Mikä on mielestänne sopiva levyjen julkaisu tahti artisteilta. Kerran vuodessa? Jokatoinen vuosi ? Kahdenvuoden välein vai vielä harvemmin ?
Sopiva levyjen julkaisu tahti ?
8
433
Vastaukset
- Rhanna
Ei ainakaan joka vuosi. Joka toinen vuosi olisi ihan sopiva tahti, tälläisellä tahdilla olisi kuitenkin joka vuosi joku artisti joka julkaisee uuden levyn. Jotkut artistit taas panostavat levyn tekemiseen kunnolla ja julkaisevat niitä sitten vähän harvemmin. Mutta kukin tietysti tyylillään.
- Pike
Kahden vuoden välein ,ja merkkivuosina,jos uralla tulee vuosia täyteen.
- nih!
Olen samaa mieltä. Jokavuosi on mielestäni vähän turhan usein.
- Don Juuan
nih! kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jokavuosi on mielestäni vähän turhan usein.
riittää myyntiä vaikkapa noin kultarajan verran vuodessa, niin se on ihan hyvä, että niitä levyjä julkaistaan vaikka joka vuosi.
Se on leipää artistille ja toki fanit ovat mielissään.
Ja moni muukin musiikin ystävä.
Kyllä kahden vuoden välein tai jokatoinen vuosi on sopiva tahti.Laatu korvaa määrän.
Jokavuosi on liian usein. Albumithan on ikäänkuin artistin lapsia. Harvemmin lapsiakaan jokavuosi synnytetään.
Kun artisti haluaa tehdä levyn ja paneutua siihen täysillä se vie aikaan. Valmiiden laulujen löytäminen tai niiden itse tekeminen ei suju hetkessä. Kaikki pitää miettiä huolella , sillä kunnolla suunniteltu on puoliksi tehty.
Esim.Kun T. Kansa teki "Päivä jolloin rakastat" levyään, joka sisälsi Argenttiinalaisia tangoja hän tutki kirjoista Argenttiinan historiaan , katseli Argenttiinalaisia elokuvia, kuunteli Argenttiinalaista musiikkia ja otti selvää Argenttiinalaisista laulajista ja jopa matkusti Argenttiinan ( vaikkei ulkomailla matkustelusta pidäkkään), orkesteriinkin hommattiin muusikko joka osaa soittaa bandeonia (argenttiinalaista soitinta), kaikki tämä vaan siksi koska Tapsa halusi perehtyä täysillä teemaan josta laulaa.
Yhtä tinkimättömästi hän on kaikkien levyjensä tekoon paneutunut. Siksi niitä ei ihan levy/vuosi vauhdilla synnykkään. Mutta kun sellanen syntyy se ei olekkaan mitään tusinakamaa ,vaan kestää kuuntelua vaikka loputtomasti. Huolella tehtyihin ja valmisteltuihin biiseihin ei kyllästy.
Myös monet muut artistit suunnittelevat ja valmistelevat huolellisesti levyään ,ennenkuin se on julkaisuvalmis. Jari Sillanpää tekee harvakseltaan levyjä, mutta materiaali onkin sitten kieltämättä suurimmaksiosaksi aika korkealuokkaista ja sopivan vaihtelevaa ja monipuolista. Arja Korisevan kohdalla on hieman sama juttu.
Sitä en edes muista milloin Reijo Taipaleelta on viimeksi tullut uutta levyä?- Pike
Ehkäpä artistikin on välillä "uusiduttava" ,jonka kukin artisti tekee omalla tavallaan ja tyylillään.
Uuden levyn idoiminenkin tarvitsee juuri perehtymistä siihen ,mitä on uudelle levy laittamassa,siis materiaalin kasaamista-
Kyllä olen itsekkin huomannut kuinka jokaine eturivin artisti satsaa pirkälle pruktiolla hyvä laatuiseen kokonaisuuteen,minkä kanssa on haastellista tehdä keikkaa.. - samma här
Pike kirjoitti:
Ehkäpä artistikin on välillä "uusiduttava" ,jonka kukin artisti tekee omalla tavallaan ja tyylillään.
Uuden levyn idoiminenkin tarvitsee juuri perehtymistä siihen ,mitä on uudelle levy laittamassa,siis materiaalin kasaamista-
Kyllä olen itsekkin huomannut kuinka jokaine eturivin artisti satsaa pirkälle pruktiolla hyvä laatuiseen kokonaisuuteen,minkä kanssa on haastellista tehdä keikkaa..Olen samalla kannalla. Ihan vuosittain ei levyä tarvitse tulla ,sillä kyllä hyvää kelpaa odottaa pitempäänkin. Joka toinen vuosi olisi minusta sellaista sopivaa tahtia. Tosin monilla ulkomaillakin suosituilta bändeiltä ilmestyy levyjä vieläkin harvemmin.
Kannattaa kunnolla paneutua sen levyntekoon, eikä suottta hosua ja mennä yli siitä mistä aita on matalin. - OmmO
samma här kirjoitti:
Olen samalla kannalla. Ihan vuosittain ei levyä tarvitse tulla ,sillä kyllä hyvää kelpaa odottaa pitempäänkin. Joka toinen vuosi olisi minusta sellaista sopivaa tahtia. Tosin monilla ulkomaillakin suosituilta bändeiltä ilmestyy levyjä vieläkin harvemmin.
Kannattaa kunnolla paneutua sen levyntekoon, eikä suottta hosua ja mennä yli siitä mistä aita on matalin.tai älkää, niin levyjen julkaisuista päättää levy-yhtiö.
Kun laulajan levyt kerran myyvät niin silloin niitä on myös myytävä.
Kyseessä on busines, josta saa moni perhe elantonsa.
Levy/vuosi on ihan o.k.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2317036IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its1533601- 1711765
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)711576- 701124
- 1101053
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61007Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte127923Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy205904- 100856