Ostoslista jouluruuille:

???

Pannaas listaten mitä jouluna oikein syödää!?
Ettei jokin unohdu..

-kinkku
-porkkana,peruna ja lanttulaatikot
-perunaa

ja.. pää on ihan tyhjä!
Auttakaa!!!

31

7452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummutimuu

      Yleensä en jaksa vastailla näihin kysymyksiin mitään. Tämä kysymys sattui nyt olemaan niin silmiinpistäväntyhmä, että oli siis pakko vastata.
      Tässä listaa:
      -myös lanttu- ja maksalaatikko kuuluvat joulupöytään
      -rosolli ja vihreäsalaatti
      -mikäli haluat perunallesi jotain kastiketta..
      -kaloja: esim. graavilohi ja silli (mäti)
      -Kotikalja
      -jälkiruoka?
      -Juustoja ja pipareita, mikäli tykkäät..
      -SUKLAATA
      tässä nyt sit jotain..

    • ostoskassi

      lohta-suolattuna tai lohilaatikkoa.itse valmistama.


      rosolli
      italian salaatti
      karjalanpaistia
      meteli soppaa ja riisipuuro
      maustekurkkuja
      salaatin aineet
      glökiä tai punaviiniä
      suklaata paljon
      ja vielä makaroonilaatikkoa
      sitten vielä leipomiset päälle.

      • mynttinen

        Kinkku ja viinaa muutama litra. Se auttaa sulattamaan kinkusta kertyneet kalorit.


      • humoristit
        mynttinen kirjoitti:

        Kinkku ja viinaa muutama litra. Se auttaa sulattamaan kinkusta kertyneet kalorit.

        Viinassa niitä kaloreita vasta onkin.


    • ???

      Masennus iski muutama kuukausi sitten ja kaikki on niin vaikeaa. Olen kyllä laitellut joulua ennenkin mutta nyt on ollut pikkaisen vaikeaa muistin kanssa.
      Kovasti kiitoksia!

      • Hemuli

        Tsemppiä sinulle. Tiedän mitä masennus ja joulun laittaminen voi olla, koska kokemusta on. Sama juttu minulla muistin kanssa. Joutui uudestaan opettelemaan jouluruokien laittamisessa. Muistilista on ollut minunkin apuna siitä lähtien ja on vieläkin. Helpottaa huomattavasti joulun hössötykseltä.

        Tässä muutama minun listastani:

        Kinkku
        Rosolli
        Perunalaatikko (ostan valmiina)
        Lanttulaatikko (ostan valmiina)
        Porkkanalaatikkoon: (teen itse)

        Porkkanasose
        Siirappia
        Kermaa
        Kananmunaa
        Voita
        Valkopippuria
        Muskottipähkinää
        Korppujauhoja

        Lista jatkuu...

        Pottua
        Sillit ja silakat (eri makuisina)
        Lohta suolaan ja Tapaninp. (Tapanina syömme uunilohta)
        Mätiä (Ukon herkkua)
        Tutinaa (eli alatoopia)
        Puuroriisi (Riisipuuroon ja porkkanalaatikkoon)
        Luumut ja rusinat (Kiisseliä riispuuroon)

        Luumurahkaa (Jälkiruoka: 1 purkki luumusosetta, 1 purkki rahkaa ja 2 dl vispikermaa vaahdotettuna sekoitetaan astiassa. Ja se on valmis. Helppo ja hyvä jälkkäri)

        Kynttilät (haudalle)
        Hyasintti
        Joulutähti

        Tässä jotain. Toivottavasti helppas pikkusen. Hyvää Joulua Sinulle ja läheisillesi!


      • hauskajoulukaikille!

        Joulu on ihan henkilökohtainen juttu, miten sitä juhlitaan vai juhlitaanko?
        Toistuvaa masennusta sairastavana en aina juhli mitään. Sukujuhliin en jaksa mennä.
        Ostoslista: kynttilöitä, linnunruokaa (niitä ja oravia on kiva katsoa ikkunasta), itselle herkkuja; juustoja, viiniä, hedelmiä, suklaata.
        Muuten ihan normiruokaa: puuroja, pastaa ja perunaa.


      • brenkkua

        Rupee dokaamaan masennus lähtee


    • Magrat

      Victorian kiisseli
      (riisipuuro jossa kermavaahtoa)
      ja luumu tai rusinasoppa

      • Hemuli

        Kuulostaapa hyvältä. Taidampa kokeilla.


    • Magrat

      Poronkäristystä
      totta kai

      • Hemuli

        Aivan. Minultakin unehtui tuo tosi herkku.


    • mummo1

      täältäpä löytyi valmis ostoslista. kiitos

    • Joulupöytään nam

      Kinkku sinappia.Kinkunkastike, kinkun rasvaan suurustettu.Sinapilla pippurilla kevyesti maustettu.Graavi tai uunilohta, tuoretta tilliä, sitruunalohkoja.
      Laatikot ostan, joskus teen itse.
      Lanttulaatikkoa
      Imellettyä tai tavallista perunalaatikkoa
      Porkkanalaatikkoa.Bataattilaatikkoakin jos löytyy.
      Ostetut laatikot maustetaan, ennen uunissa kuumentamista, voisulalla ja kermalla ja ripauksella siirappia.
      Rosolli.Punajuurikuutioita & herkkukurkkukuutioita.
      Punajuuriliemellä värjättyä kermavaahtoa, rosollin keralle.
      Säilykeherneitä.Sienisalaattia.
      Parsakukkakaaliporkkana vihannes-sekoitusta.
      (Tämä pistää mahan toimimaan)
      Ruokajuomana.Maito, vesi, kotikalja (makeahko)
      Jälkiruoka vaihtoehdot.Luumukiisseli kermavaahdolla.Tai luumurahkaa.
      Oma keksintöni.Luumuiset lumipallot=Tee vanilijajäätelöstä pallokasa ja laita päälle luumumarmeladia.Jälkkärinä toimii myös kahvi, kera joulutorttujen, tai charlotterusse.Joka on kääretortun siivuista ja kermarahkavaahdosta ja luumumarmeladista tehty jälkiruoka.
      Maukasta joulua!

    • mummeli

      Vielä kun edellisiin lisätään hedelmät/hedelmäsalaatti niin eiköhän noilla ala pärjäillä Joulun ajan.

    • Sienimys

      Kukaan ei ole vielä maininnut sekasienisalaattia!

    • tsouenlai

      Kaikki laatikot tehdään itse, lanttu-, imelletty peruna-, maksa- ja porkkanalaatikot.
      Sinappi tehdään itse, konjakista, nam.

      Omista metsäsienistä sienisalaatti, siika ja lohi graavataan, kylmäsavulohi tuli velipojan pöntöstä mutta lämminsavu ostetaan, koska en usko että näillä keleillä saisin itse savustettua. Pitäisi kai kokeilla?

      Smetanasilli ja lasimestarin silli ovat jo tehty valmiiksi. Kaupasta ostin kokeeksi herukkasilliä.

      Rosollin kokoaminen alkaa aattoaamuna, kunhan kinkku on otettu uunista.

      mitähän vielä...

      • r.i.p. mun jouluäiti

        "Kaikki laatikot tehdään itse, lanttu-, imelletty peruna-, maksa- ja porkkanalaatikot."

        Ja oikea jouluäiti tekee laatikot itse kasvattamistaan perunoista lantuista ja porkkanoista ja rosolliin itse kasvattamat punajuuret.

        Osasiko lapsi sitä arvostaa ? Eipä tainnut ja nyt on NIIN myöhäistä.


    • Simppelix1

      On aika runsaat tarjoilut vastanneilla.
      Meillä on kahden henkilön Joulu, jossa tarjotaan kinkkua, lanttu- ja porkkanalaatikkoa, perunoita,rosollia, graavilohta ja salaattia.
      Jälkiruuaksi hedelmärahkaa.
      Glögiä, pipareita ja aurajuustoa.
      Tapaninpäivänä toinen puoli lohesta uuniin, tarjoillaan salaatin ja muiden kera mitä nyt on sattunut jäämään.
      Ehkä vielä hiukan suklaata ostan...siinä se.
      Ja jos jotain unohtui, sitä ei syödä, eikä se harmita yhtään.

    • ostin

      jouluksi 2 eri ryynipakkaa,on vaihtelua ja riittää tammikuun loppuun. lisäksi sillipurkki,nesteet juon kun kala loppuu ja niin menee suolan hinku. en tarvi edes lanttulaatikkoa,koska oma lanttu vielä pelaa.
      kiirettäkään ei ole,muut painaa tukka suorana pitkin kylää hokien kiireitään ja ostohysteria tarpeitaan.
      miten nuo hysteerikot on tähän saakka lainkaan pärjänneet,kun juuri nyt pitää kaikkea ostaa kalleimpaan mahdolliseen hintaan.
      mikä se kiire on,en ole koskaan sitä nähny...varmaan todella erikoinen olio,kun siitä on niin paljon huolta ja murhetta.

    • en syö..

      Joulupöperöt on pahoja..

    • sgt.pepper-59

      Purkkiherneitä.ne on hyviä imelletyn kinkun ja perunaltk:n kanssa. ja yksi mikä on hyvä ostaa joka talouteen ympärivuotiseksi hyödykkeeksi on sammutuspeite!! se on halpa henkivakuutus/ehkä estää palon naapurustoon kun roikkuu jollain seinällä!!

      • sinap

        Sinappia pitää muistaa ostaa.


      • sammutuspeite+10pist

        Tosi hyvä mielipide sgt.pepper-59

        Joku hirviö oli miinustanut, miksi?

        On muuten hyvä lahjavinkkikin tuo sammutuspeite, eikä niitä voi olla kenelläkään liikaa. Laittakaa vaan se sammutuspeite ostoslistalle :)


    • facebook

      en laita mitään....enkä ala laihduttaa heti tammikuussa

    • pieru pirkko

      Kyllä on noissa huusholleissa hajut kun koko porukalla p_rseet laulaa kuorossa :D
      Prääh ja haisevaa joulua kaikille! :D

    • mollamaikki

      Meillä ukko ainakin päästelee kaasua jo muutenkin niin jouluna hän on ihan omassa elementissään kun hällä hanuri soi ja haisee.
      Välillä on joulumieli ihan oikeesti hakusessa ku ukko porsastelee.

    • Minä ainakin aion leipoa ihania kotitekoisia suussa sulavia kaneliipullia- Ja ehkä kahvileiväksi kääretortun (helppo). Pullia voi syödä pitempäänkin, kun pakastaa. Täytekakun arvelin tehdä uudeksi vuodeksi, kun jouluna on kaikkea muutakin, Uutena vuotena tulee vieraita käymään.
      Muuten samoilla linjoilla kuin edellisetkin kirjoittajat. Täytyy ottaa huomioon myös syöjien määrä suhteutettuna ruuan määrään. Ei kannanta koiraakaan lihottaa tähteillä, eikä raski viskata pois. Osan voi tietenkin pakastaa, mutta onhan ne sieltäkin syötävä. Toivotan kaikille järkeä hankinnoissa ja ähkytöntä joulua! Itse aion käydä tänään kaupassa ja tarkkailla, miten paljon muut haalivat evästä itselleen parin päivän tarpeiksi!

    • fructoosi

      Hedelmiä ja salaattitarvikkeita! Niitä tekee välillä mieli rasvaisten ja ja raskaitten jouluruokien välissä.

    • herkullinen joulu

      Minun ja Mieheni jouluherkut tänä jouluna :

      punaviinisilliä, graavilohta, kalaasi-lihahyytelöä, kylmäsavustettua naudanpaistia leikkeleenä, punajuurisalaattia, ruusukaalia, keitetyt perunat

      porkkanalaatikko, perunalaatikko, lanttulaatikko, joulukinkku ja karjalanpaistia

      lisäksi olen leiponut piparkakkuja, joulutorttuja, suklaa-taatelikakkua ja tänään pyöräytän jouluisen kääretortun, johon tulee täytteeksi rommi-rusinarahkaa ja luumua, koristeluun luumu-vaniljakermavaahtoa, mantelirouhetta ja punaisia kirsikoita

      suklaata, rusinoita ja pähkinöitä on myös tarjolla... näillä meillä mennään. Hyvää Joulua !

    • kevyestivaan

      hernekeittopurkit ja lättyjen tekoaineet, eikä sitten muuta syödäkään jouluna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe