Oireita, vaik arvot päin h....

Mitä tehdä kun arvot ovat rajoissa eli tsh oli 5,64 ja t4-v 13??????

Koko ajan palelee, iho on kuiva ku mikä, paino noussu 2kk:s 10kg:a, ilman elintapojen muutost, muuten pysyn saman, koko ajan väsyttää, mitä mä teen?!?! Eiköps nuo kuitenki ole selviä vajaan oireita?

Mul on todettu vajaatoiminta,-> autoimmuunitulehdus ja syön thyroxia. Miten oikeasati oireista voi päässä eroo? Todettii vaa et arvot on kohil, ei voi mitää!!!!!! JA P****T!
81343
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

TSH:n yläraja on 2,5 (tai jopa 2,0) ja t4v labrasta riippuen jotain 11-26 välillä. Vajaalla olet ja reippaasti, ei ihme että on oireita. Milloin sulla on seuraavat labrat? Annos pitää säätää pikku hiljaa kohdilleen.

Äänestä
  • Selvästi vaikuttaa vajaatoiminnalta. Thyroxin-annostasi pitäisi nostaa. Itsellä optimiarvot tsh noin 1 ja T4v 19-20.

    Äänestä

Sain lapun mis oli tulostetu mun arvot ja niiden viitearvot. eli toi tsh pitäis olla tän labran mukaa 0.3-6 ja mul oli se 5.64, sit toi t4-v pitäis olla 9-24 ja mul oli 13.... Taitaa olla aika paljo labrast kii mitkä arvot.
Oireit vaa on. Sain onneks tänää lääkärille soittoajan, toivottavast se auttais! Eikä vaa toteasi, arvot tän mukaa kohil. Ei voi mitää. Ja P****T!

Äänestä
  • noilla arvoilla puoli suomea sairastaisi ilman lääkitystä.
    Eli vanhat arvot. Jos ei muu auta, sano lääkärille että entä jos otettaisiin koelääkitys vaikka 3 kk:ksi ja sitten katsottaisiin miltä olo tuntuu?

    Äänestä

  • jklföa kirjoitti:

    noilla arvoilla puoli suomea sairastaisi ilman lääkitystä.
    Eli vanhat arvot. Jos ei muu auta, sano lääkärille että entä jos otettaisiin koelääkitys vaikka 3 kk:ksi ja sitten katsottaisiin miltä olo tuntuu?

    Mun kotikaupungis kaikki kusee terveyspalveluis!

    toiselt lääkärilt tuli jo "pakit". Mul on kilppareiden vajaatoimintaa lääkitys ja se autoimmuuni taso oli yli 800.

    Onko kellää vihjettä miten kannattaa nostaa itse lääkityst? Olen oikeasti epätoivoinen! En haluais nukkua 15h/vrk, palella, katsella ku paino nousee vaik tekis mitä jne. Onko puol tabua lisää aamuisin nykyisee verrattuna liikaa?

    Äänestä

  • vajaa t kirjoitti:

    Mun kotikaupungis kaikki kusee terveyspalveluis!

    toiselt lääkärilt tuli jo "pakit". Mul on kilppareiden vajaatoimintaa lääkitys ja se autoimmuuni taso oli yli 800.

    Onko kellää vihjettä miten kannattaa nostaa itse lääkityst? Olen oikeasti epätoivoinen! En haluais nukkua 15h/vrk, palella, katsella ku paino nousee vaik tekis mitä jne. Onko puol tabua lisää aamuisin nykyisee verrattuna liikaa?

    Jos nostat viikkoannosta puolikkaan 0,1 mg:n tabua, niin sekin vaikuttaa jo paljon. Jaa se kahdelle päivälle. Pitäisi sitten käydä muutaman viikon kuluttua labrassa taas, ennen kuin nostat seuravan kerran. Jos liian äkkiä nostaa, voi tulla pahoja häiriöitä.

    Mutta kyllä suosittelisin että keskustelen *jonkun* lääkärin kanssa. Omatoiminen nostaminen ilman laboratorioseurantaa voi olla vaarallista ja onkin.

    Äänestä

  • vajaa t kirjoitti:

    Mun kotikaupungis kaikki kusee terveyspalveluis!

    toiselt lääkärilt tuli jo "pakit". Mul on kilppareiden vajaatoimintaa lääkitys ja se autoimmuuni taso oli yli 800.

    Onko kellää vihjettä miten kannattaa nostaa itse lääkityst? Olen oikeasti epätoivoinen! En haluais nukkua 15h/vrk, palella, katsella ku paino nousee vaik tekis mitä jne. Onko puol tabua lisää aamuisin nykyisee verrattuna liikaa?

    ala itse säätelemään lääkitystäsi!

    Äänestä

  • vajaa t kirjoitti:

    Mun kotikaupungis kaikki kusee terveyspalveluis!

    toiselt lääkärilt tuli jo "pakit". Mul on kilppareiden vajaatoimintaa lääkitys ja se autoimmuuni taso oli yli 800.

    Onko kellää vihjettä miten kannattaa nostaa itse lääkityst? Olen oikeasti epätoivoinen! En haluais nukkua 15h/vrk, palella, katsella ku paino nousee vaik tekis mitä jne. Onko puol tabua lisää aamuisin nykyisee verrattuna liikaa?

    ei kannata lääkitystä tuosta vaan lähteä nostamaan vaikka varmasti on turhauttavaa kun lääkäri vain kohauttelee hartioitaan. Siun arvot ja oireet on sellaiset että parasta olis vain yrittää jaksaa jankuttaa lääkäriltä lupa nostaa vaikka "kokeeks" lääkitystä vähän (noston on tapahduttava aika varovasti ettei mene liikaoireisiin). Mie olen aikanaan vastenhakoiselta lääkäriltä saanut nostoon luvan kun lupasin heti ilmoittaa jos oireita tulee.

    Oletkos tuolla käynyt kattelemassa/kyselemässä:

    http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php

    Siellä on myös tuosta lääkityksen nostosta ja vastentahtoisista lääkäreistä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihan vajaa kirjoitti:

Mitä tehdä kun arvot ovat rajoissa eli tsh oli 5,64 ja t4-v 13??????

Koko ajan palelee, iho on kuiva ku mikä, paino noussu 2kk:s 10kg:a, ilman elintapojen muutost, muuten pysyn saman, koko ajan väsyttää, mitä mä teen?!?! Eiköps nuo kuitenki ole selviä vajaan oireita?

Mul on todettu vajaatoiminta,-> autoimmuunitulehdus ja syön thyroxia. Miten oikeasati oireista voi päässä eroo? Todettii vaa et arvot on kohil, ei voi mitää!!!!!! JA P****T!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu