Kannatusluvuista

Presidentti Halosta kannattaa seuraavaksikin Suomen presidentiksi viimeisten galluo-tietojen mukaan 58 % äänestäjistä. Halonen on SDP:n ja Vasemmistoliiton yhteisehdokas. Näiden puolueiden kannatus viime eduskuntavaaleissa oli yhteensä 34,4 % annetuista äänistä. Tähän verrattuna Halosen suosio on siis noin 24 % suurempi. Selityksenä tähän on se, että Halonen nauttii hyvin suurta suosiota myös muiden puolueiden kannattajien keskuudessa. On oletettavaa, että varsinkin Vihreiden kannattajista suuri osa äänestää Halosta.

Myös Keskustan kannattajien joukossa näkyy lipsumista rivistä. Matti Vanhasen gallup-suosio on noin 19 % ja Keskustapuolueen viime eduskuntavaalikannatus 24,7 %. Siis noin neljännes Keskustan kannattajista on antamassa äänensä muulle kuin Vanhaselle eli todenäköisesti juuri Haloselle.

Kokoomuksen osalta Niinistön gallupkannatus vastaa jokseenkin tarkkaan Kokoomuksen kannatuslukuha eduskuntavaalissa. Näyttää siis siltä, että Kokoomuksen ja SDP:n kannattajat ovat uskollisimpia oman puolueensa ehdokkaalle. Sen sijaan Keskustassa, Vihreissä, RKP:ssa ja KD:ssa vierastetaan omaa ehdokasta. Esim. Matti Vanhanen ei olekaan kovin uskottava ehdokas, kun hän näyttää vähän saatumalta joutuvan erilaisiin rooleihin politiikassa ja asettuu enemmän velvollisuudentunnosta kuin innokkuudesta presidenttiehdokkaaksi. Tällainen vastentahtoisuus ja nahjusmainen syrjäänvetäytyminen onkin ollut Matille tunnusomaista. Hän on toki välillä innostunut ja suutahtanut kuten perustuslakikiistassa mokaten heti itsensä pahemman kerran.

12

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stant

      "Kokoomuksen osalta Niinistön gallupkannatus vastaa jokseenkin tarkkaan Kokoomuksen kannatuslukuha eduskuntavaalissa. Näyttää siis siltä, että Kokoomuksen ja SDP:n kannattajat ovat uskollisimpia oman puolueensa ehdokkaalle."

      Tuohan on sitten täysin ristiriidassa täälläkin esitetyn väitteen kanssa, että Niinistöllä olisi kannatusta yli puoluerajojen.

    • Ökyisäntä

      Ei ole olemassa sen nimistä puoluetta mihin viittaat. Vai onko kokoomus sekoomus ja sdp solistemokraatit...

      Olen itse koettanut esimerkein toitottaa, että gallupit ovat heikkouskoisia varten. Jos ne toteutuisivat, niin Suomessahan olisi nytkin pääministerinä Lipponen ja vihreillä 45 kansanedustajaa vaikeuttamassa ihmisten elämää.

      - Öky

      • sitä...

        ...tietää, mikä kepun nimi milloinkin on?


      • Ökyisäntä
        sitä... kirjoitti:

        ...tietää, mikä kepun nimi milloinkin on?

        Kokeile vaikka yhdistysrekisteriä. Saisitkohan sieltä tietoa. Sitä on jopa yhdistysrekisterin julkisilla internet-sivuilla!


      • Meillä on kyllä ilmeisesti sitten yhteinen tavoite. Sinä luulet, että tavoitteeseen olisi jo päästy, minä taas uskon, että siihen menee vielä tovi. Se puolue, jonka toivomme kuolevan pois, on vielä olemassa toisin kuin väität. Mutta kyllä se siitä vähitellen poistuu samoihin multiin ikääntyvien ökyisäntien ja muiden turpeenpureksijoiden kanssa. Poistuu vaikeuttamasta ihmisten elämää, mitä riesaa on sietämättömän kauan jo kestänytkin.

        Ennen lopullista niittiä tämä kyseinen puolue muuttanee vielä kerran nimensä, tällä kertaa ehkä "Maataloussosialistiseksi konkurssipuolueeksi".


      • KANERVA
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Meillä on kyllä ilmeisesti sitten yhteinen tavoite. Sinä luulet, että tavoitteeseen olisi jo päästy, minä taas uskon, että siihen menee vielä tovi. Se puolue, jonka toivomme kuolevan pois, on vielä olemassa toisin kuin väität. Mutta kyllä se siitä vähitellen poistuu samoihin multiin ikääntyvien ökyisäntien ja muiden turpeenpureksijoiden kanssa. Poistuu vaikeuttamasta ihmisten elämää, mitä riesaa on sietämättömän kauan jo kestänytkin.

        Ennen lopullista niittiä tämä kyseinen puolue muuttanee vielä kerran nimensä, tällä kertaa ehkä "Maataloussosialistiseksi konkurssipuolueeksi".

        ..pää turpeeseen ennenkuin nuorilla vireillä viljelijöillä ja jo senkin vuoksi kun sulta loppuu ravinto paljon aikaisemmin.

        Ei auta sanoa,että ulkomailta saa sillä viljelijä sen joka tapauksessa sulle tuottaa.
        Vai oletko opetellut olemaan syömättä tiedät varmaan miten silloin käy no siinä ei voita kun koko tämä saitti.


      • KANERVA kirjoitti:

        ..pää turpeeseen ennenkuin nuorilla vireillä viljelijöillä ja jo senkin vuoksi kun sulta loppuu ravinto paljon aikaisemmin.

        Ei auta sanoa,että ulkomailta saa sillä viljelijä sen joka tapauksessa sulle tuottaa.
        Vai oletko opetellut olemaan syömättä tiedät varmaan miten silloin käy no siinä ei voita kun koko tämä saitti.

        Sulla on kyllä maanläheisiä ajatuksia, et ole kovin isoksi kasvanut kanerva sitten kuitenkaan. Jos jotain voi päätellä juttusi tasosta, ja miksei voisi.

        Saavathan ne viljelijät tuottaa vaikka kuinka paljon ruokaa. Kyllä minä ostan, mitä syön. Eihän asia nyt mitenkään liity siihen, onko Kepua olemassa vai ei. Lisäksi olen valmis maksamaan viljelijöille täyden hinnan tuotteista eli sen, mikä on markkinahinta vapailla markkinoilla.

        Ja jos eivät suostu myymään, niin kyllä konstit löytyy siihenkin. Sattuu olemaan tuota maata sen verran omistuksessa ja kuokat sekä muut vehkeet löytyy. Sen verran taitoa ja kokemustakin, että pottua ja vihannesta tulee komeita satoja. Kalaverkotkin on ja oikeus yhteisiin vesiin. Hirsiporukoihin en kuulu, sillä en ilkeä ampua eläintä. Että ei tämä nyt niin helposti käy kuin sinä kuvittelet.


      • nuutti niinistö
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Meillä on kyllä ilmeisesti sitten yhteinen tavoite. Sinä luulet, että tavoitteeseen olisi jo päästy, minä taas uskon, että siihen menee vielä tovi. Se puolue, jonka toivomme kuolevan pois, on vielä olemassa toisin kuin väität. Mutta kyllä se siitä vähitellen poistuu samoihin multiin ikääntyvien ökyisäntien ja muiden turpeenpureksijoiden kanssa. Poistuu vaikeuttamasta ihmisten elämää, mitä riesaa on sietämättömän kauan jo kestänytkin.

        Ennen lopullista niittiä tämä kyseinen puolue muuttanee vielä kerran nimensä, tällä kertaa ehkä "Maataloussosialistiseksi konkurssipuolueeksi".

        onko vielä olemassa sun rakkaat; suomen salaatinlehtien yhdistys, kurpitsahdistys ja anja kaurasen sairasyhdistys?


      • nuutti n
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Sulla on kyllä maanläheisiä ajatuksia, et ole kovin isoksi kasvanut kanerva sitten kuitenkaan. Jos jotain voi päätellä juttusi tasosta, ja miksei voisi.

        Saavathan ne viljelijät tuottaa vaikka kuinka paljon ruokaa. Kyllä minä ostan, mitä syön. Eihän asia nyt mitenkään liity siihen, onko Kepua olemassa vai ei. Lisäksi olen valmis maksamaan viljelijöille täyden hinnan tuotteista eli sen, mikä on markkinahinta vapailla markkinoilla.

        Ja jos eivät suostu myymään, niin kyllä konstit löytyy siihenkin. Sattuu olemaan tuota maata sen verran omistuksessa ja kuokat sekä muut vehkeet löytyy. Sen verran taitoa ja kokemustakin, että pottua ja vihannesta tulee komeita satoja. Kalaverkotkin on ja oikeus yhteisiin vesiin. Hirsiporukoihin en kuulu, sillä en ilkeä ampua eläintä. Että ei tämä nyt niin helposti käy kuin sinä kuvittelet.

        Mitä viel voisit kadehtia...keksi itse lisää


    • Ajattele!

      Äärisosialistien hallussa olevan valtamedian valhegalluppeja. Erkko on käynyt voitelemassa miljoonillaan nämä galluptoimistot.

      Hirveätä, kun ihmiset ovat niin manipuloitavissa.

      62-vuotiaan äärivasemmistolaisnaisen kannatus, joka kerta toisensa jälkeen on tv-tentissä huonoin ja on yksinkertaisesti paskin ehdokas kaikista kannatus EI OLE 58%. Käyttäkää nyt vähän aivojanne! Se on korkeintaan 35%, hyvä jos sitäkään.

      Halonen sai viime vaaleisssa 51,6% äänistä ja siksi koska OLI NAINEN ja Suomeen oli tilauksessa NAISPRESIDENTTI!

      Ajatelkaa nyt vähän! Nämä "gallupit" ei kerta kaikkiaan pidä paikkaansa.

      Viime vaaleissa pienet puolueet saivat yli 13% äänistä ja NYT ON SENTÄÄN HYVÄT EHDOKKAAT!

      ÄLKÄÄ OLKO HÖYNÄT MANIPULOITAVISSA! AJATELKAA!

      • Kun tuollaisia tekstejä lukee, niin pakko on alkaa uskoa, että Kepu on maaseudulla uskotellut ihmisille vaikka mitä hölynpölyä. Aiemmin uskoin, että kaikenlaiset jutut kepulaisesta ahdistavasta ilmapiiristä, suvaitsemattomuudesta ja totuuden karkeasta vääristelystä olivat vain pahansuopaa höpinää. Mutta sinä kyllä panet uskoni aika lujille.


      • nuutti niinistö
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kun tuollaisia tekstejä lukee, niin pakko on alkaa uskoa, että Kepu on maaseudulla uskotellut ihmisille vaikka mitä hölynpölyä. Aiemmin uskoin, että kaikenlaiset jutut kepulaisesta ahdistavasta ilmapiiristä, suvaitsemattomuudesta ja totuuden karkeasta vääristelystä olivat vain pahansuopaa höpinää. Mutta sinä kyllä panet uskoni aika lujille.

        minua masentaa, kun solistemokraatit ovat tulleet tänne parempaa maailmaa rakentamaan. Eikö oo ollu kannatusta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe