Uusi alku hierarkian vuoksi

Uuno T.

Koska tämä asia on hyvin tärkeä, nimittäin syntisen vanhurskauttaminen ilman hänen omia ansioitaan, niin jatkamme harjoituksia täällä.

Hierarkia tuli täyteen edellisessä avauksessa.

Lainaus
----------------------------------------------
kyllä
Kirjoittanut: muukalainen 4 13.12.2005 klo 14.10

me olemme vastuussa kaikista sanoistamme, ja ne jotka ovat sanan palvelijoita ovat sitäkin enemmän vastuussa mitä opettavat. Minulla valitettavasti ei ole omaa pyhyyttä, jos on joskus ollut ne on riisuttu pois. Ja voin sanoa että olen Jeesuksessa saanut vapauden. Jeesuksessa olen saanut kaiken, ei minulta mitään puutu. Mutta se että minä olen päässyt vapaaksi ei anna minulle mitään vapautta pitää yhtäkään helmasyntiä. Eikä tämä ole minun sanomani Raamatussa on moneen kertaan varoitettu synnin tekemisestä. Anteeksi jos olet monta kertaa kysynyt minulta:" oletko valmis menemään täysin ilman epäilyä sekunnin viiveellä Jumalan eteen," enkä ole vastannut. Enpä minä täällä olisikaan jos en Jumalan armosta olisi päässyt vapaaksi kaikista niistä kahleista joihin olin sidottu. Ja se mihin minun sanomani tähtää on se että Raamatussa näen aivan erilaisen opin, sanoman jota nyt saarnataan ja on jo pidemmän aikaa saarnattu. Tämä on tosiasia, jokainen joka tahtoo voi tulla tuntemaan totuuden Raamatun sanan kautta. Ei voi löytyä oikeaa oppia muusta kuin Raamatusta.
-----------------------------------------------
Lainaus päättyy

Kirjoittaja nähnee itsensä kovin vastuullisena jos oikein ymmärsin, hyvä ajatus sinänsä. Hän kuitenkin unohtaa tyystin että vaikka Henki onkin altis niin liha on kovin heikko.

Minkähän vuoksi hän on niin herkkä tuomitsemaan ja on muutoinkin kaikinpuolin epäluuloinen muihin kristityihin nähden. Hänen maailmassaan Kristityt veljet ja sisaret ovat ainakin tulossa syntiretkiltään, elleivät ole juuri menossa sinne.

Miten näin ennakkoluuloisen ihmisen kanssa voi yleensä keskustella mistään autuuden asioista?
Kun pitäisi puhua Rakastavasta Jumalasta joka poikansa kautta on vapahtanut synneistään JOKAISEN JOKA USKOO. TEKEMISET TULEVAT USKOSTA SITTEN VASTA, JOS USKO ON.

Kun muut kristityt tunnustavat, että he uskovat Jeesukseen ja ovat hänen verensä kautta saaneet kaikki syntinsä anteeksi, niin tämä tunnustus ei merkitse mitään hänelle? Minkähän takia!

Nyt hän itse kuitenkin sanoo ettei hänellä ole omaa pyhyyttä ja uskoen että se varmasti onkin totta, kenelläpä sitä oikeasti olisi. Vaan kuinka ollakaan vihollinen on hyvin etevä
kasvattamaan ihmisen "muka ansioita". Ne tilevat kuitenkin esiin muille käänteisesti. Näistä ilmiöistä voisi paljonkin jatkaa.

Mutta jatketaan: Kristus voi pelastaa armonsa kautta hänen (kopio) mielestään ainoastaan hänet, ja hänen kaltaisensa, kuika tämä sitten on käsitettävissä?

Ei kyllä mielestäni muutoin kuin siten, että hän kuvittelee omista teoistaan tulevat jotakin armoetua niihin verrattuna, jotka pelastuvat Raamatun todistuksen mukisesti ainoastaan USKOLLA Kristukseen ILMAN OMIA tekojaan.

Kirjoituksesta voisi myöskin päätellä, että oletusarvoisesti ainakin jollakulla Hengestä uudestisyntyneellä olisi lupa pitää jotakin helmasyntiä? Näinhän ei ole, sillä sydämessä asuva Kristuksen Henki Pyhän Hengen kautta, pitää siitä huolen jokaisen uudestisyntyneen uskovan kohdalla

Kopioimastani kirjoituksesta tulee myös väistämättä mieleen, että synti olisi jotenkin perisynnin turmeleman ihmisen hallittavissa?

------------------------------
Ja mikä tärkeintä kirjoituksesta käy mielestäni selkeästi ilmi että kirjoittaja ei tajua olevansa koko ajan perisyntinsä tähden kokosyntinen. Eikä sen vuoksi ymmärrä tarvitsevansa jatkuvan armon virran, joka vuotaa Jumalan ja Karitsan istuimesta, puhdistaen esiin nousevaa syntiä, sekunnista toiseen.
------------------------------

Kulkeeko perisynnin vaikutukset ihmisen luvan varaisesti, onko synti siis ihmisen tahdolla hallittavissa? EI OLE!!!

Onko perisynnin turmelemalla ihmisellä edes kykyä erottaa kaikki synnit itsessään?

Tiedän varmasti sen, että ei lähestulkoonkaan.
Väitän että noin 10% kaikista synneistämme me voimme jotakuinkin havaita itse.

Toisaalta lainaamani kirjoitus pitää myöskin sisällään kätketyn ajatuksen siitä, että synti kysyisi meiltä luvan saadakseen riepotella
meitä. Ja kun emme anna tuota lupaa, niin kas vain, synti pysyykin poissa ja tilanne on hallinnassamme.

Minkälaisen opin kirjoittaja on Raamatustaan löytänyt, sitä hän ei kertonut?

Minun Raamatussani on selkeä teksti, että joka uskoo ja kastetaan hän tulee autuaaksi. Mutta joka ei USKO se kadotetaan.

***********************************************
Totuus on kuitenkin vain yksi ja se on:
Ihminen voi tulla vanhurskaaksi ainoastaan siten, että hän Jumalan lahjoittamalla uskolla omistaa Kristuksen vanhurskauden, pyhyyden ja puhtauden.
***********************************************

Joka vanhurskauttamisesta ja pyhityksestä muuta opettaa, hän ei vielä tunne Jumalan Sanaa Kristusta, ja on sen vuoksi lain- eli kasvattajan alainen.

Ja se hedelmä kyllä tulee esille helposti muun muassa toisten syntisten sormella osoitteluna,
ja ristiriitaisista kirjoituksista, joissa uskonvanhurskaus ja tekojenvanhurskaus sekoittuvat hyvin usein suloiseksi sekamelskaksi.

Ap. t. 13:38   Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus

Ap. t. 13:39   ja että

- jokainen, joka uskoo,

tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

Aamen hallelujaa, kiitos sinulle Jeesus että tämä on totta. Huomoin ja kelvottominkin matkamies saa uskon kautta Kristuksen vanhurskauden lahjana.

Me KAIKKI JOTKA USKOMME, olemme kuninkaallinen papisto ja Jumalan omaisuuden kansa JEESUKSEN KRISTUKSEN ANSION TÄHDEN. Kiitos sinulle Jeesus!!

26

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esa T

      >Koska tämä asia on hyvin tärkeä, nimittäin syntisen vanhurskauttaminen ilman hänen omia ansioitaan, niin jatkamme harjoituksia täällä.<


      "Jaak 2:21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille"

      Aabraham ensin uskoi ja uskoa seurasi teot.

      Usko ja teot
      Jaakop 2
      14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

      • Esa T

        Koska puhut uskosta, niin lue sadanpäämiehen esimerkki tästä uskosta. Katso miten se usko tuli näkyviin käytännössä. Tämä kohta oli paras esimerkki raamatussa Jeesuksen mukaan.

        Lue, vahvin usko Jeesuksen mukaan, kirj Esa T vähän alempana.


      • Uuho T.
        Esa T kirjoitti:

        Koska puhut uskosta, niin lue sadanpäämiehen esimerkki tästä uskosta. Katso miten se usko tuli näkyviin käytännössä. Tämä kohta oli paras esimerkki raamatussa Jeesuksen mukaan.

        Lue, vahvin usko Jeesuksen mukaan, kirj Esa T vähän alempana.

        Koska et erota näitä kahta asiaa uskonvahurskautta ja lainvanhurskautta toisistaan, niin on turha keskustella.

        Uskohan on se käsivarsi jolla KAIKKI
        pelastushyvyydet otetaan vastaan Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta. Kasteessa Kristuksen vanhurskaus puetaan syntisen ylle.
        Joka uskoo ja kastetaan hän tulee autuaaksi, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Raamatussa on hyvin paljon lueteltuna mitä eri nimiset henkilöt ovat USKON KAUTTA saaneet ja toimineet. Teot todellakin tulevat uskosta jonka sekä subjekti että objekti on, paradoksaalista kyllä, Jeesus Kristus.

        Kun ihminen tekee uskossa tekoja, niin silloin ne ovat KRISTUKSEN TEKOJA. Kaikki asiat ja teot joita ei tehdä uskossa, NE OVATKIN, yllätyskö lie, SYNTIÄ.

        Mutta kun ihminen tekee tekoja saadakseen sitten vasta luvan uskoa, niin silloin aasi on valjastettu kärryjen taakse ja kärryt kulkevat edellä.

        Kun sinä et tarkemmin tunne lestadiolaista (pietistis-hernhutilaista) infrastruktuuria, niin voisitko olla sekaantumatta tähän.


      • muukalainen 4
        Uuho T. kirjoitti:

        Koska et erota näitä kahta asiaa uskonvahurskautta ja lainvanhurskautta toisistaan, niin on turha keskustella.

        Uskohan on se käsivarsi jolla KAIKKI
        pelastushyvyydet otetaan vastaan Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta. Kasteessa Kristuksen vanhurskaus puetaan syntisen ylle.
        Joka uskoo ja kastetaan hän tulee autuaaksi, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Raamatussa on hyvin paljon lueteltuna mitä eri nimiset henkilöt ovat USKON KAUTTA saaneet ja toimineet. Teot todellakin tulevat uskosta jonka sekä subjekti että objekti on, paradoksaalista kyllä, Jeesus Kristus.

        Kun ihminen tekee uskossa tekoja, niin silloin ne ovat KRISTUKSEN TEKOJA. Kaikki asiat ja teot joita ei tehdä uskossa, NE OVATKIN, yllätyskö lie, SYNTIÄ.

        Mutta kun ihminen tekee tekoja saadakseen sitten vasta luvan uskoa, niin silloin aasi on valjastettu kärryjen taakse ja kärryt kulkevat edellä.

        Kun sinä et tarkemmin tunne lestadiolaista (pietistis-hernhutilaista) infrastruktuuria, niin voisitko olla sekaantumatta tähän.

        jatka syyttelyä. Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi." Sen mitä nyt ehdin lukea oli juuri niinkuin Raamattu puhuu. Ja yksi huomautus Esa T on eri henkilö kuin minä. Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.


      • muukalainen 4
        muukalainen 4 kirjoitti:

        jatka syyttelyä. Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi." Sen mitä nyt ehdin lukea oli juuri niinkuin Raamattu puhuu. Ja yksi huomautus Esa T on eri henkilö kuin minä. Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.

        siis se mitä Teuvo opettaa on sitä sanomaa jota tänä eksytysten aikana tarvitaan totuutta, eikä tätä totuutta voi löytää kuin koko Raamatun sanan totuudesta.


      • Esa T
        Uuho T. kirjoitti:

        Koska et erota näitä kahta asiaa uskonvahurskautta ja lainvanhurskautta toisistaan, niin on turha keskustella.

        Uskohan on se käsivarsi jolla KAIKKI
        pelastushyvyydet otetaan vastaan Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta. Kasteessa Kristuksen vanhurskaus puetaan syntisen ylle.
        Joka uskoo ja kastetaan hän tulee autuaaksi, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen.

        Raamatussa on hyvin paljon lueteltuna mitä eri nimiset henkilöt ovat USKON KAUTTA saaneet ja toimineet. Teot todellakin tulevat uskosta jonka sekä subjekti että objekti on, paradoksaalista kyllä, Jeesus Kristus.

        Kun ihminen tekee uskossa tekoja, niin silloin ne ovat KRISTUKSEN TEKOJA. Kaikki asiat ja teot joita ei tehdä uskossa, NE OVATKIN, yllätyskö lie, SYNTIÄ.

        Mutta kun ihminen tekee tekoja saadakseen sitten vasta luvan uskoa, niin silloin aasi on valjastettu kärryjen taakse ja kärryt kulkevat edellä.

        Kun sinä et tarkemmin tunne lestadiolaista (pietistis-hernhutilaista) infrastruktuuria, niin voisitko olla sekaantumatta tähän.

        >Koska et erota näitä kahta asiaa uskonvahurskautta ja lainvanhurskautta toisistaan, niin on turha keskustella. <

        Millä perusteella sanot tämän?

        Senkö perusteella että kopioin Jaak. 2 raamatusta.

        "21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille"

        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Vai kirjoititko tämän mahdollisesti itsellesi? Tai pitikö tämä ymmärtää anteeksipyyntönä väärästä opistasi?


      • Uuno T.
        muukalainen 4 kirjoitti:

        siis se mitä Teuvo opettaa on sitä sanomaa jota tänä eksytysten aikana tarvitaan totuutta, eikä tätä totuutta voi löytää kuin koko Raamatun sanan totuudesta.

        Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

        Jes. 35:4   Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus.

        Hän tulee ja pelastaa teidät."

        Jes. 35:5   Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        Jes. 35:6   Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        Jes. 35:7   Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.

        ---------------------------------------
        Jes. 35:8   Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": ...

        sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten.

        Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        --------------------------------------

        Jes. 35:9   Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata:

        - lunastetut sitä kulkevat.


      • Uuno T.
        Esa T kirjoitti:

        >Koska et erota näitä kahta asiaa uskonvahurskautta ja lainvanhurskautta toisistaan, niin on turha keskustella. <

        Millä perusteella sanot tämän?

        Senkö perusteella että kopioin Jaak. 2 raamatusta.

        "21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille"

        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Vai kirjoititko tämän mahdollisesti itsellesi? Tai pitikö tämä ymmärtää anteeksipyyntönä väärästä opistasi?

        Sillä perusteella kun vertaan sinun kirjoituksiasi Raamatun opetuksiin.

        Raamatusta löytyy ainoastaan yksi tie taivaaseen:
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!

        Ei ole olemassa toista taikka kolmatta tietä, ja siitä Jumalalle oikein suurkiitos hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • Esa T
        Uuno T. kirjoitti:

        Sillä perusteella kun vertaan sinun kirjoituksiasi Raamatun opetuksiin.

        Raamatusta löytyy ainoastaan yksi tie taivaaseen:
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!

        Ei ole olemassa toista taikka kolmatta tietä, ja siitä Jumalalle oikein suurkiitos hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.

        >Olen lukenut kirjoituksiasi. Sillä perusteella kun vertaan sinun kirjoituksiasi Raamatun opetuksiin. <

        Kopioi tähän yksikin esimerkki minun kirjoituksistani, mistä olet valmis keskustelemaan raamatun sanalla, ja perustelemaan väitteesi.

        Olen valmis vastaamaan jokaisesta sanasta mitä olen kirjoittanut. Ja teen julkisen anteeksipyynnön jos siihen löytyy aihetta.


      • Esa T
        muukalainen 4 kirjoitti:

        jatka syyttelyä. Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi." Sen mitä nyt ehdin lukea oli juuri niinkuin Raamattu puhuu. Ja yksi huomautus Esa T on eri henkilö kuin minä. Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.

        >Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi<

        Kiitos vinkistä, kävin katsomassa ja kuulosti todella hyvältä. Näyttää siltä että Jumalan tuuli puhaltaa sinnekkin ja kovaa.

        >Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.<
        Samoin myös siunausta sinulle.


      • Uunmo T.
        Esa T kirjoitti:

        >Olen lukenut kirjoituksiasi. Sillä perusteella kun vertaan sinun kirjoituksiasi Raamatun opetuksiin. <

        Kopioi tähän yksikin esimerkki minun kirjoituksistani, mistä olet valmis keskustelemaan raamatun sanalla, ja perustelemaan väitteesi.

        Olen valmis vastaamaan jokaisesta sanasta mitä olen kirjoittanut. Ja teen julkisen anteeksipyynnön jos siihen löytyy aihetta.

        Kun on olemassa vain yksi pelastusti, niin silloin toista ei ole.

        Room. 4:4   Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,

        ---------------------------------------------
        Room. 4:5   mutta joka ei töitä tee,

        *) vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa ...

        *****jumalattoman,***** ...

        *)...sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        Reuna Huom: Huomaa että Jumala ei vanurkauta jumalisia = (enkeleitä) vaan nimenomaan jumalattoman, joka on synonyymi sanalle syntinen.

        Room. 4:6   niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

        Room. 4:7   "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!

        Room. 4:8   Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

        Vanhurskaus ei ole siis synnittömyyttä taikka virheettömyyttä, puhumattakaan että se olisi ihmisen hyviä tekoja, vaan vanhurskauttaminen tarkoittaa NIOMENOMAAN Kristuksen viattomuuden lukemista mihinkään hyvään kykenemättömän jumalattoman, eli syntisen hyväksi.

        Ja tämä on se asia joka EI ole sinulle kirkastunut, että Jumala vanhurskauttaa nimenomaan jumalattoman ilman hänen omia
        töitään taikka ansioitaan.

        Ja sitä sinä et myöskään ymmärrä, että
        ihminen on jumalaton lihansa puolesta kuolemaansa asti, liha ei tee parannusta eikä synny uudesti koskaan, vaan synnin palkkana se kuolee ja maahan kuopataan. Hautausmaat ovat täynnä todistuksia tästä.

        Mutta uudestisyntynyt jumalaton on eläväksi tehty Hengessä, siis Kristuksen kautta Jumalassa.

        Ja siksi Paavalikin toistaa useampaan kertaan, että kristityllä on - Hengen mieli-, vaikkakin hän joutuu vasten tehtoaan kuolemaansa asti lihassaan syntiä tekemään. Tätä ei omavanhurskas ihminen usko ennen kun, ja jos Jumala sen hänelle kirkastaa.

        Room. 7:25   Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen

        - mielellä Jumalan lakia,
        - mutta lihalla synnin lakia.

        Room. 8:1   Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2   Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Room. 8:3-4   Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että

        - lain vanhurskaus ...

        täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Room. 8:5   Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan,

        - on lihan mieli,

        mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan,

        - on Hengen mieli.

        Room. 8:6   Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;


        *) Se mieli, se mieli!


      • Uuno T.
        Esa T kirjoitti:

        >Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi<

        Kiitos vinkistä, kävin katsomassa ja kuulosti todella hyvältä. Näyttää siltä että Jumalan tuuli puhaltaa sinnekkin ja kovaa.

        >Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.<
        Samoin myös siunausta sinulle.

        Vai niin?

        Jooh, nin se on, sano veljet keskenään.
        Rauhaa vain kaikille Teuvo- uskovaisille.

        Minä iloitsen vapaaksi lunastettuna Jeesuksessa Kristuksessa minun Herrassani. Niin ja ihan ilman "Teuvojakin".


      • Uuno T.
        muukalainen 4 kirjoitti:

        jatka syyttelyä. Käykääpä lukemassa Luterilaisten sivuilta avaus, "Mihin se Teuvo taas hävisi." Sen mitä nyt ehdin lukea oli juuri niinkuin Raamattu puhuu. Ja yksi huomautus Esa T on eri henkilö kuin minä. Siunausta sinulle Esa ja kaikille joita Jumalan Pyhä Henki saa johdattaa.

        Vilkaisin ihan uteliaisuuttani tuota Teuvo Sunia kaipaavan nimimerkin aloittamaa viestiketjua.

        Nyt kysynkin, oliko siinä viestiketjussa jotakin sellaista joka kumoaisi Raamatun ilmoituksen Kristuksen valmistamasta vanhurskaudesta?
        Siitä Raamatun ilmoittamasta ainoasta pelastavasta vanhurskaudesta, joka on tarjona lahjaksi IHAN jokaiselle, joka sen vanhurskauden uskossa tahtoo ottaa vastaa.


      • Esa T
        Uunmo T. kirjoitti:

        Kun on olemassa vain yksi pelastusti, niin silloin toista ei ole.

        Room. 4:4   Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,

        ---------------------------------------------
        Room. 4:5   mutta joka ei töitä tee,

        *) vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa ...

        *****jumalattoman,***** ...

        *)...sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        Reuna Huom: Huomaa että Jumala ei vanurkauta jumalisia = (enkeleitä) vaan nimenomaan jumalattoman, joka on synonyymi sanalle syntinen.

        Room. 4:6   niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

        Room. 4:7   "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!

        Room. 4:8   Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

        Vanhurskaus ei ole siis synnittömyyttä taikka virheettömyyttä, puhumattakaan että se olisi ihmisen hyviä tekoja, vaan vanhurskauttaminen tarkoittaa NIOMENOMAAN Kristuksen viattomuuden lukemista mihinkään hyvään kykenemättömän jumalattoman, eli syntisen hyväksi.

        Ja tämä on se asia joka EI ole sinulle kirkastunut, että Jumala vanhurskauttaa nimenomaan jumalattoman ilman hänen omia
        töitään taikka ansioitaan.

        Ja sitä sinä et myöskään ymmärrä, että
        ihminen on jumalaton lihansa puolesta kuolemaansa asti, liha ei tee parannusta eikä synny uudesti koskaan, vaan synnin palkkana se kuolee ja maahan kuopataan. Hautausmaat ovat täynnä todistuksia tästä.

        Mutta uudestisyntynyt jumalaton on eläväksi tehty Hengessä, siis Kristuksen kautta Jumalassa.

        Ja siksi Paavalikin toistaa useampaan kertaan, että kristityllä on - Hengen mieli-, vaikkakin hän joutuu vasten tehtoaan kuolemaansa asti lihassaan syntiä tekemään. Tätä ei omavanhurskas ihminen usko ennen kun, ja jos Jumala sen hänelle kirkastaa.

        Room. 7:25   Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen

        - mielellä Jumalan lakia,
        - mutta lihalla synnin lakia.

        Room. 8:1   Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2   Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Room. 8:3-4   Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että

        - lain vanhurskaus ...

        täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Room. 8:5   Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan,

        - on lihan mieli,

        mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan,

        - on Hengen mieli.

        Room. 8:6   Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;


        *) Se mieli, se mieli!

        Et antanut esimerkkiä!

        >Vain Jumalan Henki voi kirkastaa<

        Tästä olen samaa mieltä, mutta miten olet varma mikä on Jumalan Henki ja mikä on valheen henki?

        Voin itsekkin kopioida sata paikkaa netti raamatusta omalle sanalle tueksi, eikä se mitään vielä todista.

        Tiesitkö että on kirjoitettu, te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. Meidän tulee löytää aina molemmat, yksin voima tai yksin kirjoitukset ovat vasta osatotuus. Jeesus on Jumalan voima joka tulee löytää jokaisesta sanasta joka on kirjoitettu. Muuten joudutaan sanomaan että Jumala vaatii mahdottomia. Esim. Jumalan kymmenestä käskystä sanotaan, ettei niitä ole vaikea pitää.

        Joskus on hyvä nostaa yksi jae kerrallaan esille, niin silloin voimme koetella olemmeko löytäneet myös Jumalan voiman.


      • Syntisäkki Surkea
        Esa T kirjoitti:

        Et antanut esimerkkiä!

        >Vain Jumalan Henki voi kirkastaa<

        Tästä olen samaa mieltä, mutta miten olet varma mikä on Jumalan Henki ja mikä on valheen henki?

        Voin itsekkin kopioida sata paikkaa netti raamatusta omalle sanalle tueksi, eikä se mitään vielä todista.

        Tiesitkö että on kirjoitettu, te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. Meidän tulee löytää aina molemmat, yksin voima tai yksin kirjoitukset ovat vasta osatotuus. Jeesus on Jumalan voima joka tulee löytää jokaisesta sanasta joka on kirjoitettu. Muuten joudutaan sanomaan että Jumala vaatii mahdottomia. Esim. Jumalan kymmenestä käskystä sanotaan, ettei niitä ole vaikea pitää.

        Joskus on hyvä nostaa yksi jae kerrallaan esille, niin silloin voimme koetella olemmeko löytäneet myös Jumalan voiman.

        Ai niin, sinä olet se lihan pyhityksen saarnaaja ja rajattoman vahvuuden teologi.

        Sinullehan ei kelvannut nöyryys ja köyhyys.

        ----------
        Sun on Jeesus, alkamasi, uskoni ja kilvoitus,
        niin on myöskin hallussasi matkan päässä vapahdus..

        Minä joudun konttaamaan armonkerjäläisenä ja odottamaan päivän koittoa.
        Kiitos Herra, lupasit olla heikoissa väkevä.


      • Esa T
        Syntisäkki Surkea kirjoitti:

        Ai niin, sinä olet se lihan pyhityksen saarnaaja ja rajattoman vahvuuden teologi.

        Sinullehan ei kelvannut nöyryys ja köyhyys.

        ----------
        Sun on Jeesus, alkamasi, uskoni ja kilvoitus,
        niin on myöskin hallussasi matkan päässä vapahdus..

        Minä joudun konttaamaan armonkerjäläisenä ja odottamaan päivän koittoa.
        Kiitos Herra, lupasit olla heikoissa väkevä.

        >Minä joudun konttaamaan armonkerjäläisenä ja odottamaan päivän koittoa.
        Kiitos Herra, lupasit olla heikoissa väkevä.<

        Ja minä haluan julistaa ja kertoa juuri tästä väkevästä. Sillä tässä heikossa ei ole mitään mitä kannattaisi julistaa.


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        Esa T kirjoitti:

        >Minä joudun konttaamaan armonkerjäläisenä ja odottamaan päivän koittoa.
        Kiitos Herra, lupasit olla heikoissa väkevä.<

        Ja minä haluan julistaa ja kertoa juuri tästä väkevästä. Sillä tässä heikossa ei ole mitään mitä kannattaisi julistaa.

        Ei tietenkään, kun et ole heikko koskaan ollutkaan.


      • Esa T
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:

        Ei tietenkään, kun et ole heikko koskaan ollutkaan.

        >Ei tietenkään, kun et ole heikko koskaan ollutkaan. <

        Eikö ole kirjoitettu, minun tulee vähetä, ja Kristuksen tulee kasvaa?

        Sano kumpaa minun pitäisi julistaa, itseäni tai sitä väkevää?


      • Uuno T.
        Esa T kirjoitti:

        >Ei tietenkään, kun et ole heikko koskaan ollutkaan. <

        Eikö ole kirjoitettu, minun tulee vähetä, ja Kristuksen tulee kasvaa?

        Sano kumpaa minun pitäisi julistaa, itseäni tai sitä väkevää?

        Kysyit itseltäsi oikean kysymyksen.

        1. Tuletko vanhurskaaksi Kristuksen tähden, arrmosta ja kokonaan ilman omia ansioitasi?

        2. Tuletko vanhurskaaksi kuten olet opettanut,
        siis auttamalla Kristusta hyvine neuvoinesi, ja tekemällä kaikkesi, että tuo avuton rääpäle, Kristus voisi sinut, "muodottomaksi mielessään paisuneen hengellisen pulleron", pelastaa.


      • Tauno T
        Esa T kirjoitti:

        >Ei tietenkään, kun et ole heikko koskaan ollutkaan. <

        Eikö ole kirjoitettu, minun tulee vähetä, ja Kristuksen tulee kasvaa?

        Sano kumpaa minun pitäisi julistaa, itseäni tai sitä väkevää?

        Aivan.
        Sinulla on kaikkea, rikkautta, vahvuutta ja uskoakin pyytämättä.
        Taidat olla oikea uskon sankari, horjumaton, tahraton.

        Heikkouttako Paavali lähti julistamaan puhuessaan heikkoudestaan?
        Miten sinulle ollenkaa sopii Jeesuksen neuvo: "Anokaa, niin saatte", kun uskoakaan ei tarvise pyytää lisää.


      • Esa T
        Tauno T kirjoitti:

        Aivan.
        Sinulla on kaikkea, rikkautta, vahvuutta ja uskoakin pyytämättä.
        Taidat olla oikea uskon sankari, horjumaton, tahraton.

        Heikkouttako Paavali lähti julistamaan puhuessaan heikkoudestaan?
        Miten sinulle ollenkaa sopii Jeesuksen neuvo: "Anokaa, niin saatte", kun uskoakaan ei tarvise pyytää lisää.

        >Aivan.
        Sinulla on kaikkea, rikkautta, vahvuutta ja uskoakin pyytämättä.
        Taidat olla oikea uskon sankari, horjumaton, tahraton. <

        Kiitos annoit hyvän todistuksen. Onhan kirjoitettu, kenellä on sille annetaan lisää ja keneltä puuttuu otetaan loputkin pois.

        Tämän totisesti haluan nähdä myös peilistäni, sillä silloin tiedän että Kristus on saanut eneentyä minussa ja minä olen saanut vähentyä.

        >Miten sinulle ollenkaa sopii Jeesuksen neuvo: "Anokaa, niin saatte", <

        On myös kirjoitettu kun anotte, niin uskokaa se jo saaneenne. Halleluja Kristus totisesti kuulee rukouksemme.


      • Esa T
        Uuno T. kirjoitti:

        Kysyit itseltäsi oikean kysymyksen.

        1. Tuletko vanhurskaaksi Kristuksen tähden, arrmosta ja kokonaan ilman omia ansioitasi?

        2. Tuletko vanhurskaaksi kuten olet opettanut,
        siis auttamalla Kristusta hyvine neuvoinesi, ja tekemällä kaikkesi, että tuo avuton rääpäle, Kristus voisi sinut, "muodottomaksi mielessään paisuneen hengellisen pulleron", pelastaa.

        >Kristus voisi sinut, "muodottomaksi mielessään paisuneen hengellisen pulleron", pelastaa.<

        Mikä ihminen on minua arvostelemaan, eiköhän jätetä tuomarin tehtävä Kristukselle.


      • Uuno T.
        Esa T kirjoitti:

        >Kristus voisi sinut, "muodottomaksi mielessään paisuneen hengellisen pulleron", pelastaa.<

        Mikä ihminen on minua arvostelemaan, eiköhän jätetä tuomarin tehtävä Kristukselle.

        Läde siis muille laitumille ja anna ihmisten luottaa epäilemättä Jumalan lupauksiin.

        Me nimittäin pelastumme pelkästään armosta emme ansiosta.

        Ja mikä sinä olet arvostelemaan tuntemattomien ihmisten töitä?

        Uskon niin että jokainen täällä parjää sinulle kyllä töissäkin. Kun ne työt ovat Kristuksen tekemiä, niin emme kiittele täällä itseämme vaan Jeesusta Kristusta.

        Siitä on kysymys!!!


      • Uuno T. kirjoitti:

        Läde siis muille laitumille ja anna ihmisten luottaa epäilemättä Jumalan lupauksiin.

        Me nimittäin pelastumme pelkästään armosta emme ansiosta.

        Ja mikä sinä olet arvostelemaan tuntemattomien ihmisten töitä?

        Uskon niin että jokainen täällä parjää sinulle kyllä töissäkin. Kun ne työt ovat Kristuksen tekemiä, niin emme kiittele täällä itseämme vaan Jeesusta Kristusta.

        Siitä on kysymys!!!

        Tyylisi halveksii mielestäni toisia kirjoittajia. Toisekseen kirjoittaja ei voi antaa lähtökehotuksia toiselle kirjoittajalle. Se on ylläpidon tehtävä, ei sinun eikä minun.

        Tällaisen tyylin jatkuminen tulee johtamaan poistoihin.


      • Juuso
        Uuno T. kirjoitti:

        Läde siis muille laitumille ja anna ihmisten luottaa epäilemättä Jumalan lupauksiin.

        Me nimittäin pelastumme pelkästään armosta emme ansiosta.

        Ja mikä sinä olet arvostelemaan tuntemattomien ihmisten töitä?

        Uskon niin että jokainen täällä parjää sinulle kyllä töissäkin. Kun ne työt ovat Kristuksen tekemiä, niin emme kiittele täällä itseämme vaan Jeesusta Kristusta.

        Siitä on kysymys!!!

        "Me nimittäin pelastumme pelkästään armosta, emme ansiosta."

        Milläs pelastut ellet saa uskoa, Usko on se millä armo otetaan vastaan. Vain armonvarkaat valitsevat itse armon ilman elävää uskoa ja hedelmät ovat varastetun tavarankaltaiset.


      • Uuno T.
        Juuso kirjoitti:

        "Me nimittäin pelastumme pelkästään armosta, emme ansiosta."

        Milläs pelastut ellet saa uskoa, Usko on se millä armo otetaan vastaan. Vain armonvarkaat valitsevat itse armon ilman elävää uskoa ja hedelmät ovat varastetun tavarankaltaiset.

        Lankaan menit!

        Ei ihmisestä itsestään löydy pelastavaa uskoa, vaan jeesuksenusko on ainut pelastava usko.

        Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.
        Jokainen joka häneen uskoo tulee hänessä vanhurskaaksi.

        Mitähän hedelmiä sinullakin on pöytään panna joita et olisi armosta lahjaksi saanut? Ei yhtään mitään!

        Henskelisi paukkuvat täysin tyhjää hengellisen ylpeyden pauketta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe