikka ne ovat ponikokoisia, ne ovat historiansa perusteella hevosia, ihan oikeita hevosia!


      • tilhi
        mä' kirjoitti:

        Ei niitä kutsuta vaan ne OVAT islanninHEVOSIA! Työntäkää jo ne poniluokituksenne vaikka hevonperseeseen! Vaikka ne ovat ponikokoisia, ne ovat historiansa perusteella hevosia, ihan oikeita hevosia!

        Tiedät varsin hyvin itsekin, että alle 148cm kokoiset hevoset luokitellaan poneiksi. Islanninhevoset ovat hevosia, mutta poneja... miten sen sanois...ponihevosia!... no ei... Ponin kokoisia hevosia.


      • mä'
        tilhi kirjoitti:

        Tiedät varsin hyvin itsekin, että alle 148cm kokoiset hevoset luokitellaan poneiksi. Islanninhevoset ovat hevosia, mutta poneja... miten sen sanois...ponihevosia!... no ei... Ponin kokoisia hevosia.

        toi ponin kokoinen hevonen on hyvä nimitys.


      • pööö
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        issikoita sanotaan suomessa hevosiksi


      • jaujaujoujouhiihii
        mä' kirjoitti:

        Amatöörit! Takokaa jo päähänne, että IslanninPONIa ei ole olemmassakaan, ei edes missään Hippoksessa. On vain IslanninHEVONEN!
        Katsos kun "isot" hevoset on jalostettu isommiksi, jotta ne olisivat jaksaneet kantaa ritareita. 1000 vuotta sitten hevoset olivat suunnilleen Islanninhevosten kokoisia. Islanninhevoset ovat erään teorian mukaan kehittyneet NorjanvuonoHEVOSISTA ja brittiläisistä pienHEVOSISTA, ja viikingit ovat aikanaan kuljettaneet ne Islantiin. 900-luvulla säädettiin laki, että Islannin saarelle ei saa viedä enää hevosia, ja jos sieltä lähtee Islanninhevonen pois, se ei enää saa palata sinne. Näin on vielä nykyäänkin, ja tällä tavoin rotu pidetään puhtaana ja ilman maailmalla esintyviä sairauksia. Islanninhevosen ja toisen rodun risteytys on arvoton ja jalostus- sekä kilpailukelvoton. Mieti sitä!

        :D


      • Dögg fani
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        ISSIKKA ON HEVONEN!!
        H-E-V-O-N-E-N!!
        TAJUUTKO!!
        EI MIKÄÄN PONI!!
        Islannin HEVONEN!!!
        ISSIKKA ON HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN! HEVONEN!


      • Hippuli
        kantryn kirjoitti:

        Suomessa ISLANNINPONI on islanninhevosen nimitys, koska se on Suomen HIPPOKSEN MUKAAN PONI, ELLEI SILLÄ OLE YLI 148cm SÄKÄKORKEUTTA!!! Ja tiedoksi vielä että vaikka tuo on kirjoitettu Hippoksen rek.lakiin niin sen piää olla reippaasti yli 148cm, koska olen itse ratsastanut 153 säkäisellä risteytysponilla!!!!

        onhan sekin risteytysponi sit hevonen, jos se kerran yli 148cm on :P Ja olen lukenut näiltä issikkapalstoilta, että joku oli kysynyt ISLANTILAISILTA, kumpi olisi oikea nimitys kutsua issikkaa, poni vai hevonen ? He olivat vastanneet että hevonen, EHDOTTOMASTI, sillä on halventavaa kutsua islanninhevosta poniksi.


    • rai_za

      issikoita ei saa halvalla yleinsin niiden hinta on 8000-10000€, tiiän kyllä missä on ainaki ollu 3900€ myytävä issikka, mutta seki on semmonen että se ei suostu liikkuun kentällä, se on vaan maastoiluun....

      • mä'

        Perus Islanninhevosen hinta on keskimäärin 6000 euroa, kisahevosen saa jo 10 000 eurolla ja MM-tason hevoset maksavat jo useita kymmeniä tuhansia. 3900 maksanut on ollut ehkä varsa, jota ei ole vielä koulutettu ainakaan loppuun asti.


      • leluponi

        mun issikka masko varusteineen 4300 €, kaverin issikka päälle 5000 € varusteineen. molemmilla on kesäihottuma ja ovat harrasteratsuja.
        yleensä issikoiden hinnat ovat 4000-8000 €, ellei halua ostaa mitään 10 000 € maksavaa siitos-/kilpahevosta, jolla on huippu suku.
        issikan hinta määrittyy suvun, i'än, sairauksien (yleisimmät kinnerpatti ja kesäihottuma) ja askellajien määrän (4-5 askellajia) mukaan. 4-käyntiset HARRASTEhevoset maksavat 4000-5500 €, 5-käyntiset HARRASTEhevoset 5500-6000 €. 4-käyntiset KISAhevoset maksavat 5000 € ->, ja 5-käyntiset KISAhevoset maksavat 6500 € ->. Varsat (0-3-vutoiaat) maksavat 2000-3000 €.
        Jos issikalla ei ole tölttiä eikä passia, silloin sen hinta hujahtaa 3000 €, olkoon suvussa vaikka mitä I-palkinnon katakirjaoreja.


      • mä'
        leluponi kirjoitti:

        mun issikka masko varusteineen 4300 €, kaverin issikka päälle 5000 € varusteineen. molemmilla on kesäihottuma ja ovat harrasteratsuja.
        yleensä issikoiden hinnat ovat 4000-8000 €, ellei halua ostaa mitään 10 000 € maksavaa siitos-/kilpahevosta, jolla on huippu suku.
        issikan hinta määrittyy suvun, i'än, sairauksien (yleisimmät kinnerpatti ja kesäihottuma) ja askellajien määrän (4-5 askellajia) mukaan. 4-käyntiset HARRASTEhevoset maksavat 4000-5500 €, 5-käyntiset HARRASTEhevoset 5500-6000 €. 4-käyntiset KISAhevoset maksavat 5000 € ->, ja 5-käyntiset KISAhevoset maksavat 6500 € ->. Varsat (0-3-vutoiaat) maksavat 2000-3000 €.
        Jos issikalla ei ole tölttiä eikä passia, silloin sen hinta hujahtaa 3000 €, olkoon suvussa vaikka mitä I-palkinnon katakirjaoreja.

        Tietysti jos 3-käyntinen, niin sitten hinta putoo reippaasti, kuuluuhan nyt Islanninhevoslla olla 4 tai 5 askellajia. Ennen kesäihottuma laski hintaa oliko nyt jotain 20%-25%, mutta sehän ei kai enää vaikuta.


      • islanninponi
        mä' kirjoitti:

        Tietysti jos 3-käyntinen, niin sitten hinta putoo reippaasti, kuuluuhan nyt Islanninhevoslla olla 4 tai 5 askellajia. Ennen kesäihottuma laski hintaa oliko nyt jotain 20%-25%, mutta sehän ei kai enää vaikuta.

        ei enää mitää en tarvii


      • rai_za
        mä' kirjoitti:

        Perus Islanninhevosen hinta on keskimäärin 6000 euroa, kisahevosen saa jo 10 000 eurolla ja MM-tason hevoset maksavat jo useita kymmeniä tuhansia. 3900 maksanut on ollut ehkä varsa, jota ei ole vielä koulutettu ainakaan loppuun asti.

        sori, mut ku issikan ostaa islanninsta, niin ne maksaa yleensä 8000€


      • mä'
        rai_za kirjoitti:

        sori, mut ku issikan ostaa islanninsta, niin ne maksaa yleensä 8000€

        saa 6000 e paikkeilla perus hevosen, onhan Islannista tullessa tietysti tuontikuluja


      • pööö

        mä taas tiiän yhen 5000 e maksavan issikan: liikkuu hyvin,kesä ihottuma =(,osaa hypätä aika hyvin,kivat askellajit paitsi pomppiva ravi,kiltti hoitaa, ei oo ihan alottelijoille


    • kettunen

      tiiän tallin jossa on myytäviä issikoita kainaston ponitalli

    • niiivissiiiii

      vituuu mun heppa makso 6500 e niii et ei tod mitään 8000

      • islannin poni

        joo ei tarvii enää myydä saan ehkä kohta on hepan tai ponin :)


    • *krhm*

      Säkäkorkeudeltaan islanninhevonen on suhteellisen pieni (ihannekorkeus 135–145 cm), mutta kokoonsa nähden se on hyvin vahva, eikä sitä ponikokoisuudesta huolimatta lueta poni- vaan hevosroduksi muun muassa tyypillisistä poneista poikkeavan rakenteensa vuoksi.

      Mutta aiheelle on omakin keskustelupaikka, ja kaikki saavat ilmaista oman mielipiteensä ._.

      Aika lapsellista tollanen riitely.

      Hevosen hintaan vaikuttaa hevosen ikä ja koulutustaso, sekä mahd. sairaudet (kesäihottumat, yms.)
      Perhehevosia suomesta saa n:3000-8000e. Iäkkäämmän perhehevosen voi saada n:2500-4000e.

    • Ärsyttäää!

      Mua NII ÄRSYTTÄÄ KUN KAIKKI SANOO ISLANNINPONI SE ON HEVONEN! EI PONI:(

    • Oikeasti tietäjä

      Tiedoksi kaikille että issikoita saa kyllä ihan hyviä halvallakin:) Minulla on 2009 syntynyt tamma joka on täysin terve ja sosiaallinen hevonen ostin sen ulkomailta jossa hinta oli 900 euroa tuonti suomeen:)

    • Mä;)

      Jos on oikeasti hevosfani, niin ei silti tarvitse omaa hevosta. Hevosen pito maksaa ja niin... Sille pitää ostaa varusteet, heinät, harjoja, loimet(jotka saattavat mennä rikki) ja tallikulut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe