Mitä ovat nämä bussit, joiden keulalla on valtava hymy ja kyljessä lukee Scala? Ihmetyttää vain niiden istuimet. Kuka älypää on keksinyt laittaa istuinosan melkein joka penkissä osoittamaan alaspäin? Niin, että koko ajan on tunne, että on putoamassa penkiltä. Tällaisia lintulautabusseja ei pitäisi Helsingin seudulle hyväksyä!
Hymybussin penkit
22
2081
Vastaukset
- ne on
Lahden autokorin scanian alustalle rakentamia. Takana voimakas menevä pärinä niinkuin pitää. Ainakin muutamissa busseissa joita käytän on istuimet mukavan ylhäällä. Ehkä pätkälle tulee tunne että penkiltä valuu.
- Seija Vantaa
Päristelijöillekö niitä busseja suunnitellaan? Luulisi olevan tärkeintä, että asiakas istuu kyydissä mukavasti, toisin kuin tässä mainitussa mallissa. Olen nimittäin huomannut saman asian.
- Työmatkalainen
Olen samaa mieltä Seijan kanssa, että kyseisen linja-auto tyypin istuimet ovat todella ikäviä. Joudun sellaisessa vinossa kiikkutuolissa istumaan melkein joka aamu ja ilta työmatkan eikä todellakaan ole mikään riemukas kokemus.
- Linja-autohårrastaja
Tarkoitatko pärinäksi sitä separaattorin ääntä, joka kuuluu tyhjäkäynnillä moottorista? Ei tule kovin menevää tunnelmaa, kun kone sanoo fläp fläp fläp fläp fläp fläp
- dösäkuski
Linja-autohårrastaja kirjoitti:
Tarkoitatko pärinäksi sitä separaattorin ääntä, joka kuuluu tyhjäkäynnillä moottorista? Ei tule kovin menevää tunnelmaa, kun kone sanoo fläp fläp fläp fläp fläp fläp
Sitä kutsutaan "alan miesten joukossa" lopotukseksi. Siitä kaikki L94 Scaniat on saaneetkin nimityksen "lopotin". Paskoja alustoja kaikki tyynni, jouset olisi voineet asentaa samaan hintaan :(
- KoskisVilhu
dösäkuski kirjoitti:
Sitä kutsutaan "alan miesten joukossa" lopotukseksi. Siitä kaikki L94 Scaniat on saaneetkin nimityksen "lopotin". Paskoja alustoja kaikki tyynni, jouset olisi voineet asentaa samaan hintaan :(
Suurin osa meistä kuskeista rakastaa Scaloja, koska ne nyt vain ovat niin ihania.
- ne on
dösäkuski kirjoitti:
Sitä kutsutaan "alan miesten joukossa" lopotukseksi. Siitä kaikki L94 Scaniat on saaneetkin nimityksen "lopotin". Paskoja alustoja kaikki tyynni, jouset olisi voineet asentaa samaan hintaan :(
Matalalattiabussit on todella tökkiviä kuopissa kaikki tyynni. Ihan eri juttu matkustaa vaikka Eaglella.
Ja vaikka tuota matalan Scanian äänieristämättömän moottorin ääntä on kiva kuunnella vähän matkaa, niin kyllä YTV saisi hiljasempaa vaatia.
Itse kylläkin tykkään noista Scalan penkeistä. Lahtelaisten penkit on muutenkin toisinaan hieman suurempia kuin kilpailijoissaan. - Kartsa86
Työmatkalainen kirjoitti:
Olen samaa mieltä Seijan kanssa, että kyseisen linja-auto tyypin istuimet ovat todella ikäviä. Joudun sellaisessa vinossa kiikkutuolissa istumaan melkein joka aamu ja ilta työmatkan eikä todellakaan ole mikään riemukas kokemus.
Olen matkustanut Linja-autoissa viimeiset 3.Vuotta
Ja olen todennut että Vainion busseissa on paras palvelu, penkit, kuskit ja todella hiljainen ääni bussin sisällä ehdottomasti ps.Hvää joulua bussi kuskeille he ovat myös ihmisiä muistakaa se.
- Saampsa
Istuimet ovat mitä ovat, sillä Lahden Autokorin alunperin suunnittelema istuin ei täyttänyt YTV:n mittavaatimuksia. Lopullinen Scalan perusistuin on nopeasti nämä vaatimukset täyttämään väännetty rohjake, joka ei kyllä vastaa vaatimuksia edes lyhyellä matkalla.
- Määki
Onhan nuo Scalan penkit pikkasen epämukavat tuon kallistuksen takia.. katsokaapa millasilla penkeillä länsinaapurit varustaa scalansa.. http://update.econnection.fi/autokori/nestori/kuvat/94/1a7d551b7a24017f7aee8038d8fbd487.jpg
- millaiset
millaiset autot suomessa on pikavuoroissa. On ne vähäsen paremmat kuin scalat.
- Määki
millaiset kirjoitti:
millaiset autot suomessa on pikavuoroissa. On ne vähäsen paremmat kuin scalat.
Nuo scalat jotka on tuommoisilla penkeillä ovat ihan lähi ja kaupunkiliikenteessä ruotsissa.. Pikavuoroautotkin on aivan toiselta planeetalta kuin suomessa olevat.. Suomessa tehtyjä busseja mutta paremmilla varusteilla..
- hyväthän ne on
Kyllä Scalan penkit aina voittaa 80-ja 90-luvulla paljon HKL-BLin Wiima K202-busseissa käyttämät kovat penkit (kovia penkkejä ei noissa busseissa ollut HKL-Blin lisäksi muilla kuin edesmenneellä STAlla mutta ei STAllakaan kaikissa busseissa) joissa ei ollut pehmustetta lainkaan. Ei niillä kärsinyt istua kuin pari minuuttia ja sitten pois, mutta jos istuit 20 minsaa niin kyllä perse puutui niissä penkeissä.
ex-yhtiöt Vantaan liikenne, Liikenne Oy, Hakunilan liikenne Oy, Espoon auto jne sentään käyttivät 80-90 luvuillakin pehmustettuja penkkejä.
Nykyisen HelBin Scala-bussien penkit on noihin penkkeihin verrattuna mukavuudeltaan suorastaan loistavan hyvät.- Ostettava kai Volvo S80
Puhumattakaan, jos vertaa 1930-luvun linja-autojen puupenkkeihin.
Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat, kun 2000-luvulla tarjotaan tuollaisia selityksiä. - ...aina..
Ostettava kai Volvo S80 kirjoitti:
Puhumattakaan, jos vertaa 1930-luvun linja-autojen puupenkkeihin.
Ei ihme, että matkustajat kaikkoavat, kun 2000-luvulla tarjotaan tuollaisia selityksiä.Aina löytyy ihmisiä jotka valittavat kaikesta, kai busseihin pitäisi rakentaa luxus-sohvia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Vaikka kaipa aina joku keksii jotain valittamista.
Omasta mielestäni kyllä parempaan suuntaan on menty.
Ja mitä kaikkoamista? Selityksiä? Minä vain kerroin oman mielipiteeni millaista on ollut matkustaa bussilla silloin kun penkit olivat kovia ja millaista on nyt. Kai minä matkustajana saan esittää mielipiteeni vai mitä, tuleva S80:n omistaja? Toivottavasti ostat sen eikä sinun marinoitasi enää kuulla. - liikennöitsijät
...aina.. kirjoitti:
Aina löytyy ihmisiä jotka valittavat kaikesta, kai busseihin pitäisi rakentaa luxus-sohvia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Vaikka kaipa aina joku keksii jotain valittamista.
Omasta mielestäni kyllä parempaan suuntaan on menty.
Ja mitä kaikkoamista? Selityksiä? Minä vain kerroin oman mielipiteeni millaista on ollut matkustaa bussilla silloin kun penkit olivat kovia ja millaista on nyt. Kai minä matkustajana saan esittää mielipiteeni vai mitä, tuleva S80:n omistaja? Toivottavasti ostat sen eikä sinun marinoitasi enää kuulla.käyttivät toki paljon enemmän paikallisliikenteen autoissa pehmeita kunnon penkeillä varustettuja autoja, mutta kilpailutukset (halvempi) ja ilkivalta (vaikeampi rikkoa) aiheuttivat että käyttöön otettiin kovat "karvakuppipenkit"
ETTÄ SITÄ SAA MITÄ TILAA, pätee edelleenkin...
Aikoinaan Espoon Auton aikana ajomestari kerran soitti yhden penkkiä tuhonneen koululaispojan kotiin, jolloin pojan isä oli vain todennut että "johan me ollaan kerran veroilla ne penkit maksettu"...!! - JBA-831
"Kyllä Scalan penkit aina voittaa 80-ja 90-luvulla paljon HKL-BLin Wiima K202-busseissa käyttämät kovat penkit (kovia penkkejä ei noissa busseissa ollut HKL-Blin lisäksi muilla kuin edesmenneellä STAlla mutta ei STAllakaan kaikissa busseissa) joissa ei ollut pehmustetta lainkaan."
Eipäs yleistetä liikaa, sillä myös joissain HKL-Bussiliikenteen busseissa on kunnolla pehmustetut penkit. - mutta pääosin
JBA-831 kirjoitti:
"Kyllä Scalan penkit aina voittaa 80-ja 90-luvulla paljon HKL-BLin Wiima K202-busseissa käyttämät kovat penkit (kovia penkkejä ei noissa busseissa ollut HKL-Blin lisäksi muilla kuin edesmenneellä STAlla mutta ei STAllakaan kaikissa busseissa) joissa ei ollut pehmustetta lainkaan."
Eipäs yleistetä liikaa, sillä myös joissain HKL-Bussiliikenteen busseissa on kunnolla pehmustetut penkit.HKL-BLin busseissa oli 80-90 luvuilla kovat penkit. Aavistuksen pehmustetta tuli penkkeihin sitten 90-luvulla.
Jos HKL-BLillä on ollut kunnolla pehmustetut penkit niin en tiedä siitä.
Tosin muistan että 70-luvun busseissa oli kyllä todella kunnolla pehmustetta. Penkkien päälliset oli vihreää tekonahkaa, joten ne saattoi olla hiukan...liukkaat. :) - Penkinkuluttaja vielä
...aina.. kirjoitti:
Aina löytyy ihmisiä jotka valittavat kaikesta, kai busseihin pitäisi rakentaa luxus-sohvia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Vaikka kaipa aina joku keksii jotain valittamista.
Omasta mielestäni kyllä parempaan suuntaan on menty.
Ja mitä kaikkoamista? Selityksiä? Minä vain kerroin oman mielipiteeni millaista on ollut matkustaa bussilla silloin kun penkit olivat kovia ja millaista on nyt. Kai minä matkustajana saan esittää mielipiteeni vai mitä, tuleva S80:n omistaja? Toivottavasti ostat sen eikä sinun marinoitasi enää kuulla.Tulihan se nyt selväksi, että pitää tyytyä paskaan, eikä valittaa, jos hymykeulabussien penkit ovat surkeita. Ja tilaakin tulee enemmän sitä mukaa kun ajattelukykyiset asiakkaat äänestävät jaloillaan ja katoavat henkilöautojen käyttäjiksi.
- syöksy sementtiin
Penkinkuluttaja vielä kirjoitti:
Tulihan se nyt selväksi, että pitää tyytyä paskaan, eikä valittaa, jos hymykeulabussien penkit ovat surkeita. Ja tilaakin tulee enemmän sitä mukaa kun ajattelukykyiset asiakkaat äänestävät jaloillaan ja katoavat henkilöautojen käyttäjiksi.
Ja jaksat winettää ja arvostella toisten kommentteja..
Kun sulla on niin kova tarve vittuilla ja provoilla niin HANKI PERKELEEN PEELO Se oma auto ja häivy kuuseen täältä valittamasta.
Se että hankkii oman auton ei osoita ihmisen ajattelukyvystä yhtikäs mitään!
Kokeneena matkustajan väitän edelleen ettei Scalan penkeissä ole vikaa verrattuna monen muun penkkeihin, on nimittäin tullut matkustettua monenlaisessa dösässä ja niitä epämukaviakin penkkejä tullut istuttua. Scala ei ole huonoimpia. - Yrittäjä-porvari-nilkki-mat...
syöksy sementtiin kirjoitti:
Ja jaksat winettää ja arvostella toisten kommentteja..
Kun sulla on niin kova tarve vittuilla ja provoilla niin HANKI PERKELEEN PEELO Se oma auto ja häivy kuuseen täältä valittamasta.
Se että hankkii oman auton ei osoita ihmisen ajattelukyvystä yhtikäs mitään!
Kokeneena matkustajan väitän edelleen ettei Scalan penkeissä ole vikaa verrattuna monen muun penkkeihin, on nimittäin tullut matkustettua monenlaisessa dösässä ja niitä epämukaviakin penkkejä tullut istuttua. Scala ei ole huonoimpia.Jos useat matkustajat katsovat, että kyseisen ajoneuvon istuin on huono, niin silloin se on huono, sanoit sinä mitä tahansa. Asiakaslähtöinen palveluntarjoaja tekisi valituksista johtopäätökset ja korjaisi kyseiset istuimet sen sijaan, että yrittäisi todistella asiakkaiden olevan tyhmiä.
Istuin tuossa kentältä tulleessa Scalassa ja siinä oli ainakin paremmat penkit, kuin Hkl:n pari vuotta vanhoissa Scaloissa.
Penkit ovat paremmat kuin yhdessäkään Ikaruksessa, joita valitettavasti vuosien mittaan on suosittu hintansa vuoksi. Tälle vuodelle tuli kuusi uutta Scalaa Helsingin Bussiliikenteelle, yksikään ei seutulinjoille, joissa voidaan matkustaa tuntikin yhtä soittoa. On ikävää, että pehmustetut penkit eivät ole muodissa. Vanhoissa "lahtelaisissa", kuten Keskuslinjan LAHTI 402 koreissa oli mukava matkustaa. Penkit olivat pehmeitä ja autoissa jopa ilmastointi. Harvinainen herkkupala katosi sitten länsirannikolle, tilalle saatiin ovivikaiset Ikarukset, joiden mukavuus on ala-arvoinen pitkän yövuoron jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753607
- 622694
- 812647
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2622205- 451943
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418