Asun rivitalossa, muuten rauhallinen paikka, ainoa hermoja raastava juttu on naapurin vanhan piian räksyttävät koirat. Kyseistä emäntää ei itseään tunnu mekkala häiritsevän, päinvastoin...En ole koirien vihaaja tms. ottaa vaan aika lailla päähän herätä koirien räksytykseen pyhänä sekä arkena. Joskus laitan telkkaria kovemmalle, joskus taas mojautan nyrkillä seinään(!). Vaikutus on lyhytaikainen. Tietääkö joku, tehoaako semmonen koirapilli vai mikä se on? semmone mitä ihminen ei kuule, ainoastaan koira, vai lietsooko tuo koiria entistäkin kovempaan mölyämiseen? Jotain kuitenkin olis tehtävä, mitta alkaa olla täysi vaikka rauhallinen mies olenkin.
Äänekkäät koirat
16
2388
Vastaukset
- täälläkin
Paras tapa on puhutella naapuria ystävälliseen tapaan ja kertoa miten asia sinua harmittaa...
Eipä ongelmaan taida juuri lääkettä löytyä. Itse asun ok-talossa ja naapurilla kolme räkättävää koiraa pihalla.Ei ole kivaa herätä naapurin elintapojen mukaan joka aamu pyhä tai arki klo 7 kun hän laskee koirat ulos tunniksi räkättämään.Koirat eivät todellakaan vain hauku vaan räkättävät kaikkea kadulla ohitse liikkuvaa. En ole viiteen vuoteen löytänyt muuta helpotusta itselleni kuin korvatulpat. Nyt odotan kiihkeästi jo ainakin vanhimman koiran kuolemaa kun sillä on ikääkin jo sen verran. Puuhttu on asiasta naapurin kanssa moneen kertaan mutta tuloksetta.Hän elää siten ja minä saan kärsiä!!!- nauhoittaa?
Olisi mukava panna nauha päälle ja lähteä itse lenkille. Esim klo 7 aamulla sunnuntaina.
Tai kun naapurissa on grillijuhlat pihassa.
- EU-komissiota
Eu:llakin on omat meludirektiivinsä muttei
nekään ulotu koiriin. On se todella vittumaista
että koirilla voi tuhota naapurin kotirauhan.
Itse kärsin siitä toistakymmentä vuotta,
kunnes tuli mitta niin täyteen, että muutin
metsän siimekseen. Elämä muuttui kertaheitolla
paremmaksi. Asuessani koirien naapurissa,
mietin konsteja moneen kertaan pääni puhki. Tässä
paras kostotoimenpide naapurille, mikäli
he inhoavat, ja mikäli Sinä et inhoa
hengellisiä asioita: Laita päiviksi radio
Dei mölisemään niin, että se kuuluu naapuriin.
Karismaattinen julistus nauhalta on
kaikkein tehokkainta, siitä ei mene edes
gramex-/teostomaksua mutta naapurisi
vittuuntuu takuuvarmasti! - Mie vuan
Asunto.Minä voisin ostaa,,.minua ei äänet häiritse olen niin sikkee uninen.Asvalttiakin pihasta olivat kesällä poistaneet,uuden tilalta.Mie vaan nukuin.Voisin myös taluttaa ja tarvittaessa hoitaa naapurin koiria.Nytkin käyn olemassa tuttuni koiranvahtina.Itse asun kerrostalossa on hiljainen koira.Toisessa kerroksessa on äänekkäänpi.Siis haukkuu vieraat,postin jen.normaalit asiat,ei joutavaa.
- andie
Tuntuu nuo koirat olevan aikamoinen riesa siellä sun täällä. Ja pahin riesa on koirien omistajat jotka antaa "kullannuppujensa" tehdä mitä vain, saavat hyökkiä lapsia päin, purra ja louskuttaa niin että tärykalvot halkeaa kuurollaki.
Meillä on koira, mutta sillä on kova kuri haukkumisen suhteen. En tykkää räksyttävistä koirista enkä halua ärsyttää naapureita, joten meillä koira ei saa sisällä haukkua ja ei niin teekään. Se haukku on vaimennut puhinaksi.
Jos se naapuri ei ala saamaan koiriansa aisoihin, aloita ite "elämöimään" kun se naapuria häiritsee eniten. SItten otat jonkin ajan kuluttua puheeksi sen metelöinnin lopettamisen kun akka itse kiehuu raivosta.- Natalie
Alue, jossa äitini asuu, on pääasiassa hyväosaisten asuttamaa rauhallista ok-aluetta. Eräällä perheellä on koira, isokokoinen rottweiler, joka on karannut pihasta useita kertoja, kerran hyppäsi piha-aidan yli ja hyökkäsi pihalla oleskelleen teini-ikäisen pojan kimppuun ja toisella kertaa 5-vuotiaan pikkupojan, riepotellen tätä, kunnes omistajat saivat koiran irrotettua. Koirasta on ilmotettu useita kertoja poliisille, omistaja puolustaa rakkiaan viimeiseen asti, puhuu tälle kuin ihmiselle ja kutsuu itseään koiran "äidiksi".
Lopullista lopettamismääräystä ei ole saatu koiran vaarallisuudesta huolimatta ja nyt odotellaankin seuraavaa "onnetonta sattumaa" ja uhria. - koirallinen kahdesti
olette siis tehneet koirastanne mykän sisällä, mitenköhän se onnistui? haukku on koiran luonnollista kieltä, ja sen estäminen kokonaan eläinrääkkäystä. alistettu toimimaan vastoin luonnonlakiaan koira raasu...jos ei haukuta koiria, sitten kissoja tai sitten jotain muuta...
- Anonyymi
koirallinen kahdesti kirjoitti:
olette siis tehneet koirastanne mykän sisällä, mitenköhän se onnistui? haukku on koiran luonnollista kieltä, ja sen estäminen kokonaan eläinrääkkäystä. alistettu toimimaan vastoin luonnonlakiaan koira raasu...jos ei haukuta koiria, sitten kissoja tai sitten jotain muuta...
Tollasen vitun haukkuräksyttäjän kanssa voi muuttaa metsään naapureita häiritsemästä, suurin osa koiranomistajista on ihan pellejä, muuttakaa Ahvenanmaalle muita häiritsemästä muiden pellejen joukkoon
- jo loppuu melu
Ilmoita poliisille, että rakkien räksytys häiritsee kotirauhaasi. Ilmoitus ja mahdollinen käynti kirjataan ylös, ja jos ei räksytys lopu, niin tee samasta asiasta uudelleen ilmoitus.
Perustuslain mukaan suomalaisilla on oikeus kotirauhaan, ja se on rikkomaton, joten jos melu ei lopu, niin melun lähde poistetaan viranomaisten toimesta. Tästä on muuten oikeuden ennakkopäätös olemassa ja tätä kannattaa käyttää, jos järkipuhe ei uppoa koiran omistajaan.- Natalie
Kymmeniä lampaita kolmesti raadellut koirat määrättiin lopetettaviksi vasta kolmannella kerralla, silloinkaan ei kovin hanakasti.
Pelkkä melun aiheuttaminen tuskin riittää rakeista eroon pääsemiseen, paitsi erityisissä tapauksissa. - kyllä
Natalie kirjoitti:
Kymmeniä lampaita kolmesti raadellut koirat määrättiin lopetettaviksi vasta kolmannella kerralla, silloinkaan ei kovin hanakasti.
Pelkkä melun aiheuttaminen tuskin riittää rakeista eroon pääsemiseen, paitsi erityisissä tapauksissa.Riittää kyllä ja aina kannattaa ilmoittaa. Tässä onkin pointtina se, että tehdään monia ilmoituksia ( ei kuitenkaan perättömiä ) ja pystytään todistamaan melu ja se, miten se häiritsee ja haittaa elämää, laskee asumisviihtyisyyttä ym.
Kyllä tästä on todellakin ennakkopäätös, johon voi vedota ja yleensä siinä vaiheessa piskit hiljenee eli naapuri vaihtuu. - meillekin
kyllä kirjoitti:
Riittää kyllä ja aina kannattaa ilmoittaa. Tässä onkin pointtina se, että tehdään monia ilmoituksia ( ei kuitenkaan perättömiä ) ja pystytään todistamaan melu ja se, miten se häiritsee ja haittaa elämää, laskee asumisviihtyisyyttä ym.
Kyllä tästä on todellakin ennakkopäätös, johon voi vedota ja yleensä siinä vaiheessa piskit hiljenee eli naapuri vaihtuu.Minkälainen ennakkotapaus on olemassa? Olemme nimittäin kärsineet haukkuvista naapurin koirista jo viitisen vuotta. puhuttu on naapurille mutta outo mies kun on niin on vain haukkunut meidät ja nykyisin käyttäytyy kuin meitä muita ei olisikaan.
- Anonyymi
Niin totta, itseäni myös vituttaa noi pikkuräksyttäjät suunnattomasti ja varsinkin niiden omistaja naapurin akka jonka mielestä ne on kuin omia lapsia ja väliäkös sillä jos muita haukkuminen häiritsee, itse laitan kostona aina hevimetallia soimaan kovalla kun ne pikkupaskat alkaa räksyttämään eli useamman kerran päivässä:D
- Anonyymi
Kannsttaa seurata miten koiraa kohdellaan, onko lsiha, takkuinen, nälkiintynut,pelokas..näitä aivottomia kusipäitä jotka kiduttavat, nälkiinnyttävät ja raiskaavat eläimiään on olemassa Suomessakin. Tehkää eläinsuojeluimoitus jos havaitsette julmaa kohtelua, rääkkämistä, nälkiinnyttämistä tai raiskaamista, koiran peräpää on arka ja verinen ja pelkää ihmistä.
- Anonyymi
Ööö..aloitus vuodelta 2005 ja on rumaa nimitellä ketään vanhaksi piiaksi.
- Anonyymi
RASKAAN LIIKENTEEN KUSKINA KERRON:
Kaikkien ihmisten pitäisi saada nukkua ihan täysin rauhassa.
On ihan täysin järjetöntä jos naapureissa on meteliä yöllä ja siihen joutuu heräämään.
Kun joutuu kerran heräämään meteliin, niin unen uudelleen saanti vaikeutuu ja joissakin taloissa naapurit herättävät monta kertaa yössä !!!
Syväuni on TODELLA TÄRKEÄ !
Ja jos ei voi nukkua yöllä, niin seuraava päivä on ihan KURJA !
Se on minulle ollut tosi katkeraa, kun joskus olen heräillyt järjettömään meteliin.
Monta kertaa olen ollut väsynyt, kun olen ajanut työkseni rekkaa ja joskus olen nukahtanutkin rattiin.
Pakkohan rekkakuskienkin on töitä tehtävä.
AJALTELKAA: Jos rekoilla ei ajettaisi, niin ruokakaupatkin tyhjenisi, roskat ei poistuisi, lumia ei aurattaisi, yms,,,yms,,,,yms,,,yms,,,,yms.
ON TODELLA INHOTTAVAA AJAA VÄSYNEENÄ !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257758Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161422- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601210Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029