Tappajahai

Pookinyks

Suositteletteko Tappajahai-leffaa ihmisille, jotka pelkäävät kauhuleffoja? Siis, että onko tuo tappajahai pelottava? Näytetäänkö siinä kun hai puraisee niitä ihmisia yms.? Siis näytetäänkö ihan kunnolla vai niin että verta on vedessä? Mietin tässä juuri uskallanko katsoa tuon kun olen tämmöisiä nössöjä, jotka eivät uskalla kauhuleffoja katsoa :D

47

6803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heka

      kyllä näytetään kohtia, jossa hai todellakin puraisee jäsenen tai koko ruumiin katki, mutta itselleni tosin ei mikään eläinkauhu oikein pelota. Jos tykkäät kuitenkin uida, mutta pelkäät haikaloja, niin älä katso tätä leffaa! 0=

      • *****

        Joo, mun mielestä se elokuva oli suoraan sanoen PERSEESTÄ! En edes suosittele. Katosimme ystäväni kanssa sitä ja nukahdimme molemmat!


      • Sadboy

        Oliks tää nyt kenen "superohjaajan" mukamas kauhua, mutta Tappajahai pätkänä oli todellisesta kauhusta on kaukana. Puhdasta jenkkimallin rahastusta.

        Hai kun sattuu olemaan sellainen peto, että se on pureskellut vähän joka sortin otuksia tämän Telluksen vesien alla. Ennenkuin nisäkäs nimeltään ihminen osasi edes kävellä, saatikka ajatella.

        Kertakaikkiaan upea ilmestys. Tietenkin muutamat lajit ovat todella vaarallisia, mutta jos ihminen tämän pedon tielle osuu, peto toimii reaktiomaisesti.
        Ei siis mitään henk.kohtaista, Mafian pyssymiestä lainatakseni.
        Ne jotka halusivat vääntää kahisevaa tämänkin pedon saalistamisista, omahan on häpeänsä.

        Jokapäiväisessä teurastamossa näkee paljon hurjempaa ja laskelmoidumpaa menoa.

        Loppujen lopuksi, aniharvasta haista kehkeytyy varsinainen ihmisen saalistaja, "Tappajahai". Sellaiset päästetään yleensä nirristään alle aikayksikön.

        Suurin osa raateluista taitaa olla hain luontaisen uteliaisuuden aiheuttamia puolivahinkoja:
        Joku biologi on näet todennut ettei kunnon hai edes arvosta ihmisen lihaa; pahalta maistuu ja kunnon mutusteltavaa pitäisi sillä ruholla muutenkin löytyä.


      • Heka
        Sadboy kirjoitti:

        Oliks tää nyt kenen "superohjaajan" mukamas kauhua, mutta Tappajahai pätkänä oli todellisesta kauhusta on kaukana. Puhdasta jenkkimallin rahastusta.

        Hai kun sattuu olemaan sellainen peto, että se on pureskellut vähän joka sortin otuksia tämän Telluksen vesien alla. Ennenkuin nisäkäs nimeltään ihminen osasi edes kävellä, saatikka ajatella.

        Kertakaikkiaan upea ilmestys. Tietenkin muutamat lajit ovat todella vaarallisia, mutta jos ihminen tämän pedon tielle osuu, peto toimii reaktiomaisesti.
        Ei siis mitään henk.kohtaista, Mafian pyssymiestä lainatakseni.
        Ne jotka halusivat vääntää kahisevaa tämänkin pedon saalistamisista, omahan on häpeänsä.

        Jokapäiväisessä teurastamossa näkee paljon hurjempaa ja laskelmoidumpaa menoa.

        Loppujen lopuksi, aniharvasta haista kehkeytyy varsinainen ihmisen saalistaja, "Tappajahai". Sellaiset päästetään yleensä nirristään alle aikayksikön.

        Suurin osa raateluista taitaa olla hain luontaisen uteliaisuuden aiheuttamia puolivahinkoja:
        Joku biologi on näet todennut ettei kunnon hai edes arvosta ihmisen lihaa; pahalta maistuu ja kunnon mutusteltavaa pitäisi sillä ruholla muutenkin löytyä.

        että Tappajahai olisi pelottava, sanoin vain että jos ei siedä nähdä kun jäsen purraan poikki, niin silloin ei kannata katsoa leffaa! Ja tottahan toki tiedän, että jos hai hyökkää ihmisen kimppuun, niin se tekee sen vain, koska vaisto käskee. Ja elokuvan haihan on AIVAN ERI ASIA, kuin oikea kala ja siksihän juuri haikammoisen ei kannatakkaan katsoa elokuvaa, koska saattaa saada vielä vääremmän kuvan haista ja alkaa vihata niitä enemmän!!!!!!!

        Että sillain. /=


    • tsitte

      Jos sinua pelottaa elokuvissa niitten raakuus ja väkivalta, niin ehkä sitten kannattaa jättää katsomatta. Mutta muuten tappajahaissa ei mtn pellottavaa olekaan kuin muutamat kohdat, joissa hai rouskuttaa ihmisiä.

      Itse olen katsonut noita leffoja kersasta (n. 10-vuotiaasta) asti eivätkä ne suuremmin ole pelottanee. Ainoa asia mikä leffoissa pelottaa ovat kaikki jossa tapahtuu "pahoja" asioita yliluonnollisten voimien tekemänä.. Mikään konkreettinen ei ole koskaan pelottanut

      • animagus

        "Ainoa asia mikä leffoissa pelottaa ovat kaikki jossa tapahtuu 'pahoja' asioita yliluonnollisten voimien tekemänä.. Mikään konkreettinen ei ole koskaan pelottanut"

        - tästä olen aivan samaa mieltä!


      • LeNNy
        animagus kirjoitti:

        "Ainoa asia mikä leffoissa pelottaa ovat kaikki jossa tapahtuu 'pahoja' asioita yliluonnollisten voimien tekemänä.. Mikään konkreettinen ei ole koskaan pelottanut"

        - tästä olen aivan samaa mieltä!

        Minä näen asian juuri toisinpäin. Vaikka jotkin yliluonnolliset elokuvat, yms... saattavat joskus pelottaa, niistä tietää ettei tapahtumat ole todellisuudessa mahdollisia. Todellinen kauhu on sellaista minkä kuka tahansa voi kokea oikeasti.


      • animagus
        LeNNy kirjoitti:

        Minä näen asian juuri toisinpäin. Vaikka jotkin yliluonnolliset elokuvat, yms... saattavat joskus pelottaa, niistä tietää ettei tapahtumat ole todellisuudessa mahdollisia. Todellinen kauhu on sellaista minkä kuka tahansa voi kokea oikeasti.

        Minua pelottavat yliluonnolliset hirviöt ja/tai tapahtumat paljon enemmän kuin tosielämässä mahdolliset. Se on järjetöntä, mutta näin se vaan on...


    • blondi-72hki

      ei ole pelottava ,sen ovat nähneet myös 11v ja 12v tyttäreni sekä 6v ja 8v tytöt katsoivat vähän aikaa mutta koska heidän mielestään se oli "tylsä" menivät pimut mieluiten ulos;) Itse näin sen ekan kerran ollessani 8v ja silloin se oli hyvä ei pelottava ja nykyään mielestäni nukuttavan tylsä.

      • diimon

        Annat tuonikäisten katsoa Tappajahaita? Joko sosiaalitoimi on ollut sinuun yhteydessä. Jos ei, niin aika olisi.


    • se mee

      rohkeutta vaatii se että tekee sitä mitä ei uskalla tehdä.
      pilkun-nusujat ei varmaan taas tajua tätä :)

      • blondi-72hki

        vain äskeisen moralistin kaltainen surkea ihminen jolla ei ole omaa elämää arvostelee muita kun taatusti omat lapset ovat huostaanotettuja ja tämä hmm ihminen on katkera normaaleille lapsille ja heidän vanhemmilleen!!!!!


      • Moraalin vartija
        blondi-72hki kirjoitti:

        vain äskeisen moralistin kaltainen surkea ihminen jolla ei ole omaa elämää arvostelee muita kun taatusti omat lapset ovat huostaanotettuja ja tämä hmm ihminen on katkera normaaleille lapsille ja heidän vanhemmilleen!!!!!

        tuon ikäisille lapsille täytyy näyttää muumeja ja disneyn piirrettyjä. Olet vastuuton, jos annat lastesi katsella kauhuelokuvia tuon ikäisenä! Meillä pikkuiset eivät katso edes uutisia, ei tarvistse vielä tuon ikäisenä tietää julmasta maailmasta. Häpeä!


      • blondi-72hki
        Moraalin vartija kirjoitti:

        tuon ikäisille lapsille täytyy näyttää muumeja ja disneyn piirrettyjä. Olet vastuuton, jos annat lastesi katsella kauhuelokuvia tuon ikäisenä! Meillä pikkuiset eivät katso edes uutisia, ei tarvistse vielä tuon ikäisenä tietää julmasta maailmasta. Häpeä!

        minua ei kiinnosta teidän skitsot lapsenne eikä säälittävä elämänne menkää itseesse!!!!!!


      • huolestunut.
        blondi-72hki kirjoitti:

        minua ei kiinnosta teidän skitsot lapsenne eikä säälittävä elämänne menkää itseesse!!!!!!

        Nyt ei ollutkaan kyse meidän lapsista,vaan sinun. Jos olet niin vastuuton, että sinua ei kiinnosta tai et välitä,mitä lapsesi katsovat,siihen pitää puuttua. Ei ihme että nykyajan lapsista tulee kaikenmaailman mielipuolia,kun television roskatarjonnasta ammennetaan vaikutteita. Ja vanhempia kiinnostaa oma hyvinvointi enemmän kuin lasten. Kaikkea,mitä nykyään on jopa lapsille tarjolla,ei ole pakko hyväksyä. Lapset yritetään nykyään aikuistuttaa liian aikaisin,antakaa lasten olla mitä ovat se vähän aikaa. Kyllä aikuisena sitten ehtii katsella kaikenlaista väkivaltaviihdettä jos siihen tuntee tarvetta. Nykyään tuntuu,että hektisessä ilmapiirissä ovat muuta arvot tärkeämpiä kuin yhdessä oleminen,rakkaus ja todelliset arvot. Onko muka televisio elämää ihmeellisempi?


      • Maalais järki
        huolestunut. kirjoitti:

        Nyt ei ollutkaan kyse meidän lapsista,vaan sinun. Jos olet niin vastuuton, että sinua ei kiinnosta tai et välitä,mitä lapsesi katsovat,siihen pitää puuttua. Ei ihme että nykyajan lapsista tulee kaikenmaailman mielipuolia,kun television roskatarjonnasta ammennetaan vaikutteita. Ja vanhempia kiinnostaa oma hyvinvointi enemmän kuin lasten. Kaikkea,mitä nykyään on jopa lapsille tarjolla,ei ole pakko hyväksyä. Lapset yritetään nykyään aikuistuttaa liian aikaisin,antakaa lasten olla mitä ovat se vähän aikaa. Kyllä aikuisena sitten ehtii katsella kaikenlaista väkivaltaviihdettä jos siihen tuntee tarvetta. Nykyään tuntuu,että hektisessä ilmapiirissä ovat muuta arvot tärkeämpiä kuin yhdessä oleminen,rakkaus ja todelliset arvot. Onko muka televisio elämää ihmeellisempi?

        lapsesi eivät osaa erottaa mikä on totta ja mikä tarua. Piilotatko myös sanomalehdet lapsiltasi ja terapoitko itse heitä kun sattuvat näin joulun alla kuulemaan että tuhannet Nasut joutuvat teuraaksi, vai onko ehkä sinullakin vallalla se käsitys että jauheliha kuuluu kasvikuntaan?

        Kaikki lapset ovat erilaisia ja jos sinä varta vasten näytät mikä on kauheaa ja kiellettyä, opetat heidät pelkäämään tai sitten herätät heidän kiinnostuksen kiellettyä kohtaan. Huudatko itse hysteerisenä jos sattuvat viiden uutiset näkemään?

        Se toosa (tv) on siitä hassu laite että se löytyy lisälaitteineen joka kodista, myös lastesi kavereilta.


    • Kauhuleffafriikkinörttipoika

      Tappajahait ovat korkeintaan jännityselokuvia. Kunnon kauhuelokuvan kun katsoo pimeässä yksin, ei nuku viikkoon pimeässä ja näkee painajaisia. Mutta siitä tietää, että kauhuelokuva on onnistunut! Pitää pelätä niin että tuntee sekoavansa!

      • viuhdakko

        Olen nähnyt ko. leffan n.70 kertaa, ainoastaan olen nähnyt indiana jonesin useammin. Kohta jossa vähän veri rouskuu on kun Quint syödään, muuten enemmänkin tsygoloogista (no okei irrallinen raaja näkyy ja yms.). loistava pätkä. taatusti ei tee mieli mereen sen jälkeen. en kuitenkaan ole ikinä painajaisia nähnyt tästä loistavasta pätkästä. Taisin olla about 10v kun ekan kerran kun näin. Olin 25 kun ekan kerran näin hain oikeessa elämässä. Real Deal on kuumottavampi.

        25th anniversary pätkään on lisätty cgi-kohtia. enemmän tykkään ihan muovikalasta.


    • blondi-72hki

      hölmö kun en heti tajunnut mikä on homman nimi;) 1.olette katkeroituneita vanhojapiikoja tai 2.kateellisia normaaleille perheille ja heidän nomaaleille laosilleen kun teidän omanne joutuivat terapaiaan takianne! Tsori vielä! Minä ja tyttäreni olemme onnellisia ja iloisia,meillä on laaja lähipiiri,likat eivät ole säikkyjä,nukkuvat yönsä hyvin,ovat elämää täynnä,eivät ole onnettomia,he ovat laillani suvaitsevaisia,lojaaleja sekä auttavaisia ja välittömiä;)) Minusta tuli täysin normaali ja tavallinen vaikka vanhimmat sisareni näyttivät kaikki maailman kauhuelokuvat enkä silti ikinä painajaisia nähnyt!! Vanhimmat tyttäreni rakastavat kauhua kuten minäkin ja nuorimpien en edes anna katsoa kaikkein pahimpia eikä heitä edes kiinnosta mutta esim.tappajahai on niiin pirun kesy juttu ettei siitä ole mitään haittaa muille kuin ihmisille joita on koko ikänsä peloteltu ja uhkailtu kaikella!!! Meillä katsellaan kyllä muumeja,mulan,tarzan,pikkukakkosta ym ym ja minä katson niitä yleensä lasteni kanssa ja monesti käymme vuokraamassa jonkin hyvän piirretyn,ostamme herkkuja ja pidämme rauhaisan ja hauskan perhepäivän jonka lisäksi pelaamme pelejä ym ym Joten huostaan joutaa teidän lapset jotka eivät saa elää ei minun jollla elämä rakkaiden lasten kanssa ja iloista ja välit toisiime erinomaiset sillä voimme kaikessa luottaa aina toisiimme sekä ihanien lähipiirimme ihmisiin ;> !!!!!

      • giuseppe

        Uskon että lapsesi ovat tasapainoisia nuoria ihmisiä, eikä kauhuleffojen näyttäminen lapsille tee sinusta huonoa äitiä. Samoin olen itse katsonu kaikenlaista, roskaakin, ihan pikkutytöstä asti, eikä se minuun ole ainakaan huonolla tavalla vaikuttanut :) Mutta mitä oikein saavutat sillä että annat haukkujallesi samalla mitalla takaisin? Kuulostat yhtä naurettavalta kuin em.kin.
        Ehkä sinun pitäisi viisana äiti-ihmisenä ymmärtää, että kosto ei aina olekaan niin suloinen.. vai opetatko lapsillesikin että elämästä selviää vain silmä silmästä, hammas hampaasta -menetelmällä?


      • kkee

        ..kun täällä vauhkoat, olisit voinut viettää laatuaikaa lastesi kanssa. Onko huono omatunto?


      • Maisteri

        Mutta toivon, että lastesi kirjoittaminen äidinkielentunneilla koulussa on sujuvampaa kuin äitinsä, sillä voi muuten tulla punakynällä merkintöjä. Ei jaksotusta teksteissäsi, pilkun jälkeen tulee välilyönti ym. virheitä löytyi tekstistäsi.

        Vaikka innostuneena tekstiä kirjoitatkin, kirjoita se oikein. Sitä on silloin huomattavasti helpompi lukea ja ehkä se menee myös perille paremmin. Joillekin meistä se vaan on uskomattoman vaikeaa. ;)


      • Harkintaa peliin

        Nyt on kyllä pakko kommentoida.

        Yritä nyt muistaa että lapset ovat yksilöitä, eivätkä
        kaikki käyttäydy samalla tavalla. Se että sinun
        lapsesi katsovat kauhua ei tarkoita sitä ettei siitä
        olisi haittaa kenellekään.

        En tiedä mitä ajoit kirjoituksellasi takaa, mutta
        et kai väitä että kaikki K-15 ja K-18 -merkinnät
        ovat ihan turhia ja on ihan ok näyttää niitä 6-vuotiaalle?

        Lapsien kehitystä ovat tutkineet kymmenet tuhannet
        psykologiaa, kasvatustieteitä yms. lukeneet tutkijat,
        joilla on käytössään hiukan laajemmat tutkimustulokset
        kuin sinulla. Ko. tutkimustuloksia et saa kumottua
        muutaman tyttären kasvattamisesta kertyneellä
        omakohtaisella kokemuksella.

        Sinä tietysti itse päätät mitä lapsillesi näytät,
        mutta älä ihmeessä väitä että ko. elokuvat olisivat
        kaikille ok. Siihen sinulla ei ole pätevyyttä, eikä
        ole minullakaan.


    • *****!*

      Katsoin leffan 11-vuotiaana, vieläkin joskus reissussa iskee paniikki jos ui liian kauas rannasta :)

    • elokuva

      Jeps. Varmasti näihin nykymaailman rymistelyihin tottuneille duracellpupuille mikä tahansa elokuva, joka ei ole actionia alusta loppuun asti, on ehkä tylsä. Tappajahaissakin on kosolti ns. suvantovaiheita, joissa ei tapahdu päällisin puolin mitään. Välillä tulee sitten hai, joka rouskaisee irti erilaisia ruumiinosia ja veri leviää mereen. Tappajahai on lajissaan ihan laadukas elokuva, joka aikoinaan sai hätkähtämään tietyissä kohdissa. Pelkästään rymistelyelokuviin tottuneille suosittelesin lajin salaisuuksiin tutustumista. Elokuva on nimittäin yksi taiteenlaji ja sitä ei kyllä kaikista teatterilevityksistä uskoisi.

    • Kauhufani

      Kato The Grudge mielummin. Japanilainen kauhu. Sen jälkeen voit kattoa kaikki.

    • animagus

      Tappajahai on enemmän jännityselokuva ja viihdettä kuin kauhuelokuva. Itse asiassa en pidä sitä kauhuelokuvana ollenkaan. Onhan siinä muistaakseni inhottaviakin kohtauksia, mutta eivät ne siitä kauhuelokuvaa tee. Vastaavanlaista mässäilyä tapahtuu missä tahansa jännärissä.

    • jonsanmaija2

      Jos jo itteeki epäilyttää, niin ei kannata mennä kattoon. Sen sijaan voi vuokrata elokuvan ja ostaa sipsei ja limua ja kattoo kotona peiton alla. Voi raottaa nurkkaa ja kun paha paikka, niin peitto päälle... Et sillai

    • niin.

      Näinhän se on että nykyihmiset pelkäävät kaikkea tai ovat vähintäänkin allergisia. Liian suojattu elämäntyyli on tehnyt tehtävänsä. Pitäisiköhän alkaa elämään laboratorio-olosuhteissa että olisi niin steriili ympäristö ettei mikään voisi uhata? Vai että elokuvaa pitäisi pelätä, voi per....! Pelätkää toki minun puolestani vaikka omaa varjoanne. Jouduin lapsena katsomaan monenlaista julmuutta muualtakin kuin elokuvista tai televisiosta eikä se ainakaan minuun jättänyt mitään pelkoja. Tietenkin jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja on ihmisiä jotka pelkäävät kaikkea, mutta en usko että kaikkien on elettävä ainoastaan heidän ehdoillaan. Jos pelottaa voi olla katsomatta ja asua vaikka pommisuojassa ettei vaan taivas putoa päälle! Minusta tämä kaikenmaailman psykologien lietsoma hömpötys ja joka-asian `` asiantuntemus`` on vain heidän oman vähäpätöisyytensä aiheuttamaa huutoa ja yritystä tehdä itsensä mahottoman tärkeiksi tyhmien ihmisten kustannuksella. No onhan se tietysti niinkin että on selviytyjiä ja ``hoidokkeja`` mutta liian suojattuna kasvaminen ei varmasti auta selviämään elämässä. Se on pirunmoinen yllätys kun iskän ja äiskän suoja jossain vaiheesa loppuu ja joutuu kokemaan elämän kovuuden, siellä ei olekaan pelkkiä muumeja tai keijuja tai hyviä haltioita vaan tappajahaita ja muita piruja joka eivät sääliä tunne eivätkä pidäkään sitä äiskän ja iskän pikku päivänsädettä minkään arvoisena, paskakokkarekin on heistä arvokkaampi. No siinä vaiheessa joku Ben Fuhrman tai muu sössö lässyttäjä alkaa tienata, sen takia he ovat sitä pelkoa kylväneet että voivat korjata tuoton myöhemmin. Uskon että on parempi valmentaa elämää varten kuin suojata kaikelta mahdolliselta. Jossain vaiheessa se mörkö tulee vastaan ja entäs sitten kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä.

      • katsoja

        Millä tavalla Tappajahain katsominen valmentaa vaikkapa lasta tosielämän varalle? Sehän nimenomaan ruokkii aiheettomia pelkoja! Hait eivät ole niin vaarallisia kuin tämä elokuva antaa ymmärtää, autot ovat paljon vaarallisempia!

        Kinusin itse yksitoistavuotiaana elokuvateatteriin katsomaan Tappajahaita. Istuin pipo sylissä elokuvissa valmiina vetämään sen silmille kun tulee niin pelottava kohta että en uskalla katsoa. Mutta joka kerta olin niin kauhusta jäykkänä että tuijotin vain silmät pystyssä valkokankaalta vyöryviä hirveyksiä. Suvantokohdissa muistin taas pipon ja ajattelin että seuraavalla kerralla sitten. Kaikki tuli nähtyä ja se oli enemmän kuin tarpeeksi... illalla ei uni tullut. Joka kerta kun suljin silmäni, näin naisenpuolikkaita ja irtopäitä. Kömmin sinä yönä isän ja äitin väliin viimeisen kerran.


    • jepjep

      Monet tuossa yllä jotenkin kuvittelee, että sen pitäisi olla pelottavaa kun näkyy verta ja suolenpätkiä.

      Näinhän se ei tämän elokuvan kanssa tietenkään ole, koska jännitys ja pelko tässä elokuvassa tulee siitä, että on olemassa uhka. Onko tämä 'uhka' ihmisiä viekkaampi (päänäyttelijää) ja miten uhasta selvitään tekee ne jännittävät elementit. Pelko tulee kuvioon sitten, kun huomaa, että ei ihminen pystykään tekemään sille uhalle mitään ja se konkretisoituu siinä, kun hai tulee ja haukkaa potkaa.

      Loistava pätkä, suosittelen

    • tytsi

      mutta en tietenkään suosittele jos oikeasti pelottaa...muistaakseeni siinä näkyy verta jne... mutta jos "rohkeuden" haluat voittaa niin kannattaa välillä katsoa ja välillä vaihtaa kanavaa=))) tai kuunnella jottain hyvää musaa..se auttaa=)) kokemusta on

      • Pookinyks

        Kaikki kaverini, jotka ovat katsoneet kaikenlaisia kauhuleffoja jo pienestä asti ei pelkää niitä yhtään. Kun taas minä, joka ei ole missään tapauksessa saanut katsoa kauhuleffoja jos ne ovat olleet K-leffoja enkä niitä täten ole katsonutkaan. Paitsi muistan, että joskus pienenä katsoin kaverini kanssa pätkän kauhuleffasta niin se ei minua erikoisemmin silloin pelottanut, mutta nyt vanhempana (15.v) pelottaa. Kummallista. Nämä kaverini ovat kai sitten tottuneet kaikenlaiseen kauhuun ja jännitykseen(?). Inhottavaa, kun kaikkein kauheinta ei ole se, että on pystynyt katsomaan kauhuleffan vaan se mitä sen katsomisen jälkeen tapahtuu (yöllä!). :( Mutta rauhaisaa joulua ;)


      • KeuKeu
        Pookinyks kirjoitti:

        Kaikki kaverini, jotka ovat katsoneet kaikenlaisia kauhuleffoja jo pienestä asti ei pelkää niitä yhtään. Kun taas minä, joka ei ole missään tapauksessa saanut katsoa kauhuleffoja jos ne ovat olleet K-leffoja enkä niitä täten ole katsonutkaan. Paitsi muistan, että joskus pienenä katsoin kaverini kanssa pätkän kauhuleffasta niin se ei minua erikoisemmin silloin pelottanut, mutta nyt vanhempana (15.v) pelottaa. Kummallista. Nämä kaverini ovat kai sitten tottuneet kaikenlaiseen kauhuun ja jännitykseen(?). Inhottavaa, kun kaikkein kauheinta ei ole se, että on pystynyt katsomaan kauhuleffan vaan se mitä sen katsomisen jälkeen tapahtuu (yöllä!). :( Mutta rauhaisaa joulua ;)

        Voi kunpa olisin samanlainen. Minä katselin varmaan
        nuorena liikaa kauhua kun en pahemmin elokuvista säiky.
        Kai minä turruin niihin. Harmi. Toivottavasti ei
        vaikuttanut muuhun tunne-elämään.


      • Nimetön
        Pookinyks kirjoitti:

        Kaikki kaverini, jotka ovat katsoneet kaikenlaisia kauhuleffoja jo pienestä asti ei pelkää niitä yhtään. Kun taas minä, joka ei ole missään tapauksessa saanut katsoa kauhuleffoja jos ne ovat olleet K-leffoja enkä niitä täten ole katsonutkaan. Paitsi muistan, että joskus pienenä katsoin kaverini kanssa pätkän kauhuleffasta niin se ei minua erikoisemmin silloin pelottanut, mutta nyt vanhempana (15.v) pelottaa. Kummallista. Nämä kaverini ovat kai sitten tottuneet kaikenlaiseen kauhuun ja jännitykseen(?). Inhottavaa, kun kaikkein kauheinta ei ole se, että on pystynyt katsomaan kauhuleffan vaan se mitä sen katsomisen jälkeen tapahtuu (yöllä!). :( Mutta rauhaisaa joulua ;)

        kannattaa vain katsoja joku elokuva joka ei oo ihan pahimmasta päästä kauhua... ja esim. tappajahai niin ei se sillai oo paha, kun ajattelee ettei se suomessa ole mahdollista... mutta just nämä yliluonnolliset ja tappo elokuvat, niitä ei kannata katsoa ainakaan yötä vasten... tsemppiä jatkossa, kyllä se helpottaa kun vanhenet ja jos et uskalla niin eipä se elämässä paha asia ooo.... jos jää kauhu elokuvat väliin.. Hyväää joulun odotusta=)!!


      • Pookinyks
        Nimetön kirjoitti:

        kannattaa vain katsoja joku elokuva joka ei oo ihan pahimmasta päästä kauhua... ja esim. tappajahai niin ei se sillai oo paha, kun ajattelee ettei se suomessa ole mahdollista... mutta just nämä yliluonnolliset ja tappo elokuvat, niitä ei kannata katsoa ainakaan yötä vasten... tsemppiä jatkossa, kyllä se helpottaa kun vanhenet ja jos et uskalla niin eipä se elämässä paha asia ooo.... jos jää kauhu elokuvat väliin.. Hyväää joulun odotusta=)!!

        Mitä tarkoitatte yliluonnollisilla leffoilla? Ei mua hirveästi moiset tietääkseni pelota...Tai ainakaan mikään Dracula tai sellainen joka ei voi olla oikeasti totta. Tosin mitään Manaajaa en kuitenkaan katsoisi :D


    • Heka

      muuten tulee ensi viikon maanantai-iltana, eli ylihuomenna! =D =D =D

      Kanava on kolmonen! :D

      • Gibson.Rickenback

        Kun ottaa huimioon että se on tehty ilman mitään tietokone efektejä ja vielä 70-luvulla.Mutta eihän se ole ihme kun siellä on ollu tekijänä Ohjaajien kiistaton kunkku STEVEN "E.T." SPIELBERG.


    • Anonyymi

      ONKO JAWS 1975-1978. 1983. 1987 LEFFAT MUKA KAUHUA.... PIRANHA ON 20 KERTAA KOVEMPI

    • Anonyymi

      Ja sen huomaa että on tehty 70-luvulla. Kumihai kauhistuttamassa ihmisiä!

      Tätä nyt ei voi pitää kauhuelokuvana.

      • Anonyymi

        MEG ei kyllä kauhistuttanut ketään. Kyllä huomasi, että on tehty 2000-luvulla. Helkkarin iso hai eikä yhtään verta.

        The Reef, Bait, Shallows, 47 Meters Down... kaikki parempia. Tappajahai -sarja huononi edetessään ja ykkönen on edelleen klassikko ja malliesimerkki siitä miten kauhua luodaan näyttämällä hirviö vain vilauksina.

        Elokuvasta saa kumihaista itkevä ihminenkin enemmän irti, jos ajattelee, että näyttelijöiden kauhu on aitoa, kun ei tiedä, onko mekaanisen hain kitaan turvallista mennä, jos merivesi aiheuttaa sähköhäiriön ja leuat oikeasti nappaavat kiinni.

        Deep Blue Sea (siis se Harlinin eka, ei ne kaksi jatko-osaa) on edelleen paras cgi-haiden ja mekaanisten haiden yhdistelmä.

        📼


    • Itse olen aika herkkä, mutta Tappajahain olen katsonut ainakin kahdesti ja Ailien-elokuviakin, vaikka niissä pelottaa se, kun se inhottava otus syöksyy ihmisten sisään ja aina on pitänyt kääntää kanavaa. Mutta jostain kumman syystä kuitenkin haluan katsoa tällaisia. Tosin ei kaikki kauhuelokuvat sitten pelota. Esim. Manaaja ei ole tehnyt muhun kauheasti oikein minkäänlaista vaikutusta.

      Kauhuelokuvia eniten sitten pelottaa ohjelmat. joissa puhutaan ufoista. Aina oon ollu enemmän tai vähemmän tällaisen ohjelman katsomisen jälkeen kauhuissaan. Ja myös kaikenlaiset ohjelmat ja dokumentit erilaisista loisista.

    • Varmaan loiset pelottaa, kun niistä tulee mieleen tuo Alien-elokuvien monilonkeroinen hirviö ja sen poikaset. Ja myös siks, kun lapsena näin, kun meidän kissa oksensi olohuoneen matolle matoja.

    • Anonyymi

      TAPPAJAHAI 3
      TAPPAJAHAI 4
      NÄÄ VIELÄ SUBILLE NIIN OISIN TYYTYVÄINEN

    • Anonyymi

      Tappajahai on yksi arvostetuimmista elokuvista mitä elokuhistoria tuntee, mutta samantyyppisiä elokuvia on ehkä tehty hieman liikaa.

      • Jep, samantyylisiä elokuvia kuin Tappajahai on tehty vino pino.


    • Anonyymi

      Tulee taas tässä joulun alla 2022 , nyt tv : ssä. Sadannenkuudenkymmenennen kerran , Tappajahai , hai kavereitten kesken " Tappis " vaan...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe