niin minulla on 2 konetta ja moleempiin pitäisi saada netti. minulla on ulkoinen modeemi toisen koneen luona ja siinä toimii netti mutta minulla ei ole niin pitkää netti kaapelia että saisin toiselta puolelta taloa vedettyä sen modeemille ja niin pitkä johto maksaa aika paljon. mutta minulla on 2 modeemia voisinko jotenkin kytkeä toisen modeemin kakkos konetta lähellä olevaan puhelin pistorasiaan?
olen kyllä kokeillu sitä mutta se ei toiminut ykkös koneesta lakkasi netti toimimasta eika 2 koneessa toiminu eli miten pystyisin saada netin molempiin koneisiin? toivon asiallisia vastauksia.
miten saisin toiseen koneeseen netin?
3
674
Vastaukset
- vesku
kaksi modeemia ei toimi. Pitkä piuha tai langaton tukiasema verkkokortti taitaa olla ainoa mahdollisuus.
- Piru
jos ei halua verkkokaapelia vetää. En tiedä nopeuksista ja luotettavuudesta. MikroBitissä oli noista joku juttu.
Eli isket seinän virtapistokkeeseen tällaisen muuntopalikan, jossa on toisessa päässä RJ-45 pistoke. Sitten talon toisessa päässä toinen palikka seinään ja sulla on verkko!
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3900 - webs_ad
En tiedä kuinka pitkää piuhaa tarvitsisit, mutta itse jouduin ostamaan kanssa pidemmän puhelinkaapelin, jotta riitti matka pistokkeelta modeemille. Niin muistelisin että ihan tavallisesta puhelinliikkeestä kun ostin 10m kaapelin maksoi jotain pari euroa (2-3€) ihmettelin itsekkin vähän, kun olin varautunut kalliimpaan hintaan. En sitten tiedä kuinka pitkiä piuhoja on yleisesti saatavilla. Ja paljon välimatka hidastaa yhteyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708