... huomasin että niin mukavana pitämäni turku onkin suomen persläpi... ihmiset ovat sairaan sisäänpäin kääntyneitä ja kaupunki kaikkea muuta kuin turvallinen, joka pe näki tappeluja, melkein yhden hengiltä hakkaamisenkin... Voi luoja mitä touhua... muualla ihmiset ovat niin monta kertaa ystävällisempiä et en viitsi edes laskea montako kertaa...
Muutin Turusta ja...
16
1480
Vastaukset
- Öffe
Asuin itse siellä n. 5 v. ja täytyy sanoa, että oli samat fiilikset. Siellä törmää aika törkeään käytökseen täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Mut kun on maassa maan tavalla, on kuin kala vedessä...
- Ayesha
... saastunutta miten kalan käy? se kuolee tai ainakin aivokuolee tietämättään koska ei tiedä paremmasta =) Thats the point =)
- Öffe
Ayesha kirjoitti:
... saastunutta miten kalan käy? se kuolee tai ainakin aivokuolee tietämättään koska ei tiedä paremmasta =) Thats the point =)
Joo, en tiedä jäinkö sellaiseksi... pitää varmaan kysyä joltain muulta. Mut eiks se niin ole, että useimmat siellä ei minnekään halua muuttaakaan. On siellä kyl ihan hyviäkin tyyppejä, mut hankala siellä on tutustua keneenkään. Käyn siellä toisinaan, enkä enää edes huomaa näitä pikku juttuja, jotka aiemmin nostatti agressioita. Esim. sanoin "terve" eräässä baarissa jollekin työntekijälle, joka vastasi " ei täällä Turussa sanota terve". Sanoin, et "haista p sitten". Yllättäen palvelu parani, vaikka olin aika k-pää.
- JA
Öffe kirjoitti:
Joo, en tiedä jäinkö sellaiseksi... pitää varmaan kysyä joltain muulta. Mut eiks se niin ole, että useimmat siellä ei minnekään halua muuttaakaan. On siellä kyl ihan hyviäkin tyyppejä, mut hankala siellä on tutustua keneenkään. Käyn siellä toisinaan, enkä enää edes huomaa näitä pikku juttuja, jotka aiemmin nostatti agressioita. Esim. sanoin "terve" eräässä baarissa jollekin työntekijälle, joka vastasi " ei täällä Turussa sanota terve". Sanoin, et "haista p sitten". Yllättäen palvelu parani, vaikka olin aika k-pää.
Ei sattumalta ollut viskissä? (=Whisky Bar)
- Täsmälleen
Öffe kirjoitti:
Öffellä on Tosiaan oikeasti hyvä neuvo miten pärjätä Turussa. Noin se valitettavasti on.
Maassa maan tavalla: kun ärhentelet, muistutat enemmän turkulaista ja sovit joukkoon. Palvelukin oikeasti paranee. Tämä koskee myös esimerkiksi virastoja, puhelimessa asiointia jne.
Mutta tiedättekö miksi ne on sellaisia? Minulle on syntyperäinen kertonut, että se johtuu siitä, kun turkulainen pelkää niin kauhiasti, että toinen olisi ikävä, töykeä tai nolaisi turkulaisen. Siksi turkulainen on karmea jo valmiiksi, varmuuden vuoksi.
Tämä on kulttuuripohjainen oppi, isältä pojalle. Saattaa johtua alunperin siitä, että Turussa oli niin vilkasta joskus keskiajalla tai joskus...en muista, mutta kuitenkin oli omat ja muut, oudot mereltä päin tulevat, hansakauppiaat mitkä lie. Piti olla varovainen ja varautunut jatkuvan vieraiden virran seassa.
Tänä päivänähän tuo käytös on pelkästään hölmöä, moukkamaista.
- new in town
Mä olen asunu vasta vähän aikaa Turussa, joten en sen paremmin vielä tästä paikasta tiiä, että alkaisin puolustelee Turkua, mutta mä olen ollu todistamassa samanmoisia tapauksia kun tossa luettelet myös Helsingissä ja parissa muussa kaupungissa missä oon asunu. Turvattomuus, tappelut ja sisäänpäin lämpiävät asukkaat on aikamonen kaupungin ongelma...
- Sanelma
kaksi vuotta sitten. Ihmiset ovat ystävällisiä, palvelu hyvää ja iloista, ehkä hieman nuorekasta minun keski-ikäiseen makuuni, kaupunki on kaunis vanhoine rakennuksineen, joita kaikkia ei ehditty 70-luvulla tuhota, Aurajokirantoineen ja hienoine kirkkoineen, Tuomiokirkko ja Mikaelin kirkko, sekä ainutlaatuisen hieno, suojelukohde, synagoga. Lisäksi kaupunki on suhteellisen pieni, liikkuminen on helppoa.
Outoa on täällä pultsareiden lukuisuus, tai ainakin näkyvyys ynnä hajuisuus, sekä toisinaan hyvin roskaista, johtuen taas hilpeästä nuorisosta.
Miinuksena pidän etnisten ruokaravintoloiden vähäisyyttä, olen muuttanut kaupungista missä niitä oli todella joka lähtöön, joka makuun, joka kukkarolle.
Yhtään hakkaamista en ole nähnyt, joskus joidenkin roskafestareiden yhteydessä omituisesti ja meluisasti käyttäytyvää nuorisoa. Mutta enpä pidäkään tapanani lumpustella yökausia turuilla ja toreilla. Onko nuoriso omituista ainoastaan Turussa vai onko se valtakunnallinen ilmiö? Iltapäivälehtien mukaan en mielelläni asuisi ainakaan Keravalla... - sinulle!
Juuri luin lehdestä, että Helsingissä oli raaka pahoinpitely, Uudessakaupungissa tapettiin, Tampereella hakattiin, Kuopiossa ryöstettiin, et kai vain ole sattumaltakaan muuttanut lähellekkään näitä turvallisia (?) paikkoja, Turussahan vain mielestäsi on väkivaltaa!! Suosittelen silmien avaamista ja lehtien lukemista!
- Jayz
Varmaan puhui Turusta, ei kaikista kaupungeista... Turku on rauhaton, niin myös paikat jotka luit, mutta on myös ystävällisiä ja rauhallisempia monen asukkaan kaupunkeja...
Taidat itse olla hieman "silmät kiinni"... Tai turku intoilija - puhuin...
Jayz kirjoitti:
Varmaan puhui Turusta, ei kaikista kaupungeista... Turku on rauhaton, niin myös paikat jotka luit, mutta on myös ystävällisiä ja rauhallisempia monen asukkaan kaupunkeja...
Taidat itse olla hieman "silmät kiinni"... Tai turku intoilija..Turusta! Tarkoitin, ettei tämä sen vaarallisempi paikka ole asua, kuin moni muukaan kaupunki! Olen tietoinen, että täälläkin sattuu kaikennäköistä epämukavaa, joten silmäni on kyllä auki! Enkä käsitä sitä, että ellei jossakin paikassa viihdy, miten vain omien mielipiteiden perusteella voi nimittää julkisesti sen Suomen persläveksi!?!? Ei vaikuta kovin fiksulta! Ja usko tai älä, en ole Turku-intoilija, voisin aivan hyvin asua muuallakin, vaikka kotiseudullani, mutta elämäntilanteeni takia asun nyt täällä, eikä se tunnu mitenkään erityisen vaikealta tai helpolta,ihan siltä kuin missä tahansa!! Kun ja jos muutan Turusta pois, en vain omien mielipiteitteni takia nimittäisi tätä Suomen persläveksi!! Pitäisi löytyä parempaa perustetta!! Sitä ei alkuperäisellä kirjoittajalla mielestäni ollut!
- Pikku veitikka
Ainoastaan Turussa asuneena voin sanoa, etten missään muual asuis.
- sinä vitun toope
yhä vastailet näihin vitun vanhoihin keskusteluihin
- Pikku veitikka
Juu, koska uusia ei ole tarpeeksi. Enkä mä vastannu, ku muutamaan.
- HeidekeninPerintö
Tämä tiedettiin jo 2002. Hakkaaminen on vaan yltynyt ja siirtynyt sairaaloihin www.turkulaiset.tk
- Döfä
Kyl sää ole vaa katkera. Kettä ei kiinost su miälpites. Luikis sin itäsuome takas
- Näinsevainonkin
Olen asunut Turussa yli 30v. Alue missä asun on todella rauhallista ja kaunista .Lapseni olen täällä kasvattanut,keskustassa käynyt päivittäin töissä ja nykyisin ulkoilen tosi paljon. Aluellamme en ole tavannut yhtään humalaista enkä narkkaria.
Jos ap.hakeutuu juuri spurguseuraan, niitä löytyy joka paikkakunnalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669