postipaketti hävinnyt

latele

Laitettu käytettyjä mopon osia postiennakolla ostajalle, ei lunastanut pakettia. Postilta tuli ilmoitus, että paketti palautettu, voi noutaa postista, menin noutamaan, mutta pakettia ei löytynytkään, elikkä paketti hävinnyt. Onko posti korvaus velvollinen?

10

5418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieeeee

Meillä hävisi paketti kerran matkahuollossa, mutta se olikin mennyt väärään matkahuoltoon eikä niiden kone silloin tajunnut ilmoittaa asiasta. Siitä ainakin rahtikorvaukset. En tiedä miten postissa, mutta uskoisin niidenkin korvaavan

• pettynyt

Uskoisin että postin pitää korvata lähetys jos kerran hukkaa. Olen itsekin lähettänyt paljon tavaraa postitse, usein Pk14 paketteina.

Se on erittäin kallista, peruspaketti n. 15 euroa, mutta sillä rahalla ei saa varmuutta. Posti on usein jättänyt rahat tilittämättä, paketti on välillä hukkunut. Joskus mennyt väärään osoitteeseen ym.

Ja jos kyselet tai haluat toiminnasta selvitystä, niin varaudu viikkojen odotukseen...

• missä minun paketti on?

Ja jos kyselet tai haluat toiminnasta selvitystä, niin varaudu viikkojen odotukseen...

Olen odotellut jo vuosia, eikä vieläkään ole kuulunut mitään pakettini kohtalosta. Ehkä tutkivat niin tarkkaan asiaa, että kestää sen tähden niin kauan. Tai sitten ao. hlö on jo siirtynyt eläkkeelle.

• Hande

on tietojeni mukaan jonkinlainen korvausvastuu, mutta ainakin aikaisemmassa duunissani Posti kovasti kadonneen tietokoneen kilohinnalla :-)
      Eli mitään suurempaa korvasuta et varmaankaan saa...

• tittis

Tuosta en tiedä mikä on käytäntö kun paketti häviää sen jälkeen kun se on saapunut paikalliseen postiin. Mutta jos paketti häviää matkalla korvataan se kilokulujen mukaan, silloin korvaus on ihan naurettavan pieni. Vain jos paketti on vakuutettu korvaa Posti todellisen arvon mukaan.

• ihmeessä

te vielä käytätte postia. Epävarmempaa ja kalliimpaa kuljetusmuotoa vaikea etsiä. Matkahuollolta ja esim Kiitolinjalta paremmat palvelut, eikä maksa ainakaan enempää.

• EX-Asiakas
        ihmeessä kirjoitti:

te vielä käytätte postia. Epävarmempaa ja kalliimpaa kuljetusmuotoa vaikea etsiä. Matkahuollolta ja esim Kiitolinjalta paremmat palvelut, eikä maksa ainakaan enempää.

ATK-tavara on katoavaa postissa. Ei ainakaan kannata pistää sisältöä lappuun. Minulta vietiin ensin kiintolevy, mutta sain takaisin, kun uhkasin rikosilmoituksella. Virkailija toi illalla omalla autollaan selvästi avatun paketin mulle kotiin. Lähettivät vielä 7 postimerkkiä, kun levy oli ollut 2kk kateissa, kyllä lämmitti... Nyt sitten vietiin läppäri ja heti 4kk:n ja monen puhelun ja hakemuksen jälkeen sain 40€. Se Itella on sellanen Mafia, että se voi ihan laillisesti duunata henkilökunnalleen halpaa elektroniikkaa. ATK-liikkeet lähettää mieluummin matkahuollon kautta, kun se tulee varmasti perille. Bussikuskeissa kun ei ole liiemmin työllistettyjä.

• EX-Asiakas kirjoitti:

ATK-tavara on katoavaa postissa. Ei ainakaan kannata pistää sisältöä lappuun. Minulta vietiin ensin kiintolevy, mutta sain takaisin, kun uhkasin rikosilmoituksella. Virkailija toi illalla omalla autollaan selvästi avatun paketin mulle kotiin. Lähettivät vielä 7 postimerkkiä, kun levy oli ollut 2kk kateissa, kyllä lämmitti... Nyt sitten vietiin läppäri ja heti 4kk:n ja monen puhelun ja hakemuksen jälkeen sain 40€. Se Itella on sellanen Mafia, että se voi ihan laillisesti duunata henkilökunnalleen halpaa elektroniikkaa. ATK-liikkeet lähettää mieluummin matkahuollon kautta, kun se tulee varmasti perille. Bussikuskeissa kun ei ole liiemmin työllistettyjä.

Mulla on kyllä posti mokaillu ihan riittämiin tuotteiden kanssa! Kerran olin tilannu järkkärin ja palautin sen takasin Anttilaan. No, ne soittikin Anttilasta ja ilmoitti, että osat tuli, mut itse kamera ei ! Kameran arvo oli 699 € ja arvatkaa vaan alkoiko kiehumaan! Kun asiaa selvitettiin niin selvisi, että joku oli avannut mun pakkauksen ja eipä siinä muuta kysymystä todellakaan heränny kuin se, että joku yritti pölliä sen kameran! Postistakin ne selvittelyjen jälkeen myönsi, että mä olin pakannu kameran hyvin ja että niitä ei todellakaan kukaan saa avata välissä vaan ne toimitetaan takaisin avaamattomina! Tuo oli mulle jo kerrasta sellanen juttu, että mä en luota pätkääkään Suomen postiin!

No, nyt on sitten sattunut ehkäpä toinen tapaus. Mä myyn aloe vera tuotteita ja tilaan meiän pääfirmalta tuotteita aika ajoin. Tänään sit seurailin netistä, että onkos se tuote jo tullut postiin ja olihan se netin mukaan ja luki vielä että paketti on luovutettu vastaanottajalle! WTF!!! Mä en oo koko pakettia hakenu enkä oo ees saanu ilmoitusta postiluukkuun! Tässäkin kyse melkein 500 eurosta tuotteita! Kaiken lisäx huomenna on asiakastapaamiset ja tuote-esittelyt. Jos ne nyt on tuon mokannu niin mitä tässä pitäis tehdä? Kuluttaja-asiamieheenkö pitäis olla yhteyksissä vai mihin? Kyse on isosta summasta rahaa ja asiakaskontaktien menettämisestä tuossa tapauksessa! Mun mielestä posti olis tuossa tapauksessa ensinnäkin velvollinen korvaamaan mulle paketin ja samalla myös menetetyt asiakaskontaktit, eli olisko mulla oikeus vaatia niiltä oikeen kunnollista rahallista korvausta?

Niin juu ja sit on ollu noita juttuja kans joissa työntekijä on huolimattomasti kattonu saapuneet postit ja väittänyt kiven kovaa, ettei kyseistä pakettia ole heillä, vaikka ite oon selkeesti koodit niille antanu.

• Ei_postia_enää

Postipakettina ei kannata lähettää mitään (käytettyä) vessapaperia arvokkaampaa. Postilain mukaan korvaus kadonneesta postipaketista on maksimissaan 25€/kg postikulut. Tämä on nykypäivänä jotain naurettavan ja säälittävän väliltä. Minun lähettämäni (myymäni) tavara katosi. Oli pakattu ylimääräiseksi jääneeseen riistakameran laatikkoon ja teipattu kiinni. Laatikko oli sitten kuplakirjeen sisällä. Kirje oli repeytynyt auki ja paketti sisältä kadonnut (varastettu). Mahtoi varasta harmitta kun ei saanutkaan riistakameraa.

Minun tappioksi tuli siis 100€ myymäni tavara, josta sain postilta ruhtinaallisen 25€ korvauksen.

Tästä lähtien lähetän joulukortitkin joko matkahuollon kautta tai tekstiviestinä. Postin kanssa en enää asioi kuin pakosta.

Korvauspolitiikka on sinänsä jännä, että kadonneesta kirjeestä korvataan 50€!?!?

• siittävaansanopalmu

Ja Matkahuoltoko sitten korvaa ruhtinaallisemmin. BUAHHAHHAAAAAAA
        MH:n korvaus muutama vuosi sitten oli 20e/kg kuljetuskulut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7550
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6285
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4417
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3034
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1898
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1531
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1514
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      762
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      703
    Aihe