Lahtarit vai

Rahtarit

Suomen kuorma-autoliitto lupasi käynnistää kampanjan 80 km/h nopeusrajoituksen noudattamiseksi.

Ei tunnu tehoavan rekkoihin. Nopeudet vain nousevat aikaisemmasta 89 km/h todellisesta. Olen äimänä.

13

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajotaitoinen

      juntit rahtarit uudelleen autokouluun tai saunan nurkan taakse....

      • Rattimatti

        Älyn jättiläiset on taas päässeet irti! Lopettakaa tuo pillittäminen. Lahjaksi ootte ajokorttinne saaneet.


      • Rattimatti kirjoitti:

        Älyn jättiläiset on taas päässeet irti! Lopettakaa tuo pillittäminen. Lahjaksi ootte ajokorttinne saaneet.

        Jääkää nyt ihmeessä kotiin sinne mamman viereen peiton alle, jos liikenteessä on noin kamalan pelottavaa...


    • Ohjaamotarkkailija

      Sanotaan että,ÄLÄ VALITA! Tee asialle jotain. Kun sun itkusi menee hukkaan niin,kehitä itseäsi. Opettele hoitamaan omat asiasi ja eteenkin selviämään liikenteessä. Niin mekin selviämme. Emme ala vaatimaan teidänlaisia poistattamaan liikenteestä. Tämä vastaus on yleisesti kaikille rutisioille.
      Osa ihmisistä jotka ovat heikkoja-yksilöitä elämässään valittavat aina. Ja ovat aina muiden ehdoilla ja vailla minkäänlaista vastuuta tekemisistään. Meitä ammattilaisia on hyviä ja huonoja. Samoin kuin teitäkin. Toiset pärjää,toiset valittaa...

    • Tepa

      kuin niin nousevat??? Mikä helevetin faktahan se oli??? Omalla (itse asiassa työnantajan...)Scanialla jurrannut 82-84 eikä ole viimeisen viikonkaan aikana raskaita ohi mennyt.

      • Carawaneri

        Aikaisemmin oli meno se, että rekat eivät saavuttaneet, kun ajeli vaunuyhdistelmän kanssa VT 10 Turusta Hämeenlinnaan päin noin mittarinopeutta 92-93.
        Tilanne oli hallinnassa, kun piti nopeuden varsinkin ylämäissä. Rekat jäivät. Niitä oli tosin kahta heimoa: osa kulki niin perkuleesti ja osa oli ilmeisen raskaassa lastissa tai moottoriteho ei riittänyt mäissä.
        Sivumennen sanoen: noin 5 prosenttia vuosittaisista kilometreistä on vaunun kanssa. Muut pelkällä henkilöautolla.

        Istuskelin syksyllä piruuttani ja aika monta kertaa pakostakin muutaman rekan takana 80 km/h alueella, kun oli vielä satasen rajoitus. Oma mittarini näytti yli sataa ja etäisyys pysyi samana. Rekkojen todellinen nopeus oli yli 95 km/h.

        En kerro. millaisia rekkoja oli kysymyksessä, mutta yksi meni ojaan kuukausi-pari sitten Hausjärvellä traktoria väistettyään.

        Kysymys kuuluukin: onko rajoittimia näpelöity?


      • Tepa
        Carawaneri kirjoitti:

        Aikaisemmin oli meno se, että rekat eivät saavuttaneet, kun ajeli vaunuyhdistelmän kanssa VT 10 Turusta Hämeenlinnaan päin noin mittarinopeutta 92-93.
        Tilanne oli hallinnassa, kun piti nopeuden varsinkin ylämäissä. Rekat jäivät. Niitä oli tosin kahta heimoa: osa kulki niin perkuleesti ja osa oli ilmeisen raskaassa lastissa tai moottoriteho ei riittänyt mäissä.
        Sivumennen sanoen: noin 5 prosenttia vuosittaisista kilometreistä on vaunun kanssa. Muut pelkällä henkilöautolla.

        Istuskelin syksyllä piruuttani ja aika monta kertaa pakostakin muutaman rekan takana 80 km/h alueella, kun oli vielä satasen rajoitus. Oma mittarini näytti yli sataa ja etäisyys pysyi samana. Rekkojen todellinen nopeus oli yli 95 km/h.

        En kerro. millaisia rekkoja oli kysymyksessä, mutta yksi meni ojaan kuukausi-pari sitten Hausjärvellä traktoria väistettyään.

        Kysymys kuuluukin: onko rajoittimia näpelöity?

        joten mittari on Tarkka. Kun ajan ennalta mainittua 82-84 km/h niin harvoin minua ollaan ohittamassa. Alamäessä vauhti saataa ehkä hetkeksi nousta, mutta että jatkuvasti??? Enpä usko.


      • Carawaneri
        Tepa kirjoitti:

        joten mittari on Tarkka. Kun ajan ennalta mainittua 82-84 km/h niin harvoin minua ollaan ohittamassa. Alamäessä vauhti saataa ehkä hetkeksi nousta, mutta että jatkuvasti??? Enpä usko.

        Moni muukin yhdistelmän kuljettaja sanoo ajavansa saman rajoittimen asetuksen mukaan. Käytäntö on kuitenkin erilainen. Valitettavasti.
        Mainitsin vain esimerkin monista tapaamistani. Kyseessä ei ollut alamäessä liukunut nopeus, vaan rekka veteli samaa kyytiä pitkät siivut tasamaalla.
        Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat.


      • Tepa
        Carawaneri kirjoitti:

        Moni muukin yhdistelmän kuljettaja sanoo ajavansa saman rajoittimen asetuksen mukaan. Käytäntö on kuitenkin erilainen. Valitettavasti.
        Mainitsin vain esimerkin monista tapaamistani. Kyseessä ei ollut alamäessä liukunut nopeus, vaan rekka veteli samaa kyytiä pitkät siivut tasamaalla.
        Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat.

        Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.


      • Tepa
        Tepa kirjoitti:

        Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.

        ...ajokissani rajoitin on säädetty kyllä yheksäänkymppiin, mutta en aja sitä rajoitinta vasten!!


      • sinivilkku
        Tepa kirjoitti:

        Kun rengas kuluu niin vierinkehä pienenee l. juuri päinvastoin kuin väitit. Siis nopeus laskee kun renkaat kuluvat lisää.

        Niinhän siinä käy.
        Kyllä nuo jotkut ovat sitten viisaita ;)


      • stycke
        Carawaneri kirjoitti:

        Moni muukin yhdistelmän kuljettaja sanoo ajavansa saman rajoittimen asetuksen mukaan. Käytäntö on kuitenkin erilainen. Valitettavasti.
        Mainitsin vain esimerkin monista tapaamistani. Kyseessä ei ollut alamäessä liukunut nopeus, vaan rekka veteli samaa kyytiä pitkät siivut tasamaalla.
        Rajoitin säädetään käsittääkseni uusien renkaiden mukaan. Nopeus nousee, kun renkaat kuluvat. Eli lujimpaa menevät kuluneimmilla renkailla ajavat.

        Tämä kirjoitus loi kummasti uskoa karvanaamareiden kykyyn ajatella :-)


      • Tarzi
        stycke kirjoitti:

        Tämä kirjoitus loi kummasti uskoa karvanaamareiden kykyyn ajatella :-)

        Ajan aina rajoitinta vasten on niin kiire elintarvikeajossa, vältän vain aina satatasen piikkejä kuten Keski-Euroopassa, valitettavasti on niin kiireelliset aikataulut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      173
      10188
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      73
      5139
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4862
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4142
    5. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3872
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3743
    7. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3598
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3273
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3199
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2814
    Aihe