moi. mun ongelmat alko jo monta vuotta sitte ku söin ekan jonku antibiootti kuurin se kesti vuoden ja sen ohella piti käyttää joitakin voiteita. noh tämän kuurin jälkeen akne tuli takasin ja söin toisen samanlaisen kuurin.
siitä meni suunnillee vuosi kun akne oli entistä pahempi joten söin ekan n.9kk roaccutan kuurin (niitä vahvempia). tän kuurin jälkeen oli noin puoli vuotta kun akne tuli takas. ja niimpä uusin taas tämänkin roa kuurin.
ja nyt tuosta kuurista on melkeen puoli vuotta ja finnit uhkaavat tulla takasin. nyt niitä on vaan muutama, mut tästä se on aina alkanu vaan pahentumaan :(
eli olisko kellään mitään vinkkiä, ku mä en oikeesti enää jaksa mitää lääke kuureja... kaikki neuvot ovat tarpeeseen!
siitä meni suunnillee vuosi kun akne oli entistä pahempi joten söin ekan n.9kk roaccutan kuurin (niitä vahvempia). tän kuurin jälkeen oli noin puoli vuotta kun akne tuli takas. ja niimpä uusin taas tämänkin roa kuurin.
ja nyt tuosta kuurista on melkeen puoli vuotta ja finnit uhkaavat tulla takasin. nyt niitä on vaan muutama, mut tästä se on aina alkanu vaan pahentumaan :(
eli olisko kellään mitään vinkkiä, ku mä en oikeesti enää jaksa mitää lääke kuureja... kaikki neuvot ovat tarpeeseen!
Vastaukset 6
Vanhimmat
Itse olen saanut paremman ihon, kun olen juonut 2 litraa vettä päivässä, ulkoillut paljon ja syönyt soijaa. En tiiä, onko lisäaineilla huonoja vaikutuksia ihoon.
nämä on taas näitä syökää kunnolla viestejä.Ei sitä aknea paranna mikään vedenjuominen!ehkä saattaa hieman kirkastaa ihoa mutta kuka sitä huomaa ku naama on punaisia paiseita täynnä.(olen jo vuosia sitte kokeillu Kaiken maailmatun sinkit,hiivat,vedet,rasvat,putsarit jne jne.)En osaa sanoa neuvoksi muuta kuin lääkekuurille.Taistelu jatkuu edelleen..
Ei pahinta aknea parnna mikään. Odotin itsekin kymmenen vuotta ihmettä, kaikkine mahdollisine hoitoineen ja sinkkeineen. Ja lopputulos on alkanut varmistua: ei lääketieteen keinoin. Ehkäpä krooninen akne onkin jokin aineenvaihdunnan laajempi ilmiö, eikä pelkästään ihon. Olen väkisin asennoitunut hyväksymään ihon poikkeavuuden. Ei ole helppoa, mutta minkäs teet, kun hoitoa ei tunnu olevan. Meitä kroonikkojakin on, kaikissa ikäluokissa.
Hei. Mä oon huomannu et ummetus pahentaa mun ihoo. Samoin juusto. Seuraavana päivänä on heti finni, pari. Ihme kyllä, samoin esim. suklaapatukkakin tekee näpyt. Mä käytän nyt apteekin Avenea ihonpuhdistukseen ja ceralan voidetta. Oon kokeillu melkein kaikenlaiset voiteet esim. Kalliit dermalogigat, hedelmähappokuorinnat,(kerran kuussa sekä ihonpuhdistus)n. melkein vuosi. Rahaa meni sikana ja tulos oli TÄYSI NOLLA. iho oli vähän pehmeämpi, mutta näppyjä tuli silti. Ne oikein koteloitui, eli patteja kuukausikaupalla mut ne ei KYPSYNY että ne olisi voinut puristaa. Nyt vain pesen ihon, en laita voidetta pesun jälkeen, kiristää ja hilseilee n. 20 minuuttia, sit iho tuottaa itse rasvan siihen ja iho ei mene tukkoon. Raskaat voiteet kannattaa jättää väliin. Mulla oli oikeita kestofinnejä: Poskessa ja leuassa. Ne ei lähteny kun laitoin joka päivä kuivattavaa puikkoa (asetyylisalisyyli) ja sit kun lakkasin sen laittamisen näpyt lähti! Ihme. Siinä oli joku ärsytystila Kierre menossa?? Nyt jouduin aloittamaan antihistamiinin kun ripsien värjäyksestä tuli allerginen reaktio.. TIedätkö mitä?? Kun olin käyttänyt antihistamiinia ainoastaan pari päivää, iho alkoi oikein kaunistua, tulehdus väheni.. Luulen että finnit voi olla myös allerginen reaktio johonkin..
Mullakin oli aikaisemmin roa kuuri vajaan vuoden. Se auttoi silloin, mut nyt iho on siis pahentunut uudestaan. Söin v. 2000- 2001 roaa, nyt v. 2004 syksy alkoi ongelmat, ensin kuivumista, sitten näppyjä talvella 2005. Nyt aika rauhallinen. Syön antihistamiinia vieläkin. Maksaa 3,50 euroo / kk, Cyrtec, saa myös ilman reseptiä..Kokeile, ei maksa paljon!! Samoin Ceralan voide n, 3 euroo apteekista.
Älä hyvä ihminen ala mainostamaan antihistamiinia täällä aknelääkkeenä!
Olen itse erilaisista pahoista allergioista kärsivä ja tiedän antihistamiineista lähes kaiken.
Ensinnäkin tuo mainostamasi Zyrtec on kyllä reseptivapaa lääke (ainakin muutaman kuukauden ajaksi), mutta pitkäaikainen kaikkien antihistamiinien käyttä vaatiikin sitten lääkärin luokse menemisen!
Tämä mm siksi, että antihistamiinit ovat keskushermoston kautta toimivia lääkkeitä. Niiden kanssa ei saa pelleillä!
Ja esim Zyrtec-tablettien syönnissä on noudatettava erityistä varovaisuutta (vaikka ne ovatkin yhdet markkinoiden lievimmistä antihistamiineista). Zyrtecin kanssa, kuten muidenkin antihistamiinien kanssa, tablettien ottamisvälin pitää olla vähintään 8 tuntia, jos siis ottaa enemmän kuin yhden tabletin päivässä.
Yliannostuksesta voi seurata sydämen rytmihäiriöitä, verenpaineen nopea lasku (jonka seurauksena vaipuu nopeasti tajuttomaksi), väsymystä (erit duactin ottaminen nukuttaa moneksi tunniksi)..jne jne.
Eli älkää kukaan olko niin tyhmä että menisitte leikkimään terveytenne kustannuksella popsimalla antihistamiineja.