Janista tuli iskelmä-tähti

Lullu_94

Mä luulin että Idols-kolmikko laulaisi pop, rock, hip hop ja yms. Jani tuli toiseksi ja laulaa iskelmä-kanavalla. Ei siinä mitää pahaa oo mut sanoinpahan vaan. Itte en oikein ole Jani-fani.

23

2457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen verran

      ensinnäkin, vain idolsin VOITTAJA saa levytyssopimuksen välittömästi sekä etenee kuvion mukaan: ensimmäinen sinkku alkaa soida rasiossa, lukemattomat haastattelut mediahässäkät ja -vierailut, sitten aletaan työstää levyä (joka on kylläkin jo valmiiksi tehty), kuvataan musiikkivideo, taas tulee sinkku ulos sekä keikkoja, keikkoja ja keikkoja..
      tämän kaiken toteutti hanna pakarinen. jani tuli toiseksi, eikä hänelle (tai antti tuiskullekaan) luvattu yhtikäs mitään sopimuksia. levy-yhtiöt vain sattuivat kiinnostumaan heistä ja molemmat saivat sopimuksen. tuiskustahan on tehty täys "tuote", ja mies on itsekin myöntänyt, ettei se häntä haittaa. jani osoitti persoonallisuuttaan ja erottui massasta jo idols-kisassa kertomalla, että tekee omia kappaleita ja näinollen myös soittaa kitaraa. mies sai sopimuksen, ja levyttää tätä nykyä OMIA kappaleitaan, mikä on hieno homma. sitähän jani vain ja ainoastaan idolsissakin toivoi! onneksi kävi näin, että jani ei voittanut, koska vain luoja tietää mitä janista olisi tullut, jos hänelle oltaisiin tehty biisit valmiiksi jne. jne. hän ei olisi sitä, mitä hän nyt on!

      • mielenkiinnosta

        vain kysäsen,että mikä osa Janin levyllä olevista biiseistä on Janin itsensä sanoittamia/säveltämiä?Itselläni ei levyä ole,muutaman kappaleen olen uudelta levyltä kuunnellut radion kautta.Janin musiikki ei ole mielimusiikkiani,mutta kyllä sitä kuuntelee.Kolmikosta pidän eniten Antin musiikista.


      • jarno trolli
        mielenkiinnosta kirjoitti:

        vain kysäsen,että mikä osa Janin levyllä olevista biiseistä on Janin itsensä sanoittamia/säveltämiä?Itselläni ei levyä ole,muutaman kappaleen olen uudelta levyltä kuunnellut radion kautta.Janin musiikki ei ole mielimusiikkiani,mutta kyllä sitä kuuntelee.Kolmikosta pidän eniten Antin musiikista.

        Kahdella levyllä ei ole yhtään biisiä, joka olisi kokonaan Janin oma (omalla siis tarkoitetaan sävellystä ja sanoitusta KOKONAAN omiin nimiin). Uudella levyllä on yksi LÄHES oma biisi ja ekalla levyllä taitaa olla osasäveltäjänä/osasanoittajana kahdessa tai kolmessa kappaleessa. Sovitustyötä Jani on toki tehnyt varmasti lähes kaikkiin kappaleisiin, mutta "oma biisi" tarkoittaa nimenomaan omaa sävellystä ja sanoitusta.


    • Janittaja(N)

      Joissakin tapauksissa kakkonen on ykkönen ;) Näin oli edellisen IDOLS-kisan kohdalla. Ei tietty kaikkien mielestä, mutta minun ja monen muun janittajan. Janin musa uppoaa suomalaiseen kansaan ja äijällä on pitkä ura edessään. Plussaa että soittaa itse, sovittaa, sanottaa ja säveltää. Ja mikä tärkeintä, Janilla on tunnetta esiintymisissään roppakaupalla. Jep.

      • panittaja

        joo,uppoo ehkä johonkin tuulipukukansaan nakkilan lavalla


      • Janittaja(N)
        panittaja kirjoitti:

        joo,uppoo ehkä johonkin tuulipukukansaan nakkilan lavalla

        Voit tietty toimia tuulipukukansan (?) puhetorvena ja kiva että tämäkin 'puolue' *reps* Janista tykkää. Kumminkaan en itse tuulipukua omista, Nakkilan lava ei houkuttele. Pätee myös Janin musiikkia suurkuluttaviin ystäviini.


      • Me kaikki
        panittaja kirjoitti:

        joo,uppoo ehkä johonkin tuulipukukansaan nakkilan lavalla

        Perheessämme on kolme Jani-fania, ja yhdelläkään meistä ei ole tuulipukua. Nakkilan lavalla emme ole käyneet, mutta muilla lavoilla kyllä. Ja Janikin on ollut jopa ihan perinteisellä tanssilavalla esiintymässä. Eikä muuten esiintynyt ollenkaan hassummin. Vaikkei sitä iskelmää siellä niin laulanutkaan. Ihan rokkia veti! Aatteles vielä, että siellä ei sillon näkynyt ainoatakaan tuulipukuista ihmistä.


      • ahaaa....
        panittaja kirjoitti:

        joo,uppoo ehkä johonkin tuulipukukansaan nakkilan lavalla

        Ei löydy multakaan tuulipukua, Janin keikkoja on tullu silti kierrettyä MELKO MONTA..

        Iskelmätähti? JANI vai?? ..nyt naurattaa :D

        ja VAIKKA Jani laulaiskin iskelmää (mitä mun käsittääkseni on tähän asti ollu tyyliin Arja Koriseva/Jari Sillanpää ym.) niin MITÄ SITTEN?! Kertokaa mulle MIKÄ siinä asiassa on niin *****leen negatiivista?!
        Se musiikki tehään NIILLE JOTKA SIITÄ TYKKÄÄ, ei just sulle joka kuuntelet Antti Tuiskua tms. Ymmärtääkää nyt ihmiset että EI OO PAKKO TYKÄTÄ EIKÄ KUUNNELLA SITÄ MUSIIKKIA josta EI tykkää!!
        KAIKKEE MUSIIKKIA EI TEHDÄ _SUN_ KORVILLE SOPIVAKS!
        Saakeli, jostain syystä syke nousee aina kun alkaa tästä kirjottaan.
        Kuuntele mitä tykkäät mut älä ala urputtaan. Pelkkää kateellisten ja itsekkäiden, ajattelemattomien idioottien puhetta.


      • apila_94
        panittaja kirjoitti:

        joo,uppoo ehkä johonkin tuulipukukansaan nakkilan lavalla

        Mis on Nakkila? xD Eikä mulla kyllä oo tuulipukuakaan xD Mut Janin musasta tykkään superisti! :D


      • Nakkilalainen
        apila_94 kirjoitti:

        Mis on Nakkila? xD Eikä mulla kyllä oo tuulipukuakaan xD Mut Janin musasta tykkään superisti! :D

        Mikä kumma siinä on et sana Nakkila naurattaa niin mahottomasti. Niin nauratti mun poikaanikin, kun hän kyseli nykyisen vaimonsa kotipaikkaa. Ja sitten kun hän kertoi kotona, etä hän on löytänyt tytön Nakkilasta, niin kyllähän meillä koko perhe nauroi.....
        No nyt kun on oppinut tuntemaan ja tietämään että Nakkila on ihan oikee paikkakunta (sijaitsee satakunnassa Porin liepeillä) niin eipä enää naurata, vaan ihan tosissaan voi ottaa nakkilalaiset , siellä on mukavia oikeita ihmisiä tuulipuvulla tai ilman! ; ) Niin kuin myös Janin musiikki on mukavaa ja oikeeta!


      • apila_94
        Nakkilalainen kirjoitti:

        Mikä kumma siinä on et sana Nakkila naurattaa niin mahottomasti. Niin nauratti mun poikaanikin, kun hän kyseli nykyisen vaimonsa kotipaikkaa. Ja sitten kun hän kertoi kotona, etä hän on löytänyt tytön Nakkilasta, niin kyllähän meillä koko perhe nauroi.....
        No nyt kun on oppinut tuntemaan ja tietämään että Nakkila on ihan oikee paikkakunta (sijaitsee satakunnassa Porin liepeillä) niin eipä enää naurata, vaan ihan tosissaan voi ottaa nakkilalaiset , siellä on mukavia oikeita ihmisiä tuulipuvulla tai ilman! ; ) Niin kuin myös Janin musiikki on mukavaa ja oikeeta!

        Ei kun naurattaa kun miettii että Janin kaikki fanit asuisivat yhtenä ja varmaan joka päivä samat lenkit sauvakävelevänä lössinä siellä Nakkilassa lavan lähellä. Ja aina nää Janin fanit pukeutuisi samanlaisiin tuulipukuihin kun lähtisivät reippailemaan Jani-hikinauhat päässä lavan ympäri. Ja ne oottaisivat vaan että Jani tulisi sinne Nakkilan lavalle.

        Joo niin, minä tykkään Janin musasta TOSI hurjasti, vaikka en asu Nakkilassa enkä omista tuulipukua. Enkä sauvakävele eikä minulla ole hikinauhaakaan. Ja pitää vielä odottaa joku vuosi että pääsee lavoille XD


      • jarno trolli

        "Plussaa että soittaa itse, sovittaa, sanottaa ja säveltää."

        No missä sitten ovat ne omat biisit, ei ainakaan levyillä?

        Ihmetyttää vaan kun teillä on ne levyt ettekä osaa lukea niistä kansilehdistä että kuka ne rallit on tehny.

        Itse pidän mm. Tiktakista ja eivät hekään niitä biisejä itse tee. Eipä toisaalta kukaan väitäkään.


      • jarno trolli
        ahaaa.... kirjoitti:

        Ei löydy multakaan tuulipukua, Janin keikkoja on tullu silti kierrettyä MELKO MONTA..

        Iskelmätähti? JANI vai?? ..nyt naurattaa :D

        ja VAIKKA Jani laulaiskin iskelmää (mitä mun käsittääkseni on tähän asti ollu tyyliin Arja Koriseva/Jari Sillanpää ym.) niin MITÄ SITTEN?! Kertokaa mulle MIKÄ siinä asiassa on niin *****leen negatiivista?!
        Se musiikki tehään NIILLE JOTKA SIITÄ TYKKÄÄ, ei just sulle joka kuuntelet Antti Tuiskua tms. Ymmärtääkää nyt ihmiset että EI OO PAKKO TYKÄTÄ EIKÄ KUUNNELLA SITÄ MUSIIKKIA josta EI tykkää!!
        KAIKKEE MUSIIKKIA EI TEHDÄ _SUN_ KORVILLE SOPIVAKS!
        Saakeli, jostain syystä syke nousee aina kun alkaa tästä kirjottaan.
        Kuuntele mitä tykkäät mut älä ala urputtaan. Pelkkää kateellisten ja itsekkäiden, ajattelemattomien idioottien puhetta.

        että Janin uuden levyn biiseissä on aika paljon iskelmä- ja kantrivaikutteita. Miksi ihmeessä edes väittää muuta.

        Jos itse pitäisin jostain artistista jonka musiikissa on em. vaikutteita, toteaisin vain että "ahaa, oon varmaan tullu vanhaksi kun iskelmäkin jo kolahtaa". Mikä niissä tosiasioissa on niin vaikeaa myöntää.

        Enkä väittäny että kaikki Janin biisit on iskelmää tai kantria. Mutta esimerkiksi se radiossa soiva suomenneito tjsp ainakin on.


      • Janittaja(N)
        jarno trolli kirjoitti:

        "Plussaa että soittaa itse, sovittaa, sanottaa ja säveltää."

        No missä sitten ovat ne omat biisit, ei ainakaan levyillä?

        Ihmetyttää vaan kun teillä on ne levyt ettekä osaa lukea niistä kansilehdistä että kuka ne rallit on tehny.

        Itse pidän mm. Tiktakista ja eivät hekään niitä biisejä itse tee. Eipä toisaalta kukaan väitäkään.

        Kyllä Janin omat biisit tai biisit joiden syntyprosesseissa hän on ollut merkittävästi mukana, ovat hänen parhaimpiaan:
        Saat mut uskomaan(säv. Jani Wickholm, San. Jani Wickholm, Edu Kettunen), Siivet(säv. Jani Wickholm ja Leri Leskinen, san. Timo Kiiskinen) ja Ikävä sua, ikävä mua, jonka Jani on tehnyt yhdessä Sinikka Svärdin kanssa. Sinikka Svärdistä:
        http://www.elvisry.fi/012002/svard.html
        Meillä toivotaan kovasti että levy-yhtiö vähän hellittäisi linjaansa ja Janin seuraavalle levylle mahtuisi enemmän miehen itsensä tekemiä biisejä. Eivät kalpene 'vanhojen patujen' biisien rinnalla.


      • Sarlotta
        Janittaja(N) kirjoitti:

        Kyllä Janin omat biisit tai biisit joiden syntyprosesseissa hän on ollut merkittävästi mukana, ovat hänen parhaimpiaan:
        Saat mut uskomaan(säv. Jani Wickholm, San. Jani Wickholm, Edu Kettunen), Siivet(säv. Jani Wickholm ja Leri Leskinen, san. Timo Kiiskinen) ja Ikävä sua, ikävä mua, jonka Jani on tehnyt yhdessä Sinikka Svärdin kanssa. Sinikka Svärdistä:
        http://www.elvisry.fi/012002/svard.html
        Meillä toivotaan kovasti että levy-yhtiö vähän hellittäisi linjaansa ja Janin seuraavalle levylle mahtuisi enemmän miehen itsensä tekemiä biisejä. Eivät kalpene 'vanhojen patujen' biisien rinnalla.

        Eikö Jani voisi sitten keikoilla esittää osin omaa tuotantoaan, siis muitakin kun noita edellämainittuja jo levyillä olevia biisejä? Jos ei kerran levy-yhtiö anna omia tuon enempää levyttää, niin turhaan ne jäävät "kirjoituspöydän laatikkoon" ikävöimään.


      • Fani.
        Sarlotta kirjoitti:

        Eikö Jani voisi sitten keikoilla esittää osin omaa tuotantoaan, siis muitakin kun noita edellämainittuja jo levyillä olevia biisejä? Jos ei kerran levy-yhtiö anna omia tuon enempää levyttää, niin turhaan ne jäävät "kirjoituspöydän laatikkoon" ikävöimään.

        Trubaduurikeikoilla eikä bändikeikoilla. Trubaduureista on tullut nyt mainintaa kotisivuille ja popgeelle.


      • Sarlotta
        Fani. kirjoitti:

        Trubaduurikeikoilla eikä bändikeikoilla. Trubaduureista on tullut nyt mainintaa kotisivuille ja popgeelle.

        Eipä ole tähän asti ainakaan niillä "mies ja kitara"-keikoilla, joilla olen käynyt, esittänyt niitä "ennenkuulemattomia" omia biisejään. Mutta jos nyt sitten jatkossa, niin jipijapi!


      • mari..
        Sarlotta kirjoitti:

        Eipä ole tähän asti ainakaan niillä "mies ja kitara"-keikoilla, joilla olen käynyt, esittänyt niitä "ennenkuulemattomia" omia biisejään. Mutta jos nyt sitten jatkossa, niin jipijapi!

        että jos ne Wickholmin omat hienot kappaleet oo mahtunu levylle jossa on aika monta huonoakin kappaletta niin mitä se kertoo niiden omien kappaleiden tasosta..


      • Lelle
        mari.. kirjoitti:

        että jos ne Wickholmin omat hienot kappaleet oo mahtunu levylle jossa on aika monta huonoakin kappaletta niin mitä se kertoo niiden omien kappaleiden tasosta..

        ...että edelliselle levylle oli tarjolla n. 180 kappaletta, joista valittiin tietenkin valitsijoiden mielestä parhaat - sinä tuskin kuuluit tähän valitsijaporukkaan.

        Ja kun valittujen laulujen tekijät ovat tunnettuja pitkänlinjan menestyneitä muusikoita, saat olla kyllä aika yksinäsi erikoisen mielipiteesi kanssa.

        Jos Janin laulut ei jotakuta innostakaan, vaikea on kuvitella että ne myöskään ketään ärsyttäsivät, kyllähän ne niin kaunismelodisia, hyvin soitettuja ja laulettuja ovat.

        Minusta Janin levyt ovat harvinaisen onnistuneita. En ainakaan suoralta kädeltä muista ketään muuta suomalaista artistia, jonka levyillä kaikki kappaleet olisivat minun mieleisiäni, yleensä niissä on mukana aina turhanpäiväisiä täytekappaleita. No ehkä jotkut Agentsien levyt hipovat täydellisyyttä, mutta niissäkin monesti on lisukkeena vanhoja rokkibiisejä, joista en pidä.


      • jarno trolli
        Lelle kirjoitti:

        ...että edelliselle levylle oli tarjolla n. 180 kappaletta, joista valittiin tietenkin valitsijoiden mielestä parhaat - sinä tuskin kuuluit tähän valitsijaporukkaan.

        Ja kun valittujen laulujen tekijät ovat tunnettuja pitkänlinjan menestyneitä muusikoita, saat olla kyllä aika yksinäsi erikoisen mielipiteesi kanssa.

        Jos Janin laulut ei jotakuta innostakaan, vaikea on kuvitella että ne myöskään ketään ärsyttäsivät, kyllähän ne niin kaunismelodisia, hyvin soitettuja ja laulettuja ovat.

        Minusta Janin levyt ovat harvinaisen onnistuneita. En ainakaan suoralta kädeltä muista ketään muuta suomalaista artistia, jonka levyillä kaikki kappaleet olisivat minun mieleisiäni, yleensä niissä on mukana aina turhanpäiväisiä täytekappaleita. No ehkä jotkut Agentsien levyt hipovat täydellisyyttä, mutta niissäkin monesti on lisukkeena vanhoja rokkibiisejä, joista en pidä.

        > Ja kun valittujen laulujen tekijät ovat tunnettuja pitkänlinjan menestyneitä muusikoita

        Marihan puhui juuri tästä.


      • Lelle
        jarno trolli kirjoitti:

        > Ja kun valittujen laulujen tekijät ovat tunnettuja pitkänlinjan menestyneitä muusikoita

        Marihan puhui juuri tästä.

        ...kun selitit, sillä en todellakaan osaa lukea puutteellisilla lauserakenteilla ilmaistua nykysuomea. Mutta eikö ollut hyvä, että annoin sulle tärkeää kommentoitavaa.


      • jarno trolli
        Lelle kirjoitti:

        ...kun selitit, sillä en todellakaan osaa lukea puutteellisilla lauserakenteilla ilmaistua nykysuomea. Mutta eikö ollut hyvä, että annoin sulle tärkeää kommentoitavaa.

        ja sinä pääsit kommentoimaan siihen ja minä pääsin jälleen kommentoimaan. Saa nähdä kuka onnistuu sanomaan viimeisen sanan. Hyvää joulua toivottaa Jarno.


      • Aivan pihalla
        jarno trolli kirjoitti:

        ja sinä pääsit kommentoimaan siihen ja minä pääsin jälleen kommentoimaan. Saa nähdä kuka onnistuu sanomaan viimeisen sanan. Hyvää joulua toivottaa Jarno.

        Pitkä on matka Nakkilan kirkonvaiheilta, eikä hajuakaan mistä on kysymys, lauserakenteista puhumattakaan! Kai ne ovat jyvällä jotka ovat mielipiteensä sanoneet. Enkä tiedä viimeisistäkään sanomisista, minä vaan toivotan ONNELLISTA JOULUA!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe