vantaa-kaarelantie-kaivoksela

MB-01

Kun Vanhalta kaarelantieltä kaivokselassa käännytään oikealle niin monet jotka on ryhmittyneet oikeanpuolimmaiselle kaistalle joka menee helsinkiin menevälle rampille kääntävätkin silvolaan menevälle kaistalle. Oletteko koskaan huomannut miten ne kaistat siellä oikein menee? vaihdatte kaistaa risteysalueella ja vielä ilman suuntavilkkua. Tällöin on riski että silvolaan kääntyvä pukkaa joko perään tai kylkeen.

21

510

Vastaukset

  • Tulen joskus itsekin samasta suunnasta, mutten ole vielä oppinut, mikä kaista menee minnekin. Ennen valoja voisi olla selkeät opasteeet, ettei tarvitsisi vaihdella kaistoja heti käännyttyä.
    Tämäkin risteys kaipaisi parempaa suunnittelua/ohjeistusta.
    Yrittäkäähän olla varovaisia siellä. Nykyisellä viitoituksella siellä arvotaan kaistoja vastakin.

  • On muuten loistava paikka ajattaa toisella kolari. Siinä kun väärällä kaistalla oleva puskee väkisin kylkeen, saa siitä oivasti maksumiehen. Harvemmin näkee sellaista valonvaihtoa ettei joku puupää vedä oikeanpuoleiselta kaistalta Silvolaan.

    • Niin tapahtuu koska toi ohjaus on idioottimainen, vai voiko joku perustella miksi kaistajako muutettiin nykyiselleen, minä en siinä mitään järkeä näe


  • siksi siina niin ajetaan. Mutta toisaalta hyva etta valoissa nain ehtii enemman autoja lapi kun mennaan kahdelle kaistalle jotka menevat samaan suuntaan. Kylla siina ehtivat ne vasemalle 'pakotetut' paikkansa ottamaan ennen kuin kaista paattyy ja on noustava motarille.

    Pitakaa silmat auki, ettei rytise turhaan huonojen opasteiden takia. Siita ei hyody kukaan. Ja joustavuutta liikenteeseen, alkaa ottako niin henkilokohtaisesti.

    • "Tulen joskus itsekin samasta suunnasta, mutten ole vielä oppinut, mikä kaista menee minnekin. Ennen valoja voisi olla selkeät opasteeet"
      -> autokouluun

      Siinä on vallan selkeät opasteet. Jos olet menossa Helsinkiin niin ota se kaista jonka opsteessa lukee HELSINKI eli oikea kaista. Jos olet menossa Tampereen, Silvolan tai Kaivokselan suuntaan niin ota se kaista jonka yläpuolella näin lukee, eli keskikaista. Nämä opasteet ovat ENNEN valoja. Ei siinä ole mitään epäselvää. Jos tämä risteys tuntuu hankalalta niin suosittelen auton jättämistä kotiin tai muuttoa Tansaniaan jossa voi ajella autiomaassa.


    • Sormi summerilla ko risteyk... kirjoitti:

      "Tulen joskus itsekin samasta suunnasta, mutten ole vielä oppinut, mikä kaista menee minnekin. Ennen valoja voisi olla selkeät opasteeet"
      -> autokouluun

      Siinä on vallan selkeät opasteet. Jos olet menossa Helsinkiin niin ota se kaista jonka opsteessa lukee HELSINKI eli oikea kaista. Jos olet menossa Tampereen, Silvolan tai Kaivokselan suuntaan niin ota se kaista jonka yläpuolella näin lukee, eli keskikaista. Nämä opasteet ovat ENNEN valoja. Ei siinä ole mitään epäselvää. Jos tämä risteys tuntuu hankalalta niin suosittelen auton jättämistä kotiin tai muuttoa Tansaniaan jossa voi ajella autiomaassa.

      Joo, eipä ne kaistat voisi olla selvemmin merkitty ja minne ne menee. Veikkaan että osa ei vaan viitsi liikenteessä kiinnittää huomiota opasteisiin ja osa "oikaisee" ihan tarkoituksella Helsingin kaistasta Silvolan suuntaan, koska keskikaistalla on enemmän autoja, koska siitä mennään myös suoraan Kaivokselan suuntaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, eipä ne kaistat voisi olla selvemmin merkitty ja minne ne menee. Veikkaan että osa ei vaan viitsi liikenteessä kiinnittää huomiota opasteisiin ja osa "oikaisee" ihan tarkoituksella Helsingin kaistasta Silvolan suuntaan, koska keskikaistalla on enemmän autoja, koska siitä mennään myös suoraan Kaivokselan suuntaan.

      En tiedä millaiset on maalaukset nykyään siellä. En ole ajanut niillä seuduilla 13 vuoteen.

      Sormi summerilla ko risteyk..


    • Sormi summerilla ko risteyk... kirjoitti:

      "Tulen joskus itsekin samasta suunnasta, mutten ole vielä oppinut, mikä kaista menee minnekin. Ennen valoja voisi olla selkeät opasteeet"
      -> autokouluun

      Siinä on vallan selkeät opasteet. Jos olet menossa Helsinkiin niin ota se kaista jonka opsteessa lukee HELSINKI eli oikea kaista. Jos olet menossa Tampereen, Silvolan tai Kaivokselan suuntaan niin ota se kaista jonka yläpuolella näin lukee, eli keskikaista. Nämä opasteet ovat ENNEN valoja. Ei siinä ole mitään epäselvää. Jos tämä risteys tuntuu hankalalta niin suosittelen auton jättämistä kotiin tai muuttoa Tansaniaan jossa voi ajella autiomaassa.

      Toisaalta kyllä, mutta.

      Olen tuosta risteyksestä vääntänyt kättä liikennesuunnittelijoiden kanssa joskus kymmenen vuotta sitten.

      Kyllä HELSINKI kyltin alta saa ajaa Silvolaan kunhan oikeaoppisesti vaihtaa kaistaa, ei sitä mikään kiellä.

      Mutta, siihen ongelmaan. Kun ajat kohdassa ennen Teboilia, niin et voi tietää miten kasitat jakautuvat. Vasen loogisesti menee Myyrmäkeen ja oikea Helsinkiin
      MUTTA et voi tietää kumpi kaista menee keskimmäiselle kaistalle. Se sinun kuitenkin pitäisi tietää ennen ryhmitysalueen alkua , koska muuten tulee hässäkkää.

      SIIS, ehdotin silloin muutosta. Kunnolliset, jyrsityt kaistaviivat ja oikea kaista veisi Helsinkiin ja Silvolaan. Keskikaista suoraan ja Tampereelle.

      Helppo ja pieni muutos ja toisi selkeyttä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toisaalta kyllä, mutta.

      Olen tuosta risteyksestä vääntänyt kättä liikennesuunnittelijoiden kanssa joskus kymmenen vuotta sitten.

      Kyllä HELSINKI kyltin alta saa ajaa Silvolaan kunhan oikeaoppisesti vaihtaa kaistaa, ei sitä mikään kiellä.

      Mutta, siihen ongelmaan. Kun ajat kohdassa ennen Teboilia, niin et voi tietää miten kasitat jakautuvat. Vasen loogisesti menee Myyrmäkeen ja oikea Helsinkiin
      MUTTA et voi tietää kumpi kaista menee keskimmäiselle kaistalle. Se sinun kuitenkin pitäisi tietää ennen ryhmitysalueen alkua , koska muuten tulee hässäkkää.

      SIIS, ehdotin silloin muutosta. Kunnolliset, jyrsityt kaistaviivat ja oikea kaista veisi Helsinkiin ja Silvolaan. Keskikaista suoraan ja Tampereelle.

      Helppo ja pieni muutos ja toisi selkeyttä.

      Joo on se kyllä perhana.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toisaalta kyllä, mutta.

      Olen tuosta risteyksestä vääntänyt kättä liikennesuunnittelijoiden kanssa joskus kymmenen vuotta sitten.

      Kyllä HELSINKI kyltin alta saa ajaa Silvolaan kunhan oikeaoppisesti vaihtaa kaistaa, ei sitä mikään kiellä.

      Mutta, siihen ongelmaan. Kun ajat kohdassa ennen Teboilia, niin et voi tietää miten kasitat jakautuvat. Vasen loogisesti menee Myyrmäkeen ja oikea Helsinkiin
      MUTTA et voi tietää kumpi kaista menee keskimmäiselle kaistalle. Se sinun kuitenkin pitäisi tietää ennen ryhmitysalueen alkua , koska muuten tulee hässäkkää.

      SIIS, ehdotin silloin muutosta. Kunnolliset, jyrsityt kaistaviivat ja oikea kaista veisi Helsinkiin ja Silvolaan. Keskikaista suoraan ja Tampereelle.

      Helppo ja pieni muutos ja toisi selkeyttä.

      Niin..jos HELSINKIIN menevän kyltin alta huomaa olevansa väärällä kaistalla, niin hän on VÄISTÄMISVELVOLLINEN vaihtaessaan kaistaa Silvolaan menevään !
      Minullehan tapahtui muutama vuosi sitten "episodi", jossa polliisi-täti oli "vahingossa" mennyt Helsinkiin menevälle kaistalle. Niin hän oikea-oppisesti laittoi vilkun vasemalle, ja ODOTTI minun siirtymistä hänen ohitseen, eli jos polliisi olisi tullut kylkeen, hän olisi ollut "maksu-mies". Yläpuolen opasteet määrittelevät asian., vaikka hän tuli oikealta !
      Terv. Mazda6-kuski.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin..jos HELSINKIIN menevän kyltin alta huomaa olevansa väärällä kaistalla, niin hän on VÄISTÄMISVELVOLLINEN vaihtaessaan kaistaa Silvolaan menevään !
      Minullehan tapahtui muutama vuosi sitten "episodi", jossa polliisi-täti oli "vahingossa" mennyt Helsinkiin menevälle kaistalle. Niin hän oikea-oppisesti laittoi vilkun vasemalle, ja ODOTTI minun siirtymistä hänen ohitseen, eli jos polliisi olisi tullut kylkeen, hän olisi ollut "maksu-mies". Yläpuolen opasteet määrittelevät asian., vaikka hän tuli oikealta !
      Terv. Mazda6-kuski.

      Poliisi olisi ollut maksu-nainen


  • Ihan on katkoviiva joten mikään laki ei estä tuota kaistaa käyttämästä

    • Olisiko tilanne saattanut olla toinen tuolloin, melkein 15 vuotta sitten?


  • Jos tuossa on yhden kerran ajanut ja kääntynyt oikealle Silvolaan tai Helsinkiin niin sen jälkeen se pitää ajaa aina oikein opasteista riippumatta.

  • Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia kyseisessä risteyksessä. Kaikki kaistat ovat vain minua varten, koska minulla on saksalainen auto!!!

  • oikeanpuolimmainen voisi jakautua hyvin koska erkaneminen on turvallista, nyt vain yksi kaista menee eteenpäin ja keskelle ilmestyy tyhjästä uusi , se ei ole liikenteen sujuvuudenkaan kannalta tehokasta, tyhmästi tehty risteys, kuka tunnustaa tehneensä ?

    • Risteyksen suunnittelijan pää pankolle nyt


    • Anonyymi kirjoitti:

      Risteyksen suunnittelijan pää pankolle nyt

      Työnnä se pankko vaikka prrseeseessi.


    • Niin, silloin kymmenisen vuotta sitten juttelin suunnittelijoiden pomon kanssa vajaan tunnin risteyksestä, eikä hän tajunnut mikä on ongelma, ei siis nähnyt mitään ongelmaan eikä ymmärtänyt mitä tarkoitin.


    • Edellisen, mitä sanoin, lisäksi pitäisi ryhmitysmerkit poistaa tai laittaa niiden alle pienet kyltit kertomaan mikä kaista menee minnekin, koska kuten sanoin ei voi tietää kumpi kaista vie keskimmäiselle kaistalle.


    • Edellisen, mitä sanoin, lisäksi pitäisi ryhmitysmerkit poistaa tai laittaa niiden alle pienet kyltit kertomaan mikä kaista menee minnekin, koska kuten sanoin ei voi tietää kumpi kaista vie keskimmäiselle kaistalle.
      Miksi suunnittelu pettää niin usein, eivät ole mukana käytännön elämässä.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.