"minä olen se tyttö" muistaako kukaan?

Leffafriikki

Muistaako kukaan elokuvaa "minä olen se tyttö"? Se tuli tv:stä ainakin joskus 70-80 luvun vaihteessa ja on jäänyt mieleeni aivan mielettömän jännänä leffana. Siinä nainen joutuu murhan silminnäkijäksi ja murhaaja näkee tämän naisen, mutta ei jostain syystä voi tappaa tätä naista heti. Alkaa takaa-ajo monikerroksisessa virastorakennuksessa jossa ei tietenkään ole ketään muita.Mieleeni on jäänyt hissillä ylös-alas ajot ja murhaaja näkee valoista mihin kerrokseen nainen menee.Sitten muistan esim. sellaisen kohdan jossa nainen yrittää soittaa apua jostain huoneesta, mutta murhaaja onkin puhelinkeskuksessa ja saa näin selville missä nainen piileksii.
"minä olen se tyttö" oli tosiaan tuon piinaavan jännittävän leffan suomennettu nimi, mutta olisiko kellään mitään hajua mikä olisi alkuperäinen nimi tai kuka näytteli siinä tai mitään millä voisi päästä tuon elokuvan "jäljille"?

8

3941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävä

      Kokeile: I´m the Girl He Wants to Kill, englantilaisen tv-sarjan Thriller jakso vuodelta 1974.
      Muistan kyllä elokuvan ja kuinka jännä se oli, mutta en muista nimeä. Tällaiseen nimen löysin kun googletin. Juoni kuvaus ainakin oli sama.
      Kyseisen sarjan dvd:tä myytiin ainakin osoitteessa: www.networkdvd.co.uk

    • tyttö 60 v

      Olipa kiva yllätys, että joku muukin kaipaa tuota elokuvaa. Itse olen muistellut sitä usein. Sitä ei voi unohtaa, niin hirmujännittävä se oli.Kiitokset tiedosta. Nyt tilaan ja kokeilen, tuntuuko se yhtä kauhealta.

    • tuikku1967

      Muistan leffan erittäin hyvin, se oli eka jännäri mitä olen koskaan nähnyt.

    • Anonyymi

      Muistan! Katsoin sen kun olin lapsenvahtina joskus 70 lopulla. Jännittävin elokuva koskaan!!!

    • Anonyymi

      Katsoinpa kyseisen pätkän Youtubesta, ja olikin ihan hyvä pikku trilleri. Hissejä hyödynnettiin hyvin ja jännitys pysyi hyvin yllä. Oikein hauska oli katsoa tuollaista englantilaista vanhan koulukunnan jännäriä.

      zappp

    • Anonyymi

      Muistan tuon kuvan . Yksinkertainen toimintaympäristö , mutta elokuva oli tosi jännä . Oli muuten seuraavina viikkoina vaikeaa saada naisia jäämään ylitöihin .

    • Anonyymi

      Muistan kyllä elokuvan, vaikka siitä on jo monta vuosikymmentä ja olin varmaan 9 v. , kun katsoimme sitä siskoni ja serkkujeni kanssa, kun vanhempamme olivat mökillä. Ihmettelen, kun sitä ei ole esitetty uudelleen, vaikka monia elokuvia lähetetään uusintoina useaan otteeseen. Tämä oli siksikin jännä, koska se oli niin toden tuntuinen. Voisikohan sitä toivoa esitettäväksi uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe