Terve. Tilasin koemielessä Tieteen Kuvalehden pari ensimmäistä numeroa tarjoushintaan ja peruutin lehden sen jälkeen lehden nettisivuilla. Nettisivuilla oli maininta, että jos lehden tilausta ei olla peruutettu 5 päivää viimeisen lehden saapumisen jälkeen niin lehden tilauskatkeaa vasta seuraavasta numerosta eli "saan" vielä kolmannen lehden joskus joulukuun lopulla ja sen mukana laskun! Voiko tämä olla olla oikein, että jos peruutan tilaukseni n. 10-14 päivää ennen kuin seuraava lehti kilahtaa luukusta sisään, että minun pitäisi myös maksaa seuraava numero?! Minusta aika erikoista, jos pari viikkoa ei riitä Bonnierssilla siihen, että tajuavat olla lähettämättä minulle lisää lehtiä laskuineen!
Tieteen Kuvalehden peruutus
17
6913
Vastaukset
- kyse ei ole
siitä, mikä ehkä saattaa Bonnierilta onnistua, vaan siitä, mitä ehdoissa lukee.
- toinen lukija
Sopimusehtojen mukaan toimitaan. Jos ehdot olisivat kohtuuttomat, kuluttaja-asiamies saattaisi tuohon puuttua, mutta nyt nuo eivät kohtuuttomia ole.
Tieteen kuvalehti on mukavaa ja mielenkiintoista luettavaa, harmi vaan että tuo on hieman hintava lehti (onneksi on kirjastot).- Kuluttaja
Ei sillä, että yhden lehden maksaminen minua konkurssiin ajaisi, mutta periaattesta minusta on "epäreilua", jos minä ilmoitan jopa 2 viikkoa ennen lehden saamista, että en sitä halua, niin kuitenkin minulle pitää sellainen lähettää eikä minulla ole palautusoikeutta! Käsittääkseni kaikilla kaupasta ja miksei netistäkin ostetulla tavaralla pitää olla palautusoikeus eikait lehdillä ole mitään erityisvapauksia vaikka kuinka kirjoittaisivat omia sääntöjään ja onhan se Tieteenkuvalehti vielä muoveissa = avaamaton pakkaus.
- viimeisestä lehdestä
Kuluttaja kirjoitti:
Ei sillä, että yhden lehden maksaminen minua konkurssiin ajaisi, mutta periaattesta minusta on "epäreilua", jos minä ilmoitan jopa 2 viikkoa ennen lehden saamista, että en sitä halua, niin kuitenkin minulle pitää sellainen lähettää eikä minulla ole palautusoikeutta! Käsittääkseni kaikilla kaupasta ja miksei netistäkin ostetulla tavaralla pitää olla palautusoikeus eikait lehdillä ole mitään erityisvapauksia vaikka kuinka kirjoittaisivat omia sääntöjään ja onhan se Tieteenkuvalehti vielä muoveissa = avaamaton pakkaus.
Eli jos 5 päivää ennen tilausjakson viimeistä lehteä, eikös joo?
- LUKIJA
viimeisestä lehdestä kirjoitti:
Eli jos 5 päivää ennen tilausjakson viimeistä lehteä, eikös joo?
Väkivaltaista on lehden myynti: aikoinaan tilasin sitä vuosia, sitten lopetin ilman selittelyjä, joka pitäisi kyllä riittää. Ei riittänyt, tuli "tarjouslehti" jonka voi perua puhelulla. Niin tein, ei vastattu, meni varmasti johonkin bittiavaruuteen. Tänään tuli taas lehti jonka olin kieltänyt. Nyt palautan laittamalla toimituksen osoitteen näyttävästi omaan puhtaalle paperille omaan muoviinsa. Seuraavasta teen rikosilmoituksen häirinnästä.
- Saikkonen
Älkää lähettäkö yhtää mitään.teette jotai kilpailuja joista jää ku lehtitilaus roikkumaan.ei kiitos pitäkää lehtenne.kiitos paljon
- Saikkonen
En ole tilannu koe mielessä en missää muussakaa mielessä teidä lehteänne vitun tuputtajat...
- järjenhiven
Varmaankin juristin kirjoitus oli tuo: "siitä, mikä ehkä saattaa Bonnierilta onnistua, vaan siitä, mitä ehdoissa lukee. "
Siis koko teksti oli vain tuo. En tiedä oliko juristi tai muuten vaan tyhmä. - järkikäteen
ei niitä helvetti tätä kautta peruuteta, ei mikään ihme että tulee lehteä kotiin.
- Anonyymi
varmin peruutus on kun lähetät 14pv sisällä eka laskun saatua laskun mukana tulevan per,ilmoituksen postin kautta.ja homma aina kunnossa.
- Anonyymi
Eipä kannata lähteä tilaamaan huijarilehteä. Sorruin kylkiäisenä tulevaan mini kameraan. Väittävät että heidän mukaan se on jätetty postin toimitettavaksi.... kestänyt jo kuukauden. Minullekkin tuli 4 numeroa ja lasku vaikka peruin lehden ajoissa. Lupasivat että kun laskussa olevan pienimmän summan maksan niin en sitoudu muuhun kuin maksamaan ne 4 lehteä, muutoin tilaus olisi jatkunut jos olisin maksanut lisälahjasta. Sekavaa on tämä Tiekun toiminta tarkoituksella. Meitä jymäytetään.
- Anonyymi
Miksi lukutaidottomat tilaa yleensäkään Tieteen Kuvalehteä, onhan nykyään lehtiä, joissa on pelkästään kuvia.
- Anonyymi
Lopetan tieteen kuvalehden tilauksen. Asno 5052027595. Esa Tupola
- Anonyymi
Samoja kokemuksia...vaikea perua ja kun peruin se ei mennytkään syystä tai toisesta perille..eli siis EN TILAA MITÄÄN!!!!!!
- Anonyymi
Kuulut valittuun joukkoon. Tulet vielä saamaan bonuksia maksamistasi tilauksista.
Olet hyvä ja tuottava tilaaja. Ilman sinua ei olisi monia lehtiä.
- Anonyymi
Yrittävät laskuttaa lehdestä, jota en tilannut. Reklamaatioon eivät ole reagoineet mitenkään.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818