JENNIFER LOPEZ HAISEE!

Vatsa ylösalaisin

Katsoin tuolla yhden linkin kautta Jlo down-sivuja, ja meinasin oksentaa kun näin siellä videon jossa pesukarhu nyljettiin elävältä.

Aluksi nahkatakkinen mies, jonka kasvoja ei näytetty, otti pesukarhun muitten pesukarhujen joukosta häkistä ja lyödä täräytti sen maahan muutaman kerran, potki sitä ja eläin vinkui tuskissaan. Taustalla kuului koiran haukunta ja miesten 'Woow!' huudot, kun mies iski rautakoukun pesukarhun jalkojen läpi ja ripusti sen ylösalaisin jaloistaan roikkumaan. Otus sätki ja vinkui ja sähisi. Mies otti puukon, veti viillon niskaan ja alkoi nylkeä. Se oli kauhistuttavaa katsottavaa, katsoin silmät vetisinä ja suu auki miten sen turkkia riuhdottiin irti. Arvelin eläinparan pääseen jo tuskastaan,mutta kun sen nahka oli revitty puolilleen irti se alkoi taas rimpuilla. Silmäni melkein hyppäsivät ulos kuopistaan, kun mies riuhtoi ja koko nahka lähti irti! Otus roikkui verta valuen koukussaan, sitten se repäistiin irti siitä ja heitettiin kärryyn muitten nyljettyjen eläinten joukkoon. Siinä se käänteli laihaa, veristä päätään.. Ja ne lihakset, kaikki sen lihakset näkyivät.. Sitten kuva vaihtui valkoiseen kettuun tai naaliin, se oli todella suloinen.. En voinut enää katsoa ja itkin täysillä jo, painoin äkkiä edellinen nappulaa, ja video oli jo ehtinyt siihen kohtaan että naalia oli paukautettu kengällä päähän.

Näin Jennifer Lopezin turkistarhoilla nyljetään eläimet elävältä! Lisäksi naisella on käytössään myös laaja valikoima kissoja ja koiria! Hauskaa, eikös?
www.jlodown.com

54

2978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauniit turkit

      Älkääs te puuttuko mihinkään,turkistarhaiskuista joutuu vankilaan! Minne itse laittaisit nämä eläimet?
      Omistan paljon turkkeja, ja aion tulevaisuudessakin ostaa niitä, niin en palele talvipakkasilla.

      • Murhaajanukke!!!

        MÄ TAPPAISIN SUT JOS SAISIN KIINNI!
        >_<
        Elänrääkkäys on yhtä syvältä kun Jennifer Lopets ja turkistarhaus.


      • angeli
        Murhaajanukke!!! kirjoitti:

        MÄ TAPPAISIN SUT JOS SAISIN KIINNI!
        >_<
        Elänrääkkäys on yhtä syvältä kun Jennifer Lopets ja turkistarhaus.

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.


      • Herää!
        angeli kirjoitti:

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.

        Ei todellakaan tee mieli auttaa ihmisiä näissä
        ongelmissa!Ihmiset tuhoavat itse ympäristöä ja
        käyttävät eläimiä surutta hyväkseen.
        Eläinten puolesta taistelen viimeiseen hengenvetoon asti!


      • Madde
        Herää! kirjoitti:

        Ei todellakaan tee mieli auttaa ihmisiä näissä
        ongelmissa!Ihmiset tuhoavat itse ympäristöä ja
        käyttävät eläimiä surutta hyväkseen.
        Eläinten puolesta taistelen viimeiseen hengenvetoon asti!

        Asiaa kerrankin!! Ihminen on julmista julmin mitä maa päällään kantaa!!Onneksi on vielä ihmisiä jotka välittävät eläimistä ja niiden hyvinvoinnista!


      • angeli
        Herää! kirjoitti:

        Ei todellakaan tee mieli auttaa ihmisiä näissä
        ongelmissa!Ihmiset tuhoavat itse ympäristöä ja
        käyttävät eläimiä surutta hyväkseen.
        Eläinten puolesta taistelen viimeiseen hengenvetoon asti!

        Eläimistä monet ovat ihmisistä riippuvaisia. Ne eivät tulisi toimeen ilman ihmisten tukea. Ihminen kieltämättä aiheuttaa paljon pahaa toimillaan, mutta eivät asiat ihan kuitenkaan noin yksioikoisia ole mitenkä sinä ne näet.

        Olisihan se olla kaunis ajatus, jos maailmassa vain eläimet ja luontoaktivistit eläisivät sulassa solussa rinnan toisiaan rakastaen ja kaikilla olisi niin hyvä tahto. Valitettavasti utopiaa. Tosiasiat ovat tosiasioita.

        Kuinka sinä käytännössä toteutat tämän eläinten puolesta viimeiseen hengenvetoon asti taistelun? Käytännön esimerkkejä...???


      • Annukka
        angeli kirjoitti:

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.

        Tuollaisten ihmisen tappamisesta pitäisi saada kansainvälinen palkinto. Se vasta hyväntekeväisyyttä onkin! Mitä tuollaisilla pohjasakoilla tekee, siinä olisi jo äidin pitänyt tehdä abortti. Vihaan eniten maailmassa eläinten rääkkääjiä, ja eläimiä kohtaan välinpitämättömiä ihmisiä. Tälläisille ihmisille voisin tehdä MITÄ VAAN.
        Ihmisten asiat ei vaan sureta, en voi sille mitään.


      • angeli
        Annukka kirjoitti:

        Tuollaisten ihmisen tappamisesta pitäisi saada kansainvälinen palkinto. Se vasta hyväntekeväisyyttä onkin! Mitä tuollaisilla pohjasakoilla tekee, siinä olisi jo äidin pitänyt tehdä abortti. Vihaan eniten maailmassa eläinten rääkkääjiä, ja eläimiä kohtaan välinpitämättömiä ihmisiä. Tälläisille ihmisille voisin tehdä MITÄ VAAN.
        Ihmisten asiat ei vaan sureta, en voi sille mitään.

        Taitaa olla aamulääkkeet monelta ottamatta. Syytä ehkä olis ottaa, että realiteettien taju palaisi.


      • sansku
        Annukka kirjoitti:

        Tuollaisten ihmisen tappamisesta pitäisi saada kansainvälinen palkinto. Se vasta hyväntekeväisyyttä onkin! Mitä tuollaisilla pohjasakoilla tekee, siinä olisi jo äidin pitänyt tehdä abortti. Vihaan eniten maailmassa eläinten rääkkääjiä, ja eläimiä kohtaan välinpitämättömiä ihmisiä. Tälläisille ihmisille voisin tehdä MITÄ VAAN.
        Ihmisten asiat ei vaan sureta, en voi sille mitään.

        Eläinten rääkkäys alas! Mustakin on kamalaa kuulla ja lukea eläinten huonosta kohtelusta. Se tuntuu pahemmalta kuin ihmisten ongelmat, koska ihminen itse on ongelmansa aiheuttanut.


      • Kameli_
        angeli kirjoitti:

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.

        En pysty ymmärtämään: eläimiä kun voi auttaa niin helposti niin pienillä teoilla: (boikotoimalla lihan tehotuotantoa, turkistarhausta, eläimillä testattuja kosmetiikkatuotteita jne...) Kun taas ihmisiä auttaakseen tarvitsee oikeasti tehdä jutun eteen paljon enemmän, tähän ei enään auta boikotointi.

        En ymmärrä tätä ihmiset-ensin, eläimet eivät ole mitään-juttua.
        Mielesäni muurahaistesta norsuun-kaikki ovat yhtä arvokkaita.


      • Hiippari
        Murhaajanukke!!! kirjoitti:

        MÄ TAPPAISIN SUT JOS SAISIN KIINNI!
        >_<
        Elänrääkkäys on yhtä syvältä kun Jennifer Lopets ja turkistarhaus.

        Ja minä pistäisin sinut vankilaan. Tuollaiset mielisairaat ihmiset, jotka olisivat valmiita murhaamaan toisia ihmisiä eläinten takia (oikeastaan minkä tahansa asian vuoksi, toisia ihmisiä) ovat hulluja.


      • Hiippari
        sansku kirjoitti:

        Eläinten rääkkäys alas! Mustakin on kamalaa kuulla ja lukea eläinten huonosta kohtelusta. Se tuntuu pahemmalta kuin ihmisten ongelmat, koska ihminen itse on ongelmansa aiheuttanut.

        Ihminen on itse aiheuttanut ongelmansa, kehittymällä. Jos nyt puhumme lisää siitä, voimme todeta, että muut eläimet ovat itse aiheuttaneet ahdinkonsa olemalla kehittymättä korkeammalle kuin ihmiset. Syyttäkäämme siis myös niitä, eikä vain sitä korkeimmalla olevaa. Tuolla sinun logiikallasi ainakin. On se niin helppoa syyttää ihmistä, kun muilta ei voi kysyä mitään, eikä kommunikointiukaan suju, tosin ei kyllä joidenkin ihmisrotuun kuuluvienkaan kanssa.


      • sansku
        Hiippari kirjoitti:

        Ihminen on itse aiheuttanut ongelmansa, kehittymällä. Jos nyt puhumme lisää siitä, voimme todeta, että muut eläimet ovat itse aiheuttaneet ahdinkonsa olemalla kehittymättä korkeammalle kuin ihmiset. Syyttäkäämme siis myös niitä, eikä vain sitä korkeimmalla olevaa. Tuolla sinun logiikallasi ainakin. On se niin helppoa syyttää ihmistä, kun muilta ei voi kysyä mitään, eikä kommunikointiukaan suju, tosin ei kyllä joidenkin ihmisrotuun kuuluvienkaan kanssa.

        Onhan se noinkin...


      • Annukka
        Hiippari kirjoitti:

        Ihminen on itse aiheuttanut ongelmansa, kehittymällä. Jos nyt puhumme lisää siitä, voimme todeta, että muut eläimet ovat itse aiheuttaneet ahdinkonsa olemalla kehittymättä korkeammalle kuin ihmiset. Syyttäkäämme siis myös niitä, eikä vain sitä korkeimmalla olevaa. Tuolla sinun logiikallasi ainakin. On se niin helppoa syyttää ihmistä, kun muilta ei voi kysyä mitään, eikä kommunikointiukaan suju, tosin ei kyllä joidenkin ihmisrotuun kuuluvienkaan kanssa.

        Se että on älyllisesti kehittyneempi, oikeuttaa heikommat tahalliseen KIDUTUKSEEN ja TUSKAN TUOTTAMISEENKO (tässä ketjussa oli siitä kyse)?! Eikö "korkeammalla oleva" ole enemmän vastuussa myös aiheuttamastaan pahasta, kun kerran ymmärtää paremmin tekemisensä!?

        Kyllä mieleltään todella sairas pitää olla jos pystyy elävää olentoa kiduttamaan. Mitä me terveet sellaisilla ihmissaastoilla teemme? Nappi vaan ottaan!


      • Hiippari
        Annukka kirjoitti:

        Se että on älyllisesti kehittyneempi, oikeuttaa heikommat tahalliseen KIDUTUKSEEN ja TUSKAN TUOTTAMISEENKO (tässä ketjussa oli siitä kyse)?! Eikö "korkeammalla oleva" ole enemmän vastuussa myös aiheuttamastaan pahasta, kun kerran ymmärtää paremmin tekemisensä!?

        Kyllä mieleltään todella sairas pitää olla jos pystyy elävää olentoa kiduttamaan. Mitä me terveet sellaisilla ihmissaastoilla teemme? Nappi vaan ottaan!

        Minä en puhunut mitään kiduttamisesta, enkä muustakaan sellaisesta. Mainitsinpa vain syyn, miksi ehkä tuo teidän "ihminen on itse syyllinen omaan ahdinkoonsa" ei ole ehkä niin mukavasti sanottu, eikä liioin auta ketään. Jos joku henkilö vaikkapa raiskataan, niin kenellä on oikeus tulla sanomaan, että se oli sinun vikasi? Entäpä vaikkapa kehitysmaiden köyhät, keillä on kanttia mennä sanomaan heille, että heidän köyhyys on kokonaan heidän omaa syytään? Typerällä länsimaalaisella, hyväosaisella esiteinillä, joka näkee maailman todellakin mustavalkoisena ja jolla ei ole mitään elämän kokemusta. Kuunnellaanpa sitä marinan tulvaa sitten kun jokin asia menee pieleen.

        "Eikö "korkeammalla oleva" ole enemmän vastuussa myös aiheuttamastaan pahasta, kun kerran ymmärtää paremmin tekemisensä!? " Sinäpä sen sanoit. Ymmärtäkää jo siis lapset, että ihmisiä ei sovi tappaa vain sen takia, että toinen on eri mieltä.

        "Kyllä mieleltään todella sairas pitää olla jos pystyy elävää olentoa kiduttamaan" no niin, otetaanpa rauhallisesti. Olethan varmasti täysin vegaani? Ai, et? Oletko joskus tappanut yhdenkin hyttysen, kärpäsen tms? Olet? Arvasin. Jos et ajattelisi noin mustavalkoisesti, tajuaisit ehkä, että hyvä ihminen voi olla muukin kuin vegaani/eläinten puolesta puhuja.

        "Mitä me terveet sellaisilla ihmissaastoilla teemme?" No mitä me niillä teemme. Annamme olla rauhassa sellaisia, elleivät riko lakia. Silloin matkan päänä on vankila tai sakot.


      • herääpäs
        angeli kirjoitti:

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.

        Juu kyllä niitä ihmisiä menee,mutta menee myös eläimiä.ihminen on molemman asian takana. En voi ymmärtää millä oikeudella esimerkiksi sinä nostat ihmiset ikäänkuin jalustalle tässä asiassa. Kaikki me tunnemme kipua ja kaikilla tällä pallolla tallaavalla on se yksi ja ainut kertainen elämä. Oli se sitten eläin tai ihminen.


      • naana
        Hiippari kirjoitti:

        Ja minä pistäisin sinut vankilaan. Tuollaiset mielisairaat ihmiset, jotka olisivat valmiita murhaamaan toisia ihmisiä eläinten takia (oikeastaan minkä tahansa asian vuoksi, toisia ihmisiä) ovat hulluja.

        Mikä ihme niistä ihmisistä tekee niiin ihmeellisiä? Sinulle olisi nyt paikallaan muutama silmiä avaava video, siitä minkälainen otus se ihminen on. On ko se sinusta hyväksyttävää että ihminen riistää vapauden toiselta elävältä, kiduttaa sen kuoliaaksi ja syö kynttilä illalisella/ pukee päälleen kun täytyy Näyttää hyvältä? Ja kyllä, sille että lihaa syödään ja nahat varastetaan ei nähtästi voida tehdä mitään, MUTTA SE MITEN PROSESSI LÄHTEE LIIKKEELE ON PALJONKIN TEHTÄVISSÄ. ELÄINTÄ EI OLE PAKKO TAPPAA KIDUTTAMALLA!!!


      • Hiippari
        naana kirjoitti:

        Mikä ihme niistä ihmisistä tekee niiin ihmeellisiä? Sinulle olisi nyt paikallaan muutama silmiä avaava video, siitä minkälainen otus se ihminen on. On ko se sinusta hyväksyttävää että ihminen riistää vapauden toiselta elävältä, kiduttaa sen kuoliaaksi ja syö kynttilä illalisella/ pukee päälleen kun täytyy Näyttää hyvältä? Ja kyllä, sille että lihaa syödään ja nahat varastetaan ei nähtästi voida tehdä mitään, MUTTA SE MITEN PROSESSI LÄHTEE LIIKKEELE ON PALJONKIN TEHTÄVISSÄ. ELÄINTÄ EI OLE PAKKO TAPPAA KIDUTTAMALLA!!!

        Olenko minä siis sekopää, koska ihminen on? Tällöinhän sinäkin olet (tai siis sen kommentoimani viestin kirjoittaja), eli minä olin oikeassa. Mutta koska sinä et sitä tunnusta, et vieläkään löydä perusteita, miksi minä olisin sekaisin. Koska syön lihaa? Olenko edes missään vaiheessa sanonut niin? Koska tapan eläimiä? Ihanko totta, tämähän on uutinen minullekin.

        Sekopää on ihminen, joka haluaisi tappaa toisia ihmisiä, vain koska toinen on eri mieltä. Se on sairasta. En tiedä, kuinka sinä määrittelet mielisairaan/hullun/tms. Tule kertomaan se minulle, niin voimme yhdessä analysoida, olenko minä sekaisin.


      • ---
        angeli kirjoitti:

        Todellinen hyväntekijä olet sinäkin. Sanot tappavasi ihmisen. Eikö se sitten ole mikään rikos muka? Vähän suhteellisuudentajua tähän maailmaan. Eläimet on eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisiäkin kidutetaan joka ikinen päivä jossakin maailman kolkassa. Ihmisiä kuolee nälkään ja tauteihin ja luonnonkatastrofeihin. Mikset sinä heitä sure?

        Eläimiä en väheksy. Rakastan niitä, mutta jospa yritettäis ensin auttaa hätää kärsiviä ihmisiä ja sitten eläimiä.

        ihmisetkin ovat eläimiä jos sitä et tiedä joten eikös olisi reilua auttaa molempia?


      • ...
        Hiippari kirjoitti:

        Olenko minä siis sekopää, koska ihminen on? Tällöinhän sinäkin olet (tai siis sen kommentoimani viestin kirjoittaja), eli minä olin oikeassa. Mutta koska sinä et sitä tunnusta, et vieläkään löydä perusteita, miksi minä olisin sekaisin. Koska syön lihaa? Olenko edes missään vaiheessa sanonut niin? Koska tapan eläimiä? Ihanko totta, tämähän on uutinen minullekin.

        Sekopää on ihminen, joka haluaisi tappaa toisia ihmisiä, vain koska toinen on eri mieltä. Se on sairasta. En tiedä, kuinka sinä määrittelet mielisairaan/hullun/tms. Tule kertomaan se minulle, niin voimme yhdessä analysoida, olenko minä sekaisin.

        Kyllä, ihminen joka tappaa toisia ihmisiä voi olla sekopää. Mutta onko sillä ihmisellä joka esim. nylkee eläimiä elävältä, niin kaikki kunnossa korvien välissä? Onko se silloin luonnollista ja hyväksyttävää kunhan se kohdistuu eläimeen? Ja onko se täysin normaalia, että saadakseen päälleen aidon turkin, joku hyväksyy tuollaista tomintaa?


      • !!!!!
        Hiippari kirjoitti:

        Minä en puhunut mitään kiduttamisesta, enkä muustakaan sellaisesta. Mainitsinpa vain syyn, miksi ehkä tuo teidän "ihminen on itse syyllinen omaan ahdinkoonsa" ei ole ehkä niin mukavasti sanottu, eikä liioin auta ketään. Jos joku henkilö vaikkapa raiskataan, niin kenellä on oikeus tulla sanomaan, että se oli sinun vikasi? Entäpä vaikkapa kehitysmaiden köyhät, keillä on kanttia mennä sanomaan heille, että heidän köyhyys on kokonaan heidän omaa syytään? Typerällä länsimaalaisella, hyväosaisella esiteinillä, joka näkee maailman todellakin mustavalkoisena ja jolla ei ole mitään elämän kokemusta. Kuunnellaanpa sitä marinan tulvaa sitten kun jokin asia menee pieleen.

        "Eikö "korkeammalla oleva" ole enemmän vastuussa myös aiheuttamastaan pahasta, kun kerran ymmärtää paremmin tekemisensä!? " Sinäpä sen sanoit. Ymmärtäkää jo siis lapset, että ihmisiä ei sovi tappaa vain sen takia, että toinen on eri mieltä.

        "Kyllä mieleltään todella sairas pitää olla jos pystyy elävää olentoa kiduttamaan" no niin, otetaanpa rauhallisesti. Olethan varmasti täysin vegaani? Ai, et? Oletko joskus tappanut yhdenkin hyttysen, kärpäsen tms? Olet? Arvasin. Jos et ajattelisi noin mustavalkoisesti, tajuaisit ehkä, että hyvä ihminen voi olla muukin kuin vegaani/eläinten puolesta puhuja.

        "Mitä me terveet sellaisilla ihmissaastoilla teemme?" No mitä me niillä teemme. Annamme olla rauhassa sellaisia, elleivät riko lakia. Silloin matkan päänä on vankila tai sakot.

        Mitä ihmettä sinä teet täällä eläin palstoilla???
        Kirjoituksista oikein huokuu päälle IHMINEN IHMINEN IHMINEN, antaa ihmisen olla mitä on ja niin edelleen. Mietippä vaikka omalle kohdallesi kidutus kuolema, niin läheisesi haluaisivat varmasti hieman läksyttää tämän tekijää..


      • Hiippari
        ... kirjoitti:

        Kyllä, ihminen joka tappaa toisia ihmisiä voi olla sekopää. Mutta onko sillä ihmisellä joka esim. nylkee eläimiä elävältä, niin kaikki kunnossa korvien välissä? Onko se silloin luonnollista ja hyväksyttävää kunhan se kohdistuu eläimeen? Ja onko se täysin normaalia, että saadakseen päälleen aidon turkin, joku hyväksyy tuollaista tomintaa?

        Milloin minä olen puhunut mitään eläinten oikeuksista? Ei, se ei ole oikein, eikä hyväksyttävää, eikä liioin ihmisten tappaminen sen takia, että he nylkevät eläimiä. Olivat he miten sekaisin hyvänsä. Ja jos on valmis tappamaan toisen ihmisen jonkun tuollaisen asian takia, niin on sekaisin. Viisas ihminen ymmärtää, ettei murhaamisella lopeteta murhaamista.

        "Ja onko se täysin normaalia, että saadakseen päälleen aidon turkin, joku hyväksyy tuollaista tomintaa? "

        Se on täysin normaalia, jos sitä kysyit. Tosin harvempi hyväksyy tuollaista toimintaa, ainakaan tietoisesti.


      • Hiippari
        !!!!! kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä teet täällä eläin palstoilla???
        Kirjoituksista oikein huokuu päälle IHMINEN IHMINEN IHMINEN, antaa ihmisen olla mitä on ja niin edelleen. Mietippä vaikka omalle kohdallesi kidutus kuolema, niin läheisesi haluaisivat varmasti hieman läksyttää tämän tekijää..

        Mitäkö minä teen tällä palstalla? Yritän saada tännekin jotain järkeä. En soisi, että kymmenen vuodne päästä kaikki täällä ulisevat pikkukakarat kasvaisivat aikuisiksi siinä kuvassa, että ihmisiä saa tappaa, koska ihminen tappaa muita eläimiä.

        "Kirjoituksista oikein huokuu päälle IHMINEN IHMINEN IHMINEN, antaa ihmisen olla mitä on ja niin edelleen."

        Toivoinkin, että näin olisi. Minä en olisi valmis tappamaan yhtäkään lajitoveria, (muita eläimiä sen sijaan kyllä, niin itsekkäältä kuin tämä kuulostaakin, ruuakseni ja vaatteikseni. Niin tekee moni muukin eläin, ihminen ehkä ei vain toimi [toisten ihmisten mielestä] tarpeeksi eettisesti teoissaan. Niin, ketään ei pitäisi tappaa, ainakaan turhaan, mutta kuitenkin on luonnonlait; vahvempi syö heikomman. ) vain heidän mielipiteensä vuoksi, en vaikka he haluaisivatkin lahdata minut. Ja pidän siksi itseäni korkeammalla kuin te olette. Toisaalta, en kannata turkisteollisuutta, enkä tehotuotantoa, mutta en ole toisaalta näitä kannattavia ihmisiä hirttämässä totaalisesti heidän naurettaviin mainoslauseisiinsa; "Eläimet ovat tärkeitä, ihmiset eivät". Koska sellainen paska sinunkin tekstistäsi huokuu. Ennen kuin mitään saadaan aikaiseksi, pitää tehdä muutosta. Myös sinun kaltaistesi ihmisten ajatusmaailmassa. Kaikki ei ole täydellistä, eikä täydellisyyttä edes ole. Koskaan ei asia kelpaa. Aina joku jaksaa marista. Jos tekin keskittyisitte oikeasti siihen eläintensuojeluun, ettekä ihmisten vihaamiseen, voisi teidän riehumisellanne olla jopa tulosta. Nyt se on vain säälittävää, inhottavaa ja loukkaavaa sontaa, jota te syötätte suustanne minkä kerkiätte. On helppo syyttää toista, joka osaa vastata ja ajatella itse vastauksensa, kuin jotain yksittäistä eläintä, joka ei osaisi vastata.

        Sellainen ihminen, joka oikeasti ajattelee muutakin kuin omaa napaansa, on todella viisas viisas ihminen, kuten latinankielinen versio ihmisen nimestä kuuluu. Sinä et ajattele muuta kuin omaa tavoitettasi. "TAPETAAN IHMISET, TAPETAAN IHMISET, niin siis ei minua", ei varmaankaan aja kenenkään etua, paitsi sinun omaa henkilökohtaista, joka varmasti antaa sinulle paljon puhtia ja onnellisuutta. Omaa typerää naiivia tahtoasi, jolla kuvittelet saavasi aikaan jotain hyvää, valitettavasti silloin olisi toisin. Kyllä kaikki yhdessä tänne maapallolle mahtuisivat, jos asioista välitettäisiin. Sinä et välitä. Tahdot oman tahtosi lävitse, keinolla millä hyvällä (vrt. murhataan ihmiset, jotka pitävät turkiksia). Väkivalta ei ole mikään ratkaisu. Ei koskaan. Ja nyt kun pääsimme tähän, niin en kannata amerikkalaista mallia. Jos minä kuolisin kiduttamalla, perheeni tuskin olisi metsästämässä murhaajani henkeä. He ovat tarpeeksi kypsiä ollakseen käyttäytymättä niin. Minä olisin silloin kuollut ja piste. Pääskää yli. Kuollut ei enää tunne kuitenkaan mitään, idiootti kostaa asian puolesta, jolle ei voida enää tehdä mitään. Tällaisia tapauksia käsitellään oikeudessa, jolloin päätös ei ole omaisilla. Eli kyllä, läksytetään, mutta ei kuten sinä varmaan tekisit. Väkivallasta ei ole mitään hyötyä, ei pitkän päälle, eikä muutenkaan. Kuitenkin sitä ja muita ongelmia, köyhyyttä ja ties mitä vitsauksia ja vaivoja on nyt ja tulee aina olemaan, niin kauan, kuin täällä on elämää. Se pitää hyväksyä, jotta voi todella olla avuksi.

        En oleta, että kukaan tämän palstalla olevista oikeasti ymmärtää minun puheistani mitään. Saan luultavasti taas lisää lokaa päälleni ja mussutukset siitä, miten paha ja julma ihminen olen. Ihminen on. Eläimet ovat. Maailma on raadollinen ja aina maailma ei tanssi juuri sen oman pillin mukaan.


      • minä...........

        siis hyvä ihminen ne kärsii kun ne nyljetään elävältä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • normaalisuolainen

        senkin idiootti. olet paskiaismaisimpia ihmisiä maailmassa. kuvittele itse olevasi tuo pesukarhu. Kiinassa ei kyllä kukaan vankilaan turkistarhaajoita laita. Minne itse laittaisin eläimet? Hyviin eläintarhoihin? NO TIETTY! "Minne laittaisit eläimet"? No sinne mistä ne tulivatkin! Luonnonsuojelualueilta! Ratkaisisin ongelman yksinkertaisella vastauksella: EI TURKISTARHOJA! TAJUTKAA JO HYVÄT IHMISET, SAIRAAT SEKOPÄÄSUOMALAISET,JOTKA FANITATTE TURKIKSIA, ETTÄ ON OLEMASSA TEKOTURKIS, JOPA HIENOMPAA MIELESTÄNI KUIN AITO! PINKKIÄ,SINISTÄ,HOPEETA! Ja itse käytän untuvatakkia, enkä palele! Katopa se video, miss. kauniit turkit, ja kuvittele olevasi se eläin! Niin että katotaanpa, oisko kivaa elää saamarin häkissä kaks kuukautta syöden kerran päivässä veren ympärillä! Eläimet tuntevat tuskaa siinä missä ihmisetkin, HELVETTI ON TÄYNNÄ IHMISIÄ NIIN KUIN SINÄ, "KAUNIIT TURKIT"!


      • tuulitakilla tarkee

        vanha juttu, mutta päivän asiaa, valitettavasti. Minä en tuottaisi niitä eläimiä, ja jos tuottaisin, niin TAPPAISIN ELUKAN ENSIN, JA SITTEN VASTA NYLKISIN.


      • Turhat pois
        Herää! kirjoitti:

        Ei todellakaan tee mieli auttaa ihmisiä näissä
        ongelmissa!Ihmiset tuhoavat itse ympäristöä ja
        käyttävät eläimiä surutta hyväkseen.
        Eläinten puolesta taistelen viimeiseen hengenvetoon asti!

        Murhaajanukke nimimerkille.

        Silläkään ei varmaan ole mitään väliä jos joku tuollainen kuvaamasi ihminen tappaa SINUT? Eikä tarvitse pysähtyä ensin kysymään miten ole elämäsi elänyt ja ketä auttanut.


      • 05hyj0ryortyt
        Madde kirjoitti:

        Asiaa kerrankin!! Ihminen on julmista julmin mitä maa päällään kantaa!!Onneksi on vielä ihmisiä jotka välittävät eläimistä ja niiden hyvinvoinnista!

        hei! rakastan turkkeja ja syön joka päivä kymmenen kiloa lihaa ja mielestäni eläinkokeet ovat täysin okei, rakastan kuitenkin eläimiä ja en haluaisi tehdä niille mitään pahaa. asialle ei ole kuitenkaan mitään tehtävissä, koska ihmiset täytyy pelastaa ensin! ihmiset ovat niin eläinten yläpuolella.emmehän voi yhtä aikaa todellakaan auttaa molempia, miten ihmeessä se olisi mahdollista? kahta asiaahan tunnetusti ei todellakaan voi tehdä samaan aikaan.

        sama henkilö ajattelee pohjimmiltaan näin:

        hei! ostan kaikki vaatteeni yhtiöistä jossa anorektiset kuolemansairaat lapset raatavat niska limassa 24/7 uskomattoman rankan ja vaarallisen duunin parissa ilman palkkaa ja jotka pakoa yrittäessään ammutaan. en koskaan lahjoita rahaa hyväntekevaisyysjärjestöihin tai osta reilun kaupan tuotteita. minulla on kaikki hyvin ja minua ei kiinnosta paskaakaan kuin oma napani :)

        *loppujen lopuksi ei tee kummallekkaan asialle mitään tai kumpikaan asia häntä ei kiinnosta paskaakaan*

        jotkut ihmiset osaavat kyllä olla todellisia paskoja.


      • 45645
        angeli kirjoitti:

        Eläimistä monet ovat ihmisistä riippuvaisia. Ne eivät tulisi toimeen ilman ihmisten tukea. Ihminen kieltämättä aiheuttaa paljon pahaa toimillaan, mutta eivät asiat ihan kuitenkaan noin yksioikoisia ole mitenkä sinä ne näet.

        Olisihan se olla kaunis ajatus, jos maailmassa vain eläimet ja luontoaktivistit eläisivät sulassa solussa rinnan toisiaan rakastaen ja kaikilla olisi niin hyvä tahto. Valitettavasti utopiaa. Tosiasiat ovat tosiasioita.

        Kuinka sinä käytännössä toteutat tämän eläinten puolesta viimeiseen hengenvetoon asti taistelun? Käytännön esimerkkejä...???

        jos vertaa ihmisistä riippuvaisia eläimiä villiin eläimiin, niiden osa eläinkunnasta on uskomattoman mitätön. ja kyllä eläimet aina loppujen lopuksi villiintyvät sopivissa olosuhteissa (ei siis yksilönä vaan sukupolvien kuluessa). sopivana olosuhteena tarkoitan siis että tuskin jääkarhu selviää sademetsässä tai sinivalas purossa.


      • 6546456
        angeli kirjoitti:

        Taitaa olla aamulääkkeet monelta ottamatta. Syytä ehkä olis ottaa, että realiteettien taju palaisi.

        katsokaa oikeasti tuota viestin perimmäisaatetta älkääkä asiatyyliä tai nimimerkkejä. pohjimmiltaan aika tosiasia... eivät eläimet ole tunteettomia robotteja joille voi tehdä mitä vain. kyllähän ihminenkin on loppujen lopuksi hyvin älykäs eläin, kehittynyt jonkun bakteerin kautta eliöksi, josta ötökkään josta kalaan josta maanisäkkääseen josta apinaan ja josta ihmiseen. ihmiset eivät saisi ylentää itseänsä liikaa eläinten yläpuolelle.


      • 456456
        sansku kirjoitti:

        Onhan se noinkin...

        hiippari, anteeksi mutta... voisitko nyt ihan oikeasti sanoa, onko sinusta eläinten kaltoinkohtelu oikeutettua, siksi koska eläimet eivät ole kehittyneitä? ja me olemme siis itse valinneet kehittyvämme?


      • J-Lon puolella!
        Murhaajanukke!!! kirjoitti:

        MÄ TAPPAISIN SUT JOS SAISIN KIINNI!
        >_<
        Elänrääkkäys on yhtä syvältä kun Jennifer Lopets ja turkistarhaus.

        Kuule vitun paska!!!!
        On J-Lo nyt parempi hun sä!Ja kertokaapa mulle joku syy, et toi on Jenniferin turkistarha!
        Ja toiseksi.Ihminen on luotu metsästämään ja saaman ravintonsa ja suojansa
        esim.Eläimistä!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ei turkikisille!!

      Eläimet todellakin nyljetään elävänä ja tajuissaan kiinassa missä turkistarhaus on kovasti nousussa! Ja nämä suomalaiset raha-ahneet turkistarhaajat myyvät kettuja sinne (siitoskettuja) tietäen mikä kamala kohtalo niitä siellä odottaa!! Aivan järkyttävän julmaa! ÄLKÄÄ OSTAKO TURKIKSIA!!!!!!!!!!
      JLO boikottiin!!

      • on huora

        No voi helvetti.. tollasta tehään ja kidutetaan eläimiä vaan että joku super rikas julkkis sais lisää rahaa!


      • Hiippari
        on huora kirjoitti:

        No voi helvetti.. tollasta tehään ja kidutetaan eläimiä vaan että joku super rikas julkkis sais lisää rahaa!

        Vaikka sinä et pitäisi Jennifer Lopezista, hän ei ole huora.

        Huora, eli siis prostituoitu on nainen, joka muu itseään rahasta, eli harrastaa seksiä rahasta. Käsittääkseni Lopez ei sitä tee?

        Pidä turpasi kiinni tai änkyröi edes asiallisesti, niin joku saattaa ottaa sinut tosissaan. Saattaa.


      • Samaa mieltä
        Hiippari kirjoitti:

        Vaikka sinä et pitäisi Jennifer Lopezista, hän ei ole huora.

        Huora, eli siis prostituoitu on nainen, joka muu itseään rahasta, eli harrastaa seksiä rahasta. Käsittääkseni Lopez ei sitä tee?

        Pidä turpasi kiinni tai änkyröi edes asiallisesti, niin joku saattaa ottaa sinut tosissaan. Saattaa.

        Asiaaa!,hiippari!


    • pomppukoira

      ihmisten pahuudella ei oo mitään rajaa...miten ne ihmiset voi elää ittensä kanssa?vai onko ne ees ihmisiä...oliko se jossain yhdysvalloissa?onneksi on PETA joka tekee paljon että tuo kauheus loppuisi.kiinassa ei oo eläinsuojelulakia,hirvittää ajatella miten se saadaan sieltä ikinä loppumaan..ja turkissomisteet on tosiaan nousussa,niitä näkee nyt jokapuolella..

      "ihminen ei löydä rauhaa itselleen,ennen kuin hän ulottaa myötätuntonsa koskemaan kaikkia eläviä olentoja"

      • jna

        sais nylkee ensin kun tommonen on ihan kauhiata...


      • Kameli_

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
        Luultavasti (tai siis varmasti) maailma tulee tuhoutumaan - kenes muunkaan kuin _ihmisen_ suuruudenhulluuden takia.

        Eikä käy sääliksi ihmisiä siellä, ei edes itseäni jos siellä olen silloin. Minäkin koko ajan tätä kannatan, ostamalla, aikuisena tekemällä työtä ja matkustamalla autolla jne. Saastuttelen luontoa hymy huulilla. Ällöttävä minä.


    • Hömelö

      sitä tuo on.
      Turkit on ok siellä missä niitä oikeasti tarvitaan. Suomen ilmasto on kyllä suurimmaksi osaksi sellainen että ihan reilulla toppatakillakin pärjää ja hyvin. Ainakin minä. Sitä en sitten tiedä olenko karaistuneempi kuin muut.. Tietenkin jos perinnöksi turkin saa niin ei siinä pitäisi olla mitään kovin kauheaa..ne eläinrukat ovat jokatapauksessa kuolleita. Ja sitten se metsästyspuoli on myös ok..jos itse tappaa sen eläimen mistä turkkinsa haluaa ja hoitaa muutkin operoinnit sen jälkeen ei asiassa pitäisi olla mitään ongelmaa.. tietääkseni ne jotka turkkeja yleensä käyttävät eivät ikinä suostuisi moiseen. Kysymys kuuluu, miksi ihmiset haluavat tarhaeläinten turkkeja? JOS itse turkin hankkisin haluaisin todennäköisesti ihan luomuturkin vaikka hirveltä. Niitä nyt muutenkin kaadetaan niin siitähän saisi..
      No lapsukaiset, tässäpä oli kaunis esimerkki siitä millaista tekstiä ei saisi tuottaa äidinkielen tunneilla..tämä lyö sekavuudellaan laudalta huttumussutkin..

    • ...

      Jennifer Lopez on ELÄINRÄÄKÄÄJÄ! Siis en pystyny ees kattoo sitä videota loppuun. Seki ***** luulee olevansa joku maailman omistaja ja että saa tehä mitä huvittaa! Nyljetään yhdessä Jennifer Lopez!!!

      • yoku

        näin tehdään! nyljetään jennifer!!!


    • sansku

      miten joku voikin olla noin julma! Jos Jlo tietää, mitä noille eläimille on tehty ennen kuin niistä on tullut turkki, ihmettelen, miten hän voi pitää sellaista turkkia yllään! Järkyttävää!

    • ---

      Jos olisitte viitsineet perehtyä asiaan joka tuntuu noin tärkeä olevan olisin odottanut teidän myös ottavan selvää JLo:n yhteistyökumppanista Sagasta.Sagan nahkat tulevat pohjoismaista ja täällä eläintenkasvatus on kuitenkin aivan toista kun tuolla kiinassa.En itsekään hyväksy tuota tapaa nylkeä eläin mutta lähinnä epäilen etä se on feikki.Ei kukaan joka turkiksista aikoo rahansa saada pilaa sitä noin,ei vain peta ole tainnut huomata sitä noita kuvatessaan.Ja tuskinpa Jenniferikään tuota hyväksyisi,mutta hänpä tietääkin mistä hänen turkiksensa tulevat.

      • 456456456

        vaikka täällä onkin paremmat eläinsuojelulait ja olosuhteet, ei se tarkoita että ne olisivat hyvät.


    • ilo-n-a

      Ihmiset sitten osaa olla idiootteja. Miksi pitää tappaa jotta saisi jonkun lämpimän takin. Ostakaa kaupasta toppatakki jos niin paleltaa!!

      • 435345

        toppatakeissa on untuvaa....


    • akka vaan

      Ketjua lukiessa tuntui, että pää-asia eli ELÄVÄLTÄ NYLKEMINEN oli unohtunut. Eihän siinä mitään vikaa, että elukka nyljetään turkikseksi, mutta se pitää TAPPAA ENSIN. ja varmistua että henki on piissa, ennekuin alkaa nyrklkeäöäön, tai ruokaa laittaessa suolistamaan otusta. Ilonallekin, eihön sitä pesukarhua tapettu ja nyljetty oikeassa jörjestyksessä ja siinähän se vika onkin. Siis, miten kerroittais sille Jennifer lopetsille että elukat on tapettava ensin ja sitten vasta nyljetään!

    • näädän omistaja

      Eläinten tappaminen lihaksi tai vaatteiksi on ok. Kiduttaminen ei.
      Meillä olisi niin paljon menetelmiä, joilla suoda tarhaeläimille hyvät oltavat.
      Miksi emme tee niin? Rahan takia tietenkin, on niin kamalan kallista suoda sille minkille edes pari neliötä lisää liikkumatilaa tai muutamia virikkeitä. Ehei, suljetaan ne vain pimeään varastoon puoli metriä kertaa puolimetriä häkeissä. Poissa silmistä poissa mielestä. Nehän vaan kuitenkin nukkuu, ei ne tarvi tekemistä. Pureksikoot kynsiään siellä. Vanhuksetkin vain varastoon ja ovi lukkoon, ei niistä kukaan jaksa huolehtia. Viedään vähän kumipottuja ja pestään ne kerran kuussa niin kyllä ne pärjää.

      Eläinten tappaminen on minusta ihan oikeasti ok. Ei se eläin ehdi tajuta että se kuolee. Mutta se, että eläin joutuu kärsimään koko elämänsä on ihan hirveää. Monesta meistäkin olisi varmasti tosi kiva istua päivät pitkät tyhjässä häkissä tekemättä mitään.

      • Love Animals<3

        Kuules nyt, "näädän omistaja" ei pahalla, mutta omistatko oikeasti näädän? Jos sinusta eläinten tappaminen lihaksi tai vaatteeksi on ok, niin ei kyllä uskoisi. Myyt kohta varmaan sen oman näätäsikin sinne teurastettavaksi. Ne jotka ovat tappamisen kannalla, hankkikaa jo hyvät ihmiset aivot! Onko eläimet tarkoitettu ihmisille? Ei. Entä tapettaviksi ja kidutettaviksi? No ei todellakaan! Jotkut eivät sitten ajattele kuin rahaa ja itseään. Eivät viitsi omaa nenäänsä pidemmälle katsoa, on niillä otsaa, se täytyy kyllä myöntää!


      • 546456
        Love Animals<3 kirjoitti:

        Kuules nyt, "näädän omistaja" ei pahalla, mutta omistatko oikeasti näädän? Jos sinusta eläinten tappaminen lihaksi tai vaatteeksi on ok, niin ei kyllä uskoisi. Myyt kohta varmaan sen oman näätäsikin sinne teurastettavaksi. Ne jotka ovat tappamisen kannalla, hankkikaa jo hyvät ihmiset aivot! Onko eläimet tarkoitettu ihmisille? Ei. Entä tapettaviksi ja kidutettaviksi? No ei todellakaan! Jotkut eivät sitten ajattele kuin rahaa ja itseään. Eivät viitsi omaa nenäänsä pidemmälle katsoa, on niillä otsaa, se täytyy kyllä myöntää!

        siis eihän se eläimen tappamisen pointti ole se, että se olisi oikeutettua koska eläin ei tajua mitään (mikä ei nykypäivänä ole tuotannollisesta lihantuottamisesta mitenkään mahdollista, ottaisit asioista edes selvää kun tulet pätemään), vaan se että siltä ylipäätänsä riistetään elämä?


    • Vitun vammaset. aikuiset ihmiset tappelee jostain maailman typerimmästä asiasta.
      Voi että kun kuulostaa niin typerältä.
      Hei minä olen 11.v tyttö enkä minä mee tommoseen mukaan mutta aikuset menee.
      Voi että on typerää. ootteks te ihan ääliöitä.

    • Eläin rakas

      Ihmiset on turhia! Itsekkin olen nähnyt ton nylkemis videon ja se sai mut niin vihaiseksi. Jennifer Lopez on itsekäs hemmoteltu nainen kun rupee miettimään niin olisi parempi että nämä turkisten käyttäjät tapettaisiin esim Lopez koska onko järkeä että Lopezin takia kuolee monia eläimiä koska se haluu turkiksia jos Lopez tapettaisiin ei eläimiä kuolis niin paljoon Lopezin takia koska sitä ei ois olemassa.

      Enkä ymmärrä miten joku voi sanoa että ihmisiä pitäisi muka auttaa ensiksi ja sit vasta eläimiä ei se ole ihmisen auttamisesta pois jos eläimiäkin autetaan ihmiset ja eläimet elävät maa pallolla samaan aikaan joten molempia pitää auttaa yhtä aikaa.

      Itse lahjotan eläimille sit vasta ihmisille, enkä ainakaan lahjota Kiinaan, kiinassa toi nylkemis video taidettiinkin ottaa.... -oikeutta eläimille!

    • Jellona1962

      Ei hyvä luoja! Jennifer on ollut aina niin ihana mielestäni ja olin hänen konsertissaankin. Ihan kamalaa, oksettaa tuo kertomuksesi, en voi uskoa että hän olisi mukana tällaisessa. Näin yhden kuvan jossa koiralta oli revitty turkki elävältä ja kaiken muun kauheuden kanssa, jota rescue yhdistys aktiivina joudun kuulemaan ja näkemään, se kummittelee painajaisissani.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe