Tätä palstaa seuranneena olen tullut tähän johtopäätökseen:
- Peugeoteilla ajetaan pienimilläkin moottoreilla yllättävän suuria kilometrimääriä.
- Kilometrimääriin suhteutettuna suurempia vikojakaan ei näissä ole ollut.
- Ruostevaurioistakaan ei ole kuulunut negatiivista sanottavaa.
- Tästäpä johtopäätös:
- Peugeotit on mainettansa huomattavasti parempia autoja, ja vikatiheydet suhteutettuna ajokilometrimääriin laatu on keskimääräistä paremmalla puolella.
Pösö taitaa olla kestävä
29
5462
Vastaukset
- pienten
Vikojen takia konsunltaatiot korjaamolla vie hermot saatana.
- ei tukea
Minusta olet vetänyt johtopäätöksesi jostain muusta kuin faktoista. Tutustu vaikka näihin:
http://www.autokiste.de/start.htm?site=/psg/0404/3100.htm
http://news.auto.cz/main.php?article=3148
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf- Ilkka
Sulla ei ilmeisesti ole omakohtaisia kokemuksia pösöistä, siispä ei kannata kommentoida ja arvostella pelkästään dokumenttien pohjalta.
- uusimmista
Ilkka kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti ole omakohtaisia kokemuksia pösöistä, siispä ei kannata kommentoida ja arvostella pelkästään dokumenttien pohjalta.
Laitoin vain faktat pöytään jotta väärät tiedot eivät leviä.
- pienten
Ilkka kirjoitti:
Partner 1.9 ajoin 100000km
-tuulettajan hihna 2 kertaa
-takajarrut
-lämmityslaite
-maajohto poikki
-hehkut pimeenä johto poikki
-ovien ja polttoainetankin luukun lukot toimi vaan kesällä
-istuinlämmitys korjattiin 5 kertaa eikä saatu toimimaan muutaamaa päivää enenpää.
Ajoominaisuuksiltaan hyvä luokassaan mutta. - tässäpä
http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=relindex&apc=31382522333596
aivan hyvin pärjää. Itselläni vähän yli 300 tkm ajettu Pösö. Taakse vaihdettu kerran koiranluut. Nämä merkit on perheessä ollut: Ford (2 kpl), Nissan, Toyota (2 kpl), Opel, Saab ja Pösö (2kpl). Pösö on ollut selkeästi luotettavin. Ja paras ajaa. Uskomaton on kyllä kestämään ruostetta vastaa. Pienen vahingon seurauksena toisesta takaovesta on puuttunut maali tulitikkuaskin kokoiselta alueelta pari vuotta. Siinä ei näy ruostepilkkuakaan. Seuraavakin auto on Pösö, mitään muuta en edes harkitse. - indeksi
tässäpä kirjoitti:
http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=relindex&apc=31382522333596
aivan hyvin pärjää. Itselläni vähän yli 300 tkm ajettu Pösö. Taakse vaihdettu kerran koiranluut. Nämä merkit on perheessä ollut: Ford (2 kpl), Nissan, Toyota (2 kpl), Opel, Saab ja Pösö (2kpl). Pösö on ollut selkeästi luotettavin. Ja paras ajaa. Uskomaton on kyllä kestämään ruostetta vastaa. Pienen vahingon seurauksena toisesta takaovesta on puuttunut maali tulitikkuaskin kokoiselta alueelta pari vuotta. Siinä ei näy ruostepilkkuakaan. Seuraavakin auto on Pösö, mitään muuta en edes harkitse.Siellä tosiaan "menestyvät" mitä ihmeellisimmät härvelit. Amislaisten oma indeksi.
- voi luottaa
indeksi kirjoitti:
Siellä tosiaan "menestyvät" mitä ihmeellisimmät härvelit. Amislaisten oma indeksi.
toisin kuin joihinkin hörhöindekseihin.
- Tiiseli
Kuinkas se juttelikaan Silénin Pekka aikoinaan:
"Laskemalla mahdollisimman laajan asiakaskunnan keskinkertaiset toiveet ja vähentämällä keskiarvosta kaikki särmät saadaan tulokseksi auto, jota varsin moni sietää kun ei paremmasta ymmärrä. Tuote myös pyrkii mitäänsanomattomassa keskinkertaisuudessaan olemaan ärsyttämättä ketään. Paitsi sitä äärimmäisyysainesta, joka myötäsyntyisesti hylkii Gaussin käyrän keskiarvotavaraa."
Teksti on julkaistu ensimmäisen kerran internetissä vuonna 1999, mutta yhä vieläkin ehdottoman ajankohtainen ja paikkansapitävä.
Ajan Peugeotilla siksi, että en tunne tarvetta kuulua siihen laumaan jolle valmistetaan "keskinkertaisia kuljetusvälineitä asiakkaille, jotka - kuten kaikki laumaeläimet - syövät, lepäävät, puolustautuvat (tarvittaessa) ja parittelevat", kuten sama kirjoittaja aikoinaan latasi...
Peugeotin ajomukavuus on sitäpaitsi kerrassaan sitä luokkaa. että voin huoleti antaa piut-paut kaikenmaailman "tilastofriikeille". - viisautta
Tiiseli kirjoitti:
Kuinkas se juttelikaan Silénin Pekka aikoinaan:
"Laskemalla mahdollisimman laajan asiakaskunnan keskinkertaiset toiveet ja vähentämällä keskiarvosta kaikki särmät saadaan tulokseksi auto, jota varsin moni sietää kun ei paremmasta ymmärrä. Tuote myös pyrkii mitäänsanomattomassa keskinkertaisuudessaan olemaan ärsyttämättä ketään. Paitsi sitä äärimmäisyysainesta, joka myötäsyntyisesti hylkii Gaussin käyrän keskiarvotavaraa."
Teksti on julkaistu ensimmäisen kerran internetissä vuonna 1999, mutta yhä vieläkin ehdottoman ajankohtainen ja paikkansapitävä.
Ajan Peugeotilla siksi, että en tunne tarvetta kuulua siihen laumaan jolle valmistetaan "keskinkertaisia kuljetusvälineitä asiakkaille, jotka - kuten kaikki laumaeläimet - syövät, lepäävät, puolustautuvat (tarvittaessa) ja parittelevat", kuten sama kirjoittaja aikoinaan latasi...
Peugeotin ajomukavuus on sitäpaitsi kerrassaan sitä luokkaa. että voin huoleti antaa piut-paut kaikenmaailman "tilastofriikeille".ja paljon.
- luotetaan
voi luottaa kirjoitti:
toisin kuin joihinkin hörhöindekseihin.
Täällä amiksessa!
- tuntuu
Samanlaiset ovat kokemukset, kun oman pösön matkamittari raksuttaa neljättäsataatuhatta.
- aikojaan
Vaarallinen viattomillekkin.
- seppo
Sähkö ja palavat materiaalit yhdistettynä voi tietenkin olla riski oikosulkuun joka merkillä. Eräs automerkki tästä mahdollisuudesta varoittaa jo logossansa.
- Keimo
Otettu käyttöön 12/97 ja ajettu nyt 110 tkm.
Maalattu koko auto uutena takuuseen. Kannentiiviste (valmistevika tiivisteessä) meni 40 tkm kohdalla juuri kun takuu oli umpeutunut. Takajarrusylinteri vuodon takia vaihdettiin. Lämmityslaitteen puhallin vinkuu kylmänä (ominaisuus). Muuten pelannut hyvin. Erittäin mukava ajella. Mielestäni kaiken kaikkiaan ollut hyvä auto. - pajanpitäjä
saanen tuottaa pettymyksen,kyllähän nämä raskalaiset on kaikkein vikaherkinpiä ns.autoja.
esim.206 307.nykylaatu surkeaa.eihän pösö ole sen historian aikana koskaan ollut niitä parhaita.- mun pösöllä
on ajettu 597000km diiselillä eikä oo korjaamoilla seisoskellut kertaakaan muuta kun jakopää hihnan vaihdossa, huollot tehdään itse, auto on 605 vm 91, ei oo ollu valittamista, on 3s pösö joilla olen ajanut paljon kilometrejä, kertaakaan ei ole tarvinnut hinausapua, täytyy sanoa niin kun mersu mies ennen vanhaan, kun on niin köyhä ettei ole varaa ajaa kun pösöllä, ei oo varaa korjaamoilla seisottaa.
- Topias
Juuri näin se osapuilleen menee.
Ja ne ovat vieläpä sangen miellyttäviä kilometrejä...
:o) - Nimetön
mikä on maailman toiseksi paras auto, se on peogeot, mikä on paras, sitä ei ole vielä keksittykkään. tosi on.
- väärin
pösö on toiseksi paras merkki ja paras on mikä merkki vaan
- ole kuulo
väärin kirjoitti:
pösö on toiseksi paras merkki ja paras on mikä merkki vaan
puhetta vaan oma kohtainen kokemus, ajanut nykyisellä pösöllä 597000 km eikä oo tarvinnu kone pellin alla kumarrella, huollot hoidetaan itse, kaksi edellistä autoa myös pösöjä, aikaisempia autoja on ollut fordeja 2kpl, opel, vw, mazda oli muuten viimenen japski mikä mun käsiin tuli, puoli vuotta oli, 196000km ajettu, laturi meni 2kertaa, sähkönen bensa pumppu kerran, venttiili remontti kerran, näin aluksi onneksi pystyn tekemään remontit itse, kyllä söi miestä, onneks vaihdoin 505 pösöön kyllä hermo lepäs, ett siinä faktaa.
- Luettavaa taas
Näitä viestejä on aina mukava lueskella. Alkaa aina naurattaa kun pösöä yritetään haukkua maanrakoon. Ja vielä sellaiset tyypit jokka ei pösöä omistakkaan :) Nehän tietysti tietää pösön ongelmista parhaiten. Aina on joku kaveri kertonu että taas on pösö huollossa :D
Itselläni on 106 pösö ollut yli vuoden. Muutaman kerran oon sitä huollossa seisotellut laakereiden vaihdon takia. Kaikissa autoissa on aina vikoja. Ja monestikkin raha ratkaisee listalla sijoittumisen.- leku
Tällä palstalla kirjoittelee tyyppejä, joilla ei ole ollut autoa koskaan. Myös eräs kirjoittaja joka on mollannut Pösöä siitä asti kun rahat loppuivat ja Automaa peri omansa takaisin. Jäljelle ei jäänyt muuta kuin osamaksulaput!
- myös
leku kirjoitti:
Tällä palstalla kirjoittelee tyyppejä, joilla ei ole ollut autoa koskaan. Myös eräs kirjoittaja joka on mollannut Pösöä siitä asti kun rahat loppuivat ja Automaa peri omansa takaisin. Jäljelle ei jäänyt muuta kuin osamaksulaput!
sellaisia jotka korjaa työkseen mm. pösöjä.
- Matti
myös kirjoitti:
sellaisia jotka korjaa työkseen mm. pösöjä.
niissä riittä sitten varmasti työnsarkaa, kun syöttöpumput paukkuu.
- sun
Matti kirjoitti:
niissä riittä sitten varmasti työnsarkaa, kun syöttöpumput paukkuu.
henkilö kohtainen syöttö pumppu räjähtäny ku tommosta soopaa puhut itellä on 3s pösö eikä ole kertaakaan ollu pumpussa tai muissakaan laitteissa vikaa, tänhetkisellä pösöllä oon ajanu yli 600000 km ja hyvin on toiminu, ja toiseks pösö on käyttäny Boshin pumppuja aika pitkään, vaikka oli ekassa pösössä toisen merkkinen pumppu niin hyvin toimi, perustelisitko väittämäsi vai toisitko räjähtäneet pumput näytille, mä voin näyttää sulle 600000 km ajetun pösön jos haluut, vai onks sulla taas joku "kaveri" jolla räjähti, voiks todistaa mä voin.
- uskon
sun kirjoitti:
henkilö kohtainen syöttö pumppu räjähtäny ku tommosta soopaa puhut itellä on 3s pösö eikä ole kertaakaan ollu pumpussa tai muissakaan laitteissa vikaa, tänhetkisellä pösöllä oon ajanu yli 600000 km ja hyvin on toiminu, ja toiseks pösö on käyttäny Boshin pumppuja aika pitkään, vaikka oli ekassa pösössä toisen merkkinen pumppu niin hyvin toimi, perustelisitko väittämäsi vai toisitko räjähtäneet pumput näytille, mä voin näyttää sulle 600000 km ajetun pösön jos haluut, vai onks sulla taas joku "kaveri" jolla räjähti, voiks todistaa mä voin.
Mutta ihmetyttää toisten haukkumiset tästä merkistä. Ketä on uskominen, kun puheet seilaa laidasta laitaan?
- tähän
uskon kirjoitti:
Mutta ihmetyttää toisten haukkumiset tästä merkistä. Ketä on uskominen, kun puheet seilaa laidasta laitaan?
maailmaan ääntä mahtuu, jos verrataan yli puoli miljoonaa km ajettuja autoja mitkä on liikenteessä suhteessa myytyihin auto määriin mihin ei ole tehty koneremonttia niin ei ole kamalan vaikea päätellä minkä merkkiset autot kulkee alkuperäisellä voiman lähteellä, itsellä oli 2edellistä 505 diisseli pösöä joilla oli ajettu tuhottomasti, eka oli v82 sen kori lahosi mutta moottori kesti, toinen oli 86 malli se oli jo sinkitty eikä ruostunu, nykyisten testien mukaan pösö on yksi vähiten ruostuvista autoista, kysy sellasilta kellä on ollut useampia pösöjä, kyllä mullekin on tullu sanomaa ihmiset että heidän tutuilla ja tutun tutuilla on ollu sitä ja tätä mutta ei oo kertaakaan itse kellä on ollu tai on edelleen pösö.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4563875Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743036Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461450- 831254
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19117817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291112Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14892- 57864
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58856Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.67780