Olen aina miettinyt mikähän on täällä Suomessa kommunistien koulutustaso? peruskoulu vain? lukio? ammatillinen? yliopisto?
Kun aina saa lukea väsymykseen asti kommunistien ruikutuksia "porvareista" ja "rikkaista", niillä niin ja niin paljon rahaa ja minulla matti kukkarossa. Tosin en itsekään hyväksy näitä "perijä snobi lapsia", mutta jos mies raataa selkä verellä ja tienaa niin saa hän kyllä ostaa sen luksusauton tms.
Viitsiikö kukaan kommunisti kouluttaa itseään kunnolla ja hankkiutua töihin josta saa asiallista palkkaa?
Ja sitäpaitsi kyllä "duunarin" palkallakin pärjää ok kun osaa käyttää sitä rahaa oikein. Onko se vain kateus mikä saa valittamaan.
Itseä ei häiritse ollenkaan vaikka naapureissa asuisi läjäpäin rikkaita. Se ei ole minulta tai keneltäkään muulta pois mistään.
Kommunistien koulutustaso
18
1014
Vastaukset
- TakeAWay
Minä olen suorittanut suomalaista tohtorin tutkintoa vastaavan tutkinnon Moskovan yliopistossa vuonna 1975 (yhteiskuntatieteet). Lisäksi minulla on pitkällisiä opintoja suomalaisen ay-liikkeen toiminnasta Sirola opistossa. (useita kuukausia, jos pidennetyt viikonloput lasketaan yhteen). Olen opiskellut myös professori Hemanuksen opastuksella tiedotustiedettä Tampereella.
Kuten huomaat kyllä oppinutkin voi olla kommunisti - oikein oppinut on sitä varmasti.- Miksi ?
Koulutustasosi ei näy kynäsi jäljessä komukka ?
Mssä vika ? Koulutuksessa,kynässä vai sinussa ? - TakeAWay
Miksi ? kirjoitti:
Koulutustasosi ei näy kynäsi jäljessä komukka ?
Mssä vika ? Koulutuksessa,kynässä vai sinussa ?Älä hölötä vaan käyttäydy kuin aikuinen!!
Minä en voi täällä alkaa kertoa töistäni mm. Ylessä jne. lehdissä. Koita siis rauhottua ja uskoa, kun sinulle sanotaan asiasta. - ohial
"Moskovan yliopistossa vuonna 1975 (yhteiskuntatieteet)"
Olet siis saanut täydellisen koulutuksen siitä, miten toimii epädemokraattinen yhteiskunta jossa ei ole yksilönvapautta. Uskoisin koko Venäjän ongelmien johtuvan juuri tuosta, kun päättäjät eivät aidosti tiedä mitä tehdä maan ongelmille. Soveltamalla vanhoja opetuksiaan he tekevät asiat vielä huonommiksi. Venäjän heritage-indeksin numerohan on 4,67.
Itse en tunne täältä kauppakorkeakoulusta ainuttakaan kommunistista professuurismiestä, lähinnä liberaaleja. - TakeAWay
ohial kirjoitti:
"Moskovan yliopistossa vuonna 1975 (yhteiskuntatieteet)"
Olet siis saanut täydellisen koulutuksen siitä, miten toimii epädemokraattinen yhteiskunta jossa ei ole yksilönvapautta. Uskoisin koko Venäjän ongelmien johtuvan juuri tuosta, kun päättäjät eivät aidosti tiedä mitä tehdä maan ongelmille. Soveltamalla vanhoja opetuksiaan he tekevät asiat vielä huonommiksi. Venäjän heritage-indeksin numerohan on 4,67.
Itse en tunne täältä kauppakorkeakoulusta ainuttakaan kommunistista professuurismiestä, lähinnä liberaaleja.Otapa lääkkeesi ja rauhoitu.
Moskovassa annettiin tuohon aikaan Euroopan korkeatasoisinta yhteiskuntatieteellistä opetusta. Tämä on todettu myös monessa länsimaisessa tieteellisessä julkaisussa. Suomalainen koulujärjestelmä (peruskoulu) on rakennettu näiden saksalaisten oppikunnan oppilaiden opetustieteen kehittelytyön tuloksena. Et kai sinäkään voi väittää, etteikö peruskoulu olisi suomalainen menestystarina? - sanovat
TakeAWay kirjoitti:
Otapa lääkkeesi ja rauhoitu.
Moskovassa annettiin tuohon aikaan Euroopan korkeatasoisinta yhteiskuntatieteellistä opetusta. Tämä on todettu myös monessa länsimaisessa tieteellisessä julkaisussa. Suomalainen koulujärjestelmä (peruskoulu) on rakennettu näiden saksalaisten oppikunnan oppilaiden opetustieteen kehittelytyön tuloksena. Et kai sinäkään voi väittää, etteikö peruskoulu olisi suomalainen menestystarina?että koulutus olisi.. noh, katso itse,
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000015&conference=3000000000000007&posting=22000000004976075
Hauskaa seuraa,
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000012658482
- Rautakoura
Kuuluin aikoinani ammattiosastoni toimikuntaan ja olin mukana tarkastamassa pääluottamusmiehelle maksettavan palkan oikeellisuutta.
Työehtosopimuksen mukaan pääluottamusmiehen palkka on työpaikalla maksettujen 10 korkeimman aikapalkan ja 10 korkeimman suorituspalkan keskiarvo.Meillä näin ei oltu menetelty.Tarkistuksen yhteydessä huomasin,että kaikki urakkapalkkalaiset sattuivat olemaan kommunisteja,aikapalkkalaisista ei yksikään.
Urakkapalkkalaisissa oli mukana teknikko ja insinööri,jotka tekivät työntekijätehtäviä.Heille työnantaja(t) ei ollut tarjonnut koulutustaan vastaavaa työtä.
Aktiivin työpaikkakommunistin on tehtävä työnsä hyvin,usein paremmin kuin muiden.Mitä muita keinoja heillä olisi säilyttää työpaikkansa?
Kokemukseni mukaan jokaisella työmaalla on välistävetäjänsä ja yleensä he eivät ole kommunisteja.Komukat ovat keskimääräistä aktiivempia esim. paikallisia- ja palkkasopimuksia tehtäessä.Ollessaan mukana ja vaikuttamassa sopimusten sisältöön he ovat valmiimpia myös noudattamaan niitä.He ovat valmiimpia myös puolustamaan sopimusten pitävyyttä,tästä kai se rähjäämisen maine on syntynyt.Kun se palkkaansa nähden ylielänyt ja ylitöille velanmaksunsa laskenut, poliittisesti valveutumaton mersunostaja
osamaksulaput hanskalokerossa piti päivän lakkoa kohtuuttomana, niin minun puolestani sai pitääkin.
Vielä -70 luvulla meilläkin oli tilanteita,joissa yövuoron jälkeen kaverit lähti satamaan laivoja purkamaan.Sitten pottu tai pari laivaviinaa mukaan,illalla taas puolipäissään nukkumatta yövuoroon ja kimppaurakkaan.Nämä eivät olleet kommunisteja,kommunistit olivat niitä rettelöijiä,jotka tekivät työt ja luottamusmiehinä neuvottelivat pois lopputiliuhkat näiltä "ahkerilta" kahta työtä tekeviltä.
Olen luottamusmiesaikoinani joutunut käymään työntekijän kanssa työnantajan varoituksenantotilaisuuksissa lähemmä sata kertaa.
Sekaan on sattunut pari viinan kanssa lätrännyttä komukkaa,useimmin kävin -kuudesti- julkikokoomuslaisen kunnallisvaaliehdokkaan kanssa.Syy oli aina sama,työn laiminlyönti.Tätäkään kaveria en sanoisi laiskaksi,takana olivat hyvin tulehtuneet henkilösuhteet työnjohdon kanssa.Tässä tapauksessa laiskuus parani,ehdotuksestani,osastosiirrolla.Meille komukoille lääke tuollaisissa tapauksissa olisi ollut työsuhteen purku. - ...
Yliopistoon hakemassa..
"mutta jos mies raataa selkä verellä ja tienaa niin saa hän kyllä ostaa sen luksusauton tms."
Hmm,tuosta tuli mieleen isäni..Eli isäni sai töissä käydessään yhtä paljon palkkaa kuin Venäjän presidentti(n. 5000e,joutui tekemään pitkiä päiviä,välillä yöllä vasta kotiin),mutta kun verottaja otti isän palkasta omansa niin eihän siitä jäänyt mitään käteen,yli 60% hävisi valtiolle..Eli elimme keskiverto talossa,keskiverto rahatilanteessa vaikka molemmat vanhemmat tekivät töitä loistavalla palkalla..Suomessa ei loistoautoa saa ellei ole poliitikko,lentäjä,perijä tai ota lainaa..Ei sillä raatamisella mitään autoa saada
"Viitsiikö kukaan kommunisti kouluttaa itseään kunnolla ja hankkiutua töihin josta saa asiallista palkkaa?"
Tunnen montakin yliopistoon hakevaa kommunistia- Liberaali
"60% hävisi valtiolle"
No sehän tässä perkele onkin se ongelma! Hyvä kun huomasit. Sosialistithan tuon saatanan työn yliverotuksen ovat luoneet. Mietippä sitä. Eniten ihmettelen, että kuulen tämän punikin suusta. - Lentoemäntä
On juuri tuollainen suurpääoman edustaja (lentäjä). Minä muistan kyllä sen ajan kun toveri Vom kaahaili luxusautollaan kentälle (useimminten joku "mukava" stuertti mukanaan). Voi sitä toverin ilmeestä paistavaa ylimielisyyttä, kun hän esitteli meille "vain" lentoemoille uusinta kaatoaan. Vomhan tykkäsi nimenomaan "nais"stuerteista, joilta hänellä on kaatoja ympäri maailmaa.
Lentoemäntä kirjoitti:
On juuri tuollainen suurpääoman edustaja (lentäjä). Minä muistan kyllä sen ajan kun toveri Vom kaahaili luxusautollaan kentälle (useimminten joku "mukava" stuertti mukanaan). Voi sitä toverin ilmeestä paistavaa ylimielisyyttä, kun hän esitteli meille "vain" lentoemoille uusinta kaatoaan. Vomhan tykkäsi nimenomaan "nais"stuerteista, joilta hänellä on kaatoja ympäri maailmaa.
Muuten melkolailla oikeaan osuva, paitsi kahdessa kohdassa. Ensinnäkin, olen KOKO ikäni
äänestänyt (ääri)vasemmistoa, ja toiseksi ajokortin hankin vasta puolivuotta ennen eläköi-
tymistäni. Kaiva totuus esiin ennekuin kirjoitat puhdasta paskaa!
vom- ...
Liberaali kirjoitti:
"60% hävisi valtiolle"
No sehän tässä perkele onkin se ongelma! Hyvä kun huomasit. Sosialistithan tuon saatanan työn yliverotuksen ovat luoneet. Mietippä sitä. Eniten ihmettelen, että kuulen tämän punikin suusta."No sehän tässä perkele onkin se ongelma"
Arvaappa valittiko isäni asiasta?Ei koska hän tiesi että on hyödyksi Suomelle ja sen kansalle..
"Hyvä kun huomasit. Sosialistithan tuon saatanan työn yliverotuksen ovat luoneet."
No mutta verotushan on hyvä asia,peruspalvelut ja koulutus(en hyödyntänyt),sosiaaliturvat jne..Lukioajoista selvisin opiskelijatuen ansiosta ja sen ansiosta nyt pystyn yliopistoon hakemaan,se on minusta todella hieno asia.
"Eniten ihmettelen, että kuulen tämän punikin suusta."
No mitäpä tuota kieltämään,tottahan se on
Todenäköisesti minä kuten isäinikin tulen saamaan enemmän palkkaa kuin keskiverto suomalainen eli siis lahjoitan käytännössä osan omaisuudestani muille.Mtta mikäpä siinä kun tietää että itse sen tuen ansiosta on päässyt näinkin pitkälle,miksi en siis tukisi muita?
Suomi on hieno maa,lähtökohdat ovat kaikilla suhtellisen samat,ei ole selviä luokkaeroja,jokaisella n turvattu huomen(ainakin periaatteessa),kukaan ei kuole nälkään..
Yksi veroa minua kyllä ihmetyttää,meinaan tuo perintövero..Ei jää perinnöstä yhtään mitään käteen,voi joutua jopa maksamaan enemmän kun saa..
Kaksi vastakysymystä: ketä tarkoitat termillä kommunisti. SKP:hen kuuluvaa henkilöä, vai/ja
muita, jotka ovat mieleltään aatteen kannalla? Itse en kuulu puolueeseen, mutta käytännössä
tälläkin palstalla jotkut höyrypäät nimittävät kommunisteiksi kaikkia, jotka eivät kannata
nykyistä talousjärjestelmää! Sitten koulutustaso, mitä sillä tarkoitat? Koulun/yliopiston
penkkien kuluttamista, vai sisältääkö se myös ammatissa opitun tieto-taidon? Itse olen käy-
nyt keskikoulun, ollut metsätöissä, rakennuksen montulla, ja Ilmasotakoulun ohjaajalinjan
avulla päässyt Liikennelentäjän ammattiin. Olen nykyään hyvällä eläkkeellä. Tiedän, että
olen ammattikunnassani harvinaisuus, mutta se on taas toisen tarinan väärtti!
vom- loinen
Tutustu historiaan. Esimerkiksi lähes kaikki johtavat bolseviikit olivat aatelistaustaisia tai heille oli tie korkea-arvoiseen yhteiskunnalliseen asemaan auki. Esimerkiksi Stalin kävi pappiskoulua.
Entiset taistolaiset ovat tänäpäivänä johtavissa asemissa ja siis hyvinkoulutettuja. Miksei asia olisi samoin tänään?- Maxim
Maaorjuus Venäjällä poistettiin muistaakseni 1867,kuitenkin joitakin vuosia aiemmin kuin orjat vapautettiin amerikanmantereella.
Lukutaidottomat,paikkaan ja isäntiinsä uskonnolla ja piiskalla sidotut orjatko olisivat pystyneet järjestäytymään edes kapinan oloihin?
Mistä valistusaatteet olisivat lähteneet,elleivät sivistyneistöstä?Entä vetosivatko ne työväkeen,hieno puhe.Kas pulma oli siinä että puuttui alkeellisinkin ihmisarvo.Putilovin asetehtaalla jätkät olivat ainakin tuota mieltä,sinusta en tiedä.
Ja siitä Leninin isoveljen aikaisesta kapinasta,tuolloin taisi Venäjällä joka kolmas olla jonkin lajin aatelinen.Se ei tarkoittanut sitä,että olisi ollut kunnon toimeentulo tai edes ehjä takki päällä.Eli tilanne tosiaan on nykyisin sama kuin silloin - ainakin jos katsoo tälle palstalle kirjoittelevien "kapitalistien" juttuja.
Herraa ja porvaria ollaan vaikka akalla perse retongista vilkkuu ja itseltä sonta tursuaa varpaitten välistä.
Lue hyvä veli ensin Tsehovisi,Tolstoisi,Dostojevskisi,Gontsarovisi, Gogolisi,Lermontovisi jne. jne. Saat Suurilta Venäläisiltä kirjailijoilta,aikalaisilta,jonkinlaisen ällin.Tulet sitten tarjoilemaan tänne sitä keskikoulun historiaa. - ...
"Entiset taistolaiset ovat tänäpäivänä johtavissa asemissa ja siis hyvinkoulutettuja. Miksei asia olisi samoin tänään?"
Esimerkkejä sosialistitaustaisista johtajista: Merkel,Putin ja Halonen - Maxim
... kirjoitti:
"Entiset taistolaiset ovat tänäpäivänä johtavissa asemissa ja siis hyvinkoulutettuja. Miksei asia olisi samoin tänään?"
Esimerkkejä sosialistitaustaisista johtajista: Merkel,Putin ja HalonenUseimmalle kävi päinvastoin.Laululiike ja politiikka vei ajan.Yhtäkkiä huomattiinkin,että ollaan kohta neljäkymppisiä,lapsia pari,avioliittoja neljä.Opinnot päättämättä,kämpät hommaamatta,työt projekteja.Tuli hätä.Ja hätäisimmät eivät muistaneet "-että porvari antaa sille ruokamullan ja nimittää sen suureksi taiteeksi",alettiin väsäämään toimeentuloa tyyliin "Lenin Setä asuu venäjällä".
Eivät kaikki Vanhan valtaajat kultaoksalla istu.Takinkääntäjistä monet kyllä.On vitun vallankumouksellista kirjoitella kotikatuja ja salkkareita,eikö olekin?
Ei meitä putkimiehiä,sosiaalitarkkaajia,kirvesmiehiä ja opettajia pidä osoitella kääntymyksen tehneiden ja porvarien näyteikkunassa elävien taikka muutamien ammattilaisten tekemisistä.Ei me silloinkaan niin pramilla oltu ja hetken etua hakemassa.Emme me tehneet vallankumousta yliopistoissa ja teatterissa,meistä töissä oli vittumaisempaa ja meidän mielestämme olisi pitänyt aloittaa sieltä. No,olkoon kuten he silloin sanoivat "meidän analyysimme on tarkempi,ohjakset meille heti".Mutta tosiasia on se,että vasemmiston asiaa ei ajeta porvarien foorumeilla.Ei silloin,eikä nyt.
- Kommari Keke
Mää haluun ett ne vitsin Kekkoset jotka päättää heittäis vähän ennemmän fyrkkaa mun taskuun ett vois dokata ennemmän. siksi olen kommunisti! alas porvarit!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691