Tieteen Kuvalehden peruutus

Kuluttaja

Terve. Tilasin koemielessä Tieteen Kuvalehden pari ensimmäistä numeroa tarjoushintaan ja peruutin lehden sen jälkeen lehden nettisivuilla. Nettisivuilla oli maininta, että jos lehden tilausta ei olla peruutettu 5 päivää viimeisen lehden saapumisen jälkeen niin lehden tilauskatkeaa vasta seuraavasta numerosta eli "saan" vielä kolmannen lehden joskus joulukuun lopulla ja sen mukana laskun! Voiko tämä olla olla oikein, että jos peruutan tilaukseni n. 10-14 päivää ennen kuin seuraava lehti kilahtaa luukusta sisään, että minun pitäisi myös maksaa seuraava numero?! Minusta aika erikoista, jos pari viikkoa ei riitä Bonnierssilla siihen, että tajuavat olla lähettämättä minulle lisää lehtiä laskuineen!

18

6434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyse ei ole

      siitä, mikä ehkä saattaa Bonnierilta onnistua, vaan siitä, mitä ehdoissa lukee.

    • toinen lukija

      Sopimusehtojen mukaan toimitaan. Jos ehdot olisivat kohtuuttomat, kuluttaja-asiamies saattaisi tuohon puuttua, mutta nyt nuo eivät kohtuuttomia ole.

      Tieteen kuvalehti on mukavaa ja mielenkiintoista luettavaa, harmi vaan että tuo on hieman hintava lehti (onneksi on kirjastot).

      • Kuluttaja

        Ei sillä, että yhden lehden maksaminen minua konkurssiin ajaisi, mutta periaattesta minusta on "epäreilua", jos minä ilmoitan jopa 2 viikkoa ennen lehden saamista, että en sitä halua, niin kuitenkin minulle pitää sellainen lähettää eikä minulla ole palautusoikeutta! Käsittääkseni kaikilla kaupasta ja miksei netistäkin ostetulla tavaralla pitää olla palautusoikeus eikait lehdillä ole mitään erityisvapauksia vaikka kuinka kirjoittaisivat omia sääntöjään ja onhan se Tieteenkuvalehti vielä muoveissa = avaamaton pakkaus.


      • viimeisestä lehdestä
        Kuluttaja kirjoitti:

        Ei sillä, että yhden lehden maksaminen minua konkurssiin ajaisi, mutta periaattesta minusta on "epäreilua", jos minä ilmoitan jopa 2 viikkoa ennen lehden saamista, että en sitä halua, niin kuitenkin minulle pitää sellainen lähettää eikä minulla ole palautusoikeutta! Käsittääkseni kaikilla kaupasta ja miksei netistäkin ostetulla tavaralla pitää olla palautusoikeus eikait lehdillä ole mitään erityisvapauksia vaikka kuinka kirjoittaisivat omia sääntöjään ja onhan se Tieteenkuvalehti vielä muoveissa = avaamaton pakkaus.

        Eli jos 5 päivää ennen tilausjakson viimeistä lehteä, eikös joo?


      • LUKIJA
        viimeisestä lehdestä kirjoitti:

        Eli jos 5 päivää ennen tilausjakson viimeistä lehteä, eikös joo?

        Väkivaltaista on lehden myynti: aikoinaan tilasin sitä vuosia, sitten lopetin ilman selittelyjä, joka pitäisi kyllä riittää. Ei riittänyt, tuli "tarjouslehti" jonka voi perua puhelulla. Niin tein, ei vastattu, meni varmasti johonkin bittiavaruuteen. Tänään tuli taas lehti jonka olin kieltänyt. Nyt palautan laittamalla toimituksen osoitteen näyttävästi omaan puhtaalle paperille omaan muoviinsa. Seuraavasta teen rikosilmoituksen häirinnästä.


    • Saikkonen

      Älkää lähettäkö yhtää mitään.teette jotai kilpailuja joista jää ku lehtitilaus roikkumaan.ei kiitos pitäkää lehtenne.kiitos paljon

      • järkeäkäteenhei

        No kuule ku sun lehtes ei peruunnu tällä sivustolla. Tällä Suomi24 ei ole mitään tekemistä sinun lehtitilauksesi kanssa!


    • Saikkonen

      En ole tilannu koe mielessä en missää muussakaa mielessä teidä lehteänne vitun tuputtajat...

    • järjenhiven

      Varmaankin juristin kirjoitus oli tuo: "siitä, mikä ehkä saattaa Bonnierilta onnistua, vaan siitä, mitä ehdoissa lukee. "

      Siis koko teksti oli vain tuo. En tiedä oliko juristi tai muuten vaan tyhmä.

    • järkikäteen

      ei niitä helvetti tätä kautta peruuteta, ei mikään ihme että tulee lehteä kotiin.

    • Anonyymi

      Peruutan puhelin myynnissä antamani suostumukseni lehden koeaikaiseen tilaukseen. Matti Jalasvirta , osoite Niittykatu 1 A 5, 07900 Loviisa.

      • Anonyymi

        Kiitos viestistäsi. TIlaustasi on jatkettu määräaikaisena 09/2022 asti.

        Syksyisin terveisin!
        Tieteen Kuvalehden toimitus


    • Anonyymi

      varmin peruutus on kun lähetät 14pv sisällä eka laskun saatua laskun mukana tulevan per,ilmoituksen postin kautta.ja homma aina kunnossa.

    • Anonyymi

      Eipä kannata lähteä tilaamaan huijarilehteä. Sorruin kylkiäisenä tulevaan mini kameraan. Väittävät että heidän mukaan se on jätetty postin toimitettavaksi.... kestänyt jo kuukauden. Minullekkin tuli 4 numeroa ja lasku vaikka peruin lehden ajoissa. Lupasivat että kun laskussa olevan pienimmän summan maksan niin en sitoudu muuhun kuin maksamaan ne 4 lehteä, muutoin tilaus olisi jatkunut jos olisin maksanut lisälahjasta. Sekavaa on tämä Tiekun toiminta tarkoituksella. Meitä jymäytetään.

    • Anonyymi

      Miksi lukutaidottomat tilaa yleensäkään Tieteen Kuvalehteä, onhan nykyään lehtiä, joissa on pelkästään kuvia.

    • Anonyymi

      Lopetan tieteen kuvalehden tilauksen. Asno 5052027595. Esa Tupola

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia...vaikea perua ja kun peruin se ei mennytkään syystä tai toisesta perille..eli siis EN TILAA MITÄÄN!!!!!!

      • Anonyymi

        Kuulut valittuun joukkoon. Tulet vielä saamaan bonuksia maksamistasi tilauksista.

        Olet hyvä ja tuottava tilaaja. Ilman sinua ei olisi monia lehtiä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe