Kummilapsi

Ulkomailta???

Haluaisin osaltani auttaa huonoissa oloissa eläviä lapsia ja mieleeni tuli nämä kummihommat.
Oisko kellään tietoa mikä olisi hyvä järjestö jonka kautta saisi kummilapsen ja että rahat menisi sitten varmasti sinne minne pitääkin??

13

9097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentaattoritäti

      www.worldvision.fi

      Meillä on ollut vuosien varrella kummilapset Intiasta ja Guatemalasta, nyt on Perusta. Luotettava järjestö, jolla on mielestäni hyvät toimintaperiaatteet. Suosittelen lämpimästi!

      • Minna S

        Tutuillamme on Planin kautta kummilapsi. He kertoivat erikoisesta vierailustaan eteläamerikkalaisessa kylässä...

        http://goo.gl/GkmzI


    • ...

      plan tms. telkussakin on ollu niiden keräyskonsertti, jossa hakevat kummeja.

    • Kummi77

      Itselläni on kummilapsi Guatemalasta Planin kautta. Olen ollut tyytyväinen järjestön toimintaan. Lähettämäni kirjeet ja pienet lahjat ovat myös menneet aina perille - niistä on ollut ihana saada kiitoskirjeitä kummilapsen äidiltä, lapsensa puolesta.

    • Auttanut

      Operaatio Ruut on toiminut 12 vuotta Intiassa auttaen köyhiä lapsia kouluun. Toiminta on ollut luotettvavaa. Joka vuosi järjestö lähettää koulun antaman kuitin, josta käy selville, kuka lapsi, millä luokalla, missä koulussa avun on saanut. Kummimaksut menevät 100 % perille. Järjestö toimii vapaehtoisvoimin ja se kustannukset rahoitetaan mm. myyntituloilla.
      www.operaatioruut.fi

      • 10 vuotta kummina

        Plan Suomi-10 vuotta tulee täyteen tänä vuonna kummina ja tyytyväinen olen. Vuosittain saan raportin ja kuvat lasesta sekä tehdystä työstä yhteisössä. Plan on myös poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton joka oli tärkeää minulle.Pääset sivuille osoitteessa www.plan.fi


      • epäily

        Uskomatonta että vielä joku järjestö kertoo lahjoituksen menevän 100 % perille. Jokaisella luotettavalla toimijalla on kuluja. Jo rahan siirtäminen kehitysmaihin maksaa...


      • Auttanut
        epäily kirjoitti:

        Uskomatonta että vielä joku järjestö kertoo lahjoituksen menevän 100 % perille. Jokaisella luotettavalla toimijalla on kuluja. Jo rahan siirtäminen kehitysmaihin maksaa...

        Hei
        Valitettavasti vastaan näin myöhään. Palasin toissapäivänä juuri Intiasta.
        Ymmärrän epäilyksesi, mutta se on aiheeton. Totta kai meilläkin on kuluja. Mutta niitä ei kateta kummimaksuista. Me pidämme pientä myyntitoimintaa, Intiassa tehtyjä kortteja, arpajaisia ym. Näillä tuloilla katetaan toiminta. Kummimaksut menevät todellakin perille 100 % ja pieni osa muustakin tulosta.
        Kyllä se on mahdollista
        Auttanut


      • epäilijä
        Auttanut kirjoitti:

        Hei
        Valitettavasti vastaan näin myöhään. Palasin toissapäivänä juuri Intiasta.
        Ymmärrän epäilyksesi, mutta se on aiheeton. Totta kai meilläkin on kuluja. Mutta niitä ei kateta kummimaksuista. Me pidämme pientä myyntitoimintaa, Intiassa tehtyjä kortteja, arpajaisia ym. Näillä tuloilla katetaan toiminta. Kummimaksut menevät todellakin perille 100 % ja pieni osa muustakin tulosta.
        Kyllä se on mahdollista
        Auttanut

        Tuotemyynnillä ja avustuksillahan tottakai kuluja katetaan, mutta eihän se kuluja poista ? Matkakulusi varmasti myös maksaa, ellet tietenkin omasta taskusta niitä ota, mikä ei kyllä minusta kuulosta kovinkaan pitkäjänteiseltä toiminnalta


      • kannattaa auttaa
        epäilijä kirjoitti:

        Tuotemyynnillä ja avustuksillahan tottakai kuluja katetaan, mutta eihän se kuluja poista ? Matkakulusi varmasti myös maksaa, ellet tietenkin omasta taskusta niitä ota, mikä ei kyllä minusta kuulosta kovinkaan pitkäjänteiseltä toiminnalta

        Hei! Epäillä sopii. Mutta ei kaikki auttaminen ole turhaa. Meillä kulut koko toiminnasta ovat noin 2 % luokkaa ja ne katetaan yhdistyksen myynti- ym.toiminnalla. Varsinainen budjettimme liikkuu 50.000 euron tasolla. Tällä rahalla n. 900 lasta tai nuorta koulutetaan Intiassa. Liäksi tulevat rakennusprojektit, joilla on useampia rahoittajia. Neljä matkaa olen tehnyt, niistä kaksi aivan omin kustannuksin. Kahteen olen saanut avutusta Ulkoministeriöltä, kun olemme käyneeta tarkastamassa heidän rahoittamaansa rakennuskohdetta.


    • Jasu1287

      Lions-järjestön kautta voi myös hankkia kummilapsen Sri Lankasta.
      http://www.lions.fi/index.php/fi/kummilapset heidän nettisivuillaan kerrotaan enemmän. Minulla on ollut nyt 4 vuotta kummilapsi heidän kauttaan. Toiminta on sikäli pienimuotoista, että suomalaiset Lionit tuntevat lapset ja käyvät heitä valokuvaamassa ja haastattelemassa kerran vuodessa. Siis tietää varmaksi avun menevän perille.

    • uudestisyntynyt

      Tuollainen kumemus onkin arvokasta. Myös vanha arvostettu lähetysjärjestö kuin Fida, siellä on paljon odottavia pikkuisia sydämiä, sieltä myös kummilapsi halutessa.
      Tällainen kummeus on minusta sitä lähimmäisen rakastamista. Itselläni on Planin kautta, ja meitä on kannattamassa 12 kpl. Olin miettinyt tuossa samoin aikoihin että fidan kautta hankin, mutta tuo tuli eteeni ja lähdin mukaan porukalla.
      Nyt kummilapsi on jo 17-vuotias ja koko kyläyhteistö tulee autetuksi.

      • Tänttärä

        Kummilapseni on Suomen Lähetysseuran kautta. Totta kai kummimaksuilla katetaan myös järjestön kuluja, mutta maksu on todella pieni, vain 25 euroa kuukaudessa. Sillä rahalla kustannetaan lapsen koko koulunkäynti, vaatetusta myöten. Paikallinen suomalainen yhteyshenkilö hoitaa asioita lapsen ja kummin välillä. Kaikki on toiminut erinomaisen hyvin, lapsi on aivan ihana! Kummikirjeiden mukana saan tervehdyksiä lapselta itseltään, itsetehtyjä kortteja ja pieniä käsitöitä ja piirustuksia. Myös valokuvia olen saanut lapsesta, on ollut aivan ihanaa seurata tätä toimintaa.

        Kun en ole mikään suurituloinen ihminen, mutta kuitenkin toimeentuleva ja olen saanut elää täällä toimivassa ja vauraassa yhteiskunnassa, katson tämän olevan minun kohdallani se sopiva auttamis- ja hyväntekeväisyysmuoto. Moneenhan sitä ihmistä revitään ja monenlaisia avunpyyntöjä esitetään, mutta eihän yksi ihminen voi paljoa tehdä. Kun ottaa itselleen tällaisen yhden auttamistehtävän, voi edes jollain lailla olla tyytyväinen ja ajatella tekevänsä edes jotain. Hiukan paremmalla omallatunnolla voi sitten heittää ne lukuisat muut avustuspyyntölomakkeet yms. roskiin, kun tietää edes jotain tekevänsä. Eli kun auttaa toista, auttaa samalla vähän itseäänkin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe