Jos en halua odottaa koneeni käynnistymistä,niin saanko sammuttaa koneen lepotilaan??(tavallisen sammuttamisen sijasta)Ja laittaa pois lepotilasta muutamassa hetkessä? Onko vaarallista pitää HP kannettavaa lepotilassa jatkuvasti pitääkö sammuttaa välillä?
Kiitos
Voiko kannettavaa pitää aina lepotilassa,eikä
8
2551
Vastaukset
- 1stMacFinn
Ainakin joissakin tapaamissani läppäreissä sanotaan nimenomaan, että kone pitää sammuttaa kuljetuksen ajaksi. Ja toisissa taas että ei tarvitse. Tarkista siis omasi käsikirjasta, ettet aiheuta toimillasi vahinkoa.
Eikä Windows välttämättä tykkää olla viikkoja käynnissä vaan se pitää silloin tällöin uudelleenkäynnistää.
Mun läppärini on aina päällä. Nukkumassa kun kuljetan tai ei ole käytössä.- Sammuttaa???
Siellä lukee : Lepotila säästää virtaa.Ja että lepotilaa ei voida lopettaa jos muutat koneen kokoonpanoa.Ja että koneen käynnistäminen lepotilasta on hitaampaa kuin valmiustilasta mutta on silti nopeampaa kun käynnistät koneesi tavallisesti.
Vinkkejä?? - Pave
Sammuttaa??? kirjoitti:
Siellä lukee : Lepotila säästää virtaa.Ja että lepotilaa ei voida lopettaa jos muutat koneen kokoonpanoa.Ja että koneen käynnistäminen lepotilasta on hitaampaa kuin valmiustilasta mutta on silti nopeampaa kun käynnistät koneesi tavallisesti.
Vinkkejä??Itse sammutan windows pohjaisen läppärin suosiolla aina kun lopetan käytön. Ehkä suurimpana syynä on se että jostakin syystä se jättää kuitenkin valmiustilassa ollessaan nettiyhteyden auki. Toisin kuin esimerkiksi iBook jonka laittaa nukkumaan niin myös samalla netti yhteys katkeaa. Tosin iBookkia voi myös kuljettaa silloin kun se on nukkumassa eikä kokonaan sammutettu eli ei aiheuta koneelle vahinkoa.
- Sammuttaa???
Pave kirjoitti:
Itse sammutan windows pohjaisen läppärin suosiolla aina kun lopetan käytön. Ehkä suurimpana syynä on se että jostakin syystä se jättää kuitenkin valmiustilassa ollessaan nettiyhteyden auki. Toisin kuin esimerkiksi iBook jonka laittaa nukkumaan niin myös samalla netti yhteys katkeaa. Tosin iBookkia voi myös kuljettaa silloin kun se on nukkumassa eikä kokonaan sammutettu eli ei aiheuta koneelle vahinkoa.
Entä jos vien lepotilaan ja vedän nettipistoke pois??Sinänsä ei väliä kunhan käynnistyy kone.Yöksi olen sammuttanut aina.Paitsi päivällä , jos menen kauemmaksi johonkin sammutan lepotilaan ja viikonlopuksi sammutan lepotilaan.
Mutta ohjekirjassa lukee: Kun lepotila käynnistetään,työmuistissa olevat tiedostot tallennetaan kiintolevyllä olevaan lepotilatiedostoon ja tietokone sammutetaan. Kun tietokoneesi on siirtynyt lepotilaan virran/valmiustilan merkkivalot sammuvat.
Sammutanko lepotilaan vai tavallisesti...???
Edelleen ehdotuksia kaipailen...
- DonaldTrump
Itse suosittelisin sammuttamaan koneen päivän päätteeksi. En tiedä lisääkö käyttöikää, mutta tuntuisi siltä...
- DonaldTrump
...toisaalta käynnistyksessähän joutuupi kiintolevy rasitukselle aina.
- Sammuttaa???
DonaldTrump kirjoitti:
...toisaalta käynnistyksessähän joutuupi kiintolevy rasitukselle aina.
Ei oikein voi tietää mitä on kannettavale hyväksi: sammuttaa vai laittaa lepotilaan. Mutta eikös se kone sammuu lepotilaan,sammuuhan se siinäkin??!!??Se että vaan tiedostot tallentuu Lepotila kansioon.. kun normaalissa sammumisessa, eivät tallennu mihkään... Toisaalta sammuu kone kummiskin molemmissa tapauksissa..
Kertokaa miten sammutatte oman koneenne/kannettavanne.. Sammutatteko te lepotilaan vaiko normaalisti??
Kiitos.. - topi
Sammuttaa??? kirjoitti:
Ei oikein voi tietää mitä on kannettavale hyväksi: sammuttaa vai laittaa lepotilaan. Mutta eikös se kone sammuu lepotilaan,sammuuhan se siinäkin??!!??Se että vaan tiedostot tallentuu Lepotila kansioon.. kun normaalissa sammumisessa, eivät tallennu mihkään... Toisaalta sammuu kone kummiskin molemmissa tapauksissa..
Kertokaa miten sammutatte oman koneenne/kannettavanne.. Sammutatteko te lepotilaan vaiko normaalisti??
Kiitos..mä en sammuta melkein koskaan kyl joskus ku on HP Pavilion zv6000
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202227Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv282088Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941647Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k521609Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761580- 1131430
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.501368- 831129
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol240997Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21885