Koko alkutalvi. Hyvin pärjätty tai oikeastaan yksi ongelma. Ne on niin hiljaiset, että vauhti nousee huomaamatta turhan suureksi! On muuten jo 16:sta talvi. Tämä on minun mielipiteeni enkä halua kommentteja nastarenkaiden käyttäjiltä koska ...
Kitkoilla
25
1795
Vastaukset
- Nastattomat on ojassa
Kitkarenkat on sen verran perseestä,että en viitti ees ruveta haukkumaaan! Italiaanotollojen keksintö,jolla pärjää ei pärjää edes colosseumin ympäriajossa paria kierrosta pidempään!
Uralin tällä puolella niillä ei oo ajanu ku muutama kuspää ja jokunen taksokuski, tokko vielä ovat henkissä! Yritä sinnitellä siälä ,missänyssitteki, koska kohta rysähtää...
Suamen talvi,ja KOMETA-nasta -siinä ainoa oiva pari!
Ja kaikk muu kun nastat on turhaa!!- mamis
ettei nastasuharien kommentteja tarvita.
- Nastattomat on ojassa
mamis kirjoitti:
ettei nastasuharien kommentteja tarvita.
Mulla ei oo A)autoa,B)fillaria,C)Mitään muutakaan kulkuneuvoa,D)enkä näinollen tartte niitä sun kitkojas enkä nastojaskaan!!Mutta sun juttus oli sevverran dork, et oli pakko vastata! Ja jos oot 16vuottaa ilman nastoja selvinny,ni se on sun onnes! Onnel on vaan tapanas joskus muuttaa suuntaa! Eli piä vähä piänempää suuta,ettei repee!
- stycke
Nastattomat on ojassa kirjoitti:
Mulla ei oo A)autoa,B)fillaria,C)Mitään muutakaan kulkuneuvoa,D)enkä näinollen tartte niitä sun kitkojas enkä nastojaskaan!!Mutta sun juttus oli sevverran dork, et oli pakko vastata! Ja jos oot 16vuottaa ilman nastoja selvinny,ni se on sun onnes! Onnel on vaan tapanas joskus muuttaa suuntaa! Eli piä vähä piänempää suuta,ettei repee!
Kuka onkaan se avohoitopotilas...
- nou kommentti
mutta silti alkaa puolustelu.
"Noku mä en pärjää ilman nastoja..."
"Naztat rulez"
- viisasta
Eli ei saa sinulle kirjoittaa jos on toista mieltä. Kerrotko opelle, äidille vai ihan iso-siskolle?
Nimim. Tänäänkin useat kitkat taakseen jättänyt...- kysyisin
Tuleeko paljonkin kiihdyteltyä kilpaa ja tarkisteltua "kilpakumppanin" rengastusta.
Jos olisi antaa jotain lukumäärää esim. tämänpäiväisestä saldosta, olisin erittäin kiitollinen.
Miten kitkarenkaat käyttäytyvät jäisillä teillä?
Pidätkö suurempaa turvaväliä?
Nythän on alettu keskustella nastarenkaiden käytön aiheuttamista haitoista, teiden urautumisesta ja pienhiukkasten vaikutuksesta ilman laatuun. Olen itsekin miettinyt, että pärjäisinkö kitkoilla. Mannereuroopassa menee ainakin liikenne ihan sekaisin lumisateiden jälkeen, kun nastarenkaat on kielletty. - Ehkä heillä on vähemmän kokemusta liukkailla ajamisesta kuin meillä.- varovaisemmin
Hiukan varovaisemmin täytyy ajaa risteyksiin ja jos nyt ihan jää/vesi keli on niin silloin on syytä olla varovainen. Mutta kun tänään esim kova pakkanen niin pito kaikkialla tosi hyvä. Pakkaslumella erinomainen. Kaikenkaikkiaan kun hiukan käyttää järkeä niin kitkoilla pärjää tosi hyvin. Ne muutamat päivät kun on todella huono keli malttaa ajaa varovasti niin vastapainoksi saa miellyttävät renkaat talvikäyttöön.
- ajetaan
kesärenkailla. Lisävarusteena käytetään lumiketjuja!
- kitkatman
Mannereuroopassa ei todellakaan ajella millään pohjolan kitkoilla. Siellä ajellaan kesärenkailla. Ja joku ostaa ympärivuotiset renkaat tai eurooppakitkat, joissa on myös vähän lumiuraa mutta talvipito ei lähelläkään kitkaa.
Muuten. Ei ne nastat lumessa pidä, vaan urat, kumin koostumus ja rakenne. - kitkatman
Kitkarenkaat on hyvät ajaa jäisillä teillä. Pito on hyvä rapaisella jäällä. Ja ei, se rapaisuus ei ole nastarenkaiden aiheuttamaa, vaan jäätynyttä loskaa. Sileällä jäälläkin ajaa, kunhan ottaa mutkat varovaisesti. Yleensä mutkat on kallistettuja että ei tarvii alle rajoituksen ajaa.
- Michelinin nastat
...ajoin kitkoilla (Nokia Q) ja aivan hyvin pärjäsin ja just tällaisilla pakkaskeleillä ne olivat oikein oivat. Nykyisessä autossani on nuo uudet Misukan "nastakitkarenkaat", mutta väitän, että pärjäisin ihan hyvin ilman niitä nastojakin.
Tuolla mannereuroopassa se "talvi yllättää", kuten Suomessakin käy joka vuosi pitkään jatkuneiden kesäkelien jälkeen, mikä on aivan luonnollista kun on pitkään totuttu ajelemaan kesäolosuhteissa, niin ei se oikein kenelläkään naksahda laakista ajotapa talviasentoon. - Jokuvaan
Kitkat ei jäällä pärjää juuri kesäsliksejä paremmin.Teidin urautuminekin olisi vältettävissä,jos ei suolattaisi teitä.Silloin saataisiin nastoista optimihyöty ja ihmiset oppisivat ajamaan, myös talvikeleillä.Onnettomuudet vähenisivät dramaattisesti,kun näkyvyyskin paranisi ilman sitä suola mössöä, jossa nyt ajetaan koko talviaika.Rahaa säästyisi myös teiden kunnostamiseen, kun ei tarvitsisi kuin auraus kalustoa ja vähän hiekkaa mäkiin ja pahoihin risteyksiin,että raskas kalusto seviäisi ongelmitta.
- Tiger rules
Jokuvaan kirjoitti:
Kitkat ei jäällä pärjää juuri kesäsliksejä paremmin.Teidin urautuminekin olisi vältettävissä,jos ei suolattaisi teitä.Silloin saataisiin nastoista optimihyöty ja ihmiset oppisivat ajamaan, myös talvikeleillä.Onnettomuudet vähenisivät dramaattisesti,kun näkyvyyskin paranisi ilman sitä suola mössöä, jossa nyt ajetaan koko talviaika.Rahaa säästyisi myös teiden kunnostamiseen, kun ei tarvitsisi kuin auraus kalustoa ja vähän hiekkaa mäkiin ja pahoihin risteyksiin,että raskas kalusto seviäisi ongelmitta.
...ajeltaisiin kaikki telaketjuilla, kuten meillä panssarivoimissa niin ei mitään ongelmia pidossa olisi. Tuo on täyttä paskaa, että suolaaminen ne urat aiheuttaa. Kyllä ne on ne perttiperusurpon nastarenkaat, jotka ne tekee. Ja muuten, ilman sitä suolaa niitä perttiperusnastaurpoja olisi ruumishuoneet täynnä.
Osta typerys lasolia tai sitten kävele... Tai toisaalta pari suolaamatonta talvea verottaisi sinunkaltaisia typeryksiä aika tavalla... Houkutteleva ajatus harventaa ääliöitä verorahoja kuluttamasta... - Jokuvaan
Tiger rules kirjoitti:
...ajeltaisiin kaikki telaketjuilla, kuten meillä panssarivoimissa niin ei mitään ongelmia pidossa olisi. Tuo on täyttä paskaa, että suolaaminen ne urat aiheuttaa. Kyllä ne on ne perttiperusurpon nastarenkaat, jotka ne tekee. Ja muuten, ilman sitä suolaa niitä perttiperusnastaurpoja olisi ruumishuoneet täynnä.
Osta typerys lasolia tai sitten kävele... Tai toisaalta pari suolaamatonta talvea verottaisi sinunkaltaisia typeryksiä aika tavalla... Houkutteleva ajatus harventaa ääliöitä verorahoja kuluttamasta...Ilmankos onettomuuksia sattuu kun runkkarit ei pysy tiellä kun telaketjuila.Suolan ansiosta se asvaltti on aina paljas ja märkä se suola ja märkyys itsessään jo aihettaa sen ,että se tien pinta kuluu ja kun siihen lisätään nastojen ja raskaan liikenteen aiheuttama rasitus niin on aivan selvä mistä urat tulee.Jos siinä olisi normaali jää ja lumipinta niin nastat ei kuluttaisi sitä tienpintaa,joten heitä homo voltti vaan ihan ittekses.Olet tainnut itse vetää sen Lasolin naamariin kun puheet on noin syvältä.
- Pera
Sitähän olisi pärjännyt alkutalven vaikka kesärenkailla, harvassapa on ollut ne kelit ettei suvikumit olisi riittänyt. Varmasti kitkoilla on päässyt perille kunhan ottaa huomioon ettei niiden pito kuitenkaan kummoisempi ole (turvavälit, risteykset, jne.). Ajan nastoilla sen takia että muutamana päivänä talvessa nastojen pito on yksinkertaisesti parempi. En halua vaihtaa taksiin sen takia että alla olisi jotkut pilipalikitkat.
- xxx
ennen oli kitkat ja nyt on uudet michelinin x-icet. Näiden piti olla hyvät, mutta paskat nämäkään mitään pidä. Joten olen tullu siihen tulokseen että ihan sama mitkä on alla.
- voi rähmä
Menin skrapaamaan jäistä tuulilasia jossa oli nastapölyä alla. Arvatkaa onko naarmuilla. sad.
- Marko H.
Itse ajelen nykyään kitkoilla, Conbtinental 3. En aio palata typeriin nastarinkuloihin. Nastat pitävät upouutena hetken, sitten nastojen pyöristyessä ja ulkoneman muuttuessa pito romahtaa ja koska nastarenkaan kumiseos kovempaa niin pito todellisuudessa heikompi kuin kitkarenkaalla. Kitkarengas vaatii n.500-1000 km:n sisäänajon jonka jälkeen pito hyvää luokkaa (renkaan pinnan suojakalvo kuluu pois). Pärjätty on niin pk-seudun jääkeleillä kuin pohjoisen lumipolanteilla. Nastat aiheuttavat ympäristöönsä lisäksi turhaa melua ja etenkin epäterveellistä nastapölyä sekä asfaltin turhaa kulumista. Nastoille vaan kova vero!
- Tanevaan
Kitkoille kymmenkertainen vero koska näiden idioottien takia tiet suolataan jo kymmenen asteen vesisateessa ja sitten kun on muka liukasta kukaan ei pääse mihinkään jolloin aina tulee onnettomuuksia,kun ne joilla ei ole mitään kummallista kelissä ei voi ymmärtää niitä idioottejä jotka ajaa kolmeakymppiä vaikka on normaali talvikeli.
- Piikittelemätön
Tanevaan kirjoitti:
Kitkoille kymmenkertainen vero koska näiden idioottien takia tiet suolataan jo kymmenen asteen vesisateessa ja sitten kun on muka liukasta kukaan ei pääse mihinkään jolloin aina tulee onnettomuuksia,kun ne joilla ei ole mitään kummallista kelissä ei voi ymmärtää niitä idioottejä jotka ajaa kolmeakymppiä vaikka on normaali talvikeli.
Mistä nuo luulot on ammennettu? Itse ajelen kitkagummeilla ja inhoan suolaa yli kaiken. Kunnon talvikelillä on mukavaa ajella suolaamattomilla sivuteillä, eikä ole kertaakaan pito loppunut.
Huonoissa oloissa sen sijaan ei ole eroa nasta- tai kitkarenkailla kuten viimetalvinen hässäkkä Helsingin sisääntuloväylillä osoitti. Silloin olisi tarvittu harkintakykyä, joka valtaosalta nykykuskeista puuttuu. - Tanevaan
Piikittelemätön kirjoitti:
Mistä nuo luulot on ammennettu? Itse ajelen kitkagummeilla ja inhoan suolaa yli kaiken. Kunnon talvikelillä on mukavaa ajella suolaamattomilla sivuteillä, eikä ole kertaakaan pito loppunut.
Huonoissa oloissa sen sijaan ei ole eroa nasta- tai kitkarenkailla kuten viimetalvinen hässäkkä Helsingin sisääntuloväylillä osoitti. Silloin olisi tarvittu harkintakykyä, joka valtaosalta nykykuskeista puuttuu.Ottaa vaan välillä päähän noi idiootit jotka kirjoittelee noita minä olen hyvä ajelemaan kitkoilla tai verot ylös.Nämä ovat juuri sitä porukkaa joita ei pitäisi päästää talvella millään renkailla liikenteeseen ei ehkä edes kesällä.
- Marko H.
Tanevaan kirjoitti:
Ottaa vaan välillä päähän noi idiootit jotka kirjoittelee noita minä olen hyvä ajelemaan kitkoilla tai verot ylös.Nämä ovat juuri sitä porukkaa joita ei pitäisi päästää talvella millään renkailla liikenteeseen ei ehkä edes kesällä.
Olen edelleen samaa mieltä, nastat verolle vaan! Ja myös: suolaus pois, sitä ei kukaan tarvitse, puhdas luminen ja aurattu maantie on paras mahdollinen ajoympäristö talvella.
- K.M
Toinen talvi menossa kitkoilla, toisessa autossa nastat. Kitkoillakin pärjää, mutta oltava paljon huolellisempi ja jätettävä entistä pidempi turvaväli.
Itselle oli kyllä pettymys nämä kitkat (hakkapeliitta Q), jarrutusmatka liki 50% pidempi ja liikkeellelähtö/kiihdytys kestää ja sutii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52801- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9636Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57619- 53594