460 hyviä puolia?

ei kaduta!!!

Ostin hetki sitten 460 volvon vm. ´90, ajettu alle 200000km, täysin ruosteeton, täydellinen huoltokirja.
Nyt tahtoisin tänne kommentteja ainoostaan ihmisiltä, jotka omista(a)nu 460 volvon (89-93vm) kauemmin (väh. noin vuoden) ja kertois mitä tullu korjailtuu, onko ollu tyytyväisii ajo-ominaisuuksiin, ym.
EN TAHDO lukee juttuja et paskan ostit, koska kaikilla on aina omat ennakkoluulonsa ja sanoo kovasti kokemuksiaan, vaikkei metriäkään olis tällasella ajellu tai penniäkään niihin laittanu kiini..ei tosikoille..=)..

11

3911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sentinel

      Kestää kestää ja kestää, luukakset ym. muut on aina ruikulla.

    • 460SE

      Hyvää: ripeä ja suht bensapihi kone joka on vieläpä yksinkertainen ja kestävä. Yleisestikin ottaen erittäin halvat varaosat jos Motonetista tms. ostaa.

      Kestävät ja siistit Volvon plyyshit ja suomen oloihin sopiva lämppärin kennosto jotka tosin ovat ainoa osa "Volvoa" koko autossa.

      Kokoisekseen autoksi tilava takakontti ja ikäisekseen suht hiljainen.

      Huonoa: kaikki muu.

      Korjattua omassa 250tkm ajetussa: ruostevaurioita, etu- ja takajarrut, pakoputki, vilkun ja polttoainapumpun rele, kansiremppa. OK kansiremppa oli oma vika kun en vaihtanut nokkahihnaa ajoissa mutta oli kansi sen verran väljä että remontin jälkeen veto ja pakokaasupäästöt paranivat selvästi. Tosi halpaa lystiä muuten kun hoiti kannen irrotuksen ja asennuksen itse.

      Korjattavaa: ruostevaurioita, keskuslukitus on hajalla, samoin kuskin puolen sähköikkuna joka toimii vain jotenkuten. Penkinläppäri palanut kummaltakin puolelta. Iskarit, raidetanko ja jokin eturipustuksen nivelistä väljät mutta menevät vielä läpi katsastuksesta.

      • ei kaduta!!

        Jarruthan on kuluvat osat, mut pakoputki kyl pitäis kestää, omassakin se on juuri hiljan laitettu.. Onko jotain tyyppi vikoja, mitä löytyy järjestää lähes jokaisesta? Tietäs ehkä varautua niihin ja hoitaa paremmin jo ennalta. Kaikissa autoissa silti tuppaa aina olee jotain tyyppivikaa, kyllä niihin olen tottunu:)


      • 460SE
        ei kaduta!! kirjoitti:

        Jarruthan on kuluvat osat, mut pakoputki kyl pitäis kestää, omassakin se on juuri hiljan laitettu.. Onko jotain tyyppi vikoja, mitä löytyy järjestää lähes jokaisesta? Tietäs ehkä varautua niihin ja hoitaa paremmin jo ennalta. Kaikissa autoissa silti tuppaa aina olee jotain tyyppivikaa, kyllä niihin olen tottunu:)

        etenkin sähkövikoja on aivan tuhottomasti mutta ainoa *todella* kallis vika on Siemensin tietokoneboksin leviäminen. Kaikki muu, jopa sytytyksen ohjaus ja bensapumput löytyvät Motonetistakin eikä hintakaan hirvitä (no riippuen tietenkin siitä paljonko auton arvo muuten on)

        Auton pysäyttäviä vikoja on kuulemma paljon etenkin noissa omastakin pamahtaneissa releissä (löytyvät hanskalokeron alta verhoilut purkamalla) ja sytytyksen ohjauksessa. Myös ruiskun polttoainepumppuja on levinnyt.

        Pahin ongelma joka johtaa auton kaatopaikalle on kuitenkin ehdottomasti ruoste joten sinulla on käynyt tuuria jos olet saanut mitä ilmeisemmin ruostesuojatun ja hyvin pidetyn yksilön.

        Sitten on jotain pienmpiä kuten jarrujen jumittamista, pyöränripustusten väljistymistä sun muuta mikä on aika tavallista missä tahansa tuon ikäisessä autossa.


      • pientä
        ei kaduta!! kirjoitti:

        Jarruthan on kuluvat osat, mut pakoputki kyl pitäis kestää, omassakin se on juuri hiljan laitettu.. Onko jotain tyyppi vikoja, mitä löytyy järjestää lähes jokaisesta? Tietäs ehkä varautua niihin ja hoitaa paremmin jo ennalta. Kaikissa autoissa silti tuppaa aina olee jotain tyyppivikaa, kyllä niihin olen tottunu:)

        Itselläni ollut vm.93 1.8i nyt kuusi vuotta.
        Ostettaessa oli ajettuna 140tkm, jarrut ja takaiskarit oli lopussa -kulumaosia.
        Pakoputki tahtoo ruostua lähinnä taka-akselin päällä olevasta liitoksesta.
        Kori kestää hyvällä pidolla ruostetta mielestäni hyvin, paitsi takalokasuojien kaaret.
        Ruiskukoneissa on ollut ongelmia Tyhjäkäyntiventtiilin kanssa, joka aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoamisen. Omassanikin edellinen omistaja oli vaihtanut tuon.
        Hyvä hankinta tämä vehje on ollut.

        Paljon tietoa ja vihjeitä -> www.volvolandia.com


    • Hessu vaan

      Ei oo tarvinnu muuta vaihtaa ku venttiili kopan tiiviste ku vuoti pikksen öljyä muuten on toiminu hyvin. Halpoja kilometreja mittarissa jo 230 000 ja matka jatkuu

    • Volvoilija

      Kyllä olen tyytyväinen ollut volvoihini!(2) meillä on kaksi 460 toinen "turpo". Onhan niissä vioja niissäkin, mutten koskaan ennen ole omistanut näin hyvää talviajettavaa. Vaihdettu on sitä sun tätä ja kiroiltu peräti käsijarrun kanssa. Jarrulevyt on toiseen vaihdettu - oli kuluneet ja ruostuneet!!! - tämä on kuulemma tyyppivika, samoin kuulemma käsijarruongelmat. Starttia on korjattu kahdesti ja lopulta vaihdettu, mutta kaikissa autoissa jotain vanhana on.
      Ooppelien ja fordien tuomalla varmuudella sanon että ihan hyvä hankinta.
      Minulle tulee olemaan seuraavakin auto volvo. Asun melko kaukana kaupungista ja 460 on sen verran leveä ja vakaa, että matkan tekee mielellään kelissä kuin kelissä - mutta hei muista tarkistuttaa välillä aurauskulmat!

      • Volvoilija

        Muuten volvoisteille on aika hyviä sivuja vaikkapa suomen volvofoorumi josta kyllä tipahtaa ongelmaan kuin ongelmaan vastaus (vastauksia) lähes hetkessä.


      • ei kaduta!
        Volvoilija kirjoitti:

        Muuten volvoisteille on aika hyviä sivuja vaikkapa suomen volvofoorumi josta kyllä tipahtaa ongelmaan kuin ongelmaan vastaus (vastauksia) lähes hetkessä.

        Olisko sulla antaa tarkkaa osotetta, kun on noita sivuja vähän tullu etittyy, mut ei oo viäl kohdalle tullut?


      • 460

    • kpweeti

      olen omistanut kyseisen auton 8v ´

      60000km madallus sarjan ollut koko ajan.
      mittareissa 228000km taka lokasuojissa vähän ruostumista .
      jarrut levyt taakse uusittu. kuskin puoleinen ovi vaihdettu ruostevian takia ja maalattu samalla
      kuskin puoleinen kylki. ei ruostumista viellä 3v sitten tehty.
      pakoputki katalysaatorin taakaa uusittu 2kertaa kokonaan. puhkiruostumisen takia. katastuksessa, jäi kiinni. käsijarruvaijerit uusittu ja viellä volvon koneesta öljykelpaa. ja syyläri uusittu. kolari eläimen kanssa. keula maski poikki keskeltä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      334
      7222
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4418
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3185
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3017
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1962
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1846
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      215
      1774
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe