Millainen huolto-ohjelma on uusissa Legacy/Outbackeissa ? Siis kuinka usein pitäisi käydä huollossa ?
Auto on harkinnassa, mutta vähän kaukana näyttää merkkihuolto olevan, kun maahantuojan sivuja katselee. Seinäjoella niitä kyllä myydään, mutta huolto olisi Kurikassa...
Niin ja vielä: onko 2,5 l mottorissa nokka-akseleille ketju vai hihna ? Vaihtoväli ja -kustannus ?
Huoltokorjaamot ja -ohjelma ?
6
3870
Vastaukset
- forre
Eiköhän se ole sama 15t. km kaikissa Subaruissa, mutta huollothan saa teettää nykylain mukaan missä
tahansa huoltokorjaamossa, eikä vaikuta takuuseen.
Takuukorjaukset onkin eri juttu. Jakopäässä on hihna kaikissa Subaruissa- Teppo
Joo, hihnahan se näkyi tuolla maahantuojan sivuilla kuvassa, kun vaan hoksasi katsoa.
Mikäs sillä hihnalla on vaihtoväli ja maksaako maltaita (=pitääkö purkaa puoli autoa, että saa vaihdettua) ? - 2 subarua
Teppo kirjoitti:
Joo, hihnahan se näkyi tuolla maahantuojan sivuilla kuvassa, kun vaan hoksasi katsoa.
Mikäs sillä hihnalla on vaihtoväli ja maksaako maltaita (=pitääkö purkaa puoli autoa, että saa vaihdettua) ?Onko uudemman mallin omistajilla lisättävää/korjattavaa tähän?
Seuraava ei välttämättä päde nykyisiin subarun malleihin(esim. outback 04->), mutta omassa 2003 -mallisessa hihnan vaihtoväli on 105000km/5 vuotta. Samassa yhteydessä tarkastetaan rullien, kiristimien ym. kunto. Ne yleensä(Metroauto) suositellaan vaihdettavaksi 210000/toisen jakohihnanvaihdon yhteydessä. Muistaakseni hinta-arvio remminvaihtotyölle merkkiliikkeessä 2003-mallille on n.500€. Hinta-arvioista voisi päätellä, että sen vaihto onnistuu koneen ollessa paikallaan. Ainakin konehuoneen etuosassa on sen verran tilaa, että polttimot mahtuu vaihtamaan suht helposti, erityisesti akun puolelle. Muut huollot ovat lähinnä öljyjen ym. nesteiden, tulpiien ja suodattimien vaihtoa. Ensimmäistäkään vikaa ei ole omaani osunut(79000km).
- myydään
Subarun myynti ja huolto, tsekkaa:
http://www.automyyntisaarakkala.fi/ - Kari
Seinäjoella on kyllä Subarun merkkihuolto.
En nyt muista korjaamon nimeä,mutta kyllä
ne 100autossa sen tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504