Kasvojen pesu pelkästään vedellä?

Vesi

Onko kenelläkään pidemmän (usean kuukauden) aikaista kokemusta kasvojen pesusta pelkästään vedellä?

11

5728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

kyllä se kannattaa puhdistusaineella puhdistaa ainakin illalla, aamulla sitten riittääkin pelkkä vesipesu, ainakin itse teen niin!

• Dragon

Teen itse juuri noin kun edellinen vastaaja, eli illalla käytän puhdistusaineita ja pesen kunnolla päivän pölyt pois, mutta aamuisin käytän vain vettä. Toki jos naama sattuu tuntumaan aamulla jotenkin erityisen rasvaiselta niin saatan joskus harvoin pestä aamullakin naaman puhdistusaineilla.

ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? mitä huhuja olet kuullut? :)

• Vesi

>ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia >tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? >mitä huhuja olet kuullut? :)

En ole kuullut huhuja, ja siksi olisin valmis kuuntelemaan useiden ihmisten pidemmän aikaista kokemusta pelkällä vedellä pesemisellä. Ajattelin saada tällä menetelmällä aknen kokonaan pois.

Omasta mielestäni vesi ei sisällä mitään kemikaaleja tai mitään, mikä voisi ärsyttää ihoa.

Nyt reilun viikon kokemuksella voin sanoa, että ihon punotus on lievennyt huomattavasti ja pientä ihonkesimistä on jo alkanut tapahtua.

• määää

jep. millä te pesette kasvot illalla. ku mulle äiti on muka suositellu jotaki yves rocher "saippuaa" mut no jaa ei taida olla oikee hyvä... riittääkö normaali saippua?

• Dragon
        määää kirjoitti:

jep. millä te pesette kasvot illalla. ku mulle äiti on muka suositellu jotaki yves rocher "saippuaa" mut no jaa ei taida olla oikee hyvä... riittääkö normaali saippua?

Käytän Herbinan puhdistusgeeliä ja kasvovettä (rasvaiselle iholle tarkoitettuja). Sopii mun iholle, ei kuivata liikaa. Mutta muistaakseni oon kuullut negatiivisiakin kokemuksia Herbinasta, joten tässä se taas nähdään, että paha sanoa mikä toiselle voisi sopia.

Lisäksi käytän kerran viikossa kuorivaa naamiota, jonka perään vielä joku ihoa rauhoittava ja kirkastava parin minuutin naamio. Mutta ne ei oo siis Herbinan tuotteita...

• Nappi
        Dragon kirjoitti:

Käytän Herbinan puhdistusgeeliä ja kasvovettä (rasvaiselle iholle tarkoitettuja). Sopii mun iholle, ei kuivata liikaa. Mutta muistaakseni oon kuullut negatiivisiakin kokemuksia Herbinasta, joten tässä se taas nähdään, että paha sanoa mikä toiselle voisi sopia.

Lisäksi käytän kerran viikossa kuorivaa naamiota, jonka perään vielä joku ihoa rauhoittava ja kirkastava parin minuutin naamio. Mutta ne ei oo siis Herbinan tuotteita...

Itse käytän erisanin puhdistusgeeliä. Se on ihan paras ja vielä edullinen.
        Purkissa sanotaan että kuivalle ja herkälle iholle, mutta mun mielestä sopii tosi hyvin akneihollekkin. Ei yhtään rasvasuutta jää naamaan ja kaikki meikit lähtee hyvin.
        Iltasin käytän puhd.geeliä isomman läntillisen ja aamulla ihan vaan pikkusen.
        Sisältää myös jotain B5- vitamiinia..?

• Anonyymi
        Vesi kirjoitti:

>ps. ihan vaan uteliaisuudesta, minkälaisia >tuloksia pelkällä vesipesulla ajattelit saada? >mitä huhuja olet kuullut? :)

En ole kuullut huhuja, ja siksi olisin valmis kuuntelemaan useiden ihmisten pidemmän aikaista kokemusta pelkällä vedellä pesemisellä. Ajattelin saada tällä menetelmällä aknen kokonaan pois.

Omasta mielestäni vesi ei sisällä mitään kemikaaleja tai mitään, mikä voisi ärsyttää ihoa.

Nyt reilun viikon kokemuksella voin sanoa, että ihon punotus on lievennyt huomattavasti ja pientä ihonkesimistä on jo alkanut tapahtua.

Vesi ei yksinään poista rasvaa pois iholta. Tukkeutuva iho pitää puhdistaa kerran vuorokauteen kunnolla.
        Se toinen kerta voi olla sitten vain kostealla pyyhintä.

• Anonyymi

Minulla on kuudenkymmenenkahdeksan vuoden kokemus. Kun en pese ihoni rasvaa pois aamuisin millään pesuaineella,pelkkä vesi riittää. En myöskään käytä rasvoja muualla kehollani.

• Anonyymi

eri ihmisille sopii eri pesutavat jos ei käytä meikkiä. voi kasvot pestä vedellä ja pienellä kasvojen pesuun tarkotetulla sienellä tai pyyhkeellä,jotta ihon kuolleet solut ei tuki huokosia. välillä voi pestä just lumenen tai muun firman kasvojenpesu aineella kasvot,sillä rasvaa erittyy kuitenkin, eikä lähde pelkällä vedellä.joka toinen päivä riittää.

• Anonyymi

No itse yleensä pesen vain vedellä. En jaksa lutrata aineilla. Mulla taitaa olla kuiva iho. Joskus puhdistusmaitoa ja kasvovettä. Sitten joskus jollain puhdistusgeelillä.

Tosin en paljon meikkaa. Meikit meikinpoistoaineilla. En käytä iholla mitään meikkiä. Olen niin vaaleaihoinen niin en ole löytänyt meikkivoiteita tms.

• Anonyymi

On yli 70 vuoden kokemus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1665
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1442
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      84
      1274
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1038
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      999
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      213
      806
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      743
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      708
    Aihe