Hei kaikki kanssasisaret!
Odotusta nyt rv8 4 ja kahden viikon ajan on ollut kokoaikaista etovaa oloa. Ruoka ei tule ylös kuin kauheana närästyksenä ja alas ruokaa saa vain kourallisen kerrallaan :( Muita kohtalotovereita?! Olisiko kellään asian jo kokeneella joitain hyviä neuvoja? Milloin teillä on olo helpottanut?!
APUA HUONOON OLOON...
23
8051
Vastaukset
- äiti
Kaikissa raskauksissani olen saanut pahoinvointiin apua homeopatiasta. Kannattaa kokeilla.
- mui
hei
tuo akuranneke toimii todella hyvin. se painaa ranteessa akupisteeseen joka poistaa tai vähentää pahaa oloa (minulla poisti) tee haku "akuranneke" tossa keskustelu haussa niin löydät teko ohjeen ja kannattaa ainakin kokeilla vaikka saattaa kuulostaa epäilyttävältä. minulle tätä suositteli ihan lääkäri ja se toimi minulla erittäin hyvin :)- PCB
Mihin kohtaan rannetta se magneetti tulee laittaa?
- pahenee vaan
Mulla on 7 1 ja koko ajan vaan etova olo pahenee. Oksentamaan en pysty (voisi helpottaa välillä), mutta närästää erityisesti aamulla aivan älyttömästi, vatsa on sekasin ja oon välillä kuin kalkkilaivan kapteeni, kun on niin järkyttävän yököttävä olo. Yhtään ei saa tulla nälkä, tai sitten on hel***ti irti
Tässä min konsteja:
-ruokaa pieni pala kerrallaan, vaikka teelusikalla, jos ei muuten tunnu pysyvän mahassa
-sängyn viereen valmiiksi esim. banaani tai avaamaton mehutetra, jotta heti saa jotakin jopa keskellä yötä tai aamulla, jos alkaa kuvottamaan
-pieniä aterioita usein
-ei nopeita sokereita (eli herkkuja, snif), jolloin on tasaisempi olo kun verensokeri ei vaihtele
-ei vahvoja mausteita tai käristettyä ruokaa, mikä voisi lisätä närästystä
-lepoa, lepoa ja lepoa -> väsymys pahentaa oireita
-vettä tarpeeksi, etenkin jos oksentelee tai ripuloi
Tsemppiä! Kait tämä joskus helpottaa, ainakin kaikilla kavereillani on tauonnut jossakin 12-12 viikon hujakoilla. Onneksi kohta on joulu, saa edes pari päivää hengähtää töistä. - taas loppui :(
Ei se paha olo kivaa ole mutta yritä ajatella asia niin että niin kauan kun tekee pahaa niin pikkukaverilla on hyvä olla. Iloista odotusta ja kaikesta huolimatta nautinnollista odotusta!
- kahden lapsen äiti
Molemmilla raskauskerroillani kuvottava olo kesti noin viikolle 20 siis noin raskauden puoliväliin asti. Syö pientä raikasta ruokaa ja usein (hedelmiä, vihanneksia, pirtelöitä, maitoa jne). Itseäni helpotti kivennäisvesi ja kokis, jota sallin itselleni pienen pullon päivässä (terve lapsi tuli). Lepää ja ulkoile. Vältä julkisia kulkuvälineitä. Oksensin itse bussi- ja metromatkan jälkeen jo pelkästään kanssamatkustajien hajuista johtuen. Etsi itsellesi siis se ruoka ja elämäntapa joka helpottaa, mutta ikävä kyllä mikään ei tosiaan poista huonoa oloa kokonaan. Tutkimusten mukaan kuitenkin naiset jotka voivat alkuraskaana huonosti saavat keskimäärin vähemmän keskenmenoja. Se lohduttaa. Ainakaan minä en saanut yhtään keskenmenoa ja ikää oli jo 34 v kun aloitettiin lapsenteko.
- äiti 7kk pojan
mullakin oli siis ihan kauheet pahoin voinnit jopa 3kk ajan... oksentelin ja kaikki mitä sain alas tuli myös ylös!!! ihan kauheeta... miehenikin ihmetteli kovasti asiaa ja sanoi parikin kertaa että voi veeee tällästäkö tää nyt on... =) mutta sitte se onneksi meni ohi mutta kyllä mä oksentelin niin kauan kun vaan poika mahassa oli!! ja heti synnytyksenkin jälkeen 5 kertaa!! toivon todella että seuraava kerta ei olis niin paha!!! voimia sulle ja ihanaa odotus aikaa!!! mäkin kaipaan raskaus aikaa toisaalta!! kaikki höösäs ympärillä ja ne passas mua kun niiltä jotai pyysin!!! ;)
Mulla on kanssa huono-olo. On ollut koko tän alku ajan, oon nyt rv 10 6. Oksentanut en onneksi ole kuin kaksi kertaa... viime viikolla ja tänä aamuna. Ihan ahdistaa ja pelottaa lukea täältä näitä juttuja kuinka huono-olo on kestänyt rv 20 saakka, mä kun ajattelin että tammikuussa alkais mulla oleen ohi tää..
Mutta kyllähän se on kai aika monella helpottanutkin viikon 13 paikkeilla, nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että niin kävis meillekin! Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että mulla auttaa huonoon oloon kylmä.. Kun syö mehujäätä tai imeskelee jäisiä mansikoita niin se auttaa.. ainakin hetkeksi!
Tsemppiä ja jaksamista!- tytsi
kaikille vastanneille... täytyypi ottaa vaaria noista neuvoista ;) Sinnitellään päivä kerrallaan. Vielä olisi jaksettava muutama viikko kunnes kerrotaan tuleville isovanhemmille ja sitten mun ei tarvitse enää esittää töissäkään tekopirteetä, koska appivanhemmat on mun esimiehiä :) Odotan vain että pääsen höösäyksen kohteeksi ;D Tässä lähden nyt kaupungille hommaamaan akurannekeen tekotarpeita!!!
Tsemiä kaikille! - blondi-72hki
neljän tytön kanssa aikaa huomaamattomasti ohi eli valitsin ruokia jotka eivät ole liian raskaita ja ulkoilin mahdollisimman paljon eli kyllä se vähitellen helpottaa kun vain aikaa kuluu hieman. ONNEA odotukselle!
- skja
Kun käyt seuraavan kerran neuvolassa,pyydä että ottaisivat verensokeri arvot.Eihän niissä varmaan mitään poikkeavaa ole,mutta kannattaa varmistaa.Itelläni tuli vuosi sitten raskaus ajan diabetes,josta pääsin eroon heti synnytettyä.
- kokenut
Kun menet nukkumaan, laita näkkäri tai joku voilepä aamuksi yöpöydällesi odottamaan aamua.
Sitten aamulla ennekuin nouset ylös syöt sen,
sitten vasta nouset ylös, aika hassua. Mutta se tepsi itselleni.
Hyvää odotusaikaa Sinulle, t,äippä- äippä
...tulee se yrjö kylään heti heräämisen jälkeen niin näkkäri on tosi tympeää oksennettavaa. Itse kävin nopsaan juomassa suoraan purkista piimää ja sitte kaulailemaan vessanpönttöä. Oli helppo oksentaa... Sitten maistui aaamupala...jonka kyllä senkin jouduin usein syömään kahteen kertaan, kun eka ei pysynyt sisällä.
- Aikansa kutakin
Imeskele väkeviä pastelleja, esim. kurkkupastilleja. Itsellä paha olo pysyi kurissa niin kauan kun suussa oli jotain raikasta imeskeltävää.
- marjut
Moi, mulla eka raskaus oli kaksosraskaus ja närästys sen mukainen. Luulin tosiaankin kuolevani, kun välillä kirjaimellisesti konttasin lattialla. Närästi niin pirusti. Mun mummi neuvoi syömään raakaa perunaa ja se todellakin auttoi melkoisesti. Se on kuulemma vanhan kansan konsti. Kannattaa kokeilla. Eihän se mikään kulinaristinen nautinto ole, mutta mä olisin syönyt vaikka kiviä jos siitä olisi apua saanut. Niin kamalaa korvennusta en ole sen jälkeen kokenut, huh.
Onnea odotuksellesi:) - llkkj
Tuoretta inkivääriä palanen tai raasteena kuuman teen joukkoon monta kertaa päivässä.Auttaa myös merisairauteen ,reumaan ym.
- äippä
auttoivat mulla ja se, että lähes koko ajan söin jotain. Eli verensokeri ei kestä laskea yhtään, heti kuvotus kovenee ja kamalinta on jos joutuu yökkäämään kun maha on tyhjä ja lopulta oksennat sappinesteet... kokemusta on tästäkin.
Mulla teki mieli jääkaappikylmiä appelsiineja ja mansikoita. Lisäksi porkkanoita ja suklaata. Jos kovaa närästää niin koita syödä mannapuuroa ja maustamatonta jogurttia. Itse voin pahoin puoleenväliin raskautta, yötä päivää... Jaksamista sinulle, palkinto on sen arvoinen! :) - 9kk oksentanut
Apteekissa myydään käsikauppa pahoinvointilääkkeitä joita voi ottaa myös odotusaikana, minulle lääkäri määräsi Postafeniä aikanaan ja sain niistä avun.
- 2 lapsen äiti
Kaksinkertaisesta kokemuksesta voin sanoa, että Postafen TODELLA auttaa lähes välittömästi ja täydellisesti. Oksensin ihan jatkuvasti 16 viikolle asti kummastakin lapsestani 5 min välein kunnes sain lääkkeen. Postafen on tutkittu, täysin turvallinen ja edullinen. Suosittelen lämpimästi!!!
- manta04
...viimeistään sitten kun vauva syntyy. Itselläni molempien raskauksien aikana oli jatkuva kuvotus ja paha maku suussa. Ainut apu oli lepo, kun tuli oikein huono olo ei auttanut muuta kuin heittää pitkäkseen ja sitä kesti rv5:ltä aivan loppuun asti, mutta loppuuhan se ajallaan. Tsemppiä ja mukavaa joulun odotusta!
- "tonttu"
Hei,tyttäreni sai avun akupunktiosta raskausajan pahoinvointiin,kävi kerran hoidossa,ja sinne hoitopöydälle jäi etova olo ja oksentelu.Toisille ei riitä kerta vaan hoito uusittava.Onnea odotukseen ja hyvää joulua Sinulle!
- minulla
Heipä hei!
Kaikille ei mikään konsti tepsi. Minä olen odottanut kolme kertaa ja oksentanut koko raskaus ajan loppuun asti. Etova olo loppuu synnytyksessä, mutta siihen on ehtinyt niin tottua, että tuntuu kummalta, kun sitä etovaa oloa ei tulekaan enää, kun nyytti on kainalossa. Sitä odottaa muutaman päivän, että milloin se tulee, mutta ei tulekaan. Minulla se on aina ollut niin rajuna, että olen oksentanut joka päivä ja usein yölläkin. Mutta onneksi olen harvinainen poikkeus. - pikku myy
Sitruuna autto ainakin mulla,kokeile!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642