Kasvojen pesu pelkästään vedellä?

Vesi

Onko kenelläkään pidemmän (usean kuukauden) aikaista kokemusta kasvojen pesusta pelkästään vedellä?

11

5174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      kyllä se kannattaa puhdistusaineella puhdistaa ainakin illalla, aamulla sitten riittääkin pelkkä vesipesu, ainakin itse teen niin!

    • Dragon

      Teen itse juuri noin kun edellinen vastaaja, eli illalla käytän puhdistusaineita ja pesen kunnolla päivän pölyt pois, mutta aamuisin käytän vain vettä. Toki jos naama sattuu tuntumaan aamulla jotenkin erityisen rasvaiselta niin saatan joskus harvoin pestä aamullakin naaman puhdistusaineilla.

      ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? mitä huhuja olet kuullut? :)

      • Vesi

        >ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia >tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? >mitä huhuja olet kuullut? :)

        En ole kuullut huhuja, ja siksi olisin valmis kuuntelemaan useiden ihmisten pidemmän aikaista kokemusta pelkällä vedellä pesemisellä. Ajattelin saada tällä menetelmällä aknen kokonaan pois.

        Omasta mielestäni vesi ei sisällä mitään kemikaaleja tai mitään, mikä voisi ärsyttää ihoa.

        Nyt reilun viikon kokemuksella voin sanoa, että ihon punotus on lievennyt huomattavasti ja pientä ihonkesimistä on jo alkanut tapahtua.


      • määää

        jep. millä te pesette kasvot illalla. ku mulle äiti on muka suositellu jotaki yves rocher "saippuaa" mut no jaa ei taida olla oikee hyvä... riittääkö normaali saippua?


      • Dragon
        määää kirjoitti:

        jep. millä te pesette kasvot illalla. ku mulle äiti on muka suositellu jotaki yves rocher "saippuaa" mut no jaa ei taida olla oikee hyvä... riittääkö normaali saippua?

        Käytän Herbinan puhdistusgeeliä ja kasvovettä (rasvaiselle iholle tarkoitettuja). Sopii mun iholle, ei kuivata liikaa. Mutta muistaakseni oon kuullut negatiivisiakin kokemuksia Herbinasta, joten tässä se taas nähdään, että paha sanoa mikä toiselle voisi sopia.

        Lisäksi käytän kerran viikossa kuorivaa naamiota, jonka perään vielä joku ihoa rauhoittava ja kirkastava parin minuutin naamio. Mutta ne ei oo siis Herbinan tuotteita...


      • Nappi
        Dragon kirjoitti:

        Käytän Herbinan puhdistusgeeliä ja kasvovettä (rasvaiselle iholle tarkoitettuja). Sopii mun iholle, ei kuivata liikaa. Mutta muistaakseni oon kuullut negatiivisiakin kokemuksia Herbinasta, joten tässä se taas nähdään, että paha sanoa mikä toiselle voisi sopia.

        Lisäksi käytän kerran viikossa kuorivaa naamiota, jonka perään vielä joku ihoa rauhoittava ja kirkastava parin minuutin naamio. Mutta ne ei oo siis Herbinan tuotteita...

        Itse käytän erisanin puhdistusgeeliä. Se on ihan paras ja vielä edullinen.
        Purkissa sanotaan että kuivalle ja herkälle iholle, mutta mun mielestä sopii tosi hyvin akneihollekkin. Ei yhtään rasvasuutta jää naamaan ja kaikki meikit lähtee hyvin.
        Iltasin käytän puhd.geeliä isomman läntillisen ja aamulla ihan vaan pikkusen.
        Sisältää myös jotain B5- vitamiinia..?


      • Anonyymi
        Vesi kirjoitti:

        >ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia >tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? >mitä huhuja olet kuullut? :)

        En ole kuullut huhuja, ja siksi olisin valmis kuuntelemaan useiden ihmisten pidemmän aikaista kokemusta pelkällä vedellä pesemisellä. Ajattelin saada tällä menetelmällä aknen kokonaan pois.

        Omasta mielestäni vesi ei sisällä mitään kemikaaleja tai mitään, mikä voisi ärsyttää ihoa.

        Nyt reilun viikon kokemuksella voin sanoa, että ihon punotus on lievennyt huomattavasti ja pientä ihonkesimistä on jo alkanut tapahtua.

        Vesi ei yksinään poista rasvaa pois iholta. Tukkeutuva iho pitää puhdistaa kerran vuorokauteen kunnolla.
        Se toinen kerta voi olla sitten vain kostealla pyyhintä.


    • Anonyymi

      Minulla on kuudenkymmenenkahdeksan vuoden kokemus. Kun en pese ihoni rasvaa pois aamuisin millään pesuaineella,pelkkä vesi riittää. En myöskään käytä rasvoja muualla kehollani.

    • Anonyymi

      eri ihmisille sopii eri pesutavat jos ei käytä meikkiä. voi kasvot pestä vedellä ja pienellä kasvojen pesuun tarkotetulla sienellä tai pyyhkeellä,jotta ihon kuolleet solut ei tuki huokosia. välillä voi pestä just lumenen tai muun firman kasvojenpesu aineella kasvot,sillä rasvaa erittyy kuitenkin, eikä lähde pelkällä vedellä.joka toinen päivä riittää.

    • Anonyymi

      No itse yleensä pesen vain vedellä. En jaksa lutrata aineilla. Mulla taitaa olla kuiva iho. Joskus puhdistusmaitoa ja kasvovettä. Sitten joskus jollain puhdistusgeelillä.

      Tosin en paljon meikkaa. Meikit meikinpoistoaineilla. En käytä iholla mitään meikkiä. Olen niin vaaleaihoinen niin en ole löytänyt meikkivoiteita tms.

    • Anonyymi

      On yli 70 vuoden kokemus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe