Varoitus SHERIFFILLE!

Huolestunut,

Palstaa seuranneena jo hiemen pidempään. olen havainnut tämän leviämisen ja kasvamisen ns. yleiseksi palstaksi. Viikon suosituimpiin nouseminen tältä foorumilta on jo jokaviikkoinen juttu.

Ei ole aiemmin ollut näin. On vain silloin tällöin joku keskusteluketju noussut suosituimpiin. Feikkaajien ja Boostaajien yksi tarkoitus on ollutkin saada tänne lisää porukkaa juuri suuresta maailmasta, joilla ei välttämättä aina ole minkään uskon kanssa mitään tekemistä. Feikkaajien ja provosoijien määrä näin on entisestään lisääntynyt.

Mitä on tehnyt Sheriffi?

Mielestäni hän on toiminut liki kiitettävällä tavalla. Mutta jatkuvasti palstalla ollessa ei välttämättä huomaakkaan hitaahkosti muuttuvaa tilannetta. Ei tahdota pysyä palstan aiheessa, joka on vanhoillislestadiolaisuus.

Antaisin Sheriffille sellaisen neuvon, jotta anna mopin heilua entistä rivakammin. Ettei homma karkaa käsistä. Kun tämä palsta paisuu ja paisuu kuin pullataikina. Feikit ja provoilut tietysti tyystin pois. Samoin pastan aiheessa pysymättömyydet. Ei toisilta palstoilta tänne keskusteluja, ne pois. Samoin pois kaikki ihmisistä nimellä keskustelut. Keskustelijoiden väliset riitaisuudet eivät myöskään saa viedä palstatilaa. selvitelkööt riitapukarit muuten asiansa. Sitten jos samasta asiasta on samalla sivulla useita aloituksia,siinä ei ole mitään järkeä. Pois vain liiat.


Tässä vain muutamia negatiivisia ilmiöitä, jotka vievät vääjäämättä tätä palstaa kohti yleistä palstaa, ja tänne kerääntyy vähitellen kaiken maailman hörhöt. Ja silloin sheriffin työ käy tuskalliseksi. Eikä se meininki silloin ole kenellekään hyväksi. Kaikista vähiten vanhoillislestadiolaiselle herätysliikkeelle.


Joten sheriffi hyvä! Käytä ihmeessä kovempia otteita poistoissa ennenkuin se on myöhäistä, tai liian vaikeaa. Jotta tämä palsta ei todellakaan pääsisi repsahtamaan. Kannatta vielä pelastaa mitä pelastettavissa on. Eikä kannata välittää niistä tähän tyyliin valittajista; "miksi viestini poistettiin", jos se viesti ei täytä "kriteerejä" tälle palstalle.



Toivon menestystä tälle palstalle ja sen sheriffille erutyisesti Jumalan johdatusta viisautta ja siunausta useasti äärimmäisen raskaassa ja vaikeasssa tehtävässä palstan vartijana. Ja siunattua Joulurauhaa!

8

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadaa

      Mut elämä on ;)

    • moppaajasefu

      On mukavaa, että minunkin jaksamisestani kannetaan huolta. Kiitos siitä Sinulle!

      Ehkä toistan itseäni, mutta sanon jälleen kerran, että teen parhaani tämän palstan hyväksi. Minusta täällä on nykyään paljon rauhallisempaa kuin vuosi sitten, jolloin palstalla kalisteltiin sapeleita olan takaa. Tuolloin olin rehellisesti sanottuna aika poikki ja ihmettelin, miksi olinkaan lupautunut tällaiseen talkoohommaan, kun palkaksi tuli pääasiassa keppiä ja risuja.

      Kun vertaan nykytilannetta noihin runsaan vuoden takaisiin aikoihin, tämä tuntuu minusta Leelian lepotuolilta;) Kiitos siitä kuuluu teille asiallisille keskustelijoille, jotka pidätte yllä palstan tasoa. Keskustelu voi käydä ajoittain kuumanakin, mutta mielestäni tämä on huomattavasti siistimpi paikka nykyään. Seriffinä ehkä näen tilanteen toisin, koska minulla on kokonaisnäkemys poistamistani viesteistä: niitä on nykyään huomattavasti vähemmän kuin ennen.

      Rauhallista joulun odotusta teille kaikille!

      • huolestunut.

        Kun ei ole jatkuvasti palstalla, vaan käy aina jonkunlaisen tauon jälkeen katselemassa. silloin saattaa olla jotenkin erilainen tilanne ja tuntuma katsella tätä palsttta, kuin mitä olisi jatkuvasti palstalla.

        Mielestäni joihinkin asioihin saattaa ikäänkuin turtua, ja alkaa pitää niitä aivankuin luonnollisena ja asiaan kuuluvana asiana.

        Yksi esimerkki:

        Lueskelin jokin aika sitten ketjua, jossa puhuttiin seksistä. Siitä puhuttiin siinä ketjussa niin paljon että minun jo piti välillä katsoa ylhäältä onko tämä vahhoillislestadiolaisuus palsta, vai onko vahingossa mennyt jotenkin väärälle palstalle.Seksi olisi varman ollut hyvin osuva nimi palstlle sen ketjun keskustelujen mukaan.

        Joku jo siinä ketjussa taisi mainitakkin, että ei kenenkään, vl:kään makuuhuoneasiat kuulu kenellekään.Mutta keskustelu muistaakseni huomautteluista huolimatta jatkui vain.

        Näihin kaikenlaisin sexahtaviin viesteihin kannattaisi mielestäni kiinnittää erityistä huomiota, olisiko tarpeen poistella hieman rankemmalla otteella. Juuri sellaisiin ketjuihin tulevat mukaan kaiken maailman hörhöjä, kun viikon suosituimpien kautta "eksyvät" ensin tälle palstalle.


      • pakkula
        huolestunut. kirjoitti:

        Kun ei ole jatkuvasti palstalla, vaan käy aina jonkunlaisen tauon jälkeen katselemassa. silloin saattaa olla jotenkin erilainen tilanne ja tuntuma katsella tätä palsttta, kuin mitä olisi jatkuvasti palstalla.

        Mielestäni joihinkin asioihin saattaa ikäänkuin turtua, ja alkaa pitää niitä aivankuin luonnollisena ja asiaan kuuluvana asiana.

        Yksi esimerkki:

        Lueskelin jokin aika sitten ketjua, jossa puhuttiin seksistä. Siitä puhuttiin siinä ketjussa niin paljon että minun jo piti välillä katsoa ylhäältä onko tämä vahhoillislestadiolaisuus palsta, vai onko vahingossa mennyt jotenkin väärälle palstalle.Seksi olisi varman ollut hyvin osuva nimi palstlle sen ketjun keskustelujen mukaan.

        Joku jo siinä ketjussa taisi mainitakkin, että ei kenenkään, vl:kään makuuhuoneasiat kuulu kenellekään.Mutta keskustelu muistaakseni huomautteluista huolimatta jatkui vain.

        Näihin kaikenlaisin sexahtaviin viesteihin kannattaisi mielestäni kiinnittää erityistä huomiota, olisiko tarpeen poistella hieman rankemmalla otteella. Juuri sellaisiin ketjuihin tulevat mukaan kaiken maailman hörhöjä, kun viikon suosituimpien kautta "eksyvät" ensin tälle palstalle.

        Auttaa sheriffiä ja tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Muutaman kerran olen ilmoittanut, kaikki ne eivät ole poistuneet, eräs poistui muutaman minuutin jälkeen.

        Olisi muuten mielenkiintoista tietää, miten suuri osa ilmoitetuista poistetaan, noin suurinpiirtein ilmaistuna. Ja tuleeko ilmoituksia sopivasti, liikaa vai turhan vähän.


      • moppaajasefu
        pakkula kirjoitti:

        Auttaa sheriffiä ja tehdä ilmoituksen asiattomasta viestistä. Muutaman kerran olen ilmoittanut, kaikki ne eivät ole poistuneet, eräs poistui muutaman minuutin jälkeen.

        Olisi muuten mielenkiintoista tietää, miten suuri osa ilmoitetuista poistetaan, noin suurinpiirtein ilmaistuna. Ja tuleeko ilmoituksia sopivasti, liikaa vai turhan vähän.

        ...että noin 90 % ilmoituksista johtaa poistoon.


        Te palstalaiset olette minulle suurena apuna, kun ilmoitatte asiattomuuksista tai muuten palstalle sopimattomista viesteistä. Ilmoituksenne kertovat minulle, että hyvin usein olemme poistosta samaa mieltä. Toimin nimittäin usein niin, että itse ensin silmäilen uudet viestit pääkohdittain, poistan silmiinpistävimmät epäkorrektiudet ja vasta sen jälkeen tarkastan teiltä postiini tulleet käyttäjävalitukset. Ilmoitukset kertovat minulle, että olen juuri poistanut teidän ilmoittamanne viestit.

        Minusta käyttäjävalituksia on ihan asiallinen määrä - täällä ei ole mitään "virkaitkijöitä", jotka tekisivät turhia ilmoituksia. Se kertoo minulle, että te palstalaiset olette pääaosin tyytyväisiä tekstien sisältöön. Samalla itse säästyn turhilta linkkien klikkailuilta.


      • moppaajasefu kirjoitti:

        ...että noin 90 % ilmoituksista johtaa poistoon.


        Te palstalaiset olette minulle suurena apuna, kun ilmoitatte asiattomuuksista tai muuten palstalle sopimattomista viesteistä. Ilmoituksenne kertovat minulle, että hyvin usein olemme poistosta samaa mieltä. Toimin nimittäin usein niin, että itse ensin silmäilen uudet viestit pääkohdittain, poistan silmiinpistävimmät epäkorrektiudet ja vasta sen jälkeen tarkastan teiltä postiini tulleet käyttäjävalitukset. Ilmoitukset kertovat minulle, että olen juuri poistanut teidän ilmoittamanne viestit.

        Minusta käyttäjävalituksia on ihan asiallinen määrä - täällä ei ole mitään "virkaitkijöitä", jotka tekisivät turhia ilmoituksia. Se kertoo minulle, että te palstalaiset olette pääaosin tyytyväisiä tekstien sisältöön. Samalla itse säästyn turhilta linkkien klikkailuilta.

        Olen seuraillut sivusta tilannetta ja hämmästellyt, miten jaksat tuota tulvaa hallita.

        Varmasti siitä on apua, jos lukijat ilmoittavat arvelunsa poistettavista viesteistä. Kuitenkin joutuu aina tekemään oman harkinnan.

        Siunausta ja jouluiloa sinulle erityisesti ja kaikille kirjoittajille yleisesti.


      • moppaajasefu
        vihne kirjoitti:

        Olen seuraillut sivusta tilannetta ja hämmästellyt, miten jaksat tuota tulvaa hallita.

        Varmasti siitä on apua, jos lukijat ilmoittavat arvelunsa poistettavista viesteistä. Kuitenkin joutuu aina tekemään oman harkinnan.

        Siunausta ja jouluiloa sinulle erityisesti ja kaikille kirjoittajille yleisesti.

        Kiitos sydäntä lämmittävästä viestistäsi!

        Myös perheenjäseneni ja ystäväni kyselevät minulta ajoittain, mistä löydän virtaa tähän valvontahommaan. Pidän tätä aivojumppana ja virkistävänä harrastuksena koulutyön lomassa ;) Vaikka palstan valvominen viekin kohtuullisen suuren osan vapaa-ajastani ja ajoittain saattaa väsyttääkin, en kuitenkaan koe tätä taakkana vaan rikkautena. Saanhan tällä tavalla olla seuraamassa erilaisten ihmisten ajatuksia ja myös oppimassa uutta.

        Hyvää ja siunattua joulua sinullekin, kollega!


    • p ä i v ä p e r h o n e n

      1. Pois 2 - 3 metrin pituiset römpsyt.

      2. Kaikki siunailijat - ovat ivaa sanan varsinaisessa merkityksessä tällä palstalla -
      vieläpä nimettomänä siunataan nimettömiä.

      Ei taivaassakaan ole ketään nimetöntä anonyymiä !

      Kaikki on kirjoissa ja kansissa !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe