miten teitä simputettiin?

kiinnostaja

miten se tapahtui? itse sain polviini kiväärinperästä, muuten oli aika asiallista käytöstä kantahenkilökunnallakin.

4

1554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkin.

Pitäisikköhän tuota ottaa simputukseksi varusmiehiä kohtaan, ehkä ei. Kuitenkin Yksikössä oli kantahenkilökunnan kahvio. Yleensä päivystäjä pesi ne kahviastiat mutta joskus siihen määrättiin tykkimiehiä ja mieshenkilöitä. tykkimiehet pesivät ne kahviastiastot vessanpöntössä ja hyyhtelivat ne siinä miesten kusikaukalossa. Siinähän sitä. Joskus takki oikeinpäin joskus väärinpäin.

Minä pesin päivystäjänä ollessani ne astiat pesuhuoneessa ja pesuaineella. Elikkäs en laittanut takkia väärinpäin.

• tja-191

mutta hieman harmitti kuitenkin. RUKista perusyksikköön palattuani sain osallistua alokkaiden kanssa kaikkiin sulkeisiin. Niin sitä kokelaskin taaksepoistui, kun mopojen ekat käännökset, eteenviennit, asennot ym. eivät sujuneet. Toinen mikä jätti ihmettelemään, oli alokkaiden eka ryömimisharjoitus. No, olin sentään ylivoimaisesti nopein :) Kokelasaika ei ihan vastannut odotuksia.

Muuten "simputus" oli sitä tavallista juoksutusta milloin mistäkin syystä. Kyllä sekin rupeaa pitemmän päälle "harmittamaan". Erityisesti AUKissa juostiin aina kunnon hiki päälle lauantaisin, kun oli saatu lomapuvut päälle. En jatkanut perinteitä.

• tykkimies III/72

Marssimme nelirivissä ampumaradalta kasarmille,ja oli talvi ja lunta.
      Ryhmänjohtajamme jonka nimeä en viitsi mainita,huusi kärjessä että "oikealle".
      Tietenkin siirryimme rinvinleveyden verran tien oikeaan laitaan.
      Pian käsky toistui,ja taas siirryimme oikealle.

Tarpeeksi usean käskyn jälkeen uppuroimme raviojassa lumessa haarojamme myöten.
      Alikersantti huusi hangessa kompuroivalle osastolle että:
      "Ettehän te osaa marssiakaan.VIHELTÄÄ!.

Niin sitä käytiin maissa,ja kun siitä selvittiin niin taas komento:"Riviin järjesty" ja "Juoksuun mars"!.

Tätä peliä riitti sille 6:n kilometrin matkalle monta kertaa.

Ja on huomattava että kouluttaja kersantti oli mukana,mutta hän vain hymyili,eikä puuttunut ryhmänjohtajamme käskyttämiseen millään lailla.
      Kyllä yksi jos toinenkin kiroili rivissä että pitäis antaa kiväärin perästä po. alikessulle.

Kyseinen alikersanttimme ylennettiin ennen kotiutumistaan kersantiksi.
      Kersantin jämiähän hän tavoittelikin käytöksellään,ja pääsi tavoitteeseensa.
      Ihme kyllä,kersantin jämät saatuaan rauhoittui eikä pahemmin konakehellut kenellekään.
      Kannatti siis marssittaa tykkimiehiä pitkin ojan pohjia.

• Elias Lex

Muisto Nakkikoskelta, slu- ja sääkin miehistökurssilta. Mentiin ruokailuun, alikki käski laskea päähineen (verikauhan) liepeet alas, elikkä tuloksenahan oli eräänlainen kypärälakki. Lopputulos on äärimmäisen huvittavan näköinen. Ruokalan edessä oli auk-kurssi jo odottamassa ja selvästi näki, että herroilla oppilailla oli kovasti vaikeuksia pitää naama näkkärillä. Auk:n santsari huomasi tämän myös ja komensi näitä: aliupseerikurssi! Saa nauraa!

Siinä vaiheessa petti myös meidän miehistökurssilaisten pokka ja tilanne päättyi oikeaan röhönauruun. Selvää simputtamistahan tuo oli ja alikkimme olisi ollut pulassa jos joku tuosta olisi ilmoituksen tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe