APUA

tietoa tarvitseva

Sain juuri tietää poikaystäväni olevan lestadiolainen, eipä tuo sitä juuri hehkuttanut ja siksi sain tietää vasta nyt kun kysymällä kysyin. rakastan sitä ja haluan yhteisien tulevaisuuden, mutta lestadiolaista musta ei saa tekemälläkään.. Haittaako tuo ja mitä perhe ajattelee?

5

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

Jos sä et tuu lestauskovaiseksi, tai poika eroo lestauskosta, teillä ei oo yhteistä tulevaisuutta.

• nadja

Sinun kannattaa puhua hänelle omista tulevaisuuden suunnitelmistasi hänen suhteensa ja kysyä mikä on hänen tarkoituksensa sinua kohtaan?

Ei onnistu sanon myös minä. Lestadiolainen perinne on niin kaukana nykypäivästä ihan kaikilta osin, että vain toinen lestaadiolainen voin tässä uskossa pärjätä.

Jutelkaa ja tutustukaa toisiinne.

• jeesii

Mun mies on eronnut lestadiolaisuudesta, ei häntä voisi kuulemma vähempää kiinnostaa, mutta kun perhe on vl niin mä mietin heidän reaktiotaan. Mun miehellä on kuitenkin iso perhe tietenkin ja se että he hyväksyvät minut on mulle todella tärkeää. Olen itse vain puoliksi suomalainen, mutta täysin suomalaiskulttuurinen ja häntä arveluttaa viedä minua näytille, koska olisin ensimmäinen tyttö ylipäänsä kenet hän kotiin vie. Mun mies haluaa olla loppuelämänsä mun kanssa ja tehdä pari lasta ja minä myöskin, mutta se että hänen perhe hyväksyy minut on TODELLA tärkeää, munkin perhe pitää niin paljon yhtä. Mä en myöskään tiedä lestadiolaisuudesta mitään eikä se minua haittaa!! Ollaan oltu kohta vuosi yhdessä ja viimeiseen asti yritti välttää kertomista minulle, ehkä hän pelkäsi mun reaktiota ja nyt kun huomasi, että se ei ole mulle mikään ongelma niin aikoo kysyä kotoa, että mitä ne musta ajattelee, koska en halua lähteä sinne arvosteltavaksi.

• Pappa
        jeesii kirjoitti:

Mun mies on eronnut lestadiolaisuudesta, ei häntä voisi kuulemma vähempää kiinnostaa, mutta kun perhe on vl niin mä mietin heidän reaktiotaan. Mun miehellä on kuitenkin iso perhe tietenkin ja se että he hyväksyvät minut on mulle todella tärkeää. Olen itse vain puoliksi suomalainen, mutta täysin suomalaiskulttuurinen ja häntä arveluttaa viedä minua näytille, koska olisin ensimmäinen tyttö ylipäänsä kenet hän kotiin vie. Mun mies haluaa olla loppuelämänsä mun kanssa ja tehdä pari lasta ja minä myöskin, mutta se että hänen perhe hyväksyy minut on TODELLA tärkeää, munkin perhe pitää niin paljon yhtä. Mä en myöskään tiedä lestadiolaisuudesta mitään eikä se minua haittaa!! Ollaan oltu kohta vuosi yhdessä ja viimeiseen asti yritti välttää kertomista minulle, ehkä hän pelkäsi mun reaktiota ja nyt kun huomasi, että se ei ole mulle mikään ongelma niin aikoo kysyä kotoa, että mitä ne musta ajattelee, koska en halua lähteä sinne arvosteltavaksi.

Mene ihan vapaasti miesystäväsi kotiin. Vanhoillislestadiolainen ihminen KUNNIOITTAA ja ARVOSTAA jokaista ihmistä.Jokainen ihminen on yhtä arvokas, yhtä tärkeä. Jokainen ihminen on Jumalan luoma. Näissä asioissa meillä kaikilla on oppimista.

• ota selvää

Jos et hlua 15 lasta. Ota ihmeessä selvää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe