Tupperware?

Kahdesti jo pettynyt

Onko tupperware myös verkostomarkkinointiperiaatteella toimiva? Sivujen perusteella konsepti vaikuttaa hyvin paljon samanlaiselta. Onko siinä aloitusmaksuja? Tässä tapauksessa kyseessä ei liene moven tai netfonetin kaltainen tähdenlento koska onhan tuo pulju toiminut jo iät ja ajat...

Kenellä kokemuksia? Hyviä ja huonoja...

32

2898

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnNamedX

      Onhan se verkostomarkkinointia. Hyvä esimerkki siitä, että homma toimii.

    • phaipola

      Palkkiot saadaan pääosin omasta myynnistä eikä alalinjasta. Alalinjasta saatavien palkkioiden määrä on rajoitettu muutamaan henkeen, joiden liikevaihdosta sitä voi saada. Muissa firmoissa tällaista radikaalia rajoitusta ei ole vaan niissä värvätään myyjiä vielä senkin jälkeen, kun viimeisenä mukaan lähteville ei riitä tarpeeksi asiakkaita ja uusia myyjiä alalinjaan. Tupperwaren konseptissa ei kannattane värvätä liikaa myyjiä, koska suurin osa tuloista tulee omasta myynnistä ja muut myyjät vievät asiakkaita, jos heitä on liikaa.

      http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

      • Me, Myself and I

        Jos käännetään kippo väärinpäin ja tehdään MOVEsta ja RAVEsta samalla konseptilla toimivia ku Tupperware on?

        Mitäs siihen sit sanoisit?

        Edelleen "järkevää" keskustelua. Kysyn mielipidettä..


      • todistaja

        Ihmelista miten phaipola on vm- vastaan, mutta silti tupperware on ok!!!

        "Palkkiot saadaan pääosin omasta myynnistä eikä alalinjasta..." eli palkkiot EI saa alalinjalta!!?
        ..." Alalinjasta saatavien palkkioiden määrä on..." eli, siis, kuitenkin saa??!?
        "... rajoitettu muutamaan henkeen, joiden liikevaihdosta sitä voi saada." Eli siis saadan alalinjalta, mutta se on ok.
        ?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!??

        Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana. Silti, tupperware on ok, eli siis nyt phaipola EI sano että 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj. ja siksi ei kannatta aloitta ?!?!? Aivan sama argumentti, mutta toisessa kaisissa (VM) paha, ja toisessa OK. ??!???!

        Mutta "ei kannatta värvätä liikaa myyjiä, koska suurin osa tuloista tulee omasta myynnistä ja muut myyjät vievät asiakkaita, jos heitä on liikaa."

        Minun ehdotus on että phaipola on tupperwaren edustajia!


      • jajajaj
        todistaja kirjoitti:

        Ihmelista miten phaipola on vm- vastaan, mutta silti tupperware on ok!!!

        "Palkkiot saadaan pääosin omasta myynnistä eikä alalinjasta..." eli palkkiot EI saa alalinjalta!!?
        ..." Alalinjasta saatavien palkkioiden määrä on..." eli, siis, kuitenkin saa??!?
        "... rajoitettu muutamaan henkeen, joiden liikevaihdosta sitä voi saada." Eli siis saadan alalinjalta, mutta se on ok.
        ?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!??

        Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana. Silti, tupperware on ok, eli siis nyt phaipola EI sano että 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj. ja siksi ei kannatta aloitta ?!?!? Aivan sama argumentti, mutta toisessa kaisissa (VM) paha, ja toisessa OK. ??!???!

        Mutta "ei kannatta värvätä liikaa myyjiä, koska suurin osa tuloista tulee omasta myynnistä ja muut myyjät vievät asiakkaita, jos heitä on liikaa."

        Minun ehdotus on että phaipola on tupperwaren edustajia!

        Mä taas luulen että haipolan kaapit on täynnä tupperin kippoja. Taitaa olla rouva haipola tai joku lähisukulainen tupperilainen.


      • sanon
        todistaja kirjoitti:

        Ihmelista miten phaipola on vm- vastaan, mutta silti tupperware on ok!!!

        "Palkkiot saadaan pääosin omasta myynnistä eikä alalinjasta..." eli palkkiot EI saa alalinjalta!!?
        ..." Alalinjasta saatavien palkkioiden määrä on..." eli, siis, kuitenkin saa??!?
        "... rajoitettu muutamaan henkeen, joiden liikevaihdosta sitä voi saada." Eli siis saadan alalinjalta, mutta se on ok.
        ?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!??

        Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana. Silti, tupperware on ok, eli siis nyt phaipola EI sano että 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj. ja siksi ei kannatta aloitta ?!?!? Aivan sama argumentti, mutta toisessa kaisissa (VM) paha, ja toisessa OK. ??!???!

        Mutta "ei kannatta värvätä liikaa myyjiä, koska suurin osa tuloista tulee omasta myynnistä ja muut myyjät vievät asiakkaita, jos heitä on liikaa."

        Minun ehdotus on että phaipola on tupperwaren edustajia!

        Että sinun ei kannata ajatella näin monimutkaisia juttuja, kun tecstin cicäistäminen ei onnistu. Ei valas ole kala vaikka se vedessä ui! (niin se on siis nisäkäs, tuskin tiesit)


      • Movemaster
        todistaja kirjoitti:

        Ihmelista miten phaipola on vm- vastaan, mutta silti tupperware on ok!!!

        "Palkkiot saadaan pääosin omasta myynnistä eikä alalinjasta..." eli palkkiot EI saa alalinjalta!!?
        ..." Alalinjasta saatavien palkkioiden määrä on..." eli, siis, kuitenkin saa??!?
        "... rajoitettu muutamaan henkeen, joiden liikevaihdosta sitä voi saada." Eli siis saadan alalinjalta, mutta se on ok.
        ?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!??

        Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana. Silti, tupperware on ok, eli siis nyt phaipola EI sano että 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj. ja siksi ei kannatta aloitta ?!?!? Aivan sama argumentti, mutta toisessa kaisissa (VM) paha, ja toisessa OK. ??!???!

        Mutta "ei kannatta värvätä liikaa myyjiä, koska suurin osa tuloista tulee omasta myynnistä ja muut myyjät vievät asiakkaita, jos heitä on liikaa."

        Minun ehdotus on että phaipola on tupperwaren edustajia!

        Juu kyllähän kaikesta tekstistä saa mitä haluaa, kun sopivista kohdista lainaa!

        Esim.
        Verkostomarkkinoinnilla tienaa vain muutaman centin kuussa

        "Verkostomarkkinoinnilla tienaa..."

        Hyvin sää vedät


      • phaipola
        Me, Myself and I kirjoitti:

        Jos käännetään kippo väärinpäin ja tehdään MOVEsta ja RAVEsta samalla konseptilla toimivia ku Tupperware on?

        Mitäs siihen sit sanoisit?

        Edelleen "järkevää" keskustelua. Kysyn mielipidettä..

        Ollaan me kirjattu tänne ehtoja, joiden mukaan vm voi toimia moraalisesti hyväksyttävällä tavalla. Pitäisi ehkä joskus laatia perusteellinen lista ehdoista, miten se olisi mahdollista...

        - Uusien myyjien värvääminen tietylle alueelle lopetetaan, kun heitä on siellä tarpeeksi, jotta jokainen voi saada voittoa suoralla myyntityöllä, kun sijoitettu raha ja toiminnan kulut huomioidaan niin kuin perinteisessä yrittämisessä. (VM:ssä ei tunnetusti ole lainkaan kuluja, rahaa ei tarvitse sijoittaa, työtä ei tarvitse tehdä ja kaikki on ilmaista. Riittää että säästää, niin saa rahaa ja paljon. Tämä on vm:n ideologia ja mainonta. Tahallista harhaanjohtamista.)
        - Myyjien ensisijainen tavoite on myydä tuotteita ulkopuolisille asiakkaille, jonka perusteella saavat palkkion omasta liikevaihdosta. Tavoite olisi esim. minimissään 5,000 euroa/ kk, jolloin siitä riittää pientä lisäansiota ja vähän ylälinjaankin.
        - Palkkiot alalinjasta rajataan esim. viiteen henkilöön. Heidänkin kohdallaan olisi parempi maksaa vain koulutusmaksu uuden myyjän kouluttamisesta eikä jatkuvia palkkioita liikevaihdon perusteella. Silloin olisi kannattavampaa myydä tuotteita kuin värvätä ja värväämisen "pakko" loppuisi.
        - Myyjien määrää tulee valvoa ja rajoittaa alueittain. Em. alalinjasta nousevien palkkioiden rajaaminen erittäin pieneksi on yksi keino rajata myyjien määrää, koska ei ole kannattavaa värvätä liikaa myyjiä, sillä silloin ei riitä itselle enää asiakkaita, jos myyjiä on liikaa.
        - Palkkioista pitää ehdottomasti tulla suurin osa omasta henkilökohtaisesta myynnistä verkoston ulkopuolelle.
        - Ei suuria vuosi-, liittymis- tms. maksuja.
        - Ei tuotteiden ostopakkoa, jotta olisi oikeutettu palkkioihin omasta myynnistä tai ryhmän kouluttamisesta.
        - Koulutuksen kulut olisivat kohtuulliset suhteessa arvioituun menestymiseen myyjänä. Koulutettaisiin tuotteiden myyjiä eikä värvääjiä ja aivopestyjä vm-uskovaisia.
        - Palkkiot muodostuvat näin tasapuolisesti sen mukaan, mikä on oma työpanos myyntityössä, eikä alalinjan verkoston sisäiseen kulutukseen/ myyntiin. Värvääminen ei kannata, joten myyjiä ei värvätä liikaa.

        Nuo ovat osin saman asian toistoa eri muodoissa. Lopputulos tulisi olla:

        - ei värvätä liikaa myyjiä: myyjien määrää rajoitetaan ja valvotaan
        - palkkiot pääosin omasta myynnistä, ei alalinjan myynnistä tai kulutuksesta. palkkioiden saamista alalinjasta rajoitetaan niin, että se tekee vain pienen osan saaduista palkkioista. värvättäisiin siis suoramyyjiä eikä osallistujia pyramidipeliin ja kuluttajaklubiin, joiden ei ole tarkoituskaan myydä ulkopuolelle vaan kuluttaa itse ja maksaa koulutus sekä vuosi- ym. maksut järjestelmään, mistä maksuista ylätason harvat edustajat ja pääyhtiö saavat voittonsa. vm-tuotteita ei nykyisellään saataisi myytyä juuri ollenkaan ellei olisi bisnes-porkkanaa, jota mainostetaan harhaanjohtavalla tavalla. tappion kärsineet myyjät lopettavat tuotteiden ostamisen, koska eivät tarvinneet niitä alun perinkään eivätkä osta niitä siihen hintaan muuten kuin bisnesmahdollisuuden vuoksi. Nykyisellään 99 % myyjistä luopuu, koska toiminta on kannattamatonta heidän kannaltaan. Vika on pääasiassa järjestelmässä, ei myyjissä itsessään, niin kuin aivopesussa opetetaan.

        Kun järjestelmässä on niitä, joiden menestyminen edellyttää jatkuvaa uusien myyjien värväämistä, ei päästä ikinä eroon pyramidin ja ketjukirjeen
        ongelmista. Vaikka olisi vain yksi sellainen myyjä, joka tarvitsee sijoittamansa rahan ja kulujen takaisin saamiseksi alalinjaansa esim. 10 henkeä/vuosi, niin kasvupaine ja vauhti on liian suuri, jotta viimeisenä mukaan lähteneillä olisi realistiset hyvät ja tasapainoiset mahdollisuudet saada voittoa liiketoiminnasta suhteessa aiemmin liittyneisiin.

        1
        10
        100
        1,000
        10,000
        100,000


        Otetaan esim. Moven moraaliton huijauspyramidi. Vaikka siinä olisi vain 1/3 FE:ia, niin kaikkien myyjien menestymiseen vaadittavat kasvuluvut ovat mahdottomat Jokainen heistä tarvitsee nopeassa tahdissa suuren alalinjan, jotta saisi sijoittamansa rahat ja kustannukset takaisin sekä voittoa. Alalinjasta saatavien palkkioiden edellytys on vielä se, että pitää jatkuvasti kuluttaa lisää tuotteisiin, joita ei tarvitse eikä niitä ostaisi siihen hintaan, ellei olisi johdettu harhaan bisnesmahdollisuutta myytäessä. Polkupyörä ja aloituspakkaus olisivat vapailla markkinoilla paljon halvemmat kuin mitä Move niistä perii. Kukaan ei ostaisi niitä, ellei ehdokkaita johdettaisi harhaan kuvaamalla bisnesmahdollisuutta hyväksi, riskejä pieniksi ja vähäteltäisi kuluja ynnä työn helppoutta ja siihen tarvittavaa aikaa.

        Movea ei auta yhtään se, vaikka sillä olisi ns. tavallisia myyjiä valtaosa myyjien verkostosta, jotka eivät ole ostaneet kampanjatuotetta. Myyjien määrän kasvulle on jatkuva tarve, koska jokainen FE tarvitsee ison alalinjan, mutta sitä on mahdotonta saada riittävän lyhyessä ajassa tai edes pitkällä tähtäimellä, niin ettei hommassa jää väkisin tappiolle.

        Move nettoaa lisäksi moraalittomalla koulutuksella, josta ei ole mitään hyötyä vm:n jälkeen. VM-ideologia ja aivopesu ovat yhtä tyhjän kanssa tulevan menestymisen kannalta. VM-tuotteista saatua tietoutta ei tarvita, paitsi joistakin palveluista, joita välitetään. (sähkö, gsm) Terveystuotteet ovat ylihintaisia ja monet ostavat niitä harhaanjohdettuina: eivät normaalisti ostaisi.

        Moven kaltaisille firmoille ei ole mitään moraalista oikeutusta olla olemassa.


      • SANOIN
        Movemaster kirjoitti:

        Juu kyllähän kaikesta tekstistä saa mitä haluaa, kun sopivista kohdista lainaa!

        Esim.
        Verkostomarkkinoinnilla tienaa vain muutaman centin kuussa

        "Verkostomarkkinoinnilla tienaa..."

        Hyvin sää vedät

        Näin vai...

        Tämän KAIKEN on siis todistaja lausunut todistajanlausunnossaan.

        "Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana."

        "tupperware on ok, 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj."
        "?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!?? "


      • juujuu
        phaipola kirjoitti:

        Ollaan me kirjattu tänne ehtoja, joiden mukaan vm voi toimia moraalisesti hyväksyttävällä tavalla. Pitäisi ehkä joskus laatia perusteellinen lista ehdoista, miten se olisi mahdollista...

        - Uusien myyjien värvääminen tietylle alueelle lopetetaan, kun heitä on siellä tarpeeksi, jotta jokainen voi saada voittoa suoralla myyntityöllä, kun sijoitettu raha ja toiminnan kulut huomioidaan niin kuin perinteisessä yrittämisessä. (VM:ssä ei tunnetusti ole lainkaan kuluja, rahaa ei tarvitse sijoittaa, työtä ei tarvitse tehdä ja kaikki on ilmaista. Riittää että säästää, niin saa rahaa ja paljon. Tämä on vm:n ideologia ja mainonta. Tahallista harhaanjohtamista.)
        - Myyjien ensisijainen tavoite on myydä tuotteita ulkopuolisille asiakkaille, jonka perusteella saavat palkkion omasta liikevaihdosta. Tavoite olisi esim. minimissään 5,000 euroa/ kk, jolloin siitä riittää pientä lisäansiota ja vähän ylälinjaankin.
        - Palkkiot alalinjasta rajataan esim. viiteen henkilöön. Heidänkin kohdallaan olisi parempi maksaa vain koulutusmaksu uuden myyjän kouluttamisesta eikä jatkuvia palkkioita liikevaihdon perusteella. Silloin olisi kannattavampaa myydä tuotteita kuin värvätä ja värväämisen "pakko" loppuisi.
        - Myyjien määrää tulee valvoa ja rajoittaa alueittain. Em. alalinjasta nousevien palkkioiden rajaaminen erittäin pieneksi on yksi keino rajata myyjien määrää, koska ei ole kannattavaa värvätä liikaa myyjiä, sillä silloin ei riitä itselle enää asiakkaita, jos myyjiä on liikaa.
        - Palkkioista pitää ehdottomasti tulla suurin osa omasta henkilökohtaisesta myynnistä verkoston ulkopuolelle.
        - Ei suuria vuosi-, liittymis- tms. maksuja.
        - Ei tuotteiden ostopakkoa, jotta olisi oikeutettu palkkioihin omasta myynnistä tai ryhmän kouluttamisesta.
        - Koulutuksen kulut olisivat kohtuulliset suhteessa arvioituun menestymiseen myyjänä. Koulutettaisiin tuotteiden myyjiä eikä värvääjiä ja aivopestyjä vm-uskovaisia.
        - Palkkiot muodostuvat näin tasapuolisesti sen mukaan, mikä on oma työpanos myyntityössä, eikä alalinjan verkoston sisäiseen kulutukseen/ myyntiin. Värvääminen ei kannata, joten myyjiä ei värvätä liikaa.

        Nuo ovat osin saman asian toistoa eri muodoissa. Lopputulos tulisi olla:

        - ei värvätä liikaa myyjiä: myyjien määrää rajoitetaan ja valvotaan
        - palkkiot pääosin omasta myynnistä, ei alalinjan myynnistä tai kulutuksesta. palkkioiden saamista alalinjasta rajoitetaan niin, että se tekee vain pienen osan saaduista palkkioista. värvättäisiin siis suoramyyjiä eikä osallistujia pyramidipeliin ja kuluttajaklubiin, joiden ei ole tarkoituskaan myydä ulkopuolelle vaan kuluttaa itse ja maksaa koulutus sekä vuosi- ym. maksut järjestelmään, mistä maksuista ylätason harvat edustajat ja pääyhtiö saavat voittonsa. vm-tuotteita ei nykyisellään saataisi myytyä juuri ollenkaan ellei olisi bisnes-porkkanaa, jota mainostetaan harhaanjohtavalla tavalla. tappion kärsineet myyjät lopettavat tuotteiden ostamisen, koska eivät tarvinneet niitä alun perinkään eivätkä osta niitä siihen hintaan muuten kuin bisnesmahdollisuuden vuoksi. Nykyisellään 99 % myyjistä luopuu, koska toiminta on kannattamatonta heidän kannaltaan. Vika on pääasiassa järjestelmässä, ei myyjissä itsessään, niin kuin aivopesussa opetetaan.

        Kun järjestelmässä on niitä, joiden menestyminen edellyttää jatkuvaa uusien myyjien värväämistä, ei päästä ikinä eroon pyramidin ja ketjukirjeen
        ongelmista. Vaikka olisi vain yksi sellainen myyjä, joka tarvitsee sijoittamansa rahan ja kulujen takaisin saamiseksi alalinjaansa esim. 10 henkeä/vuosi, niin kasvupaine ja vauhti on liian suuri, jotta viimeisenä mukaan lähteneillä olisi realistiset hyvät ja tasapainoiset mahdollisuudet saada voittoa liiketoiminnasta suhteessa aiemmin liittyneisiin.

        1
        10
        100
        1,000
        10,000
        100,000


        Otetaan esim. Moven moraaliton huijauspyramidi. Vaikka siinä olisi vain 1/3 FE:ia, niin kaikkien myyjien menestymiseen vaadittavat kasvuluvut ovat mahdottomat Jokainen heistä tarvitsee nopeassa tahdissa suuren alalinjan, jotta saisi sijoittamansa rahat ja kustannukset takaisin sekä voittoa. Alalinjasta saatavien palkkioiden edellytys on vielä se, että pitää jatkuvasti kuluttaa lisää tuotteisiin, joita ei tarvitse eikä niitä ostaisi siihen hintaan, ellei olisi johdettu harhaan bisnesmahdollisuutta myytäessä. Polkupyörä ja aloituspakkaus olisivat vapailla markkinoilla paljon halvemmat kuin mitä Move niistä perii. Kukaan ei ostaisi niitä, ellei ehdokkaita johdettaisi harhaan kuvaamalla bisnesmahdollisuutta hyväksi, riskejä pieniksi ja vähäteltäisi kuluja ynnä työn helppoutta ja siihen tarvittavaa aikaa.

        Movea ei auta yhtään se, vaikka sillä olisi ns. tavallisia myyjiä valtaosa myyjien verkostosta, jotka eivät ole ostaneet kampanjatuotetta. Myyjien määrän kasvulle on jatkuva tarve, koska jokainen FE tarvitsee ison alalinjan, mutta sitä on mahdotonta saada riittävän lyhyessä ajassa tai edes pitkällä tähtäimellä, niin ettei hommassa jää väkisin tappiolle.

        Move nettoaa lisäksi moraalittomalla koulutuksella, josta ei ole mitään hyötyä vm:n jälkeen. VM-ideologia ja aivopesu ovat yhtä tyhjän kanssa tulevan menestymisen kannalta. VM-tuotteista saatua tietoutta ei tarvita, paitsi joistakin palveluista, joita välitetään. (sähkö, gsm) Terveystuotteet ovat ylihintaisia ja monet ostavat niitä harhaanjohdettuina: eivät normaalisti ostaisi.

        Moven kaltaisille firmoille ei ole mitään moraalista oikeutusta olla olemassa.

        Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. Johtuu siitä että tuotteiden kysyntä hyvin rajallista ja myyntimäärät esittelytilaisuutta kohti ovat pienet. Kuitenkin järjestelmä on se että emännänlahjat ja muut palkitsemistavarat on ostettava itse ja lisäksi tuotteet on toimitettava esittelypaikkaan vaiika myyntiä ei paljon olisi.

        Lisäksi esittelytavaart on ostettava itse ja mallin muuttuessa entinen on käyttökelvoton.

        Olen juuri tuossa seurannut naapurin rouvaa tuossa Tpperihommassa. Silläkin on ryhmää mutta liian vähän organisaatioprovikoihin pätevöityäkseen ja näitä epäkurantteja esittelykappaleita on yksi huone täynnä. Kysyin paljonko on varastossa kiinni. Sanoi olevan noin 7000 euroa. Siis epäkuranttia tavaraa. Muuten ei ole käytetty kuin esittelyissä.

        Sitten yksi huvittavuus Tupperissa. Kannustuspalkkiot ovat kaikenmaailman rojua. Olisi edes rahaa josta olisi jotakin hyötyä.

        Tämä emäntä tekee tappiota joka päivä. Taseessa vain näkyy paisumista ja varastosta "pukautuu" kirjanpitoteknistä voitoa. Kaiki kuitenkin on kiinni koko ajan varastossa.


      • todistaja
        SANOIN kirjoitti:

        Näin vai...

        Tämän KAIKEN on siis todistaja lausunut todistajanlausunnossaan.

        "Sitten toinen "fakta" on että VM ei kannatta tehda koska joku päivä kaikki on mukana."

        "tupperware on ok, 10 v. päästä tuppewarein edustaija olisi 10 milj."
        "?!??!???? Nyt olen ihan sekaisin?!?? "

        Minun pointtini oli että, jos puhuttaan VM:stä tai tupperistä, argumenttit ovat samat. Mutta en ymmärrä miksi phaipolalle tupperi on OK, ja VM ei.
        Argumenttit ovat esim, että potentiaalinen kasvu on sen verran iso, että joku päivä on 10 milj. edustaija, ja sen takia VM on paha.
        -> ok, mutta sama argumentti on myös totta tupperin kanssa.

        -VM tuotteet ovat kallista, ja se on vaarin.
        -Tupperin tuotteet ovat kallista, mutta se on ok.

        -VM edustaijat voivat sponsoroida, ja se on paha.
        -Tupperin edustijat voivat sponsoroida, mutta se on ok.

        -VM edustaija saavat raha alalinjan kautta, ja se on paha
        -Tupperin edustaija saavat raha alalinjan kautta, mutta se on ok.

        Kertokaa sitten minulle millä peruustellä te voitte sanoa että Tupperi on OK, ja VM ei ole?? Sen lisaksi kun on niin monta VM firmoija, ja jokaisella on omat säännöt (jotkut aivan samat kun tupperin, jotkut joskus tosi "harmat" ja "epäreilu", toki)


      • phaipola
        juujuu kirjoitti:

        Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. Johtuu siitä että tuotteiden kysyntä hyvin rajallista ja myyntimäärät esittelytilaisuutta kohti ovat pienet. Kuitenkin järjestelmä on se että emännänlahjat ja muut palkitsemistavarat on ostettava itse ja lisäksi tuotteet on toimitettava esittelypaikkaan vaiika myyntiä ei paljon olisi.

        Lisäksi esittelytavaart on ostettava itse ja mallin muuttuessa entinen on käyttökelvoton.

        Olen juuri tuossa seurannut naapurin rouvaa tuossa Tpperihommassa. Silläkin on ryhmää mutta liian vähän organisaatioprovikoihin pätevöityäkseen ja näitä epäkurantteja esittelykappaleita on yksi huone täynnä. Kysyin paljonko on varastossa kiinni. Sanoi olevan noin 7000 euroa. Siis epäkuranttia tavaraa. Muuten ei ole käytetty kuin esittelyissä.

        Sitten yksi huvittavuus Tupperissa. Kannustuspalkkiot ovat kaikenmaailman rojua. Olisi edes rahaa josta olisi jotakin hyötyä.

        Tämä emäntä tekee tappiota joka päivä. Taseessa vain näkyy paisumista ja varastosta "pukautuu" kirjanpitoteknistä voitoa. Kaiki kuitenkin on kiinni koko ajan varastossa.

        "Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. "

        Kaikissa vm-virityksissä voi velkaantua. On hyvin yleistä, että toiminta rahoitetaan alunperinkin lainarahalla, mm. Movessa. Ei opiskelijoilla ja työttömillä ole rahaa, joten sponsorit suosittelevat Moven omistajien kanssa tekemisissä olevaa kiskontafirmaa Aktiv Kapital Finland Oy:tä rahoittajaksi, jolloin lainan maksut tulevat yhtiöltä Moforus Oy, jonka omistavat Moven omistajat.

        Kiskonta on viittaus kansanomaiseen oikeustajuun, ei oikeustermiin, joka on rangaistava rikos.

        Suoramyynti ja varsinkin vm on usein harhaanjohtavaa ja epäeettistä. Tupperwaren tuotteet ovat kalliita ja siinäkin hyödynnetään ystävyyssuhteita kaupalliseen tarkoitukseen. Toiminnan riskit ovat Antti Vanhalan tutkimuksen perusteella vähäiset verrattuna vm:iin ja muitakin eroja on, varsinkin siinä, ettei palkkioita ole tarkoitus saada ensisijaisesti alalinjasta vaan omasta myynnistä.

        http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

        Vanhalan artikkelin mukaan varastoja ei synny, esittelykappaleita lukuunottamatta.

        Emännän lahja vaihtelee sen mukaan, paljonko myyntiä on. Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä. Varasto muodostuu vain esittelykappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee puhuessaan 7000 euron varastosta. Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä.

        Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä.

        Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt, ovat perustuneet pelkästään tuotteiden myyntiin. Uusia myyjiä ei ole lainkaan värvätty. Kutsuilla on ollut läsnä myyjän sanoman mukaan 4-15 henkilöä ja ainakin hän on saanut hommasta tuottoa eli tarpeeksi myyntiä, jotta myynti kannattaa. Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen.


      • todistaja
        phaipola kirjoitti:

        "Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. "

        Kaikissa vm-virityksissä voi velkaantua. On hyvin yleistä, että toiminta rahoitetaan alunperinkin lainarahalla, mm. Movessa. Ei opiskelijoilla ja työttömillä ole rahaa, joten sponsorit suosittelevat Moven omistajien kanssa tekemisissä olevaa kiskontafirmaa Aktiv Kapital Finland Oy:tä rahoittajaksi, jolloin lainan maksut tulevat yhtiöltä Moforus Oy, jonka omistavat Moven omistajat.

        Kiskonta on viittaus kansanomaiseen oikeustajuun, ei oikeustermiin, joka on rangaistava rikos.

        Suoramyynti ja varsinkin vm on usein harhaanjohtavaa ja epäeettistä. Tupperwaren tuotteet ovat kalliita ja siinäkin hyödynnetään ystävyyssuhteita kaupalliseen tarkoitukseen. Toiminnan riskit ovat Antti Vanhalan tutkimuksen perusteella vähäiset verrattuna vm:iin ja muitakin eroja on, varsinkin siinä, ettei palkkioita ole tarkoitus saada ensisijaisesti alalinjasta vaan omasta myynnistä.

        http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

        Vanhalan artikkelin mukaan varastoja ei synny, esittelykappaleita lukuunottamatta.

        Emännän lahja vaihtelee sen mukaan, paljonko myyntiä on. Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä. Varasto muodostuu vain esittelykappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee puhuessaan 7000 euron varastosta. Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä.

        Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä.

        Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt, ovat perustuneet pelkästään tuotteiden myyntiin. Uusia myyjiä ei ole lainkaan värvätty. Kutsuilla on ollut läsnä myyjän sanoman mukaan 4-15 henkilöä ja ainakin hän on saanut hommasta tuottoa eli tarpeeksi myyntiä, jotta myynti kannattaa. Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen.

        "On hyvin yleistä, että ..." no, mitä jos EI teke sama??! Onko "hyvin yleinen", tai 100%?

        "...vm on usein harhaanjohtavaa ja epäeettistä." No, mitä jos Ei ole?? Onko "usein" tai aina?

        "...eroja on, varsinkin siinä, ettei palkkioita ole tarkoitus saada ensisijaisesti alalinjasta..." Niin, ei ole tarkoitus, mutta tulee kuitenkin!! Hyihyi moraalitonta!!!

        "Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä" Olisit sanonut tämä sinun lääketiede tohtori kaverillesi, että hän ei olisi hävinyt 35 000$ (Ai niin, se oli VM, ei Tupperi...)

        "Varasto muodostuu vain esittely kappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee..." Siis "ilmeisesti valehtelee", mutta et ole varma kai??

        "Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä." Eikö muuten ole??!? Miksi ei ole??

        "Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis." Ai, jos tupperin edustaja sanoo että hänella on 7000€ velka, se on valehtelua, mutta jos amwayn edustaja sano että hänellä on 35 000$ velka, sitten se on totta ?!??! (Ai niin, se oli telkkarissa, se on sitten varmasti totta, koska miksi hän valehtelis???)

        "...kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista." Huaaau!! Olet siis tukinut kaikki firmat, ja kaikki niiden edustaijat! Olet seuranut yli 15 000 000 ihmiset maailmassa! Hyvää!

        "Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä. " HAHAHAHAHAA tä oli hyvää!!! Eli siis jos on "vahan" moraaliton ja epärehellinen, se on parempi kuin "tosi" moraaliton??! Missä asetat rajat??

        "Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt..." mutta sä asken sanoit että olet tutkinut KAIKKI firmat ja edustajat - tai ymmärsinkö väärin - tai onko (hyvin) pieni mahdollisuus että et tietais kaikesta kaikki??

        "Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen." Siis, sillä perusteella voit sanoa että kaikien maailman tupperin edustaijat toimivat aivan samalla tavalla? On tupperi säännöt että 1) otetaan tilaukset. 2) lähetetään allekirjoitettu tilaus lomakeet kontorille 3) Edustaja saa tuoteet. Onko nain? Onko mahdollista että 1 edustaja maailmassa olisi joskus tilannut jotain etukateen?
        Jos on (pieni) mahdollisuus että tupperin edustaijat eivat kaikki toimivat ihan samalla tavalla, onko sitten myös (pieni) mahdollissus että samassa VM-firmassa toimivat henkilöt voivat tehda työtä aivan eri tavalla, jotkut TOSI moraalitonta tavalla, jotku vahan moraalitonta tavalla?


      • Simo vaa
        todistaja kirjoitti:

        Minun pointtini oli että, jos puhuttaan VM:stä tai tupperistä, argumenttit ovat samat. Mutta en ymmärrä miksi phaipolalle tupperi on OK, ja VM ei.
        Argumenttit ovat esim, että potentiaalinen kasvu on sen verran iso, että joku päivä on 10 milj. edustaija, ja sen takia VM on paha.
        -> ok, mutta sama argumentti on myös totta tupperin kanssa.

        -VM tuotteet ovat kallista, ja se on vaarin.
        -Tupperin tuotteet ovat kallista, mutta se on ok.

        -VM edustaijat voivat sponsoroida, ja se on paha.
        -Tupperin edustijat voivat sponsoroida, mutta se on ok.

        -VM edustaija saavat raha alalinjan kautta, ja se on paha
        -Tupperin edustaija saavat raha alalinjan kautta, mutta se on ok.

        Kertokaa sitten minulle millä peruustellä te voitte sanoa että Tupperi on OK, ja VM ei ole?? Sen lisaksi kun on niin monta VM firmoija, ja jokaisella on omat säännöt (jotkut aivan samat kun tupperin, jotkut joskus tosi "harmat" ja "epäreilu", toki)

        Sinu ehkä parempi pyytä joku kaveri lukema ja kerto, mitä Haipola koitta sano, ku ei sinä itse sitä oike osa lukea!

        Suomi on vaikea kieli ja sinä tunnut sitä kohtuu hyvin ymmärtävän, mutta osa taitaa hiukan mennä ohi..


      • Tietäjä...
        phaipola kirjoitti:

        "Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. "

        Kaikissa vm-virityksissä voi velkaantua. On hyvin yleistä, että toiminta rahoitetaan alunperinkin lainarahalla, mm. Movessa. Ei opiskelijoilla ja työttömillä ole rahaa, joten sponsorit suosittelevat Moven omistajien kanssa tekemisissä olevaa kiskontafirmaa Aktiv Kapital Finland Oy:tä rahoittajaksi, jolloin lainan maksut tulevat yhtiöltä Moforus Oy, jonka omistavat Moven omistajat.

        Kiskonta on viittaus kansanomaiseen oikeustajuun, ei oikeustermiin, joka on rangaistava rikos.

        Suoramyynti ja varsinkin vm on usein harhaanjohtavaa ja epäeettistä. Tupperwaren tuotteet ovat kalliita ja siinäkin hyödynnetään ystävyyssuhteita kaupalliseen tarkoitukseen. Toiminnan riskit ovat Antti Vanhalan tutkimuksen perusteella vähäiset verrattuna vm:iin ja muitakin eroja on, varsinkin siinä, ettei palkkioita ole tarkoitus saada ensisijaisesti alalinjasta vaan omasta myynnistä.

        http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

        Vanhalan artikkelin mukaan varastoja ei synny, esittelykappaleita lukuunottamatta.

        Emännän lahja vaihtelee sen mukaan, paljonko myyntiä on. Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä. Varasto muodostuu vain esittelykappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee puhuessaan 7000 euron varastosta. Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä.

        Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä.

        Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt, ovat perustuneet pelkästään tuotteiden myyntiin. Uusia myyjiä ei ole lainkaan värvätty. Kutsuilla on ollut läsnä myyjän sanoman mukaan 4-15 henkilöä ja ainakin hän on saanut hommasta tuottoa eli tarpeeksi myyntiä, jotta myynti kannattaa. Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen.

        "Emännän lahja vaihtelee sen mukaan, paljonko myyntiä on. Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä. Varasto muodostuu vain esittelykappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee puhuessaan 7000 euron varastosta. Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä.

        Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä.

        Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt, ovat perustuneet pelkästään tuotteiden myyntiin. Uusia myyjiä ei ole lainkaan värvätty. Kutsuilla on ollut läsnä myyjän sanoman mukaan 4-15 henkilöä ja ainakin hän on saanut hommasta tuottoa eli tarpeeksi myyntiä, jotta myynti kannattaa. Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen."


      • suomalainen
        Simo vaa kirjoitti:

        Sinu ehkä parempi pyytä joku kaveri lukema ja kerto, mitä Haipola koitta sano, ku ei sinä itse sitä oike osa lukea!

        Suomi on vaikea kieli ja sinä tunnut sitä kohtuu hyvin ymmärtävän, mutta osa taitaa hiukan mennä ohi..

        ja äidinkieleni on suomi.

        Sittenkin vaikka näin on ja ymmärrän lukemani on minullekin noussut mielenkiinto kysyä noita samoja kysymyksiä.

        VM= kaikki VM-firmat, tupperi mukaan lukien. Miksi ero? Tupperi VM- yrityksenä, sponsorointi ja bonukset ovat moraalisesti oikein, mutta muissa Vm:ssa sponsoroinri ja bonukset on moraalisesti väärin.


      • Simo vaa
        suomalainen kirjoitti:

        ja äidinkieleni on suomi.

        Sittenkin vaikka näin on ja ymmärrän lukemani on minullekin noussut mielenkiinto kysyä noita samoja kysymyksiä.

        VM= kaikki VM-firmat, tupperi mukaan lukien. Miksi ero? Tupperi VM- yrityksenä, sponsorointi ja bonukset ovat moraalisesti oikein, mutta muissa Vm:ssa sponsoroinri ja bonukset on moraalisesti väärin.

        http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

        Jaksatko lukea noin pitkän tekstin?


      • jeesus
        Tietäjä... kirjoitti:

        "Emännän lahja vaihtelee sen mukaan, paljonko myyntiä on. Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä. Varasto muodostuu vain esittelykappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee puhuessaan 7000 euron varastosta. Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä.

        Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä.

        Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt, ovat perustuneet pelkästään tuotteiden myyntiin. Uusia myyjiä ei ole lainkaan värvätty. Kutsuilla on ollut läsnä myyjän sanoman mukaan 4-15 henkilöä ja ainakin hän on saanut hommasta tuottoa eli tarpeeksi myyntiä, jotta myynti kannattaa. Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen."

        "Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis. Kuvastaa Moven ja kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista. Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä. "

        - Moven eikä muidenkaan vm-yritysten edustajat eivät ole mollanneet äskeisellä tavalla tupperia , vaan VASTUSTUAJIEN PÄÄPIRU HAIPOLA.


      • phaipola
        todistaja kirjoitti:

        "On hyvin yleistä, että ..." no, mitä jos EI teke sama??! Onko "hyvin yleinen", tai 100%?

        "...vm on usein harhaanjohtavaa ja epäeettistä." No, mitä jos Ei ole?? Onko "usein" tai aina?

        "...eroja on, varsinkin siinä, ettei palkkioita ole tarkoitus saada ensisijaisesti alalinjasta..." Niin, ei ole tarkoitus, mutta tulee kuitenkin!! Hyihyi moraalitonta!!!

        "Jos joku ei saa myytyä tuotteita, niin luulisi, että hän älyää lopettaa ajoissa, jolloin kuvatut 7000 euron varastot jäävät syntymättä" Olisit sanonut tämä sinun lääketiede tohtori kaverillesi, että hän ei olisi hävinyt 35 000$ (Ai niin, se oli VM, ei Tupperi...)

        "Varasto muodostuu vain esittely kappaleista. Edellisen viestin kirjoittaja aivan ilmeisesti valehtelee..." Siis "ilmeisesti valehtelee", mutta et ole varma kai??

        "Tuotteet tilataan Tupperilta sitä mukaa kuin asiakkaat niitä ostavat. Ei ole edes mahdollista, että varastossa voisi olla myymätöntä tavaraa 7000 euron edestä." Eikö muuten ole??!? Miksi ei ole??

        "Tyypillistä röyhkeää valehtelua siis." Ai, jos tupperin edustaja sanoo että hänella on 7000€ velka, se on valehtelua, mutta jos amwayn edustaja sano että hänellä on 35 000$ velka, sitten se on totta ?!??! (Ai niin, se oli telkkarissa, se on sitten varmasti totta, koska miksi hän valehtelis???)

        "...kaikkien vm-yritysten sekä niiden sponsoreiden moraalittomuutta ja epärehellisyyttä, joka on tarkoituksellista ja tahallista." Huaaau!! Olet siis tukinut kaikki firmat, ja kaikki niiden edustaijat! Olet seuranut yli 15 000 000 ihmiset maailmassa! Hyvää!

        "Tupperware on puhdas pulmunen näiden rinnalla, vaikka en sitäkään täysin eettisenä ja moraalisesti hyväksyttävänä pidä. " HAHAHAHAHAA tä oli hyvää!!! Eli siis jos on "vahan" moraaliton ja epärehellinen, se on parempi kuin "tosi" moraaliton??! Missä asetat rajat??

        "Ne tilaisuudet, joita olen nähnyt..." mutta sä asken sanoit että olet tutkinut KAIKKI firmat ja edustajat - tai ymmärsinkö väärin - tai onko (hyvin) pieni mahdollisuus että et tietais kaikesta kaikki??

        "Varastoja ei pääse syntymään, koska tuotteet tilataan vasta sen jälkeen, kun asiakas tilaa ne itselleen." Siis, sillä perusteella voit sanoa että kaikien maailman tupperin edustaijat toimivat aivan samalla tavalla? On tupperi säännöt että 1) otetaan tilaukset. 2) lähetetään allekirjoitettu tilaus lomakeet kontorille 3) Edustaja saa tuoteet. Onko nain? Onko mahdollista että 1 edustaja maailmassa olisi joskus tilannut jotain etukateen?
        Jos on (pieni) mahdollisuus että tupperin edustaijat eivat kaikki toimivat ihan samalla tavalla, onko sitten myös (pieni) mahdollissus että samassa VM-firmassa toimivat henkilöt voivat tehda työtä aivan eri tavalla, jotkut TOSI moraalitonta tavalla, jotku vahan moraalitonta tavalla?

        Ei mun tartte tutkia kaikkia firmoja ja systeemejä todistaja. Kerro toki, miten Amway eroaa muista vm.firmoista, jotta se voidaan todeta moraalisesti hyväksyttävällät tavalla toimivaksi?

        http://www.amquix.info/quixtar_pyramid.html
        http://www.amquix.info/quixtar_pyramid-q-a.html
        http://www.amquix.info/quixtar_pyramid_rebuttal.html

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/ukk.htm#13

        Oletkohan muuten mies vai nainen?

        Eestissä on parempaakin tekemistä: vaihda alaa ja ryhdy rehelliseksi.

        Et kai vain ole suuttunut minun jutuilleni ja minuun? ;-)


      • on sellainen

      • Wanha-Nikki
        todistaja kirjoitti:

        Minun pointtini oli että, jos puhuttaan VM:stä tai tupperistä, argumenttit ovat samat. Mutta en ymmärrä miksi phaipolalle tupperi on OK, ja VM ei.
        Argumenttit ovat esim, että potentiaalinen kasvu on sen verran iso, että joku päivä on 10 milj. edustaija, ja sen takia VM on paha.
        -> ok, mutta sama argumentti on myös totta tupperin kanssa.

        -VM tuotteet ovat kallista, ja se on vaarin.
        -Tupperin tuotteet ovat kallista, mutta se on ok.

        -VM edustaijat voivat sponsoroida, ja se on paha.
        -Tupperin edustijat voivat sponsoroida, mutta se on ok.

        -VM edustaija saavat raha alalinjan kautta, ja se on paha
        -Tupperin edustaija saavat raha alalinjan kautta, mutta se on ok.

        Kertokaa sitten minulle millä peruustellä te voitte sanoa että Tupperi on OK, ja VM ei ole?? Sen lisaksi kun on niin monta VM firmoija, ja jokaisella on omat säännöt (jotkut aivan samat kun tupperin, jotkut joskus tosi "harmat" ja "epäreilu", toki)

        Luepa tämä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000012637070

        Tiivistin tossa vähän omaa kokemaani, ja vedin asioita nippuun.


      • salama
        juujuu kirjoitti:

        Tepperi on ainoa verkostomarkkinointiyritys jossa voi todella valkaantua. Johtuu siitä että tuotteiden kysyntä hyvin rajallista ja myyntimäärät esittelytilaisuutta kohti ovat pienet. Kuitenkin järjestelmä on se että emännänlahjat ja muut palkitsemistavarat on ostettava itse ja lisäksi tuotteet on toimitettava esittelypaikkaan vaiika myyntiä ei paljon olisi.

        Lisäksi esittelytavaart on ostettava itse ja mallin muuttuessa entinen on käyttökelvoton.

        Olen juuri tuossa seurannut naapurin rouvaa tuossa Tpperihommassa. Silläkin on ryhmää mutta liian vähän organisaatioprovikoihin pätevöityäkseen ja näitä epäkurantteja esittelykappaleita on yksi huone täynnä. Kysyin paljonko on varastossa kiinni. Sanoi olevan noin 7000 euroa. Siis epäkuranttia tavaraa. Muuten ei ole käytetty kuin esittelyissä.

        Sitten yksi huvittavuus Tupperissa. Kannustuspalkkiot ovat kaikenmaailman rojua. Olisi edes rahaa josta olisi jotakin hyötyä.

        Tämä emäntä tekee tappiota joka päivä. Taseessa vain näkyy paisumista ja varastosta "pukautuu" kirjanpitoteknistä voitoa. Kaiki kuitenkin on kiinni koko ajan varastossa.

        En voi uskoa tota, itse mukana tupperissa kohta 4 vuotta ja mallit tulevat kyllä kampanjoista ilmaiseksi kun vaan tekee silloin kun katsoo sen olevan hyödyllistä...Mukavaa porukkaa kokosakki!!
        Mallit on sun omia ja nehän voi aina myydä pois,ja huonoihin esittely paikkoihin ei pakko mennä uudelleen jos tuntuu menee tappiok.Maailma on paikoja pullollaan.Et silee....


    • Näin on

      Kyllä Tupperi on perinteinen suoramyyntiyritys!

      • myös...

        verkostomarkkinointiyritys, niin kuin suurin osa vm-yrityksistä ovat myös suoramarkkinointiyrityksiä.

        Käsitteet sekaisin?


      • Simo vaa
        myös... kirjoitti:

        verkostomarkkinointiyritys, niin kuin suurin osa vm-yrityksistä ovat myös suoramarkkinointiyrityksiä.

        Käsitteet sekaisin?

        Kaikki suoramarkkinointiyritykset eivät kuitenkaan ole verkostomarkkinointiyrityksiä, eihän?


      • Simo vaa

      • huoppuasiantuntija
        Simo vaa kirjoitti:

        http://koti.mbnet.fi/mantynen/tupperware.htm

        yhtä paljon tällä fanaatikolla on totuutta "faktoissaan" kuin Haipolallakin.

        Jos pyritään rakentamaan yritys joka tuottaa rahaa toisten myynnillä, on Aina kysessä verkostomarkkinointi.

        Tupperissa rekennetaan ryhmää jossa pitää olla vähintään viisi myyjää ennen kuin siitä saa organisaatiobrovikoita. Ryhmä on sama kuin verkosto. Ymmärrätkö? Näillä ryhmän jäsenillä voi olla oma ryhmänsä jokaisella, josta muodostuu taso 3. Mikä tämä muu on kuin verkosto? Eli kun lisäksi on suoramarkkinointiyritys kyseessä on verkostomarkkinointi.


        Onko tämä niin vaikea tajuta?


    • Wanha-Nikki

      Yksi niistä harvoista verkostomarkkinointifirmoista jossa homma on tehty oikein, eli verkosto myy tuotteitaan eikä verkostoa.

      Kipporwaarella on pari juttua jotka tekevät hommasta moraalisesti ylivertaisen muihin nähden, eli :

      - Alalinjan syvyys on rajoitettu. Unohda 2*10^n kokoiset alalinjat. Niitä ei ole. Muistaakseni noilla on kolmen tason hierarkia, ja se on siitä poikki.

      - Verkosto myy tuotteitaan, eikä verkostoa. Sikäli harvinaista, että suurin osa muista verkostoista tuntuu luukuttavan nimenomaan omaa järjestelmäänsä eikä tuotteitaan

      Haittapuolina on luonnollisesti se että he eivät tarjoa nopean rikastumisen oikotietä, vaan pelkästään raakaa duunia. Tämän päivän terminologialla Tupperware on lähempänä franchisingyrittämistä kuin verkostomarkkinointia.

      Yhteenvetona sanoisin että VM on yleisesti ottaen vähän hölmöä hommaa mutta jos nyt on ehdottomasti haksahdettava johonkin niin voi löytää huomattavasti huonompiakin kohteita kuin Tupperware. Eikä tämä nyt ollut mikään mainos. Kipporwaaren kipot ovat ihan hyviä tuotteina, mutta ne ovat aika kalliita jos ottaa huomioon sen että Etolasta saa samantapaista purkkia puoleen hintaan.

      • kaukana...

        ole todellisesta elämästä tämän kirjoituksen perusteella.

        Tupperin laajenemista todella rajoittaa ihan muut seikat kuin se että verkostoa ei pyritä rakentamaan.

        Syyt siihen että miellät asian noin on se että Tupperi on hyvin huonosti kannattava jälleenmyyjilleen. Siinä raha uppoaa siihen kampanjarääsään niin paljon että siitä ei todellakaan ole elinkeinoksi. GNLD on hyvin vaikea verkosto, mutta Tupperia ei voita tienaamisen heikkoudessa mikään. Harrastelijakerhohan se on vaikka sitä mainostetaan hyvänä mahdollisuutena.

        Tpperissa on ideologiana tosisaan se mitä yleensä verkostoissa moititaan. Se on rahantekokone omistajilleen.

        Tämän minä tiedän koska minun miniä on ollut siinä mukana. Tapiota tuli vuoden aikana useita tonneja. Eikä ryhmän johtajakaan saa siitä muuta kuin esittelyastioita kaapit täyteen ja kampanjarääsää. Ryhmän johtaja on todella yrittänyt rakentaa verkostoa.

        Tupperi on aaltolikettä. Kun sattuu sellainen joka sitä ryhmää todella rakentaa myyjiä on joka talossa ja esittelyjä joka illalle. Sitten se lopahtaa joksikin aikaaja sitten taas tulee ryminällä.

        Tunnen ainoastaan yhden sellaisen joka tupperilla on todella tienannut elantonsa muutaman vuoden. Sitten se lopahti kun kävi kaikki tutunsa läpi ja ei enää ollut uusia ryhmään tulijoita.

        Onhan se kyllä niin että vuoden urakan jälkeen on ajankulua kun katselee niitä kippoja jotka purkautuvat jokaisesta kaapista ulos ja asettelee niitä takaisin. Lopulta kantaa ne autotallin perälle että pääsee niistä eroon.

        Näin se Kunnon verkostomarkknointiyritys toimii.


      • phaipola
        kaukana... kirjoitti:

        ole todellisesta elämästä tämän kirjoituksen perusteella.

        Tupperin laajenemista todella rajoittaa ihan muut seikat kuin se että verkostoa ei pyritä rakentamaan.

        Syyt siihen että miellät asian noin on se että Tupperi on hyvin huonosti kannattava jälleenmyyjilleen. Siinä raha uppoaa siihen kampanjarääsään niin paljon että siitä ei todellakaan ole elinkeinoksi. GNLD on hyvin vaikea verkosto, mutta Tupperia ei voita tienaamisen heikkoudessa mikään. Harrastelijakerhohan se on vaikka sitä mainostetaan hyvänä mahdollisuutena.

        Tpperissa on ideologiana tosisaan se mitä yleensä verkostoissa moititaan. Se on rahantekokone omistajilleen.

        Tämän minä tiedän koska minun miniä on ollut siinä mukana. Tapiota tuli vuoden aikana useita tonneja. Eikä ryhmän johtajakaan saa siitä muuta kuin esittelyastioita kaapit täyteen ja kampanjarääsää. Ryhmän johtaja on todella yrittänyt rakentaa verkostoa.

        Tupperi on aaltolikettä. Kun sattuu sellainen joka sitä ryhmää todella rakentaa myyjiä on joka talossa ja esittelyjä joka illalle. Sitten se lopahtaa joksikin aikaaja sitten taas tulee ryminällä.

        Tunnen ainoastaan yhden sellaisen joka tupperilla on todella tienannut elantonsa muutaman vuoden. Sitten se lopahti kun kävi kaikki tutunsa läpi ja ei enää ollut uusia ryhmään tulijoita.

        Onhan se kyllä niin että vuoden urakan jälkeen on ajankulua kun katselee niitä kippoja jotka purkautuvat jokaisesta kaapista ulos ja asettelee niitä takaisin. Lopulta kantaa ne autotallin perälle että pääsee niistä eroon.

        Näin se Kunnon verkostomarkknointiyritys toimii.

        kokemuksia?

        Olen nähnyt alusta ja lopusta muutaman kotimyyntitilaisuuden ja niissä on todellakin myyty vain tuotteita eikä ole edes kysytty sitä, haluaako joku ryhtyä myyjäksi.

        Kenellä on tietoa palkkiojärjestelmästä? Moneltako hengeltä on mahdollisuus saada palkkioita alalinjasta ja miten palkkiot tyypillisellä myyjällä jakaantuvat: alalinja/ oma myynti. Mitkä ovat toiminnan todelliset kulut? Entä syntyvät varastot ja onko esittelykappaleille palautusoikeutta?

        Tupperia sen kummemmin puolustamatta: voidaan laskea samankaltaiseen epäeettiseen toimintaan kuin muukin vm, jos asiat eivät ole kunnossa. Sehän sopii meille vastustajille mainiosti. Ei ole siis olemassa yhtä ainutta firmaa, jonka toimintaa voisi pitää edes vähän eettisesti toimivana ja moraalisesti hyväksyttävänä. Sehän vahvistaa vain tutkimustemme tulokset: kaikki vm-firmat ovat yhtä petollisia ja toimivat yhtä moraalittomasti. No, on siellä varmasti jonkin verran eroja moraalin suhteen, mutta ideana kaikki ovat moraalittomia ja perustuvat myyjien huijaamiseen. Heiltä saadaan rahat ja työpanos ilmatteeksi pääyhtiön sekä ylätasojen muutaman edustajan hyväksi.


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        kokemuksia?

        Olen nähnyt alusta ja lopusta muutaman kotimyyntitilaisuuden ja niissä on todellakin myyty vain tuotteita eikä ole edes kysytty sitä, haluaako joku ryhtyä myyjäksi.

        Kenellä on tietoa palkkiojärjestelmästä? Moneltako hengeltä on mahdollisuus saada palkkioita alalinjasta ja miten palkkiot tyypillisellä myyjällä jakaantuvat: alalinja/ oma myynti. Mitkä ovat toiminnan todelliset kulut? Entä syntyvät varastot ja onko esittelykappaleille palautusoikeutta?

        Tupperia sen kummemmin puolustamatta: voidaan laskea samankaltaiseen epäeettiseen toimintaan kuin muukin vm, jos asiat eivät ole kunnossa. Sehän sopii meille vastustajille mainiosti. Ei ole siis olemassa yhtä ainutta firmaa, jonka toimintaa voisi pitää edes vähän eettisesti toimivana ja moraalisesti hyväksyttävänä. Sehän vahvistaa vain tutkimustemme tulokset: kaikki vm-firmat ovat yhtä petollisia ja toimivat yhtä moraalittomasti. No, on siellä varmasti jonkin verran eroja moraalin suhteen, mutta ideana kaikki ovat moraalittomia ja perustuvat myyjien huijaamiseen. Heiltä saadaan rahat ja työpanos ilmatteeksi pääyhtiön sekä ylätasojen muutaman edustajan hyväksi.

        Tuomitsen Tupperin moraalittomana viritelmänä. Se ei ole pahimmasta päästä huijauksia, mutta silti epäeettisesti toimiva yhtiö myyjien värväysjärjestelmän ja kohtelun vuoksi.

        Tupperware

        Tietolähde: Antti Vanhala, Pyramidisivut/ Teemu Mäntynen, 1997. Tupperwaren kotisivut ja Suomi24 foorumin kirjoittajat.

        Tupperware on esimerkki suoramyynnistä, jossa ei pyritä ensisijassa värväämään uusia myyjiä vaan myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille. Se on kotimyyntiä, jossa pääpaino on tuotteiden myymisellä, ei uusien myyjien värväämisellä. Suuria aloitusmaksuja ei peritä ja riskit ovat lähinnä ajan uhraaminen, koulutusmaksut, lisääntyvät puhelinmaksut ja matkakulut.

        Kotikutsuilla pääpaino on tuotteiden esittelyllä ja myynnillä. Myyjäksi ryhtymisen mahdollisuudesta voidaan kertoa, mutta ensisijainen tarkoitus ei ole värvätä myyjiä vaan myydä tuotteita. Useimmissa muissa yhtiöissä tuotteiden myynti on taka-alalla ja kokoukset ovat tyypillisiä värväyskokouksia, joissa pyritään saaman uusia myyjiä verkostoon eikä myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille. Tupperwaren henki on täten erilainen kuin verkostomarkkinoinnissa, missä tärkein tehtävä on värvätä uusia myyjiä eikä myydä tuotteita verkoston ulkopuolelle.

        En voi pitää Tupperwaren toimintaa eettisesti hyväksyttävänä, koska myös heidän tapansa mainostaa ideaa on harhaanjohtava. Puhutaan riskittömästä tavasta luoda harrastuksesta ura eikä todellisia riskejä ja kulurakenteita kerrota. Lisäksi ideassa käytetään hyväksi ystävyyssuhteita ja kaupallistetaan ne. Esittelykappaleista voi muodostua myyjälle suuret kulut ja niistä koituu hänelle tappioita. Palkkioita saa myös ryhmän kasvattamisesta niin kuin muissakin firmoissa. Myyjien määrää ei rajoiteta tai valvota millään tavalla, joten heitä on liikaa tietyllä alueella, jotta kaikilla olisi tasapuoliset mahdollisuudet saada voittoa toiminnasta. Viimeisenä mukaan lähtevät myyjät joutuvat maksumiehiksi samoin kuin muissakin alan yrityksissä ja heitä johdetaan harhaan totuudenvastaisen markkinoinnin kautta. Tupperware on siitä syystä yhtä tuomittavaa kuin muukin verkostomarkkinointi, vaikka ei pahimmasta päästä olekaan.


        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/suoramyynti.htm#tupper


      • sinä aikamoinen
        phaipola kirjoitti:

        Tuomitsen Tupperin moraalittomana viritelmänä. Se ei ole pahimmasta päästä huijauksia, mutta silti epäeettisesti toimiva yhtiö myyjien värväysjärjestelmän ja kohtelun vuoksi.

        Tupperware

        Tietolähde: Antti Vanhala, Pyramidisivut/ Teemu Mäntynen, 1997. Tupperwaren kotisivut ja Suomi24 foorumin kirjoittajat.

        Tupperware on esimerkki suoramyynnistä, jossa ei pyritä ensisijassa värväämään uusia myyjiä vaan myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille. Se on kotimyyntiä, jossa pääpaino on tuotteiden myymisellä, ei uusien myyjien värväämisellä. Suuria aloitusmaksuja ei peritä ja riskit ovat lähinnä ajan uhraaminen, koulutusmaksut, lisääntyvät puhelinmaksut ja matkakulut.

        Kotikutsuilla pääpaino on tuotteiden esittelyllä ja myynnillä. Myyjäksi ryhtymisen mahdollisuudesta voidaan kertoa, mutta ensisijainen tarkoitus ei ole värvätä myyjiä vaan myydä tuotteita. Useimmissa muissa yhtiöissä tuotteiden myynti on taka-alalla ja kokoukset ovat tyypillisiä värväyskokouksia, joissa pyritään saaman uusia myyjiä verkostoon eikä myymään tuotteita verkoston ulkopuolisille asiakkaille. Tupperwaren henki on täten erilainen kuin verkostomarkkinoinnissa, missä tärkein tehtävä on värvätä uusia myyjiä eikä myydä tuotteita verkoston ulkopuolelle.

        En voi pitää Tupperwaren toimintaa eettisesti hyväksyttävänä, koska myös heidän tapansa mainostaa ideaa on harhaanjohtava. Puhutaan riskittömästä tavasta luoda harrastuksesta ura eikä todellisia riskejä ja kulurakenteita kerrota. Lisäksi ideassa käytetään hyväksi ystävyyssuhteita ja kaupallistetaan ne. Esittelykappaleista voi muodostua myyjälle suuret kulut ja niistä koituu hänelle tappioita. Palkkioita saa myös ryhmän kasvattamisesta niin kuin muissakin firmoissa. Myyjien määrää ei rajoiteta tai valvota millään tavalla, joten heitä on liikaa tietyllä alueella, jotta kaikilla olisi tasapuoliset mahdollisuudet saada voittoa toiminnasta. Viimeisenä mukaan lähtevät myyjät joutuvat maksumiehiksi samoin kuin muissakin alan yrityksissä ja heitä johdetaan harhaan totuudenvastaisen markkinoinnin kautta. Tupperware on siitä syystä yhtä tuomittavaa kuin muukin verkostomarkkinointi, vaikka ei pahimmasta päästä olekaan.


        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/suoramyynti.htm#tupper

        pelle.


        jejejejejeejeeeejejeeeeeeeeeeehheeeheheeehee.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

      Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      79
      7998
    2. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      20
      7454
    3. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

      Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      76
      7430
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      197
      7095
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

      seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      84
      5924
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      82
      5810
    7. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

      Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      104
      5532
    8. Windows-herrasmiehet vs. Kaulahuivikerho

      ======================================== W I N D O W S - H E R R A S M I E H E T ==============================
      Sodat
      0
      4070
    9. Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin

      Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m
      Maailman menoa
      26
      3230
    10. Näytit tosi hyvältä

      Myös uudella tyylillä. 😊
      Ikävä
      60
      964
    Aihe