Minulla on sinihäntäskinkki. Ostaessani sen kehossa oli väriä ja häntä sinertävä. Nyt ainoastaan kasvojen seudussa on mustaa ja vihertävää, kaikki muu on vaaleanruskeaa.
Vaivaakohan sitä jokin puutos yms.
Sinihäntäskinkki
3
542
Vastaukset
- wilma
...voisiks sä kertoo vähän mulle mitä skinkit syö,niitten luontteesta yms.
toivon että vastaat pian- Irkku
En ole mikään liskoguru, mutta olen pitänyt kyllä hengissä 2 berberiskinkkiä, 2 tuliskinkkiä ja tämän sinihännän (lisäksi minulla on 5 ripsuvarvassisiliskoa).
- sinihäntä syö jauhomatoja sekä niiden koteloitunutta muotoa, lisäksi vahakoisotoukkia
- muut skinkit samaa, lisäksi tuliskinkeistä toiselle kelpaa naudan maksa (voi antaa pari kolme kertaa kuukauteen - aika voimakasta ravintoa - kyllähän sitä enemmänkin menisi)
- berberiskinkeille samaa kuin sinihännälle, lisäksi 8 kuukauden ikäiselle vauvalle tarkoitettua naudanlihakasvissosetta (sose ei saa olla mitenkään pääravinto, paremminkin vaihtelua; etenkin n. 3 -vuotias uros on perso sille)
- etenkin tuliskinkit pitävät myös jauhojaakoista; berberitkin silloin tällöin
Tietysti kesällä kelpaavat perhosen toukat, heinäsirkat ja hämähäkit, kärpäset, mutta vähäsesti ne ovat niitä saaneet (minua näivertänee laiskanmato).
Minulla on itsellä jauhomatojen kasvatuspohjat, joten saan näitä koteloituneita ja jauhojaakkoja niistä.
Ei jauhomatoja kannata itse viljellä säästösyistä, mutta haluan tietää tikun tarkkaan, kuinka jauhomatoni on ruokittu.
Ostankin kyllä (en saa tarpeeksi omista pohjista), mutta pidän ostetut ensin "lihotus ja nesteytys" -hoidossa.
Vaikka puputan jauhomadoille ja jauhojaakoille kalkkia ja vitamiineja, lisäksi akvaariokalojen hiutaleita, lisään aina silloin tällöin niiden päälle kalkkia ja vitamiinijauhetta, kun tarjoan liskoille.
Etenkin kalkin kanssa on oltava tarkkana ja sitten D:n.
Näillä eväillä meillä on pärjätty.
terv. INa - Hups unohdin
Berberiskinkki (minulla uros ja naaras)sietää ihmistä suhteellisen hyvin. Molemmat tulevat kädelle ts. niitä voi koskettaa - tietysti oltava koko ajan varovainen, että eläin ei pääse putoamaan. Keskenään tulevat hyvin juttuun, vaikka naaras on kaksi kertaa isompi (liskomaailmassa koolla on merkitystä, pienempi voi helposti stressaantua, vaikka ei yhteenottoja olisikaan).
Tuliskinkin (minulla uros ja naaras)kanssa tutustuminen vie aikaa; se on arka, mutta pinsettiruokinta sujuu kyllä. Keskenään ne tulevat juttuun. Puree helposti hätääntyessään.
Berberiskinkkini ovat aamupäiväpainotteisia, tuliskinkit iltakyöpeleitä. Kuinka paljon asiaan voi vaikuttaa, en tiedä, olen tyytynyt niiden omaan valintaan.
Berberiuros yrittää aika usein löytää ulospääsyn terrasta ja alussa onnistuikin pari kertaa. Sinihäntä on siinä mestari ja on onnistunutkin. Nykyään ei, olen ryhtynyt äärihuolelliseksi.
Sinihäntä on niin arka, että edes pinsettiruokinta ei ole mahdollista. Kovin seurallinen se ei ole terrakaverilleenkaan (n. 25 cm ripsulisku), mutta minkäänlaisia yhteenottoja niiden välillä ei ilmene ja samalle lämpökivellekin sopivat. Sinihäntä on liikkeessä (paremminkin makailee lämpölampun alla tai lämpökivellä) aamusta iltaan. Hyvin vikkelä.
Ripsut ovat esillä aamusta iltapäivään (uros jopa ilta 6:een); käteen ei voi ottaa, mutta pinsetti- ruokinta käy eivätkä juuri reagoi, kun olen terran vieressä tai vaihdan esim. veden jne.; keskenään ne ovat hyvinkin seurallisia (siis 1 uros ja 3 naarasta). Uros saa joskus "raivokohtauksia", joihin naaraat suhtautuvat melko rauhallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525