.ahdistaa henkisesti ja fyysisesti

Eikö Efexorista pääse eroon edes pienimmästä annoksesta? Aiemmin oli vaikeaa irrottautua Limbitrolista mutta viimeksi Zoloftista ja Seronilista oli aika helppo päästä irti.

Olen montoa kuukautta puolittanut annoksen jo kesästä saakka ja viime kuussa otin enää joka kolmas pv. ja nyt viikko sitten en enää ottanut siksi koska viimeksi oksensin ja voin pahoin efen otettuani. Pahoinvointi oli tosi karmeaa.

Nyt särkee päätä, niska on jäykkänä, rintaranka ja selkä jäykkänä, rintaa vihloo, hampaita kiristää, leukaa kirstää ja kropassa sairauden tunne.

Henkisesti ahdistaa, pelottaa, ja on epätodellinen olo. Ei kuitenkaan masenna mutta kohta voi masentaa pelkäästään jo nää fyysiset ja psyykkiset oireet. Olenko niin onneton etten pääse eroon tästä lääkkeestä.
Älkää ehdottako että alkaisin uudelleen käyttämään jotain pitkävaikutteisia lääkkeitä. Olen saanut nyt niitten sivuoireista tarpeekseni. En ole tarpeeksi masentunut näemmä että kärsisin niitä kapisia sivuoireita.
Lääkäri on aikanaan luvannu että saan vierottautua hitaasta tästä efestä syksyllä.Aikaa en saa ennen joulua ja pelkkään että Joulu menee kohdaltani pilalle ja kohta opiskelukin jos tätä ei saa loppumaan.
6679
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Psykosomaattisista (fyysisistä) oireista pääsee eroon monella tapaa esimerkiksi siirrät ahdistuksen toiseen paikkaan esim varvas on hyvä, tai sitten etsit syyn mikä siinä ahdistaa, ja kun oivallat sen niin sinne meni ahdistus.

ite ahdistun helposti mutta senkin voi kääntää toisinpäin eli ajattelet ahdistusta mieli hyvän tunteena niin eipä enään ahdista.

kaikki on kummiski pääsi sisäistä jännitystä.

Äänestä
  • siis..kysymys on nyt vierotusoireista joihin kuuluu ahdidstus. en muuten ole ahdistunut.
    Haluaisin tietää onko joku päässyt Efexorista eroon ja missä ajassa?

    Äänestä

  • vierottautuja kirjoitti:

    siis..kysymys on nyt vierotusoireista joihin kuuluu ahdidstus. en muuten ole ahdistunut.
    Haluaisin tietää onko joku päässyt Efexorista eroon ja missä ajassa?

    moi. en tiiä onko tästä apua mutta ite käytin melkein pari vuotta efexoria 75mg jossain vaiheessa 150mg pari kk sitten taas 75mg. lopetin melkein yhtäkkiä tuon ja siitä tuli muutamaksi päiväksi kamala huimaus ja päänsärky (niinkuin aina kun unohdin ottaa päivän annoksen). muutamassa päivässä helpotti hieman ja ehkä kuukauden kesti että oireet katosivat.

    Äänestä

  • toivoton tapaus kirjoitti:

    moi. en tiiä onko tästä apua mutta ite käytin melkein pari vuotta efexoria 75mg jossain vaiheessa 150mg pari kk sitten taas 75mg. lopetin melkein yhtäkkiä tuon ja siitä tuli muutamaksi päiväksi kamala huimaus ja päänsärky (niinkuin aina kun unohdin ottaa päivän annoksen). muutamassa päivässä helpotti hieman ja ehkä kuukauden kesti että oireet katosivat.

    Sunnuntaina läksin laulukeikalle etelä-Suomeen ja koko päivänä ei särkenyt päätä. Muuten oli epätodellinen mutta hyvä olo melkein.
    Illalla sitten vähän kivisti taas ja tänään maanantain ei yhtään.
    Vähän on itsetunto hakusessa eli itseluottamus ei ole huipussaan Kai sekin siitä korjaantuu

    Äänestä

Olipa omituisisa neuvoja tossa yhdessä viestissä...
Eipä ole tyyppi varmaankaan ollut oikeesti masentunut,ei sitä tunnetta niin vain varpaaseen siirretä.Itse olen päihdeosastolla vieroituksessa opamox-nimisestä rauhoittavasta lääkkeestä.Halusin itse osastolle otettuani taas kerran liikaa lääkkeitä ja alkoholia.Keskussairaalan kautta tänne osastolle.

Mulla on ollut masennusta n.kuusi vuotta toistuvasti.
Välillä parempia jaksoja sitten taas iskee masennus.Syön itsekin efexoria ja lisäksi seroquelia.Joudun ilmeisesti syömään efexoria pitkään,koska riskini sairastua masennukseen ovat suuret.
Rauhoittavasta pääsin aika hyvin eroon,kun se tehtiin lääkärin valvonnassa.Nyt toivon etten enää lankee niihin ja tee taas tyhmyyksiä.Kai sitä täytyy vaan katsoa eteenpäin ja elää päivä kerrallaan.

Äänestä

Mainitsemasi, lempinimi efe tarkoittaa efedriiniä, jota käytetään urheilusuoritusten parantamiseen esim, keuhkoputkia laajentavalla ominaisuudella ja vaikkapa vaikeaan hengitysvaikeustilaan, käytetäänpä sitä kahden muun aineen kanssa myös laihdutus takoitukseen jaka on usa:ssa suosittua puuhaa ja vieläpä siellä päässä laillista, mutta ei vaaratonta..
anyway, efedriini luokitellaan suomessa nykyään huumausaineeksi ja esim. huumetestissä se antaa aluksi sellaisen kuvan että olisi ottanut amfetamiinia ;)

Kannattaa käyttää parempaa lempinimeä lääkkeille ettei kukaan sekoita asioita..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


vierottautuja kirjoitti:

Eikö Efexorista pääse eroon edes pienimmästä annoksesta? Aiemmin oli vaikeaa irrottautua Limbitrolista mutta viimeksi Zoloftista ja Seronilista oli aika helppo päästä irti.

Olen montoa kuukautta puolittanut annoksen jo kesästä saakka ja viime kuussa otin enää joka kolmas pv. ja nyt viikko sitten en enää ottanut siksi koska viimeksi oksensin ja voin pahoin efen otettuani. Pahoinvointi oli tosi karmeaa.

Nyt särkee päätä, niska on jäykkänä, rintaranka ja selkä jäykkänä, rintaa vihloo, hampaita kiristää, leukaa kirstää ja kropassa sairauden tunne.

Henkisesti ahdistaa, pelottaa, ja on epätodellinen olo. Ei kuitenkaan masenna mutta kohta voi masentaa pelkäästään jo nää fyysiset ja psyykkiset oireet. Olenko niin onneton etten pääse eroon tästä lääkkeestä.
Älkää ehdottako että alkaisin uudelleen käyttämään jotain pitkävaikutteisia lääkkeitä. Olen saanut nyt niitten sivuoireista tarpeekseni. En ole tarpeeksi masentunut näemmä että kärsisin niitä kapisia sivuoireita.
Lääkäri on aikanaan luvannu että saan vierottautua hitaasta tästä efestä syksyllä.Aikaa en saa ennen joulua ja pelkkään että Joulu menee kohdaltani pilalle ja kohta opiskelukin jos tätä ei saa loppumaan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu