"rääkkäys" videot!!

mirkku-mato

itse en ole kauhean herkkä mutta nuo videot yököttävät varmaan kaikkia. eikö voitaisi tehdä sopimusta ettei pistettäisi tommoisia videoita (ja jos pistetään niin ainakin varoitetaan sisällöstä)?? tuskin tuo kenenkää päivää piristää "ai katoppas, noinko ne lehmät teurastetaan? hei täähän ois aika kivaa alkaa nyt joksku kettutytöks!"

jos jollain jtn sanottavaa niin toivottavasti ymmärrät edes kirjoittaa asiallisen kommentin kun näin tärkeästä asiasta kyse.

17

5081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gegs

      mukava työntää pää pensaaseen.
      Ei haluta tietää totuutta.
      Mussutetaan lihaa hyvissä mielin ja pidetään turkkeja, ei haluta tietää miten eläimet ovat tuotettu kuin TAVARAT, miten ne on esineellistetty, ne ovat kärsineet ja kituneet. Nyljetty elävältä, hakattu hengiltä jne.

      Videot herättelevät mielestäni ihmisiä todellisuuteen. Jos ne voivat lopettaa edes yhden mummelin turkin käytön, olen onnellinen.´

      Mutta olen siitä kanssasi samaa mieltä, että varoitetaan nyt vähintään ainakin sisällöstä.
      Itse olen joskus laittanut jotain videoita, mutta olen aina varottanut sisällöstä. Katsoo ken pystyy, katsoo ken haluaa totuuden tietää.

      • blackmagictiger

        valkealan pentutehdas oli sikamainen juttu


      • samaa mieltä

        aivan, on se kyllä niin että "tieto lisää tuskaa". aina pitäisi totuus olla piilottelemassa. ja samaa mieltä myös siitä, että videon sisällöstä on varoitettava. niiden esille laittamisessa ei ole mitään väärää, se vain tuo tätä karua maailmaa esille. älkää eläkö pumpulissa vaan kohdatkaa oikea maailma! näitä asioita pitäisi muutenkin tuoda enemmän julki ja niistä pitäisi puhua niin muutoksiakin saattaisi tulla nopsempaa.


      • ei tarkoita eläimelle kärsimyksen tuottamista. Kunhan teurastus vain suoritetaan mahdollisimman tehokkaasti ja elämän/tajunnan heti lopettavalla tavalla. Esimerkiksi ampuminen päähän, niskan katkaisu, ym. vastaava.

        Kitumaan jättäminen on sitten asia erikseen: nämä turkinnylkemisvideothan ovat juuri niitä. Itseäni on kovasti ihmetyttänyt, että miksi ihmeessä kukaan suostuu tekemään moista, kun eläimen lopettaminen asiallisesti on kuitenkin niin helppoa ja vaivatonta.

        Kyllä meitä on paljonkin, jotka tiedämme totuuden, vaan mitäpä tehdä, jos Kiinassa rääkkäävät koiria jostakin ihmiselle käsittämättömästä syystä?

        Tuskin riittää, että me olemme jo lapsena ymmärtäneet, että aitojen turkisten aika on ohi ihmisen pukeutumisessa: sitäpaitsi niin paljon paremmin toimivat keinokuidut, ja ovat huomattavasti halvempia ja kevyempiä, helpommin huollettavissa jne jne.

        Enemmän pitää tapahtua: jossakin pintaa syvemmällä. Pikkuhiljaa tapahtuukin. Vaan liian hitaasti meidän monien mielestä.


      • Tiara*
        tiinamuori kirjoitti:

        ei tarkoita eläimelle kärsimyksen tuottamista. Kunhan teurastus vain suoritetaan mahdollisimman tehokkaasti ja elämän/tajunnan heti lopettavalla tavalla. Esimerkiksi ampuminen päähän, niskan katkaisu, ym. vastaava.

        Kitumaan jättäminen on sitten asia erikseen: nämä turkinnylkemisvideothan ovat juuri niitä. Itseäni on kovasti ihmetyttänyt, että miksi ihmeessä kukaan suostuu tekemään moista, kun eläimen lopettaminen asiallisesti on kuitenkin niin helppoa ja vaivatonta.

        Kyllä meitä on paljonkin, jotka tiedämme totuuden, vaan mitäpä tehdä, jos Kiinassa rääkkäävät koiria jostakin ihmiselle käsittämättömästä syystä?

        Tuskin riittää, että me olemme jo lapsena ymmärtäneet, että aitojen turkisten aika on ohi ihmisen pukeutumisessa: sitäpaitsi niin paljon paremmin toimivat keinokuidut, ja ovat huomattavasti halvempia ja kevyempiä, helpommin huollettavissa jne jne.

        Enemmän pitää tapahtua: jossakin pintaa syvemmällä. Pikkuhiljaa tapahtuukin. Vaan liian hitaasti meidän monien mielestä.

        Kiinassa lähinnä sen takia nyljetään eläimet elävältä koska jonkin uskomuksen mukaan turkki on tällöin kiiltävämpi.. julmaa se tottakai on. minkä takia sen pitää elää vielä nylkemisen jälkeen? kiinassa myös keitetään mm. kissoja elävältä, ensiksi nyljetään, sitten vaan pataan porisemaan.
        eskimot hirttivät koiransa, koska he luulivat että turkista tulee pöyhkeämpi.

        ja kaiken lisäksi, osa näistä aasialaisista ihmisistä ovat sitä mieltä että eläimillä ei ole minkäälaista arvoa, eikä näin ollen myöskään kipuaistia.

        ne maat kaipaavat valistusta ja pikaisesti!


      • mää
        Tiara* kirjoitti:

        Kiinassa lähinnä sen takia nyljetään eläimet elävältä koska jonkin uskomuksen mukaan turkki on tällöin kiiltävämpi.. julmaa se tottakai on. minkä takia sen pitää elää vielä nylkemisen jälkeen? kiinassa myös keitetään mm. kissoja elävältä, ensiksi nyljetään, sitten vaan pataan porisemaan.
        eskimot hirttivät koiransa, koska he luulivat että turkista tulee pöyhkeämpi.

        ja kaiken lisäksi, osa näistä aasialaisista ihmisistä ovat sitä mieltä että eläimillä ei ole minkäälaista arvoa, eikä näin ollen myöskään kipuaistia.

        ne maat kaipaavat valistusta ja pikaisesti!

        En tiedä paljonko tuommonen valistaminen auttais. Ongelma on mun mielestä siinä, että kun ihmisyksilö kasvaa maassa, jossa ihmisoikeudet ovat samaa tasoa kuin eläinten oikeudet täällä länsimaissa, ei arvostus eläinten henkeä ja elämää kohtaan ole kovinkaan korkealla.


      • mää kirjoitti:

        En tiedä paljonko tuommonen valistaminen auttais. Ongelma on mun mielestä siinä, että kun ihmisyksilö kasvaa maassa, jossa ihmisoikeudet ovat samaa tasoa kuin eläinten oikeudet täällä länsimaissa, ei arvostus eläinten henkeä ja elämää kohtaan ole kovinkaan korkealla.

        "Kansakunnan sivistyksen taso näkyy siinä,
        kuinka se kohtelee eläimiään."
        - Gandhi

        Pätee varmaan myös yksittäisten ihmisten kohdalla?


      • eläinten puolesta
        Tiara* kirjoitti:

        Kiinassa lähinnä sen takia nyljetään eläimet elävältä koska jonkin uskomuksen mukaan turkki on tällöin kiiltävämpi.. julmaa se tottakai on. minkä takia sen pitää elää vielä nylkemisen jälkeen? kiinassa myös keitetään mm. kissoja elävältä, ensiksi nyljetään, sitten vaan pataan porisemaan.
        eskimot hirttivät koiransa, koska he luulivat että turkista tulee pöyhkeämpi.

        ja kaiken lisäksi, osa näistä aasialaisista ihmisistä ovat sitä mieltä että eläimillä ei ole minkäälaista arvoa, eikä näin ollen myöskään kipuaistia.

        ne maat kaipaavat valistusta ja pikaisesti!

        kiinalaiset on vittumaisia paskoja. kitukoot helvetissä saatana >:o


    • Esci93

      Miksi tuollaisia videoita yleensäkin tehdään? Miten ihmiset hyötyy niistä tai yleensäkin vain elänirääkkäystä? Kenelle tunteettomalle on nautinto kiduttaa viatonta eläintä? TÖRKEÄÄ! Eläinrääkkäystä en ymmärrä, mutta se, että se kuvataan vielä videolle on törkeyden huippu!

      • aktivistirunkku

        Niitä tehdään siksi, että sinäkin tajuaisit mitä maailma todella on. Elämä ei ole kaikille pelkkää pumpulia.

        Ja eihän kukaan pakota sua niitä katselemaan.


      • lowweerr

        siis mä en oikeesti voi ymmärtää tätä. MIKS IHMISET EI TAJUA ETTÄ ELÄIMET ON SAMAN ARVOSIA KU ME.JOS AATELLAAN NIINKU NE, JOTKA EI TOTA TAJUA, NII OIS IHA SAMA ASIA NIILLEKKI JOS JOKU ELÄIN VAA VAHINGOSSA HUPS ASTUIS PÄÄLLE JA IHMINE KUOLIS.OIKEESTI MÄ OON IKUISESTI SITÄ MIELTÄ, ET ELÄINRÄÄKKÄÄJÄT SAA KITUA HELVETISSÄ JA ELÄIMET VAIKKA VALLATA MAAILMAN NE OIS SEN ANSAINNU !!!!!!


    • Voi ja voi

      Surffailin aikani kuluksi netissä ja sitte jotenkin eksyin sivuille, jossa käytettiin eläimiä "sillai" hyväks.... :( Täältä suomipalstalta, kun näkyy mitä haettu viimeks jne. sieltä aukes sivut ja menipä muuten tosi nopeaa kiinni... Ulkomaan kielinen oli, toivottavasti suomessa ei tällaista missään! Siellä näky meän niin tuttuja lemmikkikoira rotujen yksilöitä, hevosia ym. Onkohan tuollainen edes laillista, siis netissäkään olla ja muutenkaan. Oksennus meinas tulla.......

      En viitti laittaa osoitetta tähän koska, varmaan alaikäisiä tätä lukee, enkä edes haluais niitä kelleen muutenkaan näyttävän .... Se oli tosi kamalan näköstä ja törkeää! Miten ihminen voi olla noin sairas ja julma, jotkut saavat jotain sairasta tyydytystä kai, hoitoa vailla mielestäni ovat!Ttehkööt keskenään sellaisia filmejä, niin paljon, kuin kerkeää... Mutta tuo oli jo TODELLA SAIRASTA. Jättäisivät viattomat luonto- ja eläinraukat rauhaan!!!!!!

      Uskon, että muutkin kanssani samaa mieltä!

    • [007U5

      Hei. Olen itse nähnyt jotain melkein yhtä kaameaa. En tietenkään 'livenä'. Katsoin youtubessa sellaisen videon joka kannusti lopettamaan eläinten rääkkäyksen.

    • PiMu

      Miten muulla tavalla ihmiset uskoo että eläimiä pahoin pidellään ympäri maailmaa??ja että joka päivä kuolee tuhansia MILJOONIA eläimiä turkisten,maidon,"harrastusten/hupien" tai ihan eläin rääkkäysten syynä!!Jollei he näe sitä!
      Toivoisin todella että ihmiset tajuaisivat että ELÄIN EI OLE ESINE!miltä ihmisitä tuntuisi jos olisi juuri saannut ihanan vauvansa tuskien jälkeen ja vauvva otetaan häneltä pois ja TAPETAAN! ainoastaan sen takia että jotkut muut haluavat maitoa eivätkä anna lapselle sitä joten sen täytyy kuolla!(näin käy jokaiselle tehotuotannon lehmille ja niiden vasoille)
      Tai jos joku repisi nahkamme päältämme että saisi niin sanotun "kauniin" turkiksen päälleen! vaikka se ei sitä tarvitsisikaan!vain että näyttäisi hyvältä!(näin tapahtuu joka päivä ketuille ja minkeile, turkistarhauksilla on jokaista suomalaista kohti 1 kettu turkistarhoilla!)MITEN SINUN KETTUSI VOI?

      • rääkkääjätvittuun

        vittu ei ne mitää ajattele.ELÄIN EI OLE ESINE!


    • _catcat_

      Eläinrääkkäys on käsittämätön asia. En voi ymmärtää kuinka joku hullu voi kohdella eläimiä niin huonosti.. Rääkäten. Ne jotka eläimiä rääkkäävät, saisivat kuolla jokainen ! mitkään vankilat ja eläimenpitokiellot eivät mitään auta. Kuolemantuomio niille idiooteille. Luulevat ettei eläimellä ole mitään arvoa tai elämää.

      • Ihminen on julma

        Mut mahdollisimman hitaasti ja tuskallisesti. Ensin nahka irti, sitten vaikka kiehuvaan veteen. Sai sitten myrkkyä, mitä jotkut käyttävät päästäkseen esim. koirista eroon. Kyllähän siitä kauhee meteli syntyis, jos ihmiselle niin tekis, mut miksei sitten eläinten kohalla? Mikä meistä muka tekee eläimiä arvokkaampia? Ei mikään, päinvastoin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe