luopukaa ajoissa

lemmikistä

Olen ollut lapsesta asti atooppinen, silti meille otettiin koira. Sain rankkoja oireita koirasta, kävin myös ratsastamassa. Tätä jatkui vuosia kunnes keuhkot eivät enää toimineet.
Nyt olen allerginen pahasti lähes kaikelle..kaikki eläimet, siitepölyt, huonepöly, ruoka-aineita, kumi. Ja kaupanpäälle olen saanut vaikean astman.

Vaikka sain allergiaoireita lemmikeistä, silti emme niistä luopuneet, joten oireet senkuin pahenivat ja nyt olen loppuelämäni raskaalla lääkityksellä enkä voi edes olla samassa huoneessa ihmisen kanssa, jonka kotona on lemmikki.

Luopukaa hyvät ihmiset ajoissa allergian aiheuttajista ennenkuin terveys menee tähän pisteeseen.

4

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johkuli2

Minulla on päinvastainen kokemus asiasta. Olen lapsesta saakka ollut atoopikko ja myös "eläinhullu". Eläimet merkitsevät minulle paljon henkisesti. Niinpä minulla on ollut lintuja ja koiria lemmikkinä. Välillä kärsin astmasta, mutta oireet ovat olleet nyt poissa vuosia, vaikka minulla on nytkin 9-vuotias koira. Eli jos on allerginen, niin kannattaa harkita tarkkaan millaisen eläimen hankkii ja välttää nukkumasta samassa huoneessa sen kanssa. Esimerkiksi kissa on paha allergisoija minulle. Aina ei tarvitse/voi luopua eläimestä. Joskus psyykkinen terveys on tärkeämpää kuin fyysinen. Ja mehän elämme ylihygienisesti, siksi kaikki allergiat ovatkin yleistyneet. Ei pidä milloinkan yleistää.

• Myös minä

Hei alkuperäinen!

Minulle kävi samoin. Olen allerginen lähes kaikelle (ruoat, lääkkeet, kosmetiikka, siitepölyt, kumi ja erityisesti eläimet)ja pahin altistaja oli mieheni koira, josta ei luovuttu ajoissa. En voi enää kutsua edes kylään ihmisiä, joilla on kotona eläimiä.

• eläintyttö

Olenmyös atooppinen, lapsena se oli todella pahaa. ihan pikkuisena en voinut edes astua hevostalliin kun olin jo täsin tukossa. kissoihin en voinut koskea,silti eläimet oli minulle kaikki kaikessa. pikku hiljaaoireet lieveni,ensin otettiin lintuja. ja pikku hiljaa lisäiltiin jyrsijöillä ja parhaillaan meillä oli kani, marsu ja koira. oireet lähti lähes kokonaan paitsi kissoista. nyt aikuisena lkun olen asunut lman eläintä 3 vuotta allergia on takasin :( en koskaan voi ottaa koiraa enään... ihottuma on myös vasta nyt tullut takaisin,teini iän se oli poissa!

• Nemi

Minulle kaikki allergiat tulivat yhtenä rysäyksenä ollessani 16-vuotias, iän myötä oireet ovat pahentuneet. Atooppinen iho, eläinallergia, siitepöly, ruoka-allergiat.. mitä vielä, ei uskalla edes kokeilla.. Minulla on vielä allergia, ei siis astma.
      Olen aika katkera siitä, etten saa pitää yhtä eläintä, josta olen eniten pitänyt, marsua. Jolle olen eniten allerginen kaikista eläimistä. Luultavasti oireeni pahentuivat, koska en luopunut edesmenneestä marsustani. En tiedä tekisinkö toisin, vaikka saisin uuden mahdollisuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe