nii mun mielestä manaajat on hyvii ja ring 1&2 jos constantine luetellaan kauhuun niin se on paras näkemäni leffa.kauhu leffoja pitää vielä haeskella onko teillä mitää katsottavaa kauhu leffaa mielessänne vastailkaa
KIITOS! mielipiteistänne
Ps.hyvää joulua! ja hauskoja leffa-iltoja (tai ehkä voi oikeastaan sanoa pelottavia leffahetkiä)) :D
mielestänne paras kauhuleffa ??
24
2442
Vastaukset
- katsoja-
THE, SHINING - HOHTO (ohj. Stanley Kubrick) on elokuva, jota jaksaa katsoa useammankin kerran.
Tyylikkäästi kuvattu, tunnelmallinen jne.
On vain muutamia kauhuelokuvia, joita voi katsoa vuoden välein uudelleen, ja HOHTO on yksi niistä.- hänjokaolla
¨Niin HOHTO on kaikkein aikojen paras kauhuelokuva.
Sen hieno tunnelma ei ole vieläkään laskenut vaikka olen katsonut jo yli 34 kertaa tämän vuoden puolella. - on kyllä
hänjokaolla kirjoitti:
¨Niin HOHTO on kaikkein aikojen paras kauhuelokuva.
Sen hieno tunnelma ei ole vieläkään laskenut vaikka olen katsonut jo yli 34 kertaa tämän vuoden puolella.hyvä. Toimii monella tasolla eri ikäisenä.
- Horror Heretic
Parasta kauhua on sellainen, mikä pelottaa aivot pois pääkopasta. Sellaista, että et uskalla nukkua tai ainakin näet viikon painajaisia.
Omia suosikkejani: Hellraiser, Dog Soldiers, Painajainen Elm Streetillä 1-4- jeeesh..
Tähän kyllä tykästyin..kolme varttia sitten
leffa loppui enkä pysty muutaku ajattelemaan
sitä mutsia siinä kun se tuijottaa suoraan
kameraan ihan ku se näkis ihan viimeisessä
kohtauksessa..jenkkiversio EI todel-
kaan pystynyt samaan..olen sentään 22 ja vittu
mulla kulkee kylmät väreet koko ajan. Katoin
yksin tän lopun ja oli pakko kattoo välillä pois
päin ja todeta itekseen et "hyi vittu"...
Elikkä puhun Grudgesta..
- ranXerox
Parasta kauhua on psykologinen, ei sellainen typerä "nurkan takaa"-säikyttely, tai gore(jossa verta ja aivoja heitellään ympäriinsä), joita nykyään näkee tehtävän liukuhihnalta. Eihän niitä voi kauhuksi edes nimittää. Gore-leffat menevät lähinnä komedioina meikäläisellä, joskus harvoin tosin ihan hyviäkin näkee. Itse olen viime aikoina nähnyt aivan liikaa "helppoheikkikauhuja". Surkea "The Descent" taisi luoda jonkinlaisen luola-aligenren. Kyllähän nuo varmaan teineihin iskee, hehän samaistuvat usein hieman eri tavalla elokuvan hahmoihin. "The Shining" on sieltä parhaasta päästä kauhuleffoissa. Itseltäni meni 4-5 katselukertaa(15v kuluessa) ennenkuin tajusin leffan idean kokonaisuudessaan, ja silloinkin jouduin vähän turvautumaan Googleen :)
- JiiJii
Minuunkaan ei oikein iske sellainen Elm Streettien yms.
kaltainen erikoistehostekauhu, vaan pelottavimmat
ovat enemmänkin spsykologisesti piinaavia.
Ahdistavalla tunnelmalla minut saa peloteltua paljon
paremmin kuin irtojäsenillä ja miljoonalla litralla
verta.
Onhan Hellraisereita yms. ihan hauska joskus katsoa,
mutta ne ovat kyllä enemmän viihdettä kuin kauhua.
- Margues
Halloween koska se vaan on niin sairaan hyvä. Ei kovin pelottava mutta Michael on mukavan persoonaton tappokone
- .....
iinä en kuaheesti kauhu elokuvia kattele joten paras ja ainut hyvä kauhuelokuva jonka olen nähnyt on
Pidän kaikenlaisista kauhuelokuvista, vähän mielialasta riippuen... (paitsi kökkökauhu on aina kökkökauhua...)
Hellraiserit oli mun mielestä mahdottoman hyviä; raakuutta oli, mutta se oli toteutettu mun mielestä tyylikkäästi..ehkä kuitenkin eniten pidän kauhusta, joka antaa hieman mielikuvituksellekin varaa. Olen täällä varmaan useampaakin kertaan hehkuttanut elokuvaa Amityville Horror (alkuperäisversio), mutta se vain on ykkönen! Hohto on myös niitä legendaarisimpia, jotka toimii aina. Olen huomannut, että paremmin multa vie yöunet kauhukirjallisuus, kuin itse elokuvat. Meikäläisen mielikuvitus on vain niin vilkas....
Juu, kyllä minunkin lemppari taitaa olla Hohto. Katsoin sen joskus penskana ensimmäisen kerran, enkä uskaltanut mennä kuukauteen kylpyhuoneeseen yksin... Manaaja, Tappaja-auto Christine ja Carrie ovat myös hyviä kauhuleffoja. Uusimmista Ring (amerikkalainen versio, kun en ole vielä kerinnyt japanilaista kattoo)ja se, mikä-sen-nimi-nyt-olikaan, jossa oli pääosassa Sarah Michelle Gellar, olivat jopa pelottavia.
- Qadesha
Hohto, (vanha) Psyko, Erämaa syö miestä (vaikkei nyt niinkään kauhua), jossain mielessä ehkä jopa Poltergeist, miksei myös Ring 1 (kakkosta en ole nähnyt). Evil Dead 1 on ihan jänskä ja 3 veikeä. Audition on ihan oikeasti pimeästi kauhuinen leffapätkä, ja Henry (Lee Lucas) on ahdistava. Others oli mielenkiintoinen pätikkä.
- Qadesha
Carrie unohtui ja tykkäänhän myös Alien-sarjasta!
- Qadesha
Qadesha kirjoitti:
Carrie unohtui ja tykkäänhän myös Alien-sarjasta!
...Manaaja eli Omen, nro 1.
- Heka
Qadesha kirjoitti:
...Manaaja eli Omen, nro 1.
kaksi eri elokuvaa. Manaaja on englanniksi Exorcist ja Omen suomeksi Ennustus! 0=
Manaaja kertoo paholaisen riivaamasta tytöstä, jota kirkon pappi tulee auttamaan.
Omen taas muodostuu kolmesta trilogiasta: Omen 1, Omen 2 ja Omen 3 Seitsemän tikaria. Sarja kertoo paholaisen ylösnousemuksesta. - -Q-
Heka kirjoitti:
kaksi eri elokuvaa. Manaaja on englanniksi Exorcist ja Omen suomeksi Ennustus! 0=
Manaaja kertoo paholaisen riivaamasta tytöstä, jota kirkon pappi tulee auttamaan.
Omen taas muodostuu kolmesta trilogiasta: Omen 1, Omen 2 ja Omen 3 Seitsemän tikaria. Sarja kertoo paholaisen ylösnousemuksesta.Mitä helvettiä olenkaan taas sekoillut. Siis Ennustus (Omen), nimenomaan.
Ja Manaajakin, se on kanssa hyvä. Pitäisi vähän miettiä vaikka monitorin tuijotus viekin transsiin...
- Baxter
Lukioaikoina Alien ja Halloween iskivät ihan pahuksen lujaa ja jäivät kauhuleffalistani kärkeen.
Uusimmista näkemistäni Switchblade Romance (eli Haute Tension) ja juuri Suomen teattereihin tullut The Descent toimivat mielestäni erittäin hyvin. - kauhuleffat
on varmaankin Hohto, alkuperäinen Dead trilogia (eli Night Of The Living Dead, Dawn Of The Dead ja Day Of The Dead). Sitten vielä Ilmestyskirja Nyt. Periaatteessa sotaelokuva, mutta tunnelmaltaan enemmänkin kauhuleffa.
- moi
Mie tykkään aavelaivasta(SUOSITTELEN!!!), ringit on ihan hyviäää... ja hirttäjän kirous.
- DeaE
1. Manaaja
2. Grudget(Japanilaiset)
3. Phone(Japanilainen)
4. Dark Water (Japanilainen)
5. Ring (Jenkki)
6. Amityvillet
7. Omenit
8. Hohto
9. Entity
10. RoseRed
Nämä varmana ainakin tohon Ringiin asti..Ei voi muistaa kunnolla, kun on nähny niin paljon aivan sairaan kauhean ihania kauhuleffoja...Mielisairaala, ja sairaalakauhut ovat kyllä kans aivan mahtavia!- DeaE
Hellraiserit!!!Ne kyllä menee johonki tohon listan väliin.:D
- funkymonkey85
Uusimmasta päästä mieleen tulee tämä Saw. Pitäs sitten mennä tämä Saw II katsomaan, kun vasta ekan Saw:n näin ja se oli mukava yllätys kauhu/trilleri rintamalla.
Vanhemmasta päästä mm. Psycho,Omen, Evil Dead yms.- mun mielest paras
Tykkäsin tosi paljon aikoinaan The Othersista, ja viime aikoina hyvii leffoja on ollut mm. the Excorcism of Emily Rose (en osaa sanoo onko vaa
huono Manaaja-kopio, kun en oo kyseistä leffaa nähny..)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu791837- 591738
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3531572Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691433Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101310Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671300Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä671182- 601109
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001067Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141025